Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 778
ХуЛитери: 1
Всичко: 779

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКакви ме ние българите?
раздел: Есета, пътеписи
автор: persian

На времето,когато бях студент,по една от дисциплините,лекции ми четеше сега покойният проф.Ангел Балевски-председател на БАН.Беше голям оратор-сладкодумник и патриот.
Не говореше по темата на преподавания предмет-защото имало книжка,а по-други теми и най- вече за България и българите.Говореше за българите винаги ласкаво и възторжено,но изтъкваше и отрицателните им качества.Много точно беше сравнението му на българите с германците/той беше немски възпитаник-завършил преди войната инженерство в Германия/.-Вземете десет души германци,от който и да е край на Германия-всичките са доста посредствени хора,ограничени,без собствени идеи и виждания.Събереш ли ги,обаче-всеки дава по малко,но в една посока и се получава голяма резултантна!Обратно- вземете десет души българи, от който и да е край на България- всичките са умни хора,със самостоятелно мислене и идеи,предприемчиви! Събереш ли ги,обаче-всеки дава по много,но в различни посоки и се получава малка резултантна!
Очевидно българите сме големи индивидуалисти и се оправяме сами, защото повечето от нас имат достатъчно качества за това.Обикновено, в чужбина, представителите на други народи-гърци,италиянци,поляци живеят заедно в обособени заселения за да си помагат взаимно.Българите,обратно, се разселват самостоятелно в чуждата среда и се оправят сами,без да имат нужда от помощта на сънародници.С това обаче те сами се обричат на асимилация.Показателни за българската предприемчивост и наход-чивост са следните примери:
1.По време на комунизма питат една испанска журналистка,живяла дълго време в България- Какво е мнението й за българите?
-Много умни и предприемчиви хора!
-Как си го обяснявате?
-Ами ако на един испанец му трябва нещо да направи,но в момента няма, примерно необходимите му пирони или винтове,е сигурен,че утре може да си ги купи от магазина и отлага работата за по-късно.Българинът,като знае,че необходимата вещ вероятно я няма в магазина,решава,че може да я измайстори,вика въображението и неволята на помощ и в крайна сметка решава проблема.И тъй като има постоянно такива проблеми,това развива неговото мислене и находчивост.
2.Българска делегация е на посещение в САЩ.Вечерта ги настаняват в хотела,но по някаква случайност се оказва,че водата в сградата е спряла.На другата сутрин при срещата с домакините се вижда,че всички американци са небръснати,а българите до един са се обръснали и омили.За разлика от американците,които се оказват безпомощни да решат проблема,българите са намерили изход:Един е използвал вода от тоалетното казанче,друг е стопил лед от хладилника и т.н.И това е така,защото спирането на водата,по едно време в България ,беше ежедневие.
В повечето случаи,при нормални условия,българите трудно работят в колек-
тив,защото всеки се мисли за по-умен от другия.В Германия,ако напрявят някого началник,даже и най-посредствения да е,другите безропотно изпълняват неговите нареждания,защото така са възпитани.Българите,даже началникът им да е на ниво,го псуват на ум и си мислят,че ако са на неговото място ще са по-добри и поради тази причина изпълняват нарежданията неохотно и мърморейки си под нос.Ние изграждаме колектив и работим синхронно само в екстремни условия,когато сме натикани в миша дупка или когато някаква обединителна идея ни вдъхновява и кара да правим чудеса.Така е било през Балканските и Първата световна войни,когато в името на обединението на разпокъсаните български земи българският войник е направил чудеса,като в нечовешки условия е разгромил многократно превъзхождащ го противник.Българите са се връщали от цял свят за да умрат в името на националния идеал.Уви последвалите национални катастрофи оставиха своя жесток отпечатък в съзнанието на поколения от нас.Чувството,че Бог ни е изоставил,че няма справедливост в един жесток свят и че сме обречени уби националната ни енергия и ни насади чувство,че сме хора втора категория.И отгоре на това 45-те години комунизъм направи българите безразлични към най-ценното,което имаха-земята,създаде една мързелива работническа класа,без чувство за собственост и инициатива.
Не зная защо,но повечето от нас са космополити,първо човеци,а след това българи.Ние поставяме,за разлика от всички останали народи,най-напред това че сме хора и че другите са като нас,а след това че сме българи и че имаме свои собствени национални интереси.Поради това винаги сме били в по-неизгодни условия,най-вече спрямо своите съседи,които първо са сърби,гърци,турци или румънци,а чак след това,хора.
Българите лесно се подават на асимилация, а трудно асимилират другите народи живеещи между или около тях.Макар през хилядолетното си съществуване да сме приобщили към себе си много племена и народи,като кумани,узи,печенеги и други /с изключение на циганите,които е невъзможно ,а и нежелателно да бъдат асимилирани/, все пак повече българска кръв се е вляла в съседните ни народи турци,сърби,румънци,
гърци,а даже и албанци.В голям процент от тези народи има български гени.Това показват и последните изследвания на генетичния код на много народи направени в модерни, световно признати лаборатории.Особено тежка е била загубата на народа ни от така наречения кръвен данък,чрез който са попълвани еничарските корпуси на чужди държави.По-рано това е ставало в Османската империя,а в по-ново време в миниимперията Югославия.Докато в Османската империя това е било спорадично,през няколко години и на отделни човешки индивиди,в Югославия беше извършен един безумен и безпрецедентен в човешката история експеримент,който превърна в еничари-българомразци голяма част от българите във Вардарска Македония!Въпреки,че все още не се знае дали този експеримент ще завърши успешно,то омразата и отчуждението към и от българското в някои от нашите кръвни братя в Македония е на лице.Еничарите издигнали се в политическия елит и дървавното ръководство на съседните ни държави са били най-яростните,жестоки и злобни българомразци!Такива са сърбина Никола Пашич,македонците Киро Глигоров,Лазар Кулишевски и Блаже Коневски,гърка Константинос Караманлис,турците Мидхат паша и Мустафа Кемал Ататюрк,румънеца генерал Коанда и много други,макар и последните двама да са показвали някакви симпатии към българите.
През хилядите години на своето съществуване българите са изградили своя собствена ценностна система и традиции.Те са ги отличавали от останалите народи и са им давали една особена жизненост и устойчивост,независимо от превратностите на времето и дългите години на робство и чуждестранно подтисничество.И това се дължи най-вече на факта,че те е били свързани здраво със собствената си земя и трудно някой е можел да ги откъсне от нея!Но това,което не можаха да направят чуждите ,направиха под външен диктат своите,ако може да приемем комунистите за свои!Откъсването от земята и настаняването им в първоначално непознатата градска среда, отчужди българите един от друг,уби чувството им за взаимопомощ,човешка доброта и съчувствие и най-вече генетично присъщото им свойство да се възпроизвеждат и да раждат много деца!
Журналистка пита един арабин,който от дълги години живее в България какво мисли за страната.-България е прекрасна страна,но българите не го знаят!-отговаря той. И наистина българите не оценяват това,което Господ им е дал.Те са се родили при тези природни дадености и ги приемат за нещо нормално.Арабинът,който е живял в пустинята и знае колко трудно се живее там,попадайки при нас възприема красивата ни и благодатна природа като истински рай!
Докато старите българи са издигали за водачи на държавата и армията хора доказали своите качества чрез делата си,сега въпреки че все още има умни и достойни българи избираме водачите си най-вече по партиен признак.Медийната инвазия навлиза в съзнанието на хората и създава в повечето случаи неверни и идеализирани представи за една или друга партийна кандидатура.И така доверявайки се на виртуалния образ обикновено избираме неправилния кандидат.Когато след време разберем истината последствията от некадърното управление на втръсналите ни с нахалството и безсрамието си партии и коалиции са вече непоправими!За съжаление наложената ни избирателна система не позволява на качествените и честни българи да достигат до властови позиции,от които да влияят положително на развитието на държавата и народа ни!
И въпреки че живее непрекъснато в екстремно-неблагоприятна среда-налагане на чужди културни и цивилизационни модели,без значение дали германски, руски или американски,локални и световни кризи и природни катаклизми, една част от българите все още запазват и предават на децата вековните ценности и морал на дедите и прадедите си!Макар и по-рядко все още у нас съществуват милосърдието,добротата,сърдечността и топлотата на общуване,любовта към децата,семейството,към род и Родина!И тези,които притежават тези качества са истинските българи и те ще съумеят да запазят и преведат в бъдещето тази малка страна наречена България!И Бог и небесните ангели ще им помагат в тяхното дело, защото България има своя благородна мисия в тоя засега все още безумен свят!


Публикувано от viatarna на 20.12.2011 @ 13:12:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   persian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:52:59 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Какви ме ние българите?" | Вход | 5 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Какви ме ние българите?
от lordly на 20.12.2011 @ 13:46:42
(Профил | Изпрати бележка)
Един разрез на българската народопсихология, който си заслужава да бъде прочетен.


Re: Какви ме ние българите?
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 20.12.2011 @ 14:09:13
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно споделям идеите ти!
Браво и поздрави за вдъхновената и достойна позиция!


Re: Какви ме ние българите?
от hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) на 20.12.2011 @ 15:20:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
         ПЪРВО ДА ОПРАВИМ ЗАГЛАВИЕТО, ДА НЕ МЕЕЕКАМЕ! и ТАКА:
         Какви Сме ние Българите?
         Прочетох с внимание и симпатия текста на ПЕРСИАН. Честно, почти правдиво отношение и опит да напипа Истината, а тя не е толкова податлива на откриване, тая Истина, все се изплъзва наляво, надясно и навсякъде където намери пролука...          Текстът страда най-вече от това, че е поляризиран; т.е. опира се на крайни позиции - черно и бяло, ще рече - графичен; а Животът ни и всички теми , които повлича, е Пъстър, с милиони Нюанси, преливащи се взаимно и създаващи още толкова Отговори и най-вече - още толкова Въпроси.
         Преди години, завърнал се от Китай, приятели ме питаха:          - Как са жените там, хубави или грозни?          Онемях - как да отговориш на въпрос, засягащ няколко милиарда хора, половината от които жени... Та и макар в по-малък мащаб, въпросът съдържащ се в заглавието на коментирания текст е същият, с абсурдността си.          Защо? Защото хората около нас са и: талантливи и бездарни; добронамерени и злобни; алтруисти и крадци; с черни и чисти съвести и прочие и прочие - и каквото и да кажеш, все ще е вярно. На пръв поглед - пълен хаос; а може би - някаква хармония...          А ние си прикааазваме... Прощавайте...          


Re: Какви ме ние българите?
от hudojnika (velimir.petrov@dir.bg) на 20.12.2011 @ 15:25:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.velimirpetrov.dir.bg/
         ПЪРВО ДА ОПРАВИМ ЗАГЛАВИЕТО, ДА НЕ МЕЕЕКАМЕ! и ТАКА:
         Какви Сме ние Българите?
         Прочетох с внимание и симпатия текста на ПЕРСИАН. Честно, почти правдиво отношение и опит да напипа Истината, а тя не е толкова податлива на откриване, тая Истина, все се изплъзва наляво, надясно и навсякъде където намери пролука...          Текстът страда най-вече от това, че е поляризиран; т.е. опира се на крайни позиции - черно и бяло, ще рече - графичен; а Животът ни и всички теми , които повлича, е Пъстър, с милиони Нюанси, преливащи се взаимно и създаващи още толкова Отговори и най-вече - още толкова Въпроси.
         Преди години, завърнал се от Китай, приятели ме питаха:          - Как са жените там, хубави или грозни?          Онемях - как да отговориш на въпрос, засягащ няколко милиарда хора, половината от които жени...          Та и макар в по-малък мащаб, въпросът съдържащ се в заглавието на коментирания текст е същият, с абсурдността си.          Защо? Защото хората около нас са и: талантливи и бездарни; добронамерени и злобни; алтруисти и крадци; с черни и чисти съвести и прочие и прочие - и каквото и да кажеш, все ще е вярно.          На пръв поглед - пълен хаос; а може би - някаква хармония...          А ние си прикааазваме...          Прощавайте...          


Re: Какви ме ние българите?
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 20.12.2011 @ 15:49:50
(Профил | Изпрати бележка)
Една трета от живота си съм провел в България,една трета по света и една трета живея в чужбина-наблюденията и изводите ти са абсолютно верни.Написано е интересно,избегнати са журналистическите шаблони,има литературна стойност.
Поздравления!
Предколедни привети от Подмосковието!