Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 839
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 841

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàLex Parsimoniae
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: Milvushina

Àêî ñìÿòàòå, ÷å äà ñòå ó÷èòåë å ëåñíî, ñè ïðåäñòàâåòå 10 ÷èôòà î÷è÷êè, âòðåí÷åíè æàäíî âúâ âàñ, òðúïíåùè îò î÷àêâàíå äà èì êàæåòå íåùî äúëáîêîìèñëåíî è ìúäðî.
“Çàòâîðåòå î÷è,” êàçàõ íà êóðñèñòèòå ñè ïðåç òàçè ñòóäåíà ñúáîòíà ñóòðèí. Âñè÷êè ãî ñòîðèõà. “Ïðåäñòàâåòå ñè, ÷å ñòå ñàìè íà ñàìîòåí îñòðîâ…” Ïàóçà. Ïàóçèòå âäúõíîâÿâàò âúîáðàæåíèåòî êàòî íèùî äðóãî. “Ñëúíöåòî ñêîðî ùå çàëåçå, íî ïîñëåäíèòå ëú÷è âñå îùå îçàðÿâàò ëèöåòî òè… íà êðà÷êà ñè îò òðîïè÷åñêàòà ãîðà ñ áîãàòàòà ñè çåëåíèíà è èçîáèëèå îò ïëîäîâå… Âúðâèø ïî áðåãà è âîäàòà ëåêî äîêîñâà õîäèëàòà òè. Óñåòè áðèçà, êîéòî íåæíî ãàëè áóçèòå òè… Âäèøàé ìèðèñà íà îêåàíà. Ïîåìè äúõ... èçäèøàé… Îòíîâî… Äèøàé, äèøàé…”

Íèòî çâóê ñå ÷óâàøå â ëåêöèîííàòà çàëà, ñàìî ñúñðåäîòî÷åíî âäèøâàíå è èçäèøâàíå. “Ñåãà îòâîðåòå î÷è,” êàçàõ èì òèõî. Åäíà ïî åäíà ãî íàïðàâèõà, à àç äîáàâèõ: “óñåòèõòå ëè ñëúíöåòî ïî êîæàòà ñè?”. Êèìâàíèÿ.

“Ñúæàëÿâàì, ÷å ùå âè ðàçî÷àðîâàì,” ïðîäúëæèõ àç ñ øåïîò. “Äîéäîõòå òóê äíåñ, çà äà âè îáó÷à íà Ëîìè Ëîìè, íî íå ìîãà äà ãî íàïðàâÿ. Íÿìà ó÷èëèùå íà òàçè ïëàíåòà, êîÿòî äà âè íàó÷è äà ñå íàñëàæäàâàòå íà ñîëåíèÿ îêåàíñêè âúçäóõ è íà õëàäíèÿ áðèç. Íÿìà ó÷åáíà ïðîãðàìà ïî ëþáîâ, çàãðèæåíîñò è óâàæåíèå. Äîéäîõòå, çà äà ó÷èòå îò ìåí, íî òðÿáâà ñàìè äà ñè ñòàíåòå ó÷èòåëè.”

À íå å ëè âÿðíî òîâà? Ó÷åáíèöèòå ïî àíàòîìèÿ íè ó÷àò â äåòàéëè êàêâî å äà ñè ÷îâåê, íî íå è êàê äà ñè ÷îâå÷åí. Ùåøå äà áúäå òàêà ðàçëè÷íî, àêî îñíîâíèòå ïðåäìåòè â ïúðâè êëàñ áÿõà îáè÷ è ðàçáèðàíå, âìåñòî ñìÿòàíå è ïèñàíå. Àêî òðÿáâàøå äà èçáèðàì ìåæäó òîâà äà îñòàíà èëè íåãðàìîòíà, èëè áåç îáè÷, íÿìàøå äà ñå ïîêîëåáàÿ â èçáîðà ñè íèòî çà ìèã.

Îò åäíà ñåäìèöà íàñàì âñå ñè ìèñëÿ êîëêî ùåøå äà å õóáàâî äà êàðàìå ó÷åáíè êóðñîâå ïî ïðèÿòåëñòâî. Êîëêî ðàçëè÷åí ëè ùåøå äà å ñâåòúò, àêî èìàøå íàðú÷íèê ïî ïðèÿòåëñòâî è âñè÷êè õîðà ãî èçó÷àâàõà ïðèëåæíî? Äèñöèïëèíàòà ùåøå äà âêëþ÷âà îïðåäåëåíèå, ïðèëîæåíèÿ, íà÷èíè íà èçðàçÿâàíå, áåçîïàñíà óïîòðåáà è îòñòðàíÿâàíå íà âúçíèêíàëè ïðîáëåìè. Íàé-ìàëêîòî íàé-îñíîâíàòà ïîëçà îò âçåìàíåòî íà óðîöè ïî ïðåäìåò ñ øèðîêà èçâåñòíîñò å äà ñå íàó÷èì äà áîðàâèì ñ óíèâåðñàëíè òåðìèíè. Åòî çà òîâà ñè ìèñëÿ íàïîñëåäúê, çà òîâà êîëêî ïðèÿòåëñòâà ñå ïðîâàëÿò èëè ðàçïàäàò, ñàìî çàùîòî õîðàòà èìàò åäíàêâè ïîòðåáíîñòè, íî íå è îáù åçèê.

Ó÷åíèòå ñà îòêðèëè, ÷å 99,5% îò ÄÍÊ å îáùî çà ÷îâåøêàòà ðàñà. Íà ïðàêòèêà òîâà îñèãóðÿâà íà âñè÷êè èíäèâèäè ôóíêöèîíèðàù ìîçúê, ñúðöå è ÷èôò áúáðåöè. È âñå ïàê, â ñâåòà íà ìåæäóëè÷íîñòíèòå âçàèìîîòíîøåíèÿ, èìåííî îñòàâàùèÿò íåçíà÷èòåëåí ïîëîâèí ïðîöåíò ïðîìåíÿ âñè÷êî. Ðàçíîîáðàçèåòî ÷åñòî ìîæå äà áúäå èñòèíñêî ïðåäèçâèêàòåëñòâî. Îïèòâàì äà óòåøà êúðâÿùîòî ñè ñúðöå ñ òîâà êðåäî ñëåä âñÿêà ïðîïóñíàòà äîáðà âúçìîæíîñò â æèâîòà.

Åäíà ïñèõîëîæêà ìè êàçà âåäíúæ, ÷å äåöàòà ñå ó÷àò íà îñíîâèòå íà ÷îâåøêèòå âçàèìîîòíîøåíèÿ ÷ðåç ïðèêàçêèòå, êîèòî èì ðàçêàçâàò ðîäèòåëèòå. Îò “Ñïÿùàòà êðàñàâèöà” ðàçáèðàìå, ÷å âúçðàñòíèòå ìîãàò äà áúäàò æåñòîêè ñ ÷óæäèòå äåöà. Îáà÷å, ñúùî òàêà ñå çàïîçíàâàìå ñ Î÷àðîâàòåëíèÿ ïðèíö è ñå ó÷èì íà êóðàæ è ðåøèòåëíîñò. Ó÷èì ñå íà ëþáîâ.

È âñå ïàê, ìèñëÿ ñè, àìè àêî æåëàíèåòî ìè áåøå èçïúëíåíî? Àìè àêî â îáèêíîâåíèòå ó÷èëèùà èìàøå ïðåäìåòè êàòî îáè÷ è óâàæåíèå? Åòî ãî îòãîâîðúò – áóêâàëíî å ñåäíàë ïðåä ìåí è ìå ãëåäà âíèìàòåëíî. Íÿêîè ùå çàâúðøàò ó÷åáíàòà ïðîãðàìà ñ îòëè÷èå, à äðóãè ùå ìèíàò åäâà. Íå å äîñòàòú÷íî äà õîäèø íà çàíÿòèÿòà, íå ñòèãà äîðè è òîâà äà äàâàø íàé-äîáðîòî îò ñåáå ñè. Ïðîñòî íÿêîè ïî ïðèðîäà ñà ïî-ñïîñîáíè îò äðóãèòå.

“Ìîæå áè, îáà÷å,” ïðîäúëæèõ àç â õëàäíàòà ó÷åáíà çàëà, “å íàé-äîáðå òîâà, ÷å íå ìîãà äà âè îáó÷à. Âìåñòî òîâà ìîãà äà ïîëîæà ðúöå âúðõó âàñ è âèå ùå ïî÷óâñòâàòå, ÷å äúðæà íàé-öåííîòî íåùî íà ñâåòà. Ìîæå áè å íàé-äîáðå òàêà, ÷å åìîöèèòå íå ìîãàò äà áúäàò îòðàçåíè ñ äóìè.” Ïðåìåñòèõ ñå äî íàé-áëèçêàòà ìè êóðñèñòêà è âçåõ ðúêàòà ù â ñâîÿòà. Ïðúñòèòå ù áÿõà ñòóäåíè, à àç ïîçâîëèõ íà òîïëèíàòà íà äëàíòà ìè äà îáãúðíå íåéíàòà. Òÿ ìè ñå óñìèõíà òîïëî è àç ù îòâúðíàõ ñúñ ñúùîòî. “Ìîæå áè å íàé-äîáðå òàêà, ÷å ëþáîâòà è ñú÷óâñòâèåòî íå ìîãàò äà ñå îáÿñíÿò, à ñàìî äà ñå ïî÷óâñòâàò.”

Çíàÿò ëè õîðàòà, ÷å êîãàòî ãè äîêîñâàì è ãëåäàì êàê äèøàò, òå ñå ïðåâðúùàò â ìîè ó÷èòåëè? Ïðîñâåòëåíèåòî å áåçêðàåí ïðîöåñ; çà òîâà ñúì âå÷íî áëàãîäàðíà. Åäèíñòâåíî ñå íàäÿâàì, ÷å êîãàòî âå÷å íÿìà äà ñå çàåäíî, ìîæå áè ùå áúäà çàïîìíåíà â åäíà ìàëêà ñòåïåí ñ òîâà, íà êîåòî íå ñúì ãè îáó÷èëà, íî ñà íàó÷èëè îò ìåí.


Ï.Ï.

Òåðìèí: Lex Parsimoniae, èçâåñòåí îùå êàòî Áðúñíà÷ íà Îêàì, ãëàñè: “Íàé-ïðîñòîòî îáÿñíåíèå ïðè ðàâíè äðóãè óñëîâèÿ, îáèêíîâåíî å ïî-äîáðî îò ñëîæíèòå òàêèâà.”

Ïðàêòè÷åñêî ïðèëîæåíèå: ñïîäåëåíàòà ÷àøà âèíî â ñíåæíà çèìíà âå÷åð ìîæå äà òè ïîìîãíå äà íàó÷èø ìíîãî ïîâå÷å çà æèâîòà îò ñòîòèöè íàðú÷íèöè, ïðåâåäåíè íà õèëÿäè åçèöè.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 23.05.2012 @ 23:26:19 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   Milvushina

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 6


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 05:24:19 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Lex Parsimoniae" | Âõîä | 6 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Lex Parsimoniae
îò anonimapokrifoff íà 24.05.2012 @ 00:32:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìúäúð òåêñò.


Re: Lex Parsimoniae
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 24.05.2012 @ 14:23:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Ñïîäåëÿì ìíåíèåòî,÷å íåïðåìåííî òðÿáâà äà áúäå âêëþ÷åí òàêúâ ïðåäìåò â ó÷èëèùå- Àíàòîìèÿ íà ÷îâåùèíàòà,èëè âñå åäíî êàê ùå êàçâà..Íóæäàòà îò íåãî å îñåçàåìà è ìèñëÿ ñè,÷å â íÿêàêúâ ìîìåíò íàèñòèíà ùå áúäå âúâåäåí.È èìåííî òàêà- âçàèìíî îáó÷åíèå,â äèñêóñèè..Ó÷èòåëè ñìå ñè åäèí íà äðóã..
Ïîçäðàâè çà òåêñòà!
È ÷åñòèò ïðàçíèê!


Re: Lex Parsimoniae
îò mariq-desislava íà 25.05.2012 @ 22:27:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîâà å òî èñòèíñêîòî æèâååíå - æèâîòúò å ëþáîâ, ÷ðåç êîÿòî óçðÿâàø çà äðóãèÿ.


Re: Lex Parsimoniae
îò azzurro íà 11.11.2012 @ 18:37:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðåäïî÷èòàì äà çàìúë÷à. Äóìèòå òè ñòîïëÿò êàòî îíçè çàëåç êîéòî ñå óñåùà ñúñ çàòâîðåíè î÷è !!!!!!!!!!


Re: Lex Parsimoniae
îò doktora íà 17.05.2013 @ 21:11:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îò åäíà ñåäìèöà íàñàì âñå ñè ìèñëÿ êîëêî ùåøå äà å õóáàâî äà êàðàìå ó÷åáíè êóðñîâå ïî ïðèÿòåëñòâî. Êîëêî ðàçëè÷åí ëè ùåøå äà å ñâåòúò, àêî èìàøå íàðú÷íèê ïî ïðèÿòåëñòâî è âñè÷êè õîðà ãî èçó÷àâàõà ïðèëåæíî? Äèñöèïëèíàòà ùåøå äà âêëþ÷âà îïðåäåëåíèå, ïðèëîæåíèÿ, íà÷èíè íà èçðàçÿâàíå, áåçîïàñíà óïîòðåáà è îòñòðàíÿâàíå íà âúçíèêíàëè ïðîáëåìè. Íàé-ìàëêîòî íàé-îñíîâíàòà ïîëçà îò âçåìàíåòî íà óðîöè ïî ïðåäìåò ñ øèðîêà èçâåñòíîñò å äà ñå íàó÷èì äà áîðàâèì ñ óíèâåðñàëíè òåðìèíè. Åòî çà òîâà ñè ìèñëÿ íàïîñëåäúê, çà òîâà êîëêî ïðèÿòåëñòâà ñå ïðîâàëÿò èëè ðàçïàäàò, ñàìî çàùîòî õîðàòà èìàò åäíàêâè ïîòðåáíîñòè, íî íå è îáù åçèê.

Ìèëâî, ïðîñòè òàÿ ìîÿ èíòèìíîñò...


Íî êîìåíò, ìèëî äåòå!


Re: Lex Parsimoniae
îò Milvushina íà 18.05.2013 @ 10:13:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õåé, Äîê. :) Íå ìè ñòàíà ÿñíî êàêâà èíòèìíîñò âèçèðàø, íî áëàãîäàðÿ, ÷å ñå ñïðÿ è ïðî÷åòå. :-)

]


Re: Lex Parsimoniae
îò doktora íà 22.05.2013 @ 09:36:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
...òîâà å, èçðàçà, "ìèëî äåòå", íÿêîè îñîáè îò òâîÿò ïîë, ùå ãî ðàçáåðàò ïîãðåøíî...

Õåõ, ïðîñòî è ÷èñòî, òàçè ìîÿ ãëåçîòèÿ, òðÿáâàøå äà áúäå íå ïîä òâîÿò òåêñ, êîéòî öèòèðàõ, à ïî-äîëó... ïîíÿòíî, äîðîãàÿ ;))
Äîê:))

]


Re: Lex Parsimoniae
îò kasiana íà 18.05.2013 @ 20:57:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àêî ðîäèòåëèòå îñâåí "×åðâåíàòà øàï÷èöà", "Ïåïåëÿøêà", "Õèëÿäà è åäíà íîù" è ïð. ðàçêàçâàõà íà äåöàòà ñè è ïî åäíà îò "Ïðèò÷èòå Õðèñòîâè" íà ñåäìèöà - òå ùÿõà äà ïî÷óâñòâàò êàêâî å äà îáè÷àø è óâàæàâàø áëèæíèÿ...

Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè:)


Re: Lex Parsimoniae
îò Milvushina íà 20.05.2013 @ 12:13:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé, Êàñè! Êúäå ñå çàãóáè è òè, îò ìåñåöè íå ñè ïóñêàëà íèùî ïî ðîìàíà ñè.

Íå ìîãà íàïúëíî äà ñå ñúãëàñÿ ñ òåá. Õîðàòà (äåöàòà) ñå ó÷àò íàé-ìíîãî ÷ðåç ëè÷åí ïðèìåð. Äóìèòå áåç äåéñòâèÿ ñà ïðàçíè. :)

Áëàãîäàðÿ, ÷å ïðî÷åòå è ïîçäðàâè!

]


Re: Lex Parsimoniae
îò kasiana íà 22.05.2013 @ 00:32:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î, ïèøà ãî ðîìàíà...Îùå íÿêîëêî ãëàâè è ñâúðøâàì è Âòîðà ÷àñò..., à ñëåä íåÿ ùå çàïî÷íà è Òðåòà...

Çà ëè÷íèÿ ïðèìåð ñïîð íÿìà - òîé å íàé-âàæåí, íî âñå ñè ìèñëÿ, ÷å õîðà, äóõîâíî çàêúðìåíè îò ìàëêè ñ "Ïðèò÷èòå Õðèñòîâè" îò ðîäèòåëè, êîèòî ãè ñïàçâàò - èçðàñòâàò ïî-äîáðè õîðà...

Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè:)

]