Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 2
Всичко: 795

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтанеделята на орнитолозите
раздел: Други ...
автор: dheh

Малко преди да стана, реших днес да е ден наопаки, в който налудничавите и полусънни състояния да рисуват картини по-невероятни и от самите сънища.
Представях си как ябълката отхапва бузата, чашата пие от нас, ние завиваме одеялата и общо взето сме подложени на всички влияния и действия, на които и ние подлагаме вещите около себе си. Така лека-полека, се превръщаме във вещи, а вещите оживяват. Веднага изниква едно нелепо сравнение – то е все едно да помолиш някой от невъзпитаните ти съседи да смъмри детето си, за да не превръща детската стая в стадион, защото на долните етажи все пак живеят хора. Или да кажеш да дъжда да спре или на картофите сами да се сготвят на картофено пюре.
И така, в днешния ден наопаки, в този прекрасен мюзикъл, защото всеки един ден е мюзикъл, той е чудо – време, в което се случват невероятни неща, само да успеем да ги видим, и тъй – в днешния ден рейсовете на градския транспорт и колите танцуват, докато магазините още сънено разтъркват клепачи, а часовникът на площада ръкомаха със стрелки и обяснява на всички облаци, че кметът е дърво, а градската управа предтставлява кофа за боклук, макар че изобщо не е хубаво да обиждаме кофите за боклук и дърветата.
Но всичките тези неща за казани вече и са стари. Стари като думите “авангардно” и “модерно”.
Между старото и новото съществува баланс и приемственост както черното от бялото, както блестящ човек и недъгавото му дете, както бог и дявол, омраза и любов. Грозно и красиво, трезвост и пиянство. Ето. Стоп. Стига толкова. Не мога да изброя поименно всички листа в градината. Правя си представителна извадка и нося букет вкъщи. А светът и неговите механизми безпощадно тиктакат. Понякога с цялата си същност желая те да спрат и да заспят в гениалната овалност на снега. Снегът. Колкото и да е студен, той е объл, наричат го одеало. Децата лягат върху снежното одеало, боричкат се, радват му се, децата покриват с телата си одеалото.
И в миг гладни банички и мекици и тутманици тръгват да натъпчат търбусите си с пекари, месари, млекари и хлебари, брашнари и търговци. Тик так, тик так.
Орехите ще смелят орехотрощачките, дъждът ще се върне в облаците и музиката ще се прибере по музикалните кутии. Барабаните ще забият по гърбовете на барабанистите, китарите по струните на китаристите и пианата също.
Когато всичко това стане, морето ще започне да плува в мен и аз ще разбера, че обичам. Обичам сина ми, който спи до мен, обичам мъжа, който ме обича, хората около себе си. Започвам да се концентрирам върху това и виждам как хората се приближават, сядат все по-близо до мен, прегръщат ме и аз съм изумена. Казах ли, че животът е чудо?
Тогава разбирам, че не знам какво да правя с любовта, не мога да прощавам може би, а също смятам въображението за лудост, за предвзетост, за излишност, за преднамерено оригиналничене, разбъркване на цветовете, хаос. И не вярвам, че от ръцете ни могат да поникнат цветя, от очите да се излее летен дъжд, а усмивката - да освети най-тъмната улица в града.
Хайде тогава – всичко да се върне по рафтовете – баничарите ще стават рано и ще пекат своите банички, автобусите ще тъпчат в тъбусите си пътници, убийците ще продължават да убиват хубави приказки, крадците ще крадат, ще се навъдят и орнитолози. Както преди.


Публикувано от alfa_c на 04.05.2012 @ 20:29:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   dheh

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:13:37 часа

добави твой текст
"неделята на орнитолозите" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: неделята на орнитолозите
от radi_radev19441944 на 05.05.2012 @ 19:59:14
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Не бях те засичал с проза. Хубаво е. Дори ми напомня по нещо за Вирджиния Улф.