Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 826
ХуЛитери: 5
Всичко: 831

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 55 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Вътрешни безредия
2006

- Тя искаше да тръгне с нас! Защо не ми помогнахте, защо... Бериван искаше да я измъкнем, но се страхуваше...
- Не.
- Каво не! Какво знаеш ти! Аз го видях в очите и... тя се колебаеше, почти се съгласи накрая...
- Не, Меги.
Ирис ме гледаше някак странно и не бях съвсем сигурна, дали в очите му не долавях състрадание. Зина мълчеше и не реагираше а аз очаквах повече от борбения и дух и категоричната визия. Да ми помогне, например. Чувствах се едва ли не разочарована от тях двамата и не можех да се понасям в това състояние. Имах нужда да ми се обясни. Имах остра нужда да ми говорят.
- Обясни поне това свое Не.
- Бериван нямаше колебания относно решението си. Бериван се колебаеше... заради теб.
- Какво? Та на мен всичко ми е наред, аз съм добре. Чудесно съм! Мен никой не ме тормози, не страдам, не се побърквам, че любовта на детето ми е открадната, нито, че ще изгния накрай света сам сама без обич.
- Според Бериван, а също и аз така мисля, Бериван няма проблем, ти имаш...
- Ха! И какъв е проблемът ми?
- Тя е спокойна... В живота, който ти намираш за проблемен, тя не открива проблеми. Тя е в мир със себе си, дори не мисли за себе си, нима не те попита за Семи? Ако в нея съществуваше напрежение, би го изявила. Бериван искаше да помогне на теб, затова се колебаеше дали да тръгне.
- Не мога да повярвам, че слушам това.
- Именно...
Очите му бяха по-кротки от всякога. Очите му бяха най-синьото небе на тази черна, тъмна земя. Той вдигна ръка, издърпа забрадката от косата ми и ме прегърна.
- Имало някога, в стари времена, един богат, пребогат султан. Бил толкова богат, че можел да изхрани цялата земя и хазната му пак щяла да бъде пълна-препълна. Трябвало само да помисли, че иска още рубини и изумруди, диаманти и злато, и те веднага звънвали в краката му. Милостив бил султанът, с добро сърце и веднъж решил добро да стори. Излязъл от сараите си и тръгнал по белия свят да намери най-бедния човек и да го избави от немотията. Минал през много земи, видял много бедни хора, но те все някак се справяли с бедата си, с нищетата си. Един имал колиба, друг – рало, трети – комат хляб. Нямало нито един, който да няма нищо. „Не може да няма, там е някъде и очаква моята помощ” мислел султанът и продължавал да търси. Най-после на брега на една река съзрял измършавяло от глад момче с препаска на кръста, което седяло на слънце и се радвало на чуруликащите птички наоколо. „Намерих те най-сетне – рекъл султанът – ти си най-бедният човек на земята и аз искам да те направя богат”. „А ти си най-угриженият” отвърнал момъка и потупал земята до себе си да седне султана. Засуетил се султанът, извадил от дисагите везано килимче, постлал го на земята. Извадил баница, мех с вода, втори – с вино. Седнал и заразказвал на момчето какви честити дни го очакват от тъй насетне. А момчето слушало, слушало и накрая рекло: „Добри човече, Бог да е с теб и да ти даде честити дни, щом честити дни са твоето добруване. Аз нямам нужда от нищо и нищото няма нужда от мен.” „Как тъй?” удивил се султанът. „Тъй – рекъл момъкът – имот нямам но и товар не нося. Камила нямам, но камила не храня. И душа нямам, затуй не търся най-богатия на тази земя беден да го направя”.
- Ирис... може ли аз да довърша приказката...
- Сигурна ли си, че знаеш как?
- Рубините, диамантите – това не са ли нашите мисли, стремежи, очаквания. Господи... гледаме другите хора а се оглеждаме, и мислим, че каквото е добро за нас е нужно и на тях... И колкото повече мислим, толкова повече рубини падат... Още преди да срещна Бериван аз създавах в главата си въбражаеми проблеми, от които исках да я спасявам. И тези въображения ме превзеха...
- Тя би отвърнала на очакванията ти за да се успокоиш и после би се завърнала в света, който за нея е същия като навсякъде.
- И все пак... аз помня как умоляваше да не я пускаме от Анкара, не искаше да си тръгва...
- Заради Семи. Човешката любов силно променя хората. Прави ги слаби, податливи, желаещи. Когато са спокойни без нея те мислят с ясно съзнание.
- Този урок не го искам днес.
Продължихме пътуването в мълчание и аз отпуснах уморено глава на рамото му. Както винаги беше прав, трябваше само да се вслушам и да спра да роя опровержения. Но движението в ума ми не преставаше да ръси безброй безценни за мен съкровища и преди да заспя прошепнах, че всъщност тя е останала там заради децата си, а не защото света бил навсякъде еднакъв. „За този урок още ти е рано” бе прошепнал Ирис някъде дълбоко в съзнанието ми, сякаш без думи, „защото всичко, което ни обгражда на тази земя е само илюзия и нищо никому не принадлежи...” а аз запомних и вписах думите му в сърцето си. От тогава минаха дълги години, изтекоха бистри и мътни води, напояващи и измиващи, и достатъчно мъдрост, за да осъзная и приема мислите му за свои. Да ги приема, така както и себе си. Но в онзи момент горчилката се бе настанила като буца в сърцето ми и дълго не забравих злощастния опит да избавя момичето от живот, който всъщност напълно и принадлежеше. Тя го бе опитомила, бе смирила сърцето си и живееше така, както аз много време нямаше да мога, а спасителната ни акция бе заради мен.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 23.04.2012 @ 22:22:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 48245
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Извезани души, 55 част" | Вход | 14 коментара (33 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 23.04.2012 @ 22:32:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Щот съм блейка... пак съм изпуснала звездичката:

*
Джуздан - буквално означава портфейл, но се ползва за стандартния документ за самоличност. Иначе всички видове лични карти - цивилни, военни, полицейски, носят и общото название кимлик/кимлици.


Re: Извезани души, 55 част
от skrej на 23.04.2012 @ 23:18:11
(Профил | Изпрати бележка)
Има за какво да благодаря, освен приятното изживяване да чета. От доста години живея с тази мисъл че светът е един и същ, просто нещата ни се случват по различен начин и в различен период от живота ни. Не знаех много неща за които бегло се досещах, а то имало - как да го нарека - учение може би? Поне така го възприемам и ако имам възможност ще прочета. Лека нощ


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 00:08:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Светът е един и същ навсякъде, въпреки видимите разлики - те са само фасада...
Благодаря ти за прочита... :)

]


Re: Извезани души, 55 част
от anonimapokrifoff на 23.04.2012 @ 23:20:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ти определено промени мнението ми за турските мъже - получила си много разбиране и грижовност.


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 00:09:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не че тези двамата са съвсем турци... :))) но да, в Турция мъжете какво ли не правят за жените, които обичат...
Тук бедствието е жената, предимно.

]


Re: Извезани души, 55 част
от petia_bozhilova на 24.04.2012 @ 20:18:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Розичке!

]


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 20:42:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз ти благодаря...

]


Re: Извезани души, 55 част
от Haramiata на 23.04.2012 @ 23:44:56
(Профил | Изпрати бележка)
Даваш възможност, отново, за изключително съпреживяване ... Колкото и както всеки може, разбира се. Но богато и многопластово ... Много ми хареса идеята за проблема на добротвореца - че може да се случи така, че проблемът всъщност е в него, а не в този, на когото той така копнее да помогне. Не бях се сещала за такава брилянтна формулировка ... Това си е изключително ценно онкритие! И все пак няма начин да приема, че това, което се случва с Бериван може да има някакъв смисъл. Повече ми прилича да е щрих от безобразната картина на кошмарния свят, който ние съвместно създаваме. Цялата картина, с всичките и щрихи, подлежи на заличаване.


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 00:12:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Какво се случва на Бериван, което да не се случва на жените по половината земен свят... Има много по-тежки съдби от нейната, продадените в Европа български момичета, например :)
Те са тотално лишени от каквито и да било права, работят и дишат за благоденствието на някого, например.

Но Бериван... е човек, за когото милея и преживявам, познавам я, затова се спрях на този случай. Не за да се търси смисъл в историята и. Безсмислието на всичко и без нея е видно...
"щрих от безобразната картина на кошмарния свят, който ние съвместно създаваме"

]


Re: Извезани души, 55 част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 24.04.2012 @ 00:17:04
(Профил | Изпрати бележка)
много научих от теб, за което ти благодаря... и чакам да науча още...


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 00:21:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
и аз ти благодаря...
много...

]


Re: Извезани души, 55 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.04.2012 @ 00:33:13
(Профил | Изпрати бележка)
:)))


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 10:59:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
(:

]


Re: Извезани души, 55 част
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 24.04.2012 @ 08:08:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
"Този урок не го искам днес." - haha -сладурко, колко пъти и аз така съм казвала, ама...остава ни утехата, че когато Ученикът е готов...
Хубав става романът ти!:)


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 11:00:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)
Надявам се...

]


Re: Извезани души, 55 част
от boliarkabg на 24.04.2012 @ 12:55:45
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
много дълго време във вече не краткия си живот не можех да си обясня мъдростта:"Не прави непоискано добро". Нещо все се бунтуваше в мене, все казвах,че щом е добро и непоискано да е,то е Добро. Уви, бавно,но сигурно го осъзнах и разбрах. Твоят разказ сега ми го потвърди за кой ли път. Щастлива съм за друго: имаш край себе си двама допълващи се и истински мъже. Да сте живи и здрави.


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 13:02:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ами да, то доброто е добро само в нашите възприятия, за друг същото добро може да не е добро...
Добро би било ако "лявата ти ръка не знае какво прави дясната"... представяш ли си силата на тези думи..
Ще значи, че човешкото ни съзнание да не знае, да не види, да не се възгордява от стореното. Да не е неговата човешка воля.

Единия само, другия ми го няма...

]


Re: Извезани души, 55 част
от kasiana на 24.04.2012 @ 14:02:51
(Профил | Изпрати бележка)
Възхищавам ти се, Меги - въпреки младостта, ти си мъдрец, художник, поет и прониктовен психолог!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))



Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 14:45:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Поглаждам си бялата брада и хващам върбовицата, да видиш ти :)))

Не съм толкова мъдра, колко глупости натворих, и колко още ми предстоят... Но скоро може да се убедиш и сама, малко остана до края на Извезани души.
Благодаря, Каси :)

]


Re: Извезани души, 55 част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 24.04.2012 @ 20:19:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Различно мислене имат тези хора, Меги. За нас е непонятно, а навярно и ние сме им ужасно странни. Кой да ти каже къде е истината?
Поздрав!


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 24.04.2012 @ 20:42:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така е...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 55 част
от ANG на 25.04.2012 @ 08:22:44
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
тук си надскочила себе си


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 25.04.2012 @ 08:55:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Надскочих един огън по време на Невруз :)

http://www.youtube.com/watch?v=HMjQygwPI1c&feature=related

]


Re: Извезани души, 55 част
от ANG на 25.04.2012 @ 09:50:50
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
имах предвид качеството на написаното

виждам го кинематографично, образно пишеш
но съдбата на написаното е като на детенце, всъщност като на твоята героиня, която си тръгнала да спасяваш

]


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 25.04.2012 @ 10:33:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, аз разбрах, но се пошегувах... :)
Благодаря ти..
Мисля си, тръгвайки да спасяваме някого, всъщност сами имаме нужда от спасение..

]


Re: Извезани души, 55 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.04.2012 @ 15:41:06
(Профил | Изпрати бележка)
Тук много ме размисли и пак ще се върна:)
Наистина има неща,които не осъзнаваме.
Моята гледна точка до сега беше друга-
винаги ,когато искам да помогна на някой ,правя каквото съм преценила.
И казвам от тук нататък сте вие и понякога започват молби аз да довърша започнатото или мрънкане.И казвам-Господ дава,ама в кошара не вкарва,ако искате направете го, ако не ваша работа.
Сега обаче ще си помисля повечко от тази гледна точка - аз искам да им помогна , а те искат ли? :)
Или вероятно имам нужда от нещо ,за да постигна мир със себе си......:)
Виж каква досадница станах:)
Сърдечни поздрави и Благодаря!


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 25.04.2012 @ 15:48:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Кати, всеки все някога се нуждае от помощ и е добре, че има кой да му помогне... Но тъничката истина тук е друга мисля - моето добро може да не е добро за другия. Ние определяме, поставяме критерии, рамки - според себе си. Тогава помощта помощ ли е...

Но ти правиш добре :) защото "ние можем да предложим една посока, а нататък зависи от други сили и закони" :)



]


Re: Извезани души, 55 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 25.04.2012 @ 15:51:54
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли,може би тези хора трябва сами да намерят сили в себе си и да се преборят.Може би в това е смисъла на избора.Знам ли ...:)

]


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 25.04.2012 @ 15:53:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Или ние да приемем, че съществуват хора, които имат различен бит, ценности, живот, и няма с какво да се борят...
Девтсвения свят страда най-много от стремежите на белите хора да го... дресират.

]


Re: Извезани души, 55 част
от nironi (nironi@mail.bg) на 03.05.2012 @ 10:50:13
(Профил | Изпрати бележка)
"Аз нямам нужда от нищо и нищото няма нужда от мен.” , благодаря, М.!


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 03.05.2012 @ 11:21:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз благодаря...
Днес ще пусна продължение.

]


Re: Извезани души, 55 част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 22:49:40
(Профил | Изпрати бележка)
Човешката любов силно променя хората. Прави ги слаби, податливи, желаещи. Когато са спокойни без нея те мислят с ясно съзнание.

Благодаря ти.


Re: Извезани души, 55 част
от secret_rose на 13.05.2012 @ 22:52:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз този урок и днес не го искам :))) Така и не го поисках... може би точно затова някой ден ще си го науча.

]