Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 589
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 592

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄàèð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: malcriada

Ðàçêàçâà ìè, ÷å íÿêúäå êúì õèëÿäà ñåäåìñòîòèí è íÿêîÿ ãîäèíà (êîãàòî ìîÿò ïàðà-, ïàðà- ïàðà-äÿäî ñå êðèåë íÿêúäå èç Áàëêàíà, çàðàäè îòìúùåíèå íà ïîðóãàíà ÷åñò), íåãîâèÿò ïàðà-ïàðà-ïðà-äÿäî ëåæàë íà ïàëóáàòà íà êîðàá, ïðîïèò îò ìèðèçìàòà íà ðàçâàëåíà ðèáà, êàòðàíà ñ êîéòî ïðîìàçâàëè äúñêèòå è ñòðàõà ïðîöåæäàù ñå îò íàïîåíàòà ìó ñ ïîò ðèçà.
Âñåêè òëàñúê íà êîðàáà ãî îòäàëå÷àâàë îò ðîäíàòà Ïåðñèÿ è ãî îòíàñÿë êúì åäèí íîâ ñâÿò, êúäåòî ìó îáåùàâàëè ñïàñåíèå è îïðîùåíèå íà ãðåõîâåòå êúì Àëàõ, è íàé-âå÷å, çáâåíèå íà âñÿêî ìèíàëî, íàñòîÿùå è áúäåùå. Ñëåä ìåñåöè ïëàâàíå, ñå îçîâàë â Êàÿî, ïðèñòàíèùå íà áðåãà íà Òèõèÿ îêåí, êúäåòî ìîðñêàòà âîäà áèëà ëåäåíî ñòóäåíà, âúçäóõúò ãîðåù, à íåáåòî áåç õîðèçîíò èìàëî íåèçìåííèÿ áåëåçíèêàâ öâÿò íà ìàãàðåøêè òúðáóõ.
Íàìåðèë ïîäñëîí â åäíà ñêîâàíà îò äúñêè áàðàêà, ñðåä ìíîãî äðóãè äúñ÷åíè êîëèáè äàâàùè îáëèêà íà òîâà øóìíî ïðèñòàíèùå, îáè÷àéíî óáåæèùå íà àâàíòþðèñòè, ïðîñòèòóòêè, êðàäöè è õàìàëè, êúäåòî ìèàçìèòå íà îòõîäíèòå âîäè, òå÷àùè íàïðàâî íà óëèöàòà, ñå ñìåñâàëè ñ ìèðèñà íà åêçîòè÷íè ïëîäîâå è íåîáóçäàíà ïëúò. Òàì, îò äðóãè êàòî íåão, íàó÷èë, ÷å ïî-íà þã, ñúùåñòâóâàë ïóñòèíåí ðàé ñ ïàëìè, ðàæäàùè ôóðìè, ëàãóíè ñ òþðêoàçåíèÿ öâÿò íà æåíñêè õèäæàá, ÿñíî, ñèíüî íåáå è òîëêîâà ÿðêî ñëúíöå, êîåòî ìoæåëî äà ãî èçëåêóâà çàâèíàãè îò íîñòàëãèÿòà, çàïî÷íàëà äà ðàçÿæäà äóøàòà ìó, åäâà ùî íàïóñíàë ðîäíà çåìÿ.
Ñêîðî ñëåä êàòî ïðèñòèãíàë â Èêà, îòêðèë, ÷å ïîäîáíèòå íà ïëàíèíè äþíè, íå ãî ëåêóâàò à íàïðîòèâ, è çà äà íå ñå ïîâåõíå ñúâñåì, ñè âçåë çà æåíà Åðìèíèÿ, èíäèàíêà ñ ëúñêàâà êàòî êîíñêè êîñúì êîñà, ìàëêè ãúðäè ñ òúìíè ÷åðíè÷åâè çúðíà, åäðè áåäðà è ëåê àðîìàò íà ïëîäîâå, êîèòî Äàèð óñåùàë âñåêè ïúò ùîì íàêëîíÿë ãëàâà êúì ÿìêàòà íà øèÿòà è. Åðìèíèÿ ñå îêàçàëà ñ íåîáóçäàí õàðàêòåð è èìàëà íàâèêà äà èçêàðâà ÿäà ñè íà ãðúíöèòå â ñêðîìíèÿ èì äîì, êàòî ãè óäðÿëà áåçïîøàäíî ñúñ Ñàí Ìàðòèí – ñíîï îò êîæåíè êàèøè çà áè÷óâàíå íà íåïîêîðíàòà è ãðåøíà êàòîëè÷åñêà ïëúò, êîèòî âèñÿëè íà ñòåíàòà â äîìà èì, íî òàêà èëè èíà÷å, íèêîãà íå áèë èçïîëçâàí ïî ïðåäíàçíà÷åíèå.  ðåçóëòàò íà òåçè íåîáóçäàíè ïîðèâè, êîèòî íåèçìåííî çàâúðøâàëè ñúñ çàïúõòåíèòå èì, ïîòíè òåëà, âêîï÷åíè åäèíî â äðóãî ñðåä ïàð÷åòà ñòðîøåíà ãëèíà, ñå ðîäèë ñèíúò èì Äàâèä.
Äàâèä íàñëåäèë èçÿùíèòå ñòúïàëà íà áàùà ñè è ïëîäîâèÿ àðîìàò è íåîáóçäàí íðàâ íà ìàéêà ñè. Åäâà ùî íàâúðøèë ïåòíàäåñåò, êàìøèêúò ïðåìèíàë â íåãîâî âëàäåíèå è ñ íåão âñÿâàë ñòðàõ ñðåä âðúñòíèöèòå ñè, äðúçíàëè äà ñå ïðèñìåÿò íà îãðîìíèòå ìó î÷è ñúñ ñúíëèâ ïîãëåä è òåæêè ðåñíèöè, èçäàâàùè ÷óæäîçåìñêà êðúâ. Çà ó÷óäâàíå íà íåãîâèòå ïðèÿòåëè, ñúíëèâèÿò ìó ïîãëåä ïðèâëè÷àë íåóñòîèìî æåíñêèòå. Ìîæå áè ïî âèíà íà ðîäîâàòà ïàìåò, íî ñëåä íÿêîëêî ãîäèíè Äàâèä æèâååë âå÷å ñ ïåò æåíè â ñêîâàí íàáúðçî äúñ÷åí äîì ñðåä äþíèòå, ãîðä ãîñïîäàð íà êàìøèêà ñè, íÿêîëêî ïàëìè, ãðóïà îò äúðâåòà ãóàðàíãî è ìàëêà ëàãóíà â êîÿòî îáè÷àë äà ïðåêàðâà ñëåäîáåäèòå, ñðåä áúáðåíåòî è ñìåõîâåòå íà ïåòòå ñè æåíè. Òîçè ðàéñêè æèâîò áèë íàðóøàâàí ñàìî îò ñèëíèòå ëåòíè âåòðîâå ïàðàêàñ, êîèòî ïúëíåëè õðàíàòà ñ ïÿñúê, à æåíèòå ñ íåðàçóìíè ìèñëè.
Êàòîëè÷åñêàòà îáùíîñò, ñèëíî ïîòðåñåíà îò òîçè íåçäðàâîñëîâåí ïðèìåð íà ðàçãóë, áåçãðèæèå è ïúëíà ëèïñà íà ñòðàõ îò Áîã, ñòàíàëà íå ïî-ìàëêî äîñàäíà îò ïàðàêàñèòå. Ñëåä êàòî ìåñòíèòå èç÷åðïàëè âñè÷êè ðàçóìíè äîâîäè, íåèçìåííî ïîñðåùàíè îò Äàâèä ñ áåçãðèæåí âèñîê ñìÿõ è ïëþùåíåòî íà Ñàí-Ìàðòèíà ìó, ñå ñòèãíàëî äî íå ìíîãî êàòîëè÷åñêî, íî êàòåãîðè÷íî è îêîí÷àòåëíî ðåøåíèå. Åäíà äóøíà íåäåëíà óòðèí, íàìåðèëè Äàâèä äà ëåæè â ëîêâà êðúâ è ñîáñòâåíàòà ìó óðèíà äî íàé-âèñîêàòà ïàëìà â äâîðà ìó. Ïèñúöèòå íà ïåòòå ìó æåíè äúëãî ðàçäèðàëè äî áîëêà ñèíüîòî è æåæêî íåáå…åäèíñòâåíàòà áðåìåíà îò íåão, äðåáíî, ñìóãëî ñúçäàíèå ñ óïëàøåíè î÷è, ïîìåòíàëà ñåäìà÷å, êîåòî ñ íåîòðÿçàíà îùå ïúïíà âðúâ, áèëî çàõâúðëåíî â åäíà êàíàâêà, êàòî äåòå íà äÿâîëà.
Ïðèáðàëà ãî áàáà ìó, Åðìèíèÿ. Âðú÷èëà íà Äàèð åäèí èçöàïàí ñ êðúâ, ñêèìòÿù âúðçîï ñ äóìèòå “Òâîå å” è îò òîçè äåí, Äàèð ñòàíàë íåêðúâåí áàùà íà ñâîåòî âíó÷å, äàâàéêè ìó èìåòî Ñàëâàäîð – ñïàñèòåë, êàêòî è öÿëàòà ñè îáè÷, êîÿòî äî îíçè ìîìåíòî, áèëà ïîçíàëà ñàìî Åðìèíèÿ. Ñàëâàäîð ðàñòÿë ìóðãàâ, âèñîê è ìúë÷àëèâ ìëàäåæ, íå ïðèòåæàâàù ïðèòåãàòàëíàòà ñèëà íà áàùà ñè Äàâèä. Îáè÷àë äà ïðåêàðâà äúëãè ñëåäîáåäè çàåäíî ñ Äàèð è ñòàäîòî èì êîçè, è äâàìàòà óìååëè äà ìúë÷àò ÷àñîâå íàðåä, áåç òîâà äà ïðå÷è ñ íåùî íà ðàçãîâîðà èì. Äàèð íå ñå ïðîìåíèë ñ âðåìåòî, õîäåë ñ èçïðàâåíà è ëåêà ïîõîäêà, ñàìî ïîñðåáðåíèòå íèøêè â êîñàòà ìó íàïîìíÿëè êîëêî âðåìå ñå áèëî ìèíàëî îò îíçè äåí, êîãàòî ëåæàë íà ïàëóáàòà íà êîðàáà. Ãîäèíèòå íå áèëè òîëêîâà ìèëîñòèâè êúì Åðìèíèÿ, ëåêî ïðåãúðáåíà, ñ îòïóñíàòè áåäðà è òðîìàâà ïîõîäêà, ïî÷íàëà ïîñòåïåííî äà ãóáè çðåíèåòî ñè îò îíçè äåí êîãàòî âèäÿëà ñèíà ñè ìúðòàâ, è ñå ïðèíóäèëà äà èçîñòàâè çàíèìàíèÿòà ñè ñ ãðúíöèòå. Âúïðåêè òîâà, Äàèð ïðîäúëæàâàë äà ÿ æåëàå âñå òàêà ñòðàñòíî, ïàçåéêè ãî â òàéíà è çàñðàìåí îò òåçè ñìúòíè ìåðàöè.
Çà ãîëÿìî ó÷óäâàíå íà Åðìèíèÿ, Ñàëâàäîð ñå ïîÿâèë åäíà ïðèâå÷åð âîäåéêè çà ðúêà 17 ãîäèøíî ìîìè÷å, ñ áÿëà ëåíåíà ïîëà è ñìúêíàòà íà ðàìåíåòå áëóçà íà åäðè, ïúñòðè öâåòÿ. Äàèð íå êàçàë íèùî, íî ïîãëåäúò ìó áèë ïúëåí ñúñ ñúìíåíèå - íÿêàê Ñàëâàäîð èçãëåæäàë îùå ïî-ìðà÷åí äî çåëåíîîêîòî, âåñåëî ñúçäàíèå ñúñ çëàòèñòà êîæà è âîëíî ðàçïèëåíè êîñè. Ëóèñà áèëà äîøëà îò ñåëâàòà äà ñëóãóâà â ïî-çàìîæíèòå êúùè îò êðàéáðåæèåòî. Äàèð ïîçíàâàë ñëàâàòà íà òåçè êðàñèâè è ëåêè êàòî ïåïåðóäè æåíè îò âúòðåøíîñòòà íà ñòðàíàòà. Ïîçâîëèø ëè èì äà âëåçíàò â ñúðöåòî òè, îòëèòàò â åäíî ñ íåão. Íî Ñàëâàäîð ÿ ãëåäàë ïî íà÷èí, êîéòî ïðå÷åë íà Äàèð äà êàæå êàêâîòî è äà áèëî. Ïðèñòðîèëè îùå åäíî ïîìåùåíèå îò àäîáå äî êúùàòà, ñ ìàëêî ïðîçîð÷å, íèñêà âðàòà è ìèðèñ íà ïðÿñíà íåîïå÷åíà ãëèíà.
Ëóèñà æèâååëà êàòî ïðåõâúð÷àëà ïðåç äíèòå ñ íåèçìåííàòà ñè óñìèâêà è ðçïèëÿíà êîñà, çàáðàâÿéêè äîìàíêèíñêèòå ñè çàäúëæåíèÿ, ñðåä ìúðìîðåíåòî íà íåäîâîëíàòà Åðìèíèÿ è ñòàíàëèÿ îùå ïî-ìúë÷àëèâ Äàèð, òàíöóâàëà ñàìà äîêàòî òðïè÷åñêèÿò ìðàê âíåçàïíî ïàäíåë íàä ïóñòèíÿòà, à Ñàëâàäîð åäâà äî÷àêâàë òåçè ìèãîâå íà óåäèíåíèå â ìàëêàòà èì ñòàè÷êà, êúäåòî ÿ ëþáåë äèâî, áåç ñâÿí è ñúñ ñòðàñò íåïîçíàòà ìó äî òîãàâà…Îáè÷àë ÿ äî áåç äúõ, áîëÿëî ãî, êîãàòî ñóòðèí òðúãâàë ñ êîçèòå è öÿë äåí ñòåíåë îò ñòðàõ, ÷å ùå ñå âúðíå è òÿ ùå å îòëåòÿëà, äîñóù íîùíà ïåïåðóäà. Íîùåì ÿ ïðèòèñêàë â ïðåãðúäêèòå ñè, èçìú÷âàí îò óñåùàíåòî, ÷å ïðîäúëæàâà äà ìó ëèïñâà, âúïðåêè ÷å ñïè äî íåão ñ ëåêî îòðâîðåíè óñòíè.
Äàèð ðàçáðàë, ÷å ùå ñå ñëó÷è íåùî íåäîáðî, â ãîäèíàòà, êîãàòî â Èêà çàâàëÿë ïðîëèâåí äúæä. Âàëÿëî äâà äåíà è íîùè, òîé ìúë÷àë ìðà÷åí, à Åðìèíèÿ ãîâîðåëà çà áó÷åíåòî íà íàâîäíåíèòå óëèöè è ñòåíèòå íà êúùèòå, êîèòî ñå ðàçìåêâàëè îò òîëêîâà âîäà íàâåäíúæ…Ëóèñà íå ãîâîðåëà, ñ èçãóáåí ïîãëåä, äóøåëà âúçäóõà ñ àðîìàò íà äúæä, ðçëè÷àâàéêè â øóìîëåíîòî íà êàïêèòå, çâóöèòå íà ñåëâàòà ïîìèòàùè íåíàâèñòíàòà ïóñòèíÿ, ñ ïðàõà, áåçìèëîñòíîòî ñëúíöå è ñèâîòàòà íà õîðèçîíòà. Ñàëâàäîð òðÿáâàëî äà ñå âúðíå îò ïàçàðà íà êîæè â Ëèìà ñëåäâàùàòà íåäåëÿ. Êîãàòî ñå ïîÿâèë íà âðàòàòà, îùå ïî-òúìåí îò íàñëîåíàòà ïî ïúòÿ ïðàõ, ñ áÿëà óñìèâêà íà ëèöåòî, ñàìî ïîãëåäíàë Äàèð è ðàçáðàë âñè÷êî. Áåç äà êàæå äóìà, ðçàðóøèë êèðïè÷åíàòà ïðèñòðîéêà, ñúáðàë âñè÷êè ïàðè îò ïðîäàæáàòà è çàìèíàë çà ñåëâàòà.
Âúðíàëè ñå ñëåä íÿêîëêî ìåñåöà. Ñàëâàäîð âúðâÿë íàïðåä, ìðà÷åí, íÿêàê ïðåãúðáåí, íîñåë âúðçîïà ñ äðåõèòå íà Ëóèñà…Ëóèñà ãëåäàëà îòâúä ïÿñú÷íèòå äþíè, áèëà îñòàâèëà çàâèíàãè â äæóíãëàòà èçóìðóäåíèÿ áëÿñúê íà î÷èòå ñè. Ñëåä íÿêîëêî ìåñåöà, ñå ðàçáðàëî, ÷å ÷àêà äåòå, äàëè áèëî îò Ñàëâàäîð èëè îò ìúæà ñ êîéòî æèâÿëà ïî âðåìå íà êðàòêîòî ñè áÿãñòâî, çà Äàèð áèëî áåç çíà÷åíèå…Çíàåë ñàìî, ÷å ùå íàðå÷å äåòåòî Äàèð…Ïðèâå÷åð, òî÷íî ïðåäè äà ïàäíå ëèëàâèÿ òðîïè÷åñêè ìðàê, ñÿäàë äî Ëóèñà è ãàëåë íåïîêîðíàòà è êîñà, äîêàòî òÿ, ñ èçãóáåíè î÷è íàïÿâàëà òèõî, íà øèïèáî, ïåñåí íà íåðîäåíèÿ Äàèð.
Ñàëâàäîð ñå çàòâîðèë â ñåáå ñè, íå ïîãëåæäàë Ëóèñà, âðúùàë ñå âñå ïî-êúñíî âñÿêà âå÷åð, ìèðèøåù íà ïèñêîòî, êîåòî ïîãëúùàë â îãðîìíè êîëè÷åñòâà â êðú÷ìàòà íà çàâîÿ. Åäíà âå÷åð, çàâàðèë Ëóèñà äà ãîâîðè íà ñâîÿ ñè äèàëåêò íà íåðîäåíîòî äåòå êàòî òèõè÷êî ñå ñìååëà…Çàäóøåí îò àëêîõîë, ðåâíîñò, è îò ôåðìåíòèðàëàòà ëþáîâ êîÿòî ïðúñêàëà ñëåïîî÷èÿòà ìó, Ñàëâàäîð ñ âñå ñèëè áëúñíàë Ëóèñà â ñòåíàòà, çàìàÿíà è âñå îùå ñ ëåêà óñìèâêà òÿ ñå ñòðîïîëèëà âúðõó îãðîìíèÿ ñè êîðåì. Íà ðàçñúìâàíå, Ëóèñà ïîêàçàëà íà Åðìèíèÿ ìîðàâèÿ ñè êîðåì, â êîèòî çàãëúõâàëî ïîñòåïåíî ïóëñèðàíåòî íà ìàëêîòî ñúðöå…Åðìèíèÿ ðàçöåïèëà íåáåòî ñ âèêà ñè…íå ìîãëà äà ñïàñè íèòî Ëóèñà, íèòî äåòåòî…
Ñëåä ïîãðåáåíèåòî íà Ëóèñà, Ñàëâàäîð çàìèíàë çà ñåëâàòà….ïîâå÷å íèêîãà íå ãî âèäåëè ïî òåçè ìåñòà…ðàçáðàëè ñàìî, ÷å ñå áèë îæåíèë çà åäíà ïëåìåíèöà íà Ëóèñà, áëåäî, ìóäíî äåâîé÷å, êîåòî òúðêàëî ïîäîâåòå ïðè ìîíàõèíèòå â Ñâåòà Òåðåçà. Êàçâàò îùå, ÷å íèêîãà ïîâå÷å íå èçïèòàë îáè÷, äîðè êúì ïåòòå ñèíà, êîèòî æåíà ìó ðîäèëà, ÷àê äîêàòî íàé-ãîëåìèÿò îò òÿõ…íî òîâà å âå÷å äðóãà èñòîðèÿ.
Äàèð ïî÷èíàë òî÷íî åäíà ãîäèíà ñëåä ñìúðòòà íà Ëóèñà è äåòåòî, íå óñïÿë äà ñå ñïîðàçóìåå ñ Àëàõ çà ñâîÿòà è íà ñèíà ñè Ñàëâàäîð äóøà. Ïîãðåáàëè ãî ïî êàòîëè÷åñêè, îò ëÿâî íà íåéíèÿ ãðîá, íà òðè êðà÷êè îò íåðîäåíèÿ Äàèð, ñ ëèöå êúì ðîäíèòå çåìè, êîèòî ïðèæèâå íå óñïÿë äà âèäè îòíîâî. Åðìèíèÿ, íàïúëíî èçãóáèëà çðåíèåòî ñè, äîáèëà íàâèêà äà ñåäè â ëèëàâèÿ ìðàê, íà ïðàãà íà êúùàòà è ñàìî êîãàòî ïàðàêàñèòå ñâèðåëè ñ ãëàñà íà Äàèð, âäèãàëà íåâèæäàø ïîãëåä è ñå óñìèõâàëà.
Òà òàêèâà ìè òè ðàáîòè ñå ñëó÷âàëè ïî òåçè ãåîãðàôñêè øèðèíè…


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 27.11.2011 @ 18:52:58 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   malcriada

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 21:23:21 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äàèð" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äàèð
îò anonimapokrifoff íà 27.11.2011 @ 19:22:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî èíòåðåñíî è óâëåêàòåëíî ðàçêàçàíî, íàäÿâàì ñå äà èìà ïðîäúëæåíèå.


Re: Äàèð
îò malcriada íà 28.11.2011 @ 13:06:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ...ïðîäúëæåíèå âèíàãè èìà, æèâîòúò å åäíà ïðèêàçêà áåç êðàé.

]


Re: Äàèð
îò secret_rose íà 28.11.2011 @ 13:17:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Åêçîòè÷íî, ñëàäêî, ìíîãî èíòåðåñíî...
È àç èñêàì ïðîäúëæåíèå :)