Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1008
ХуЛитери: 3
Всичко: 1011

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПървата ми принцеса. Островни хроники.
раздел: Разкази
автор: musketar

1.

Признавам, никога не съм харесвал принцесите от приказките, които ми четеше мама. Ала когато бях на седем, притежавах остров и флотилия. Подозирам, че по онова време, съм притежавал и много повече, но човек обикновено насочва вниманието си към едно-две, струващи му се важни неща, и по този начин, изглежда, инстинктивно започва да се учи да губи света около себе си, учи се да обеднява.
Щом лятото изплезеше огнения си език, водите на Луда Яна изтъняваха и моят остров се превръщаше в полуостров. Но дори когато реката бе пълноводна, той беше само на скок разстояние от брега. Едва ли бе по-голям от 3-4 квадратни метра, но на седем подобни територии имат свойството да се уголемяват до континент, а може би дори и до свят.
Тази слабост към островите крие в себе си някаква архетипност и през годините съм я наблюдавал у най-различни хора. "Идва ми да се махна на някой остров", заявяват те, когато околната среда прекалено репресивно е нахлула в личното им пространство. А аз съм се замислял за това, че те са потенциални жертви с неспособността си и нежеланието си да се борят със ситуацията тук и сега, и същевременно - че са авантюристи от най-чист вид, готови да зарежат всичко и да последват докрай някакво свое усещане за порядък и вътрешен комфорт.
Мислил съм и за това, че островите са природно онагледяване на успокоената самота и самодостатъчност. Светска панорама към отшелничеството, която естеството ни предлага. Огледален образ на нашето желание за дистанцираност.
Първият остров се е появил с първия човек, пожелал да остане сам. (Не е задължително да е фактологически вярно, нали? Достатъчно е да е верен духът, а не буквата. Огледалото може и да предхожда човека, но добива смисъл едва с неговото отразяване.)
Първият остров се е появил с първия човек, пожелал да остане сам и затова в островите има нещо асоциално и нещо безбожно. Както и в усамотения човек, впрочем.
Ако на това място някой психоаналитик ми изхърка, че стремежът към острови е подсъзнателно връщане към сигурността на утробното състояние, барабар с околоплодните му води, директно ще получи от мен нецензурния еквивалент на панагюрското "много здраве". Каква утроба, боже мой, при тази представа за слънчево и чисто небе и за чиста радост от съществуването? Но стига дивотии...

2.

При мен, струва ми се, влечението към острови се образува като културен нанос. Умеех да чета от четиригодишен и следобед, когато другите деца биваха прибирани и заставяни да спят, аз скитах или четях. Ужасно е да си дадеш сметка, че не си претърпял никакво развитие, но и до ден днешен, в общи линии, продължавам да правя същото. Нашите живееха далеч в столицата, а баба и дядо трудно излизаха на глава с мен. Така се сдобих с прякора "чаршийското кученце", защото тръгвах в замрелия от жега провинциален следобед, неизменно минавайки през чаршията, любопитен като пале. Лъжех, че отивам да си играя в парка, но просто го прекосявах и продължавах нагоре, срещу течението на реката. Напусках града, спирах за кратко до останките на една някогашна воденица, после минавах покрай висналите край реката върби, от чиито клони човек можеше да си направи великолепен лък. Охлаждах се в някой вир, след това се отклонявах от реката и тръгвах пред поляни с прежуряла трева и свеж мирис на равнец; опитвах се да хвана някоя прелитаща синевка, очарован от благосклонната и слънчева усмивка на жълтия кантарион; стигах до гората и вървях, и вървях, и вървях... докато чувството за отдалеченост и един неясен страх не ме сграбчеше за раменете и не ме обърнеше назад.
Скитането е начин на четене, както четенето е начин на скитане. И ако не друго, човек най-малкото се научава скитайки, да разчита страховете си, или поне техните непрестанно отместващи се граници. И обратно: в редките моменти на житейска уседналост съм забелязал, че тези граници заплашително се приближават. Тогава всичко се изпълва с неоснователните, но въздействащи призраци на различни Взискателни Зависимости. Навярно е така, защото природата не търпи празни пространства и те пърхат наоколо, замествайки пеперудите. Само дето са безцветни и лишени от радост...
А пеперудите - този практически неуловим смисъл на красотата (или красота на смисъла), от който ти остава само цветен прашец по пръстите, или едно безжизнено телце, забодено с карфица (триумфален паметник на собственото ти насилие-безсилие и обърканост на ценностите), са всичко друго, но не и значими. Те са ненатрапчивите, летящи послания на радостта и ненасилието. Или просто са. Са...

... Ала имаше следобеди, когато се отбивах в стаята на ослепялата ми от диабет леля. Каква ирония! Скринът с книгите се намираше в стаята на сляпата. Но тогава самият аз бях все още сляп за всякакви иронии, двусмислици и многопластовости. Светът си беше естествено многопластов и аз го разбирах без усилие, защото бях част от архитектониката му. "Тогава бях в хармония със цялото, със разума си чувствах, разсъждавах с тялото". Не съм чувал или чел някой да е разбрал и казал това по-добре от Добромир Тонев.
Ироничното е противопоставяне на властовото, подкопаване на нафукано значимото, но в моя свят все още нямаше власт и привилегироване на значимости.
Затова стоях над пъстрите корици на книгите и вдишвах аромата им, прехласнат не по-малко, отколкото от омайващия дъх на поляните. Тук миришеше на аристократичен прах, на загадки, на обещания, на приключения и патинирана мъдрост.
И пак - острови, острови, острови...
Капитан Блъд - този изгнаник, кръстосващ между карибските островни свърталища.
Крузо, комуто се е случила случката за двайсет и осем години да остане насаме със себе си - огромно предимство все пак, ако се вземе под внимание "Повелителят на мухите" на Голдинг. И може би неизказаното предупреждение, че общността е деструктивна в своята сила, а индивида - креативен в своята слабост.
И, разбира се, "Остров Тамбукту" на Марко Марчевски, чиято жълто-зелена лъскава корица ме привличаше като магнит. Не ми казвайте, моля, че тази книга е идеологизирана. Такава е, но не това е същественото...

... Избирах си книга, лягах по корем в прохладната спалня, разтварях книгата на пода и се зачитах с висяща от леглото глава - нещо толкова вредно и толкова напомнящо приведените, може би от жажда, върби над вировете.
Страшен зной разпасваше пояса си над градчето, но прозорците бяха закнижени и аз четях и скитах, скитах и четях, а в четенето, поне тогава, още нямаше страх, и четях, и четях, и четях..., докато целия се омацвах в цветен прашец... и тогава литвах навън..., литвах, с пълно сърце и очи, пълни, ала безгрижно леки..., литвах към моя остров и моята флотилия...
Корабът на капитан Блъд бе кръстен "Арабела", на любимата му.
Моят флагмански кораб се наричаше "Камелия".


3.

От всички жени, минали през живота ми, Камелия най-много приличаше на принцеса. Може би защото почти винаги се обличаше в бяло и то по някакъв тайнствен начин я съпътстваше, дори когато ни навлякоха черните сатенени престилки и рубашки, които трябваше да носим в първи клас. Или може би заради тъмните й, искрящи очи и завършените, по женствено плавни движения. Или заради открития й, но непреклонен и някак вече зрял характер. Тя можеше да стои изправена на палци, защото изучаваше балет, и се носеше над нас лека и неуловима като лятно облаче. Бях така безнадеждно влюбен в нея, както и всички останали момчета. И бях толкова далеч от нея, колкото бяха и те. Нейното излъчване на чистоплътност, изваяност и аристократизъм ни завладяваше... и респектираше. В нейно присъствие всички момчета изпадахме в някакъв обратен амок - устните ни пресъхваха и ние някак нелепо се смирявахме. Но нямам спомен поне веднъж да е злоупотребила с тази си власт.
Тя беше сън, който ни се случваше наяве. Ангел, спуснал се незнайно откъде,
който деликатно докосваше най-деликатното у нас, събуждаше го, даваше му право на живот. Този ангел стихийно ни учеше да обичаме, без да срещнем отклик, но и без да бъдем грубо отвърляни. Растяща с нас и сред нас, Камелия носеше в себе си една нотка на отвъдност и мисля, че тогава за първи път разбрах - не толкова със съзнанието, колкото с кожата си - че истински красивите неща винаги съдържат тази нотка. Оттам вероятно произхожда и онази тиха, лееща се мелодия на светла тъга, която ги съпътства. А конкретно, спрямо моето съществуване, Камелия си беше отвъдна и съвсем буквално. Тя беше част от софийския ми ученически живот във време, когато все още бях много близо до корена си, и цялото ми внимание бе насочено към летата, прекарвани в П.

Разполагах с подходяща, изрязана във формата на кораб, дъска. Забих по краищата й малки гвоздейчета и прекарах през тях бял конец, за да образувам перилата. След това центрирах и от долната страна заковах голям гвоздей, така че острата му част да щръкне леко върху горната страна на дъската. Върху острието с внимателни, почти нежни удари, набих предварително подготвената мачта, с платно и знаменце.
На целият този майсторлък ме беше учил дядо. Той стоеше и ме наблюдаваше - с неизменния каскет на главата, с неизменната жилетка, въпреки жегата, и още по-неизменната цигара без филтър между устните. Бе преживял смъртта на първата си жена, мъчителното и бавно угасване от туберкулоза на най-голямата си дъщеря, ослепяването на втората още като момиче и присъдата "смърт" за въоръжена съпротива срещу народната власт на сина си и мой баща,
заменена по-късно с "доживотен затвор". Десет години след това бе дочакал и освобождаването му, след смъртта на Сталин и края на сталинските репресии.
Четеше много, мислеше много и пушеше много. Ракът вече го дебнеше, но все още се спотайваше нейде из подмолите на бурния му живот.
Той стана и влезе в къщата.
Беше 16 юни 1972 година. Джойсовият Улис отдавна бе превърнал този ден в едно дегероизирано и безцелно пътуване, но аз не подозирах това и с цялото предимство на невежеството се любувах на новия си кораб. Имах и други кораби, но такъв голям и грациозен кораб нямаше никой в цялата махала. През нощта бях сънувал Камелия и се събудих решен да си направя подарък, мислейки за нея. Ееех, мътните го взели, къде са вече тия жени, сънят, за които би ни подтикнал да свършим нещо смислено?!
Дядо излезе от къщи, подръпна ме за ухото и ми подаде книга. Тя носеше интригуващото заглавие "В царството на 1000-та атола". Отгърнах я. На вътрешната бяла страница бе написано:
" ЧРД!
На Кънето, любимото ми внуче,
с пожелание един ден да обиколи
всички тези чудни места... до които аз няма да стигна...
Дядо Кръстьо."

Примигнах и погледнах отново. Нямаше многоточие, нито думите след многоточието. А само преди секунда можех да се закълна, че ги видях... или чух...
Слънцето светеше все така весело. Мушкатото и хортензиите в градината се усмихваха. Усмихваше се и дядо. Умееше той да удвоява празниците...
Имах нов кораб, имах нова книга. Любов и път - какво повече би направило човек щастлив? Прибрах книгата, грабнах кораба и се завтекох към реката, за да го изпробвам. Щеше да бъде флагманския ми кораб. Щеше да се казва "Камелия". Но не изписах името му. Това щях да си го знам само аз. Притеснявах се другите момчета да не ми се подиграват. Но най-вече се боях, че Оля ще ме попита коя е пък тази Камелия.

(следва)


Публикувано от alfa_c на 13.01.2012 @ 20:47:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   musketar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:37:32 часа

добави твой текст
"Първата ми принцеса. Островни хроники." | Вход | 21 коментара (42 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.01.2012 @ 21:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Много добро - ти ли ми казваше, че не умееш да гледаш света през очите на дете;) Правиш го и то така, че будиш у читателя сладки младенчески спомени.
Чини ми се обаче, че не е разказ само - както отдалеко си я подкарал, я повест ще дойде, я роман...
Попътен вятър с "Камелия"


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:17:58
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Бе много помниш ти, бе... Аз бях забравил, че съм го казал...

Безкрайно съм ти благодарен, за очевидно сериозния поглед, с който си го прочел. Съмнения имам колкото искаш и такова отношение ми идва добре. Тоя текст така си тръгна - ни риба, ни рак, мислех да е един лежерен сюжет от няколко споменни епизода, всеки от който да е повод за определени отскачания на мисълта, ама усетът ти е верен - това е темп за дълго бягане. Чак романово дано не е, че ме мързи ужасно, но новела, повест... ще видим... Бе дано изобщо става за четене!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от verysmallanimal на 13.01.2012 @ 21:37:48
(Профил | Изпрати бележка)
!!! Обещаващо! Чакам продължението!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:22:47
(Профил | Изпрати бележка)
Всяко начало е обещаващо:)))

Радвам се, че си тук. От друга страна си такава класа в прозата, че направо е ужасно задължаващо. Два дена вече оглеждам продължението:Р

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от zaltia на 13.01.2012 @ 22:01:55
(Профил | Изпрати бележка)
Обещаващо начало...
Върна ме в моето детство ...
Бллагодаря ти...най- сърдечно!
Лека нощ Муск!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:24:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Краси!

И понеже нощта наближава - нека е лека и за теб!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от erka на 13.01.2012 @ 22:09:17
(Профил | Изпрати бележка)
Любов и път - какво повече да иска човек :)
Разказваш увлекателно, та чак затаих дъх на места...
С нетърпение ще чакам продължението.


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:25:54
(Профил | Изпрати бележка)
И аз на места затаявам дъх. И си мисля: "Бе кви глупости пиша..."

Благодаря, че се отби!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от erka на 16.01.2012 @ 00:08:27
(Профил | Изпрати бележка)
Ха,ха, изкушаваш ме, да ти споделя нещо за "глупостите", ама не мисля,
че мога да го направя точно тук :)
Ще чакам продължението на островните истории.
Със затаен дъх, разбира се :)))

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Limonka (danist@abv.bg) на 13.01.2012 @ 23:20:38
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Интересно разказваш! Е, на места философът и поетът малко пречат на разказвача и го карат да попретупва някои детайли, но въпреки това или пък точно затова текстът се е получил.


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:32:09
(Профил | Изпрати бележка)
Питаш ли ме как удържам цялата тая сбирщина в относителен баланс, та изобщо да върви някаква история, а не несвързани фрагменти и размисли:))))

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Danielita на 14.01.2012 @ 01:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
Изящен стил, интересно повествование, биха казали критиците. Аз казвам простичко- близко ми е, харесва ми. Особено майсторски си предал атмосферата на провинциалния град от близкото минало, а и този островен свят, чудесно е. Поздрави Мускетар! Дани


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:35:13
(Профил | Изпрати бележка)
Брей, де ги тия критици, да ги почерпя! Радвам се, че ти е допаднало, дано наистина е интересно...

Много ти благодаря, Дани!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от nironi (nironi@mail.bg) на 14.01.2012 @ 07:48:06
(Профил | Изпрати бележка)
"Умееше той да удвоява празниците..." - след този слънчев лъч, осветил и моето детство, тръгвам на пътешествие с моя флагмански... Удвои ми деня, на обяд ще ударя една бутилка в носа на най-детския си спомен, ( ах, тези флагмани с нежни имена), после ще погледам със светла тъга как кърмата му се стопява в хоризонта... Благодаря, musketar!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от lordly (lordly@mail.bg) на 14.01.2012 @ 08:00:14
(Профил | Изпрати бележка)
Това въръщане към детството е много вълнуващо и ето че ме провокира да напиша "tintarella di luna". Благодаря за вдъхновението!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:41:46
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Пак заповядай...

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:39:43
(Профил | Изпрати бележка)
Аз благодаря, човече! Някак много ме зарадва, че си тук! Изненадаха ме реакциите ви, но ми дадоха кураж... Вкусна да ти е била бутилката!:)))

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от joy_angels на 14.01.2012 @ 09:29:06
(Профил | Изпрати бележка)
Подхванал си роман, Къци?
Интересна хрумка е тази с островите, изведнъж композицията подсказва (на тялото, не на разума ми ;) ), че хем текстът е част от всичкото (минало-настояще, знание-сетивност и т.н.), хем си е сам за себе си, мускетарски :)))
На добър път!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:50:11
(Профил | Изпрати бележка)
Без да искам, Джой! /Ако съм много виновен, отивам в ъгъла да се срамувам/ Не, едва ли ще е роман. Исках няколко разказа-размисли около Панагюрище и това просто трябваше да е първия. Но още тръгнал-нетръгнал и почна да се плъзга в някаква си своя посока.Толкова безконтролно и безпомощно досега не съм писал - и за мен усещането е ново и стресиращо /а имам три пъти по толкова текст/. Ще видим какво ще стане. А иначе, точно така е - ще си витая в минало-настояще и т.н.

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от azzurro на 14.01.2012 @ 09:45:50
(Профил | Изпрати бележка)
.... лягах по корем в прохладната спалня, разтварях книгата на пода и се зачитах с висяща от леглото глава....
Не провесих глава от леглото по разбираеми причини, защото екрана не мога да го сложа на земята, но ме върна назад много назад, когато времето имаше цвят, мирис и както казваш пеперуден прашец. Поздрави Мускетар в очакване на продължението!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:52:17
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) Още една причина да не харесвам новите компютърни времена. Друго си е да висиш като прилеп от леглото....

Благодаря ти, Ваня!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 14.01.2012 @ 15:32:57
(Профил | Изпрати бележка)
И мен ме върна в детството,замислих се за толкова неща...
Поздрави и чакам продължението:)


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 17:56:08
(Профил | Изпрати бележка)
Дано са ти светли мислите, Кате!

Ще доживеем и продължението!


]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от zebaitel на 14.01.2012 @ 21:06:42
(Профил | Изпрати бележка)
На мен ми е интересно как точно философът и разказвачът се допълват, като ползват поета за фин фон! Давай по-нататък! Сега да не пуснеш втората част чак след седмица!!!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 18:00:05
(Профил | Изпрати бележка)
Използвачи мръсни! Намериха един поет и веднага го прекараха за фон...:)))

Ей, ама си нетърпелива, бе! Кво ме юркаш? Аааааа, не искам да си ми шеф - ще ме скъсаш от бачкане!:)))

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от mamasha на 14.01.2012 @ 21:59:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, Мускетарю, запазил си душата си на дете! И продължаваш да гледаш света през неговите очи, ако и да го прикриваш зад философски мисли и прагматизъм. Но нежния стил, фините, изящни метафори, настроението и леката романтична нотка го издават. То е там, вътре в теб, ту ранимо, ту дръзко. И те води пред годините и спомените, и държи ръката ти, когато пишеш тази прекрасна малка повест.

Чакам продължението!

Поздрави, Мускетарю!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 18:02:09
(Профил | Изпрати бележка)
Душата на дете, ама без две хубави очи:)))

Благодаря за добрите думи, Мам! Ще видим какви ще ги натворя!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от mamasha на 15.01.2012 @ 18:10:34
(Профил | Изпрати бележка)
А, за очите не знам. Трябва да ги вида на живо. Ама ти все ни бягаш. Мисли му, ако отсъстваш от представянето на "Вторникът е зелен" във Варна! :)))))))

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 14.01.2012 @ 22:28:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
,,Любов и път ,, - наистина какво друго?
Харесва ми твоята интелектуална проза, Кръстьо - не толкова историите / всеки е имал такива/ а пречупването им и уникалните заигравки с целия интелектуален багаж. Но защо казваш, че тогава в четенето не е имало страх - тоест сега има?
ЧАКАМ с нетърпение продължението - стискам палци да е пак така готино и островно!:):):)


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 18:11:53
(Профил | Изпрати бележка)
Хех, ми като няма достатъчно талантец, човек го удря на интелектуализъм. Той и Умберто Еко си пише така и не става по писател от това... /Не че съм Умберто Еко, де, и праха му не мога да дишам, ама съм сериозен като смисъл на това, което казвам. /

Както и да е, благодаря ти, че си тук, а аз ще се постарая, доколкото мога, да е готино...

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от galina (diana610@abv.bg) на 15.01.2012 @ 17:17:04
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Интересно...:)


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 15.01.2012 @ 18:12:47
(Профил | Изпрати бележка)
:) Засега...

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от anonimapokrifoff на 15.01.2012 @ 18:59:39
(Профил | Изпрати бележка)
Отлично, Мускетарю! Попътен вятър!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от secret_rose на 16.01.2012 @ 08:18:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ето още един скитник-четец в мое лице :р
Много приятна изненада е тази творба, прочетох с удоволствие и чакам и аз продължението... :)


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.01.2012 @ 09:34:22
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно, Мускетарю!
Чакам продължението!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от zinka на 16.01.2012 @ 17:08:51
(Профил | Изпрати бележка)
Пък аз си улових две-три искрици от това, дето ще си го знаеш само ти...:)
Като се видим, живот и здраве, ще ти го дам на хартиен носител :)

По чудесна пътека си поел!
Чета и ти се радвам! :)

УСПЕХ!!!


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 18.01.2012 @ 22:57:38
(Профил | Изпрати бележка)
Ще се видим...

Благодаря!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от kasiana на 17.01.2012 @ 19:16:25
(Профил | Изпрати бележка)
"Огледалото може и да предхожда човека, но добива смисъл едва с неговото отразяване."

"Скитането е начин на четене, както четенето е начин на скитане."

"Затова стоях над пъстрите корици на книгите и вдишвах аромата им, прехласнат не по-малко, отколкото от омайващия дъх на поляните."

Удоволствие бе за мен да прочета вълнуващото начало на "Първата ми принцеса. Островни хроники"!!!!!!!

Поздрави, Мускетар:)))))


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 18.01.2012 @ 22:58:37
(Профил | Изпрати бележка)
Изредила си точно нещата, които и на мен ми допадат!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от sia на 05.02.2012 @ 13:04:59
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с удоволствие, ще прочета и
следващите.
Поздравления!

"Скитането е начин на четене, както четенето е начин на скитане",
ще поскитам с теб :)


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от Musketar на 05.02.2012 @ 14:48:45
(Профил | Изпрати бележка)
Боя се, че няма да го допиша, Сия! Но ти благодаря за вниманието!

]


Re: Първата ми принцеса. Островни хроники.
от mariniki на 05.02.2012 @ 20:33:30
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много хубаво...с толкова чист поглед
написано... ще го проследя докрая..
сърдечен поздрав, Мускетарю.