Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 985
ХуЛитери: 4
Всичко: 989

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа. И аз. Прегръдки.
раздел: Разкази
автор: verysmallanimal

Малката масичка на верандата е прекатурена и наоколо се търкалят стъкла от счупени чаши, фасове и смачкано на топка парче хартия. Край стъклата има малки локвички от това, което е било в чашите. Няколко мухи са накацали около тях и замислено потриват предните си крачка. Мирише на прегрята бризентова тента, водорасли и нещо сладникаво.
Емил отваря очи и веднага ги затваря отново, заслепен от слънцето, увиснало точно между морето и ръба на тентата. Вдига ръка и се опитва да извие глава така, че да погледне часовника без да ослепее. Само осем без десет е, а от сега е горещо. Прави несръчен опит да стане, хамакът се разлюлява и го изсипва на цимента. В първия миг болката е ужасна, но постепенно затихва и Емил се чуди дали да не си доспи тук – свит на кълбо сред фасовете и стъклата. Глупости, я се стегни, казва си и с пъшкане се изправя на крака. В дланта му се е забило парченце стъкло и той с треперещи пръсти го измъква. Тънка вадичка кръв пълни шепата му и той я облизва. Отива до масата, като внимава да не стъпва по стъклата, изправя я и взима отворена полупразна бутилка от водка, оставена до парапета на верандата. Избърсва ръката си о панталоните и понечва да залее раната, но вместо това вдига бутилката и изпива останалото на дъното питие. Май някъде в къщата има аптечка с йод и лепенки, защо да хаби водката. А има нужда от тази глътка – туптенето в слепоочията му напомня, че снощи е прекалил с Кървавата Мери. И с още някои неща. Ще потърси аптечката и ще събуди Ана – биха могли да хванат автобуса за града и да напазаруват.
Всички щори са спуснати и в къщата е полутъмно и хладно. Емил отива в кухнята, пуска студената вода и подлага ръка под струята, докато се чуди къде са проклетите лепенки. Със свободната си ръка отваря шкафовете един по един, като нарочно ги блъска силно – Анка-поспаланка трябва да става вече, на какво прилича това. Накрая намира кутийката, изважда една лепенка и я слага върху кървящото кладенче в дланта си. В същото чекмедже има аспирин и той изпива два с много вода, част от която се стича по гърдите му и го кара да потрепери.
- Цял покрит с куршуми и пронизан от прах – мърмори Емил и се запътва към спалнята.
Внимателно отваря вратата, приближава тихо леглото, навежда се и прошепва:
- Хей, Аничка-баничка, отвори очички!
Нещо не е наред. Изправя се и рязко вдига щорите. Слънцето осветява празното легло и той стои зяпнал няколко мига, вгледан в омачканата възглавница, до която лежи разтворена книга. След това му хрумва, че тя сигурно е в банята и решава, докато я чака, да направи кафе. Отново в кухнята, проклинайки тихичко все още кървящата рана, Емил се залавя с кафето. И едва когато кафеварката с гъргорене и съскане съобщава, че е готово, той осъзнава, че откъм банята не се чува никакъв шум. Изнася кафеварката, две чашки и пакет бисквити на верандата и отива да провери какво става в банята.
Вратата е отворена, плочките са още влажни а на крана под душа виси голяма жълта хавлия. Значи, сравнително скоро се е къпала и сега е...къде ли е, всъщност? На брега? Ами да, там трябва да е, къде другаде. Минава пътьом през кухнята, взима метлата и небрежно замита боклуците в единия край на верандата. Слиза по трите стъпала до плажа и се оглежда, заслонил очи с ръка. Плажът е пуст, само няколко чайки се боричкат за нещо, изхвърлено на брега. Връща се в къщата и обикаля отново стаите, викайки името ѝ. Никой.
- Добре де – мърмори си, докато излиза отново навън и сяда до масата – все някъде си, нали?
Налива си кафе, после отива до кухнята за захарницата и слага две препълнени лъжички захар – така ще е хем ободряващо, хем нещо като закуска. Подлага лице на лекия ветрец и затваря очи. Аспирините са започнали да действат и сега вече може да си спомни предишната вечер. Уж започна добре, а после...
После какво – както всеки път. Срещат се рядко, за по ден-два – всеки живее в своя си свят, отдалечен от света на другия на няколкостотин километра, изпълнен с работа, близки и приятели. Все неща, които не споделят, за които само си разказват в скайпа – неясни, чужди и малко плашещи. Изразяват съчувствие за болести и неуспехи на този или онзи от кръга на другия, заместват истинската радост с разни идиотски емотикони. И двамата са разведени, но дори бившите им съпрузи получават повече внимание отколкото те самите могат да отделят за себе си. Блъскат по клавишите на лаптопа:
„Добре ли си? Има ли вече някой до теб?“
„Да, всичко е наред, карам някак си. Няма никого. За какво ми е?“
„Нали знаеш, ще ми се да не си сама“
„И аз искам да намериш някого. Жив човек, а не емотикон“
„С теб съм, да знаеш. Каквото и да е“
„Да. И аз. Прегръдки“
Емил приема самотата болезнено и въпреки това не му се ще да опитва наново. Смята, че няма какво да даде на една жена – поне не това, от което тя има нужда. Която и да е. Ана неистово се бои да остане сама, залита, опитва – отново и отново в търсене на малко топлинка, сигурност и закрила. И въпреки всичко почти всяка вечер буквите се строяват на мониторите – малки, черни мравки, помъкнали парчета болка, страх и надежда. После идва вечерта, когато единият написва:
„Хей! Май ще пътувам из вашия край другия месец!“
„О! Казвай – кога?!“
„ Не зная още, началството се мотае нещо. Ще се видим ли?“
„Е...какъв въпрос! Чакам те!“
Понякога Ана е резервирана, дори студена и Емил знае защо е така. Истинските хора, от плът и кръв а не от кабели и клавиши, са тези, от които тя има нужда. Разговорите стават по-редки, репликите лаконични и дори глупавите емотикони се променят. Това е знак и той чака. В такива дни пие повече и спи малко, вгледан в монитора. Тъжно му е и се ядосва на себе си за това. Не бива да му е криво, трябва да се радва, нали все това твърди – че едва ли не, би ѝ кумувал на сватбата. Радва се, разбира се. С една доста странна радост, като оксиморон.
А след поредното разочарование те са отново заедно. И отново им се струва, че това което имат, тази невъзможна близост, им е достатъчна. Споделят се мечти – диви и смешни, като се има предвид възрастта им, кроят се планове за пътешествия, на които никога няма да тръгнат. Възторг и угризения. Протягаш ръка за да докоснеш някого, а знаеш, че не бива – никой не вярва, че само една любов е достатъчна, за да запълни живота на двама души. Знаят го. Знаят го и въпреки това продължават да се заблуждават – с ясното съзнание, че един ден това ще свърши. Нека е така. Но не още, не сега. Може би следващия път, когато се срещнат, ще е последен, а може...
Емил тръсва глава и се оглежда. Погледът му попада на купчинката боклуци, които преди малко е смел в ъгъла. Сред тях е този смачкан лист хартия, на който одеве не обърна внимание. Става, навежда се и го взима. Почеркът е на Ана:
„Трябва да тръгвам. Знаеш как е. Продължавам да те обичам – по някакъв странен начин. Пази се. Прегръдки.“
Вятърът е утихнал, въздухът е неподвижен и тежък. Морето е гладко и само от време на време сякаш си поема дъх – водата леко се повдига и спада. Плажът е пуст, дори чайките са отлетели.


Публикувано от alfa_c на 14.11.2011 @ 08:41:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 14


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:13:16 часа

добави твой текст
"Да. И аз. Прегръдки." | Вход | 20 коментара (43 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да. И аз. Прегръдки.
от lubara на 23.11.2011 @ 17:24:19
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
История, която те кара да се замислиш за своята си.
Хубаво, макар и малко тъжно. Но истинско!
Поздрави!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 23.11.2011 @ 20:14:16
(Профил | Изпрати бележка)
Май излиза така: Хубаво=Тъжно=Истинско....:)
Благодаря ти!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.11.2011 @ 08:29:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Душеизваждач!;)
Но се налага нещо да ти призная, Вакрилов:
Трябва да тръгвам. Знаеш как е. Продължавам да те обичам – по някакъв странен начин. Пази се. Прегръдки...


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 19.11.2011 @ 17:37:49
(Профил | Изпрати бележка)
:):))))
Да. И аз. Прегръдки.
Както винаги, високо държиш летвата, Миа!
Благодаря!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от secret_rose на 14.11.2011 @ 09:07:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Как е възможно, нали... човек да живее само за едно денонощие, изгубено някъде между седмиците или месеците...


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 17:42:26
(Профил | Изпрати бележка)
Въпрос на избор е, като че ли. Пък нали казват - ден година храни...:):)

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от sia на 14.11.2011 @ 09:23:28
(Профил | Изпрати бележка)
Сякаш си описал донякъде и една моя история...
Хубаво пишеш, ще отида да погледна още.


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 17:44:54
(Профил | Изпрати бележка)
Те, историите, са наоколо. И ние сме в тях - всеки от нас - кога като миманс, кога като главни действащи лица...
Благодаря!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 14.11.2011 @ 09:28:26
(Профил | Изпрати бележка)
Болезнената тема за отчуждението и принудително наложената самодостатъчност, с ясното виждане, че полека се превръщаме в жертви на стерилното виртуално общуване...Освен талантлив разказвач, си и тънък психолог - вмъкваш се в мислите не само на героите си, но и на читателя, като го оставяш той сам да прецени, доколко надеждата е възможна...
Поздрави за поредния хубав и запомнящ се разказ, Иване!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:00:38
(Профил | Изпрати бележка)
Никога няма да забравя един епизод от "Градът" на Кл. Саймък - известен лекар трябваше да отиде в друг град, за да оперира най-добрия си приятел. Стигна до летището и там го сграбчи агорафобията (придобита, не вродена)...И не отиде...
Обществото загива бавно - като гора (това го знаеш) :) - и когато белезите са явни, процесът е необратим вече. Забелязвам алиенацията у себе си и се псувам...ама кел файда :)
Благодаря ти, Влади!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от doktora на 14.11.2011 @ 09:34:54
(Профил | Изпрати бележка)
...и сякаш себе си видях

многомалко такова, как беше...а, талантливче...разби ме днес рано рано

а за текста си си избрал най-подходящото време за разказване

Протягаш ръка за да докоснеш някого, а знаеш, че не бива – никой не вярва, че само една любов е достатъчна, за да запълни живота на двама души. Знаят го. Знаят го и въпреки това продължават да се заблуждават – с ясното съзнание, че един ден това ще свърши. Нека е така. Но не още, не сега. Може би следващия път, когато се срещнат, ще е последен, а може...
!!!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:02:11
(Профил | Изпрати бележка)
Ами...радвам се, че съм успял (може би) да изразя тез виртуални кахъри, дето са ни натиснали...
Благодаря, док!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 14.11.2011 @ 10:16:50
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина си майстор в разказването... още от първия ред сякаш пред мен се завъртяха кадри от филм. А като прибавиш към това и тънкия психологизъм, и точно предадените емоции... ефекта е пълен!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:04:23
(Профил | Изпрати бележка)
Щедър си на похвали:) Дано съм ги заслужил наистина:) Темата ми е близка. Бих казал - темата НИ е близка...:)

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от anonimapokrifoff на 14.11.2011 @ 11:37:20
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжно и обречено. Майсторска работа - и детайлите, и всичко.


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:08:41
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, не зная - обречеността като че е отказ от смяна на избора (поне при мен е така) :) :)
Благодаря ти, Анониме!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от shtura_maimunka на 14.11.2011 @ 11:38:36
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
"... малки, черни мравки, помъкнали парчета болка, страх и надежда. "
Нещо, като моята " Реална виртуалност "Моята лирическа, никога няма да се съгласи, че има такова чудо!
Друго, не ми се пише, тежко е...


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:10:12
(Профил | Изпрати бележка)
Трябва да ги срещнем лирическите - и да видим кой от тях ще убеди другия в правотата си... :):)

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от elenasim1 на 14.11.2011 @ 11:41:21
(Профил | Изпрати бележка)
Възхищавам се на талантливият начин да караш читателят да поглъща на един дъх... Светъл поздрав и удоволствието бе изцяло мое от прочета!!!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:11:05
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ели! Читателят има не по-маловажна роля от разказвача!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от galenaGV на 14.11.2011 @ 12:09:29
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да пипнеш от действителността, превръщаш го в запомнящо се и вълнуващо общуване! - човек забравя и за художествената измислица, и за трудностите на борбата със словото...Извира ти талантът бе, човек! И аз се намерих там, и за себе си научих от твоя разказ, и от всичките ти разкази всеки научава по нещо и за себе си. Много ме развълнува и се разприказвах, прости!
Пиши и давай да четем!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:14:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ще съм щастлив, ако съм успял да пробутам някакъв общ знаменател :):)
Благодаря за добрата дума!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от apostolicia на 14.11.2011 @ 13:10:03
(Профил | Изпрати бележка)
Скоро говорих с една приятелка - казвам, вечер със съседите на по чашка... тя - а, с моите не си ходим на гости - повечето по скайпа. След малко аз - и идва значи една приятелка с внучето... - тя - ми то ние в тази София с тия разстояния повече по скайпа... и така няколко пъти. И изведнъж в главата ми изникна изречението: "Господи, колко самотно живее!" и осъзнах, че не само тя живее самотно в своята кутийка, пред своя монитор... тъжно, тъжно, тъжно!
Харесах разказа. Поздравления!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:16:30
(Профил | Изпрати бележка)
Крием се в кутийката. От себе си дори. Дали страхът е бъдещето ни?
Благодаря ти!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от ami на 14.11.2011 @ 16:04:37
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
"Да. И аз. Прегръдки."
.....
става ми много по-добре като знам, на какъв въпрос е отговор това..а понякога на много , много въпроси..:)
за мен усещането беше за близост, през цялото време, въпреки.


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:20:49
(Профил | Изпрати бележка)
Да! Така е - близостта не се определя от разстоянието, нито от възможността да правиш секс със някого. Нея или я има, или я няма.
Благодаря ти за прочита!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от arkoudaki на 14.11.2011 @ 17:10:47
(Профил | Изпрати бележка)
Докосващ разказ...
Най- сърдечни поздрави!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 14.11.2011 @ 18:22:08
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти е харесал!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от ulianka на 14.11.2011 @ 20:22:07
(Профил | Изпрати бележка)
Аноним по-горе го каза - детайлите. Много добре изпипани! Всяка социална мрежа е социална в кавички. Там няма нищо истинско... Поздрав!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 15.11.2011 @ 11:36:50
(Профил | Изпрати бележка)
Daaa...Surogat. Kato jivota ni...:)

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от Bobby1177 на 14.11.2011 @ 21:21:06
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, почувствах го близко, поне е написано така, че да се чувства близко. Поздравления!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 15.11.2011 @ 11:37:23
(Профил | Изпрати бележка)
Blagodarya! :)

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от zebaitel на 14.11.2011 @ 21:47:58
(Профил | Изпрати бележка)
Този път си ни бръкнал в харддиска и си хакнал червейчето на съмнението! Здравей Многомалкоталантливоживотинче!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 15.11.2011 @ 11:39:01
(Профил | Изпрати бележка)
Hahaaa! Vidya li - i tvoyata terminologiya e elektronna :):) Bqdeshte...

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от petia_bozhilova на 15.11.2011 @ 19:39:30
(Профил | Изпрати бележка)
„... Морето е гладко и само от време на време сякаш си поема дъх“... да каже, че обича-по какъвто и да е начин.И това осмисля цялото останало време.
Много ми хареса!


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 15.11.2011 @ 22:47:56
(Профил | Изпрати бележка)
Често ние не искаме да обичаме по какъвто и да е начин. И особено държим да ни обичат по определен начин. И затова губим обичта - съсредоточени в начините...
Благодаря!

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от mariniki на 02.12.2011 @ 19:14:08
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
просто, нещата от живота...
тъжни и красиви...като самия живот..
истинно, Иван...най-сърдечно..


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 02.12.2011 @ 23:18:43
(Профил | Изпрати бележка)
Май Тъжо=Красиво...

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 02.12.2011 @ 23:18:44
(Профил | Изпрати бележка)
Май Тъжо=Красиво...

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от verysmallanimal на 02.12.2011 @ 23:18:58
(Профил | Изпрати бележка)
Май Тъжо=Красиво...

]


Re: Да. И аз. Прегръдки.
от mamontovo_dyrvo на 26.09.2012 @ 00:52:19
(Профил | Изпрати бележка)
Много си хубав живота от кабели и клавиши...Кое му е тъжното...Хубав разказ...всеки си има тълкуване. Пък и остоятелства различни...Успехи, Вакрилка!