Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 729
ХуЛитери: 2
Всичко: 731

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XXXI част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Към Газиантеп
2006


"Той не може да бъде намерен с търсене, но Го намира само който търси."


Шепотният повей, докоснал сърцето ми в общуването с Ирис и близките му по време на дългото пътешествие някак притихваше мисълта и думите изгубваха очертания. Дори да опитах, знаех, че не мога да го изкажа. Писалката и тефтера стояха на дъното на раницата, приютили за последно изгрева на полето и после следваха безкрайни бели страници. Често ги докосвах, исках да пиша. Отбелязвах датичката в някое ъгълче и на мястото на красивата начална буква рисувах цвете, после ги поставях обратно. Нямаше думи, с които да положа на листа онова, което Ирис нарече "изписано в сърцето".
По обратният път мълчах. Пътувахме дълго през пустите угари, гледах през прозореца на колата равно изораните ниви и струпаните по края им купчини плевели и мислех за Пътя. Човекът е твърда скала. В сърцевината и понякога чисти същества намират дом, изровен с ръце навътре, постилат души и очакват бурята, която ще срине твърдия камък и ще го превърне в ронлива мекота в която да засеят семенцата на истината. Мислех как бурята отнася и тях... Ален, Алмир... безименните сиви качулки, насядали по ръбовете на твърдините. Арзу и Ирис. Моите мънички семенца.
В Татван пролетта бе нацъфтяла по върховете на диворастящи липи и разпръскваше упойващ аромат над къщиците, свити под сенчести орехи с наведени тежки реси към земята. Затоплената пръст ухаеше на живот, животинките пъплеха свободно из пътищата а заревото зад облаците подсказваше за края на дъждовете. Тук вали като из ведро, поройно и пълно и дъжда прилича на спусната от небето сива завеса, покриваща хоризонта. Чува се само пляскащ звук - своеобразна тътнеща мелодия и ускорения сърдечен пулс на онези, дръзнали да го споделят. Редовно се мокрех до кости, притичвайки с бебето на ръце от малката сладкарничка в края на военната база до дома ни и ми се струваше странно по върховете на Немрут снеговете да са вечни а долу да ни къпе тропически дъжд.
- Меги, къде се зарея пак. - Ирис се усмихваше като новото слънце. Не зная, щеше ли някога клетото ми сърце да се научи да не пропуска удар, погледнех ли усмивката му.
- Мислех си...
- Мисленето е трудоемко. Погледни, ще ти покажа нещо преди да стигнем.
Колата бе завила към селцето му а аз дори не бях забелязала.
Той разтвори шепа със светнали очи, сякаш бе непослушно хлапе уловило светулка и показа малко зелено листо, сгънато на четири.
- Познай какво държа!
- Бръмбар.
- Не позна.
- Калинка.
- Опитай пак.
- Мен...
- Тебе...
Скри листенцето между страниците на книгата си и отпусна назад глава.
Когато го оставихме на равния път, водещ към малката му къща на брега и помаха с ръка, стиснал томчето с листенцето в него, имах чувството, че сърцето се откъсва от гърдите ми, напуска ме и си отива завинаги. Дълги дни в къщи мълчах и вършех всичко механично. Стиховете започнаха да се раждат без мен, изписваха се кратки и препълнени по страничките на тефтера, в който не намери място нищо от последният ден до вълшебното езеро. Често се улавях да съжалявам, че вероятността да изчезна, потапяйки се в свещените му води е изгубена завинаги и само очите на Ванесса завръщаха желанието ми за живот нататък. Когато мъжа ми отсъстваше по - дълго или заминаваше на обучение я извеждах и двете вървяхме до безпаметност по камънаците между пещерите в покрайнините, сядахме до някоя скала и плачехме, аз - заради собствената ми глупост, а тя навярно за мен. После си спомнях Ирисовите думи, че всеки, тръгнал да търси Бог губи разсъдък.
Лятото наедряваше и в топлите дни в началото на юни започнахме да посещаваме военния къмпинг на езерото. Извозваха ни с въоръжена охрана до чисти и красиви плажове, идеално поддържани от войничетата. Имахме на разположение беседки за почивка, ресторант, скадкарница, кантин (магазин), кафетерия и цяла градина, пълна с онези пухкави огромни кресла от кожа и стиропор, които тук наричат Армути (круши). Имаше и опънат в средата трамплин а до него - трамболин от който почти не слизахме с Ванесса и подскачахме до умопобъркване. Забелязах, че във водата влизаха да плуват само мъже но мазните содени капчици по телата им бързо ме отказваха да опитам и се мотаех по шорти и тениска, докато веднъж все пак не реших да сложа бански костюм и да пробвам. Срещнах сериозно предупреждение да не си го помислям дори и изненадата ми нямаше край. Цивилните плажове в Ахлат бяха отворени за всички и в тях се къпеха дори местни момичета под зоркото око на братя и родители а в нашия къмпинг бе забранено. Причината се оказа новата Ханъм Ефенди - мила и приятна дама но възпълничка за да изглежда добре в трико и нови правила бяха лишили всички летуващи от удоволствието на къпането. За да поплуваме се налагаше да пътуваме до острова или Ахлат. Мислите ми се рееха към тихия бряг в селцето на Ирис и макар там да липсваха чудните слънчеви пясъци и водата да криеше дълбоки опасности, мечтаех за една спокойна почивка на палатка, опъната до дома му. Мъжа ми прие идеята присърце, не мина и седмица и поехме натам. Приятелите ни се чудеха и подхвърляха закачки за липсата на удобства, вятъра и не безопасната зона, но не очаквахме да ни разберат. Обществото на военните бе разглезено и зависимо от комфорта и сигурността. С усмивки отклонявахме всякакви увещания да заминем на хотел или база, къмпинг, разпънахме палатка за двама на самия бряг, нахвърляхме плътни спални чували в ъгъла, газов котлон, пособия за хранене и малко дрехи и седнахме да изчакаме залеза. Когато просто оставиш слънцето да изгори в очите ти, нощта не ти се струва толкова много тъмна...
През следващите дни мързелувахме и се търкаляхме на меката трева под топличкото слънце, Ванесса тичаше до насита край скалите и езерото, готвехме на импровизиран оджак направо навън, подправяхме ястията с див чесън и всякакви зелении, които Ирис ме научи да бера и суша, носехме вода за пиене от един студен извор наблизо и плувахме на воля, необезпокоявани от хората. Понякога момичета от селото идваха и носеха пресни зеленчуци и плодове а един приятел на Ирис - единственият, който кичеше по чалмата си мъниста и лъскави пайети минаваше и оставяше кутии сочни бели фурми, донесени от пътуванията му по- на Изток.
Вечер палехме огън, затваряхме очи и слушахме безкрайните истории, които Ирис с удоволствие ни разказваше а после дълго, дълго седяхме около загасващата жар. Мълчанието се превърна в най - скъпото ни споделяне.
- Звездите разказват беззвучно, топлият полъх поема историите им и ги разпръсва навсякъде по земята. Виж онова въгленче. Може да е падаща звезда...
- Паднала, навярно?
- Не. Именно падаща... Погледни - още гори...
- Още пада...
Уроците му винаги ме смълчаваха. Ако животът тлееше в мен, макар отритнат и нежелан, а желанията разпалваха пламъци, то всичко все още бе там, живо. Като жарава, която пада безкрайно, раздухвана от вятъра на реалността, или като пламъче, непрекъснато слизащо от звездите, за да възпламени забравеното в сърцата ни. Какво ли сваляше до пределите на жалкия ни свят, питах с безмълвни очи непрогледния мрак, спускащ пелена по ръцете ни, а някъде в съзнанието ми Ирисовата песен нашепваше "онова невидимо, което е зад тях...".
Изминаха девет дни, изпълнени с вглъбение и съзерцание. Усещането за уют и съпричастност бе покълнало в мен до степен, да забравя околния свят. Струваше ми се чужд и далечен, студен и различен. Простотата на мига, топлото ухание на любовта и ласкавия танц на природата наоколо бяха всичко, от което имах нужда.
- Не можем завинаги да останем тук... Обещахме на баща ми да отидем в Алания.
- Не ми се ходи в Алания...
- Ще ти хареса. Ще минем през Мерсин, има много за разглеждане. Ще видиш каменните глави, които мислеше, че са на Великденските острови. - G. се усмихваше и вече планираше маршрут.
- Добре, но имам молба.
- Да?

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от aurora на 22.12.2011 @ 08:40:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 16:09:49 часа

добави твой текст
"Извезани души, XXXI част" | Вход | 10 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 09:16:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Дюлюк

https://www.google.com/search?hl=bg&client=firefox-a&hs=gTz&rls=org.mozilla:bg:official&channel=np&q=D%C3%BCl%C3%BCk+Gaziantep&gs_sm=s&gs_upl=46768l48198l0l49331l2l2l0l0l0l0l251l427l0.1.1l2l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1269&bih=617&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NObyTsmjNYqohAfKwN3iBA

...



Re: Извезани души, XXXI част
от boliarkabg на 22.12.2011 @ 11:04:34
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
многопластова си ... Не знаеш колко много ми дават твоите разкази в чисто исторически план...Другото е дълбокия размисъл, в който ме хвърлят твоите чувства към двамата мъже, тяхната любов към теб и тяхното мъжко приятелство. Не на последно място разсъждавам за това, че тази страна е "изиграла" твърде добре своите дадености в международните отношения. Използвала е стратегическото си разположение в днешния свят, за да извади всичко, което е възможно за държавата си. Това пък от своя страна й дава възможност да разкрива и съхранява исторята в земите си. Всичко е една приказка. Ти ми отвори очите за много неща, за които се досещах, но не знаех точно и нямах обяснения, заради инфо мъглата... Благодаря ти!


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 11:23:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
да, ползвам лични преживявания, за да напиша този роман... и местата, които описвам съществуват така, както ги поднасям, дори много по - ярко и пълно...
но напоследък клоня към нещо друго тук - опитай да си представиш всички персонажи в този разказ като... част от една личност
зная, че е странно и не забулвам преживяванията в мистерии, те наистина се случиха по описания начин
просто тогава не ги разбирах
защото нито едно действие в нашите животи не е случайно, нито един човек или събитие
и всичко което ни се случва в продължение на един живот е една съставна част от живота на всичкото
като оченце, ушенце или носле... или... един човешки живот е част от общия живот на всичкото
както и
всяка отделност в самите нас е само част от самите ние...

опитвам да не прекалявам със символите но е неизбежно
от друга страна - това е просто приказка...
но няма драма от рода на човешка любов, споделена или изгубена, несподелена или спечелена
основното в романа, макар на втори план поднесено, е един възможен вътрешен път
и Ирис, G., и всички останали в него са само стъпала по стълбицата...
стълбица, на чието най - долно стъпало съм "аз"


благодаря, за дълбокия прочит... и съпреживяването

]


Re: Извезани души, XXXI част
от anonimapokrifoff на 22.12.2011 @ 12:06:24
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много поезия в проза рядко се среща.


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 12:09:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
когато прозата на живота повлича камъните навън... и отнася всичко/и пречещо, в душата остава само поезията на духа...
не го съзнавах доскоро, затова не можех да пиша - камъните тежаха...
от тук насетне ще бъде леко...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от ANG на 22.12.2011 @ 16:44:48
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
по-дългото прекъсване на прозата не се е отразило негативно на качеството, напротив


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 16:49:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
наскоро получих подкана да напиша нова част с уверения, че ако се забавя прекалено, после няма да мога...
и ти си го мислил навярно... щом ми казваш това
но то не е проза, която пиша, то е част от мен, и докато не го излея, няма да помръдне...

но писането на проза е добро лекарство срещу писането на лирика :)))

]


Re: Извезани души, XXXI част
от ANG на 22.12.2011 @ 20:53:55
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
честно, същото мислих и аз (знам го от личен опит) - човек не бива за дълго да "излиза" от световете на дългите писания, връщането е мъчително

от друга страна, отбелязваш, че по същото време (2006) си писала и поезия - любопитен съм да видя твоя поезия от онова време (дори и в романа може да намерят място откъси поне)

]


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 21:01:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
в блога ми има някои стихове от 2004 дори... и от 2006...
повечето са по тефтери и не са набирани на компютъра
а сега май не мога да ги пиша вече с молив :)) само на клавиатура

да, в романа може би ще вмъкна някое стихче... някъде...
но не ми е трудно да се връщам, трудно ми е да излизам от романа после
затова си давам почивки

]


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 25.12.2011 @ 15:16:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.youtube.com/watch?v=_Bt2QpZ4d8g&feature=youtu.be

]


Re: Извезани души, XXXI част
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 22.12.2011 @ 17:11:56
(Профил | Изпрати бележка)
Извезани думи:)


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 22.12.2011 @ 17:14:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря... :)

]


Re: Извезани души, XXXI част
от kasiana на 25.12.2011 @ 12:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Следвам те... в необята на мисълта и духа ти с отвореното сърце на дете, жадно да чуе докрай вълшебната приказка...

Щастлива съм, че те открих, Сикрет Роузи!!!

Бъди!!!


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 25.12.2011 @ 15:04:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ще я чуеш... ще я разкажа до края...
но не следвай мен :)
следвай само сърцето...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от petia_bozhilova на 25.12.2011 @ 19:28:30
(Профил | Изпрати бележка)
Изумителна си, розичке!


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 25.12.2011 @ 19:38:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Чест се изумявам от себе си наистина :))))) особено като запитам огледалцето...
Благодаря ти, че пътешестваш с мен...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от Haramiata на 26.12.2011 @ 11:45:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за поредната порция великолепно пътешествие! Едновременно навътре и навън ... Опитвам се и аз да бъда с твоите герои. Така откривам в себе си желанието физически да отида и да видя тези чудеса. Ръцете ми привично се плъзват към Гугъл търсачката, няма сега да си признавам, че не съм и чувала за Дюлюк; но също откривам и удовлетворението, че вече съм била там (с помощта на вълшебното килимче, любезно разстлано от неуморното ти разказваческо изкуство). И че "там" е до голяма степен и "тук" Всъщност - от мен самата даже зависи степента. Поздрави! И лек път! :)


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 26.12.2011 @ 11:51:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Тези места там са чудни, но е пълно с терористи...
Все се надявам, че някой ден ще бъдат мирни земи и достъпни за туристите.
Радвам се, че пътешестваш с мен :)
Макар ти този път да си го изминала много преди...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 26.12.2011 @ 12:02:49
(Профил | Изпрати бележка)
Следвам те :)


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 26.12.2011 @ 12:05:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:) не е ли уморително...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от joy_angels на 29.12.2011 @ 09:47:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си като едноок, който води слепци.


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 29.12.2011 @ 09:59:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Скоро ще ослепея...

]


Re: Извезани души, XXXI част
от joy_angels на 29.12.2011 @ 11:57:36
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък очаквам да прогледнеш и с двете - поне изглежда, че вървиш нататък :)

]


Re: Извезани души, XXXI част
от secret_rose на 29.12.2011 @ 12:08:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ако вървя към проглеждане с двете очи ще трябва да се върна...

]