Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 784
ХуЛитери: 2
Всичко: 786

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта22 декември
раздел: Разкази
автор: marcusjunius

Тази Kоледа Ванката реши да се влюби в нещо по-така.
След известно проучване си избра смартфона Нокия Hush8000, „тънък и лек смартфон с най-ярък на света 3.5 инчов дисплей с технология ClearBlack”, уай-фай, компас, последен клас стандарт за пренос на данни и пълен декодиран набор с играта Angry Birds. На пазара имаше, разбира се, и по-скъпи телефони, но Ванката за толкова имаше възможност, понеже всичко това бе свързано със съседката му Пепи.

Ванката за втори път правеше номера с влюбването по Коледа и смяташе, че системата е страхотна. Предишната Коледа се беше влюбил в таблет Ейсър и беше сигурен, че тогава това бе направило Пепи много щастлива. Тя разбира се не знаеше нищо за Ейсъра, но в деня след Коледа я беше видял разплакана от радост.

За разлика от тогава обаче, този път Ванката започна от по-рано – опитът му от предишната година му бе подсказал, че трябва да започне с влюбването достатъчно рано, за да може, първо, да събере парите навреме и второ, да прегори навреме. Та с Нокията Hush Ванката стартира още от средата на ноември. Всеки ден преглеждаше коментарите за нея в разни Интернет форуми, сравняваше цени (това бе много важно!) и отделяше пари. По пет лева на ден. Не му беше трудно, просто спря да пуши за месец и към средата на декември вече имаше 150 лева само от това. От лятото имаше спестени 450 дето работи на морето като сервитьор, а останалите 200 отдели от последната заплата – така ги докара до 800, което беше най-ниската цена, на която телефонът се продаваше в Интернет.

На 22 декември сутринта Ванката се събуди радостен, с мисълта, че вече е време. Погледна часа на стария си телефон (осем и три минути) – пак Нокия, вече тригодишна, но все още напълно запазена и се зачуди, дали не трябваше да я продаде и да добави още петдесетина лева към осемстотинте, за нещо още по-скъпо. После обаче осъзна, че при неговата патентована „схема на влюбването” това нямаше как да стане и сам се засмя на глупостта си. 22 декември беше първия почивен ден за него, нали работеше на 12 часови смени. Ванката стана, взе си душ и гладко се избръсна, облече нова риза и нахлузи изпраните си дънки, обу чисто нови черни чорапи, конецът, който фабрично ги държеше заедно, преряза с нокторезачката си, за да не се скъса плетката. След това бръкна в нощното си шкафче и взе коледния плик за писмо с отпечатана на него марка на еленче. Извади банкнотите и отново ги преброи – осем по сто. Пъхна ги отново в плика, наплюнчи ръбчето и го залепи внимателно. С червен маркер за дискове написа върху горната страна, точно под еленчето: „И догодина да проходи!”

Ванката внимателно отключи входната си врата и без да обува чехли или обувки се промъкна до вратата на отсрещния апартамент – беше от онези старите, мукавените, с голям просвет над прага, откъдето сигурно много духаше. Трябваше някой път да предложи на Пепи да и сложи изолация. Наведе се и пъхна плика под вратата, едно ръбче остана да стърчи отвън и той го чукна с нокът. Пликът изшумоля и се скри вътре.

Също толкова тихо, колкото бе излязъл, Ванката се прибра в своя апартамент и внимателно затвори след себе си. Погледна часа на телефона си (беше вече девет и четиридесет), беше хубав телефон, вършеше му чудесна работа. Да, и този път системата сработи - 22 декември беше чудесен ден, новата Нокия Hush8000 бе успяла да му омръзне само от ровичкането в Интернет и гледането на лъскавите и снимки. Тъпо беше да се влюбваш в техника, техниката не е живо същество, бързо ти писва, помисли си Ванката. И ако човек само изчака малко да му мине, ще се окаже, че има куп пари, които практически вече е прежалил.

А 800 кинта щяха да стигнат на Пепи и малкия за поне един курс лечебни процедури през новата година.


Публикувано от viatarna на 21.12.2011 @ 16:53:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   marcusjunius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.25
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
391 четения | оценка 5

показвания 45664
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"22 декември" | Вход | 9 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: 22 декември
от sia на 21.12.2011 @ 17:45:59
(Профил | Изпрати бележка)
Точно по вкуса ми, каквото и да значи...
Благодаря ти.
И от сърце - да имаш топли празници!


Re: 22 декември
от dandan на 21.12.2011 @ 20:50:05
(Профил | Изпрати бележка)
Все още се намират човеци, нали...


Re: 22 декември
от Musketar на 21.12.2011 @ 23:24:33
(Профил | Изпрати бележка)
Марк, винаги съм харесвал как пишеш! Хубави празници!


Re: 22 декември
от marcusjunius на 22.12.2011 @ 07:56:05
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Благодаря на всички ви за хубавите коментари! Това разказче може би не е литературен връх, но много ми се искаше да кажа нещата, написани в него.

Желая ви прекрасни празници!


Re: 22 декември
от mariq-desislava на 22.12.2011 @ 08:16:37
(Профил | Изпрати бележка)
Еее, струва си значи да очакваш неочакваното и да живееш за това.


Re: 22 декември
от secret_rose на 22.12.2011 @ 08:24:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много добър разказ...


Re: 22 декември
от zebaitel на 22.12.2011 @ 09:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ, Маркъс! Не знам какво друго да кажа, освен, че ако си събрал за книга от тези готините, а каквото съм прочела, всичко е такова, просто я издай! Такава съвременна българска литература ми се чете!
Весели празници!


Re: 22 декември
от marcusjunius на 27.12.2011 @ 09:44:09
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
MD
Secretrose
Zeb

Благодаря ви - и честита Коледа/Рождество и всички празници, които си изберет да празнувате! Хубава и успешна Нова година!


Re: 22 декември
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 27.12.2011 @ 10:04:55
(Профил | Изпрати бележка)
Стопли ме посланието ти. Не коментирам литературните достойнства на разказа от гледна точка на техника и стил (макар че ги има), а като идея и чисто човешко докосване...


Re: 22 декември
от marcusjunius на 12.01.2012 @ 07:24:52
(Профил | Изпрати бележка) http://marcusjunius.blogspot.com/
Благодаря, Весан. Да, аз си ризнавам, че не съм много доволен от "професионалната" част, та и да коментираш, няма да се сърдя. Но исках да си кажа казванката :)

ЧНГ със закъснение!

]