Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 754
ХуЛитери: 0
Всичко: 754

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, 48 част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Долината на пеперудите.
Турция, 2006

Не очаквах да е толкова хубаво или поне не очаквах да го забележа по този начин. Плъзна се лекичко, като невидимо дихание, първо в ъгълчето на очите - кондензирано до малка солена капка, после плисна с широтата на хоризонт, побрал в себе си светове. Бе не повече от двестатина метра земя, посипана с лъскав пясък, сгушена в прегръдката на строги скали. А скалите навеждаха снага и дълбаеха малки каменни ниши встрани от омаята, където наблюдателят да се скрие и да не пречи. Промъкнах се безшумно в едно от гнездата, отпуснах се върху камъните и признах пред себе си, че земният Рай до сега ми е бил непознат.
Първите слънчеви лъчи изскочиха иззад камънака, нагазиха в морето, превърнаха се в светулки и закачливо накацаха по клоните пред мен. Нещо се размърда. Притаих дъх и поисках да съм невидима, само движение и цялата магия щеше да изчезне. Бях засечена обаче и финото раздвижване отсреща запърха в по-видим нюанс, след миг зажужа и изведнъж изригна с прашеца на стотици разноцветни крилца. Преди да ме покрият светлината се изля щедро наоколо и видях надвесени над пясъка клони, целите обсипани с пеперуди... като тежки назрели гроздове, готови всеки момент да покапят. В мига в който ахнах и скрих глава в ръце те полетяха на всички страни и скриха слънцето, тясната ивица плаж и морето. Навсякъде имаше само пеперуди - малки, огромни, красиви или сивеещи, лепяха се по ръцете ми в стремежа си да избягат, блъскаха се в очите и колкото повече опитвах да ги отблъсна толкова повече идваха. С напредването на минутите слънцето съвсем се издигна и от всяка дупчица в скалата, нишичка или пещера заизлитаха още и още. Приличаха на оживял жужащ порой, заливащ земята. Звука от крилцата им извираше сякаш отдолу някак, като плъзнат по камънака, издигнат с праха и поел в нескончаема вихрушка. Пъстрото нападение продължи около половин час а може и малко повече когато едва успях да отворя очи и да замръзна от гледката. Пред мен на земята бяха накацали хиляди. Спокойни, едри пеперуди. Като войнство, очакващо нова команда...
G. се бе облегнал на една скала и не мърдаше. По него пъстрееха туфи от тези живи цветя на природата, по ръцете, краката, по главата му а той едва отвори очи и се усмихна.
- Какво е това чудо...
- Ти си в техния свят, натрапихме им се. Някои сега се раждат... Около 7 сутринта ще е по-спокойно наоколо.
Едва шептеше и настойчиво ме насочваше с поглед към нещо на рамото си. Вгледах се и ахнах, там ветрееха ефирни крилца няколко напълно прозрачни пеперуди с размери колкото детска педя. Беше твърде нереално. Като в приказка. Бях чувала за Долината на пеперудите - Келебек вадиси - както я наричат тук и за безбройните видове, обитаващи това място, но думите не можеха да опишат и частичка от пулса му. Малките същества бяха чудни, безбройни, неописуемо красиви и малко плашещи. Можех да видя отблизо как повдигат тънички крачета, потъркват ги едно в друго а после поглеждат към пипалцата на останалите, как пристъпват на пресекулки или да усетя мига, в който вдъхват живот преди да разперят пищните си пелерини над плажа. За миг в ума ми проблесна мисълта, че тук колекционери не бива да попадат. Дори и хора. Дори и ние, не знаех защо сме тук и смущаваме това богатство с трудната си каменна присъственост.
Мина още час в нереално съзерцание а аз се губех между хилядите микро движения, потъвах с тях надолу към пясъка или се издигах над скалите. После движението затихна и размърдах схванати ръце и крака.
Малко напред, в ивичките на пясъка, където водата бе намокрила твърдта с мекотата си се люлееха потъмнели телца, останали бездиханни. Живите и неотлетели пеперуди красяха клонките на храстите и дръвчетата или почиваха в невидимо попърхване по камъните.
Внимавах къде стъпвам. Приближих водата и влях очи в поредното чудо. Беше бистра като планински извор а в нея щъкаха разноцветни малки рибки. Имаше жълти, сиви на точки, сини, морави и розови, имаше рибки с всички цветове на дъгата. А залива тук се наричаше Мъртво море. Това бе малка откъсната от морето частичка, съвсем близо до мястото, от където Средиземно поемаше с наситени вълни към Френската Ривиера и Италианските брегове, покрай Гърция, а водите на Егейско плахо пристъпваха да поемат щафетата. Брега, извън пеперудената ниша, приличаше на издадена напред във водата пясъчна капка. Тръгнахме бавно и аз попивах с очи всяко движение или полъх, очарована и омаяна.
- Това развъдници ли са? За декоративни рибки и пеперуди?
- Не. Доа е. Истинско е. И се охранява като резерват, но изследователи, биолози, учени или туристи имат свободен достъп. Но никой не убива... Знам само, че понякога от тук се набавят рибки за аквариуми.
- Колко жалко...
- Внимават. Хората ги пазят. Иначе нямаше да е както днес. Можем да плуваме, тук водата е най-чиста от цялото Средиземноморие.
- Наоколо, към Фетхие видях бунгала и къмпинги.
- Не са за нас, но можем да отидем, разбира се. Там лагеруват предимно семейства на дълбоко вярващи.
- Сериозно? Забулени ли?
- Да. Не е конкретно, просто така продължава ежегодно. Всеки може да дойде тук на почивка. Но тук няма увеселителни заведения, нито голи чужденци. Те идват и си отиват, а почиващите са други.
- Да не би тези забулени дами да са против нас и присъствието ни?
- Не, разбира се... Всеки може да почива тук, казах ти. Просто не си пречим... Те не водят децата си в Бодрум и Мармарис където е нощният живот едва се чува турска реч а ние не се задържаме особено тук, само идваме да се порадваме. Когато Ванесса поотрасне, можеш да посещаваш къмпинга на Мъртво море с нея колкото поискаш. Само няма луксове, няма екстри, тихо е... виждаш какво е.
_____________________________________
Прозрачна пеперуда
Момиче, свирещо на ней в нишата
Снимки на пеперудите в нишата, накацали по клоните
Изглед към Фетхие, Мъртво море

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от Administrator на 21.03.2012 @ 17:03:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:14:15 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, 48 част" | Вход | 11 коментара (27 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, 48 част
от anonimapokrifoff на 21.03.2012 @ 18:31:11
(Профил | Изпрати бележка)
Какво красиво преживяване! И браво на хората, опазили райското кътче.


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 18:36:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Днес там (във Фетхие - най-красивото място в Турция според мен) вече има много нови хотели за чужденци, не са само къмпингите и дори България често води туристи...
Но мисля, че е единственото място, където все още няма нудистки плажове. А пеперудената долина е все така непокътната...
Красиво преживяване беше... затова го споделих...

]


Re: Извезани души, 48 част
от feia на 21.03.2012 @ 18:58:07
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с удоволствие! Благодаря!


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 20:04:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз ти благодаря...

]


Re: Извезани души, 48 част
от joy_angels на 21.03.2012 @ 20:04:52
(Профил | Изпрати бележка)
Просто не е истина!
Благодаря, Меги...


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 20:10:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)
http://www.ekskurzia.com/%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8/%D0%A2%D1%83%D1%80%D1%86%D0%B8%D1%8F/%D0%A4%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%B5/index.html



със сигурност има и на още по-изгодни цени, а до пеперудената долина там на място вече организират групови туристически посещения за гостите на хотелите, които са с предварителна ТУР резервация...
даже е по-трудно да се иде на частни начала отколкото с група, вече...

и аз благодаря...

]


Re: Извезани души, 48 част
от zaltia на 21.03.2012 @ 20:13:29
(Профил | Изпрати бележка)
Вълшебство е...
Толкова е хубаво, че го споделяш...
Благодаря ти Меги!


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 20:17:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Наистина е вълшебство, и просто трябва да се види. Не може с думи...

]


Re: Извезани души, 48 част
от zaltia на 21.03.2012 @ 20:23:19
(Профил | Изпрати бележка)
Прииска ми се да съм там...
Със сигурност ще се опитам да стигна някой ден до това вълшебно място...


]


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 21:24:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ти поне пътуваш из Турция... :)

]


Re: Извезани души, 48 част
от kasiana на 21.03.2012 @ 20:21:14
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно!!!

Върна ме в детството ми, в което пърхаха (макар и в значително по-малки количества) същите пеперуди, но от поречието на Русенски Лом...
Там имаше и прекрасни водни кончета, някои от които ме омайваха със ситните перлички, поръсили тук-там крилцата им...

Сърдечни поздрави, Меги:)))))



Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 20:22:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че съм ти припомнила такива нежни моменти...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 48 част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 21.03.2012 @ 20:59:22
(Профил | Изпрати бележка)
В този откъс поезията преобладава:)
Да не са ти уроки:)))


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 21:24:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, 48 част
от Caniko на 21.03.2012 @ 22:14:53
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Има такива места, без тълпи, без коли само с живите цветя на природата.
Благодаря ти за приятната разходка и красотата!
:-)))


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 21.03.2012 @ 23:14:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да...
Докато гледах тези гирлянди от пърхащи цветя си мислех, че всъщност не са ничии...
само на Бог

]


Re: Извезани души, 48 част
от boliarkabg на 22.03.2012 @ 07:25:37
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Меги, снощи четох, преспах, тая сутрин четох-искам да ти кажа много неща,но не мога. При това,което описваш, само се мълчи! Поздрави!


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 22.03.2012 @ 10:25:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти...

]


Re: Извезани души, 48 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 22.03.2012 @ 22:19:27
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за тази красота за сетивата и душата!
Сърдечни поздрави:)


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 22.03.2012 @ 23:21:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Катенце...

]


Re: Извезани души, 48 част
от Haramiata на 22.03.2012 @ 23:30:30
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно...
Но сърцето ми болезнено се свива - де да пазехме и ние така повереното ни ... Умеят южните и съседи ... А ние къде сме изгубили това умение ... Няма връщане назад. Само напред. Явно сме се окакавидили. Очаква ни пеперудено раждане, но от какавидата няма да остане нищо. Не е лошо .


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 22.03.2012 @ 23:35:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ваня, тези южни съседи са били кои ли не...
Колко народ и нация се е изнизал покрай тази пеперудена долина и все я е опазил. И ние, и други, ехе, от време оно.
Затова обичам да скръцвам със зъби на турчина, че Келебек Вадиси не е турския рай а е на всички, пък после да викам на българина: "Там е Турция! И турците го пазят".
:)))

А за тебе написах 3 стиха днес.

]


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 22.03.2012 @ 23:41:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Защо принципно трябва да съществува мислене: "те могат ние не" или каквото и да било сравнение...
Радвай се... на пеперудите, дето са ничии...

]


Re: Извезани души, 48 част
от Haramiata на 23.03.2012 @ 22:19:22
(Профил | Изпрати бележка)
Не съществува мислене, а факти. Тази зима на Витоша озверели глутници кучета разкъсват сърни. И в нашия двор също се случи... Искам да се радвам на сърничките. Но ... вече ги няма ...

]


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 26.03.2012 @ 12:03:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
off...

:)

]


Re: Извезани души, 48 част
от mariniki на 23.03.2012 @ 10:29:28
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
този красив текст си го прочетох снощи...за лека нощ..
невероятно красиви фотоси...Меги, наслада беше
за душата ми...ти си прекрасна..


Re: Извезани души, 48 част
от secret_rose на 26.03.2012 @ 12:04:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Blagodarq ti...

]