Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 765
ХуЛитери: 0
Всичко: 765

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXXIII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Разлистена нежност
Алания, Махмутлара,
2006


Бе едва 7.30, утрото трептеше по лъскавите листа на екзотичния фикус, спуснал клони над терасата и разсейваше около мен нежен аромат на нацъфтял жасмин. Не можех да откъсна очи от красотата наоколо. Хоризонтът бе безкрайно син, плиснал и облял земята като с копринена завивка. Чудни хибискуси поклащаха едри бели цветове в танц с топлия ветрец, палмите приличаха на издигнати към Бог ръце. Аромата на миди, сол и морски пясък изпълваше сетивата ми и почти забравих за чая си, изстинал безславно. Хандан - майката на съпруга ми го приготви час по-рано, като изнесе на терасата малка метална лейка, напръска листицата на близкия храст градински чай, погали го, откъсна листенца от най-крехките и ги потопи в кана с топла вода. После отдели лимон от дървото в края на алеята, изцеди няколко капки и ми пожела уханно утро. Отпих. Хладината на тръпчивия вкус ме разсъни и върна в действителността. До мен Тавасин лежеше разтворен на страничка със стихове на фарси. Бях добила приятния навик сутрин преди да се събудя съвсем да почитам от ценната книжка и с това да изпълвам деня си със смисъл. Докоснах унесено книгата и я затворих. Някъде отгоре, навярно от етажите над мен се разнесе нежна мелодия на цигулка.
- Свири сестричката на Алейна - Алев, второто внуче на наша далечна леля.
- Свири прекрасно...
- Да. Тя е на 14 и... е инвалид. После ще те заведа при нея. Очакваше ви...
- Какво означава Алев...
- Така се наричат белите езичета на пламъка.
Гостувахме им дни след пристигането ни, когато дойде мила покана за следобеден чай. Леля Невин бе приготвила вкусни бадемови курабии с карамелена глазура, бе извадила на терасата стъклена масичка върху поставка на бял порцеланов делфин и бе нагънала меки ленени салфетки на сини делфинчета, ръчно изработени за специални случаи. Възпълничката й фигура гъвкаво се провираше между камъшените кресла, доливаше чашите, насипваше по чинийките късър или руска салата, подреждаше около нас и се суетеше задъхано, щастлива от възможността да се запознаем. Непрекъснато говореше и усмихнатото й лице сияеше и цъфтеше. Тя бе дъщеря на руски емигрант, доплувал до земите на Турция на стар работнически кораб, взет от бреговете на Грузия в далечните години, когато била още малко момиченце, принудено да последва родителите си и да напусне родината си. По онова време баща й непрекъснато пиел, въргалял се в полусъзнателно състояние на палубата и с фъфлене обяснявал на невръстната си дъщеря, че скоро ще акостират на Сирийския бряг, където ги очаква нов живот. Майка й мълчала, прегръщала я и се молела на Бог да се случи чудо и да ги спаси от безкрайния ислямски свят, към който сигурно плават. До самата му смърт, месеци след пристигането им в Турция, баща й вярвал, че е на Сирийска земя. Починал от възпаление на черния дроб в една студена сутрин в Ерзурум, когато земята била покрита с петметрова пухкава снежна пелена и термометрите отчитали тридесетградусови температури под нулата. Едва се запролетило и майката взела детето, купила еднопосочен билет за турските тропици с намерение повече никога да не мръзне и се установила в Анталия, където отгледала Невин съвсем сама. Работила тук и там, превеждала случайно на туристически групи или изгубени по безбройните ориенталски пазари руснаци, кътала парите за черни дни и времето минавало без да усетят. Задомила дъщеря си щастливо за момче рибарче от добро семейство, с надеждата никога да не изпита собствените й неволи, породени от любовта към водката и свободния живот на съпруга й, оставила й добра зестра, събирана с труд и чеиз, с нищо неотстъпващ на тези на турските момичета и една сутрин, целувайки я по челото за сбогом, се върнала в родината си. Невин била щастлива, родила две красиви деца, смугли като мекия средиземноморски залез, с къдрави абаносови коси и дълбоки, влажни очи, наследени от баща им. Един ден съпругът, притиснат от сиромашия и отчаяние натоварил децата и жена си на стария очукан Картал, купен от дядо му за сватбен подарък и поел към Истанбул - градът на възможностите, в търсене на щастие и богатство. Там нещата не се наредили по-добре и времето му се късало между скромната квартира в Аксарай, където живеели и прашната бетонна фабрика, в която заработвал прехраната им. Невин опитвала да си намери работа, но не успявала, тъй като Аксарай било странно място, осеяно с клубове и домове за развлечения и клиентелата се състояла предимно от мъже, търсещи бърза ласка и удоволствие, а моралът й не позволявал да се пусне по това точно течение. Руски и румънски девойки заливали улиците, зиме развявайки скъпи кожуси и пищни атлазени рокли под тях, лете оскъдното облекло и безбройните патрулки на полицаите я стряскали и тя стояла вкъщи с децата, без да успее да се интегрира и да спомогне за финансирането на семейството. Когато Алейна поотраснала и започнала да се заглежда по витрините и златарските инкрустации, изкусно подредени на всяка крачка, за да изпълват очите на всеки преминаващ и замечтала да носи коприна и сатен, леля Невин събрала в два куфара и няколко кашона оскъдното им наличие и се върнала в Анталия. Мъжа и останал в Истанбул, пленен от една застаряваща румънска кралица на любовта. Нанесла се в дома на свекър си докато намери удобна квартира за себе си и децата и не след дълго се озовала в този апартамент в Алания, където днес пиехме чай.
- Майка ми беше наследствена руска дворянка, горда, силна, ние носим в сърцата си благородство и такъв живот не е за нас. Но турско и руско смесено дава друг плод - смръщваше за миг вежди, а после поглеждаше с любов към мургавата Алейна, седнала в края на терасата на мек миндер, бродираща покривчица за чеиза си.
С подозрение и съмнения хвърлих бегъл поглед към Ванесса, носеща кръвно наследство от четирите краища на света и се зачудих какво ще ми сервира съдбата с нея.
- Къде е сега Илмаз?
- Синът ми е дурачок. А може и умен да е, кой знае. Залюби една вдовица, изгубила мъжа си в престрелките край Ширнак и наследила голяма вила в покрайнините на Алания и достатъчно средства да живее охолно. Живее с нея сега и се учи на бащинство с малкия й син.
Всичко изглеждаше наред, само не вписвах Алев в историята. Момиченцето бе светло като слънчево сияние с меките си руси плитки и сини очи, слабичка фигурка, свита в инвалидната количка в средата на салона за гости, за да може да ни вижда и чува. Откак бяхме дошли не бе проронила и дума, само гледаше тъжно и се усмихваше ако се обърнем към нея.
- Тя е моето любимо дете. Всичките ми надежди са за нея. Не ми е кръв, а така да прилича на мен - благородна, тиха, нежна.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 17.02.2012 @ 15:07:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:12:33 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, XXXXIII част" | Вход | 17 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXXIII част
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 17.02.2012 @ 23:40:14
(Профил | Изпрати бележка)
neverojatno prikazno...


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 13:14:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от anonimapokrifoff на 17.02.2012 @ 23:07:43
(Профил | Изпрати бележка)
Много красива глава е тази, браво!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 13:14:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря..

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 17.02.2012 @ 22:07:35
(Профил | Изпрати бележка)
Добре е, че следва, защото вече се пристрастих към текста ти и когато напишеш "край" ще ми липсва, освен ако не ми пратиш ктижка с целия роман:)
Здравей, Меги!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 13:13:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ако някога стане на книжка първо ти ще я имаш :))))
Здравей...

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от kasiana на 17.02.2012 @ 18:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах много!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 17.02.2012 @ 18:41:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от voda на 17.02.2012 @ 18:04:47
(Профил | Изпрати бележка)
С възхита и благодарност! :)


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 17.02.2012 @ 18:40:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря... :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 17.02.2012 @ 16:20:30
(Профил | Изпрати бележка)
Отново потънах в света на Шехерезада :)
Благодаря Меги!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 17.02.2012 @ 18:40:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Там наистина е като в приказка...

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 17.02.2012 @ 15:25:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Благодаря за южната нежност и възможността да надникнем в един друг свят!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 17.02.2012 @ 18:52:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Още е рано за снимки, понеже мис е иска да ги покажа с разказа за Алания, но ето малко:

http://www.alanya-holidays.com/images/alanya0115.jpg

http://img276.imageshack.us/img276/6203/17zi2.jpg

https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQxlNNrMEcEYKQyy1uJt6S1m3ruZvocFKcNTkvfgBpz49q8ve4b

http://img1.loadtr.com/b-327922-alanya_kayal%C4%B1klar%C4%B1.jpg

http://www.mastertatil.com/img/Hotel/relax-hotel-alanya.jpg

http://www.bultrips.com/images/6354_alania.jpg

http://www.geziresim.com/antalya-alanya-ilcesi.html


]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 17.02.2012 @ 15:25:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Благодаря за южната нежност и възможността да надникнем в един друг свят!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 17.02.2012 @ 18:40:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
И аз благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Slovesna на 28.02.2012 @ 11:11:17
(Профил | Изпрати бележка)
Цялата нежност и топлота, които си втъкала между редовете, разбужда "неизречената, съхранена в сърцата ни обич". Силно и внушително...


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 28.02.2012 @ 13:54:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря!
Тези дни вероятно ще продължа с публикациите...

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Haramiata на 18.02.2012 @ 09:45:32
(Профил | Изпрати бележка)
Демата "Прекрасно!" сякаш подхожда, но всъщност не подхожда. Звучи ми като двумерна проекция на четиримерно понятие... А и като се замисля, че този вълшебен свят е отделен от времето, в което го видях по съвсем различен начин всичко на всичко с едни мижави 4 години... Пак беше прекрасен,но не беше такъв.
Много са ... опасни едни дребулии в дъното на хоризонта- единствени неясни тъмни, смътно различими петънца... Всичко друго е ясно, хармонично, познато, подредено, само там, някъде си, едно малко неясно нещо ...


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 13:16:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много неща могат да се променят за 4 години...
твърде много :)
макар наглед да изглежда че е същото...
Ама то ти колко видя... само петната :(
Надявам се следващия път :р да видим повече заедно. Имаме нова къща там вече :))

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от boliarkabg на 18.02.2012 @ 16:14:48
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
отново....фантастичната природа,която описваш приказно и хората, малките подробности от бита им. Мъжът останал сред блоковете между дърветата си, лелята, сервираща чай на стъклената масичка,но с бродираните салфетки, чудният напълно естествен чай на свекърва ти. Възхищавам се на всичко това,което ни разказваш, на естественността на хората, на живота им. Живот без превземки,запазил мъдростта и приел модерното разумно. Благодаря ти, учиш ме и ме водиш.


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 17:49:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Може би не точно така там, а е така в очите ми само...
Не зная :)
разказвам, както го видях и усетих...
Благодаря ти

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от petia_bozhilova на 18.02.2012 @ 19:03:40
(Профил | Изпрати бележка)
Не искам и да си помисля, че един ден това вълшебство ще свърши.
Ще пиша на Дядо Коледа да ми го донесе на книга :)


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 20:53:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) Благодаря ти!

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от mariniki на 18.02.2012 @ 20:56:08
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
Меги...изключително красиво...
разлистила си всичката нежност на света...


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 18.02.2012 @ 20:57:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Света е в нас... и може да е нежен...
Здравей, Шепот...

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Markoni55 на 19.02.2012 @ 18:51:14
(Профил | Изпрати бележка)
не зная как успяваш непременно да придадеш и на хората същата мекота, плавност, красота и известна екзотичност. Природа и контакти в твоите разакази са в непрекъсната хармония. Защото ти си си сложла специаните очила да виждаш и усещаш хармонията. Невероятна си Меги!
Беше удоволствие да се върна в този свят, където макар и за дни посрешнах 2008 година. Вярно, бях в турестечуската част, но се чувствах уютно шляейки се из крепостта или край брега. поазена съм от невероятните, запазени и добре стопанисвани исторически забележителности. Влюбих се и в Сиде....пак ми се ходи там. Брагодаря за удоволствието. поздрави и от Жоро!


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 19.02.2012 @ 19:00:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
О, Сиде... моята първа голяма любов в Турция... :)
Следващите глави са и за Сиде, Манавгат, долината на пеперудите, гората на елфите - Крушунските водопади около Анталия :) все места, на които съм била многократно през годините и които всеки път са нови, уникални и незабравими...
А за Алания ще отделя още място, това тук е само за Махмутлара - мъничък квартал встрани.
Но ти знаеш, невъзможно е да се опише с думи този лиман, божествените лагуни, реките, вливащи се в морето, невероятната природа...

Гледайки, ние решаваме какво да видим. И какво да си скътаем в сърцето...
Прегръдки за вас с Жоро :)
@--;--

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Markoni55 на 21.02.2012 @ 16:53:03
(Профил | Изпрати бележка)
Гледайки, ние решаваме какво да видим. И какво да си скътаем в сърцето...
Права си. А сега като гледам каква сложна дума съм написала в бързината, която трябва да означава - туристическата част - ми стана много тъпо, но...ти си разбрала.
Ще следя...

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 23.02.2012 @ 09:34:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
На фона на моите грешки твоята е очарование :))
@--;--

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 19.02.2012 @ 21:02:58
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да коментирам както трябва сега, защото съм в командировка и пиша на комп. с латинска клавиатура, и между другите задачи, но след сряда се надявам да кажа повече! :)))


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 20.02.2012 @ 10:20:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Здравей... :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 22.02.2012 @ 15:10:01
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, удивителна светлина и човешка топлота струи от думите ти. Преди да започна да чета романа ти, имах доста предубедена и шаблонна представа за Турция, и дори през ум не ми минаваше колко ограничени могат да бъдат възгледите ми. А ти си създала такъв невероятно богат свят от характери и човешки съдби, и всичко това на фона на една омагьосваща природа. Наистина с огромно удоволствие чета и това съвсем не е комплимент.

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 23.02.2012 @ 09:36:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Весан..
Аз не разказвам всичко... но наистина красивото е повече.

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от QuiSho на 02.03.2012 @ 11:37:46
(Профил | Изпрати бележка)
интересно пишеш


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 02.03.2012 @ 13:01:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XXXXIII част
от joy_angels на 13.05.2012 @ 19:09:21
(Профил | Изпрати бележка)
Допи ми се истински чай. Красота :)))


Re: Извезани души, XXXXIII част
от secret_rose на 13.05.2012 @ 22:38:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Истинският е най-хубав...

]