Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 534
ХуЛитери: 5
Всичко: 539

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГробище за любов
раздел: Есета, пътеписи
автор: Milvushina

Идеята за гробището ми хрумна първо преди години докато играех Shandalar. Това е една антична игра базирана на Magic the Gathering от зората на компютърните игри – създадена е за Windows 95, толкова е стара. Shandalar ми е като стара парцалена кукла от детството. Сега на пазара могат да се намерят прекрасни играчки, една от друга по-изящни и интересни, но никоя не ми е толкова скъпа, колкото старата Соничка с големи емайлови очи и накъсано от преобличане сукманче. Така и с Шандалар. Минали са поне 15 години откакто е била пусната на пазара, но аз всяка зима се връщам към нея заради сладката носталгия по хубавото старо време, когато бях ученичка, а светът ми се струваше бял и черен като ням филм с Лилиян Гиш.

Ето така се случи всичко. Седях си една сутрин у дома и докато чаках мобилният ми да звънне, играех на бързи обороти на Шандалар. Звънна. Спрях играта на пауза. Вдигнах. Казах “ало”. Слушах. Минута по-късно с изтръпнали пръсти натиснах малката червена слушалка на бутона на телефона.

Предполагам съм прекарала следващия четвърт час с ръце подпрели глава, с празен поглед вторачен в монитора. Дори не си спомням как са пуснала отново играта. Знам само, че изгубих дуела, а на екрана се показа гробището, където бяха погребани изгубените в битката генерали.

“Днес мечтата ми умря,” казах аз на глас и избухнах в сълзи.

Час по-късно, нехаеща за намачканата си риза и пълната липса на грация, седнах тежко на бетоновото перило на подлеза. Зазяпах се в облите върхове на обувките ми произведени в Китай в безрадостно очакване на градския транспорт. Не спирах да мисля, че с прекрасния ми, вълшебен, приказен блян е свършено. Изведнъж образите от сутринта се смесиха и аз си представих мечтата си измежду гробището на моите генерали в Шандалар. Беше изписана с четвъртити букви на сив камък, а над нея – почивай в мир.

И тогава си помислих, мечтите ми са също като хората: имат собствен живот. Раждат се, оставят отпечатък, после се разделяме. Но какво става с тях, когато приключим? Има ли гробище за страстта?

И така си мислех за всички онези чудесни неща, които си бях поставила за цел да осъществя в последните една-две години. Започнах да броя и... загубих брой. Толкова планове бях направила, така усърдно се стараех за осъществяването им и ето че трябваше да ги загърбя.

Представих си всичките си мечти през последната година и годините преди тях, мъртви и заровени в гробище, с надгробни плочи на тях. На един от тях пише "да се срещна отново с момчето със сините очи", на друг "медицинска диплома", на трети просто име. Всички те наредени заедно. Някои бяха насилствено убити от обстоятелствата, други бяха умрели сами с възрастта. Също като хората, някои си бяха отишли твърде бързо и щяха да ми липсват, но повечето бяха произвели наследници, които се бяха превърнали в настоящи мечти преди също да отмрат. Гробището на мечтите и страстите ми е пълно, но също като истинското, няма как да спреш смъртта и дори да се препълни, още `покойници` ще дойдат.

Тогава си спомних за трепетното ми очакване преди да дойде лошата вест. Някои страсти човек трепетно очаква да отминат, за да бъдат погребани, но за съжаление просто не става. Мечтите, страстите и любовта, които ми изглеждат като части от едно цяло, имат не само смърт, но и собствен живот и се борят за него. Някои печелят. Повечето се озовават в гробището редом до своите предтечи.

Животът щеше да е толкова по-лесен, ако някои страсти никога не умираха, а други просто си отиваха сами. Смъртта обаче не те пита. Тя идва и безмилостно жъне наред. Единственото, което човек може да направи, е да помни.

И днес, в тази сутрин и този ден, затварям очи и си представям гробището на погребаната ми любов. Какви епитафи бих сложила? Сякаш едно изречение може да опише някого, с неговите страсти, мечти и любов.

Почти ме кара да изпитвам любопитство какво ли пише на моята надгробна плоча в чуждите гробища на любов. Като се замисля обаче, не ми стиска да знам.


Публикувано от viatarna на 02.07.2012 @ 13:24:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Milvushina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 14:15:27 часа

добави твой текст
"Гробище за любов" | Вход | 11 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гробище за любов
от Dred на 09.02.2013 @ 00:31:57
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса. Красиво написано, чувствено, с емоция. Колкото до мечтите... винаги съм смятал, че мечтите са мечти просто, защото са обречени никога да не се реализират. Това ги прави желани, това ги прави красиви, това ги прави... мечти. Това, че не сме ги реализирали по една или друга причина не бива да ни кара да спираме да мечтаем.
Мечтите правят живота ни сладък. За това не спирай да мечтаеш.


Re: Гробище за любов
от angar на 08.02.2013 @ 20:55:16
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хубав, умен текст. Но най-много ми харесва финалът.


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 08.02.2013 @ 22:09:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря. Написах го преди години, но все още го чувствам по съвсем същия начин и не бих променила и дума. Особено финала.

]


Re: Гробище за любов
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 08.02.2013 @ 19:47:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Много интересен текст!:)


Re: Гробище за любов
от anonimapokrifoff на 02.07.2012 @ 13:33:42
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав текст!


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 02.07.2012 @ 15:09:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! :)

]


Re: Гробище за любов
от secret_rose на 02.07.2012 @ 14:11:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Професионален масажист... на души :р
:))
Здравей Слънчо. Писах дъъълъг коментар а после се посвених да го пусна.
Чета си те... не спирай @--;--


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 02.07.2012 @ 15:09:47
(Профил | Изпрати бележка)
Как може някой да не обича човек като теб. :)

@--->>----

]


Re: Гробище за любов
от verysmallanimal на 02.07.2012 @ 15:36:14
(Профил | Изпрати бележка)
!!! Поздрав!


Re: Гробище за любов
от stefka_galeva на 02.07.2012 @ 16:27:11
(Профил | Изпрати бележка)
Истинско...и хубаво! Поздравчета!:):)


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 03.07.2012 @ 19:08:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря! :)

]


Re: Гробище за любов
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 02.07.2012 @ 17:48:47
(Профил | Изпрати бележка)
много е оригинално! Наскоро и аз се бях замислила за моите мечти и коя от тях съм успяла да реализирам. И понеже се уплаших направо, съм си обещала да наваксам! Непременно!


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 03.07.2012 @ 19:14:50
(Профил | Изпрати бележка)
Успех с реализацията на мечтите! Никога не е късно човек да се върне към онова, което е забавил, но не и забравил. :)

]


Re: Гробище за любов
от skrej на 03.07.2012 @ 12:27:09
(Профил | Изпрати бележка)
Чета с удоволствие.
Дали си даваме сметка как нараняваме понякога?
Казано е -; не постъпваѝ с другите така, както не искаш да постъпват с теб;...



Re: Гробище за любов
от Milvushina на 03.07.2012 @ 19:14:10
(Профил | Изпрати бележка)
Това всъщност е отлична идея и в нейна чест следващото, което ще публикувам, ще е на тема "доброжелателите". Мерси! :)

]


Re: Гробище за любов
от zebaitel на 03.07.2012 @ 19:53:28
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен текст! Поздрави и от мен!!!


Re: Гробище за любов
от lordly (lordly@mail.bg) на 09.02.2013 @ 07:51:58
(Профил | Изпрати бележка)
Размисли ме този текст...и разчувства. Поздравления!


Re: Гробище за любов
от Milvushina на 10.02.2013 @ 21:39:14
(Профил | Изпрати бележка)
Написах го преди години, но все се връщам към него, защото смисълът все още е актуален (поне за мен). Благодаря ти!

]