Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 1
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТалантът - приложение
раздел: Хумор и сатира
автор: zebaitel

Имаше едно време едно талантливо магаре, което в разрез с допълнения и преиздаден именник на магарешките имена, не се казваше нито Марко, нито Марчо, нито дори Марио Пузо, а Гатьо, което от своя страна беше съкратено от Игнат, а кръстник му беше един от отявлените селски зевзеци и бакалин, бай Игнат, който от
своя страна получи правото на кръстничество с подкуп – като обеща на стопанина му да дарява кръщелника си с по една бучка захар всеки път щом чуе да минават край бакалницата и стопанинът да вика „давай Гатьо, красавецо”. Гатьо беше музикален. Ще кажете, какво толкоз, то много са музикални! При Гатьо това си беше талант, вроден. За разлика от ония зализани, изчеткани, послушни коне от паркура, които тренират с месеци за да направят няколко стъпки, Гатьо започваше да потропва с копита, да подскача и да се върти в зависимост от ритъма на музиката, която чуваше, без въобще някой да го е учил, най-малко пък майка му или стопанинът му. Докато растеше и подскачаше около майка си, никой не беше забелязал таланта му. Всичко излезе наяве, когато стопанинът му реши, че е време да го впряга и да го учи да носи самар. Както си стоеше на едно място, забил копита в меката пепел на селския двор и тайничко предъвкваше удоволствието от гледката на зачервеното от ярост лице на стопанина си, който напразно се опитваше да го накара да тръгне със самар на гърба, Гатьо дочу от съседския телевизор гласа на Шакира да къдри „...whenever…wherever…”, вдигна уши и хукна из двора, като завърташе задница точно където и Шакира го правеше. Стопанинът му остана зяпнал и с разтворени ръце, но когато Гатьо спря и при последвалия рап запристъпя на едно място, и заклати глава, човекът съвсем се шашна. Нямаше лъжа и измама, Гатьо беше открил таланта си и му се наслаждаваше с пълна сила, само да чуеше музика.
На стопанина не му остана друго, освен да го заведе на панаира в града и да се опита да изкара някой лев от неговия пърформънс, защото явно нямаше да може да го впрегне от страх за каруцата, ако, не дай боже, Гатьо чуеше метъл.
На панаира, Гатьо им скри шапките и на хората, и на другите магарета, немузикални и неталантливи, като сътвори един страхотен танц с извивки и поклащания под звуците на „You and I”, разнасящи се от плазмата на кръчма „Каруцарска наслада”, при това толкова убедително, че самата Лейди Гага би изхвърлила веднага анорексичния си партньор и би го заменила с талантливия Гатьо в следващия си извратеняшки клип, само да го беше видяла! Стопанинът свали каскета си, обра овациите и левчетата на впечатлената публика, върза Гатьо при другите магарета и отиде да отпразнува заработката в кръчмата, а за Гатьо настанаха тежки моменти, защото талантът не може да остане ненаказан. Макар и вързани, неталантливите магарета успяха да го сритат безброй пъти, а най-близкото даже го захапа. Гатьо гордо мълчеше и понасяше обидите, уверен в светлото бъдеще, в което ще успее да докаже на всички колко е добър и колко несправедлив е останалият свят! Когато стопанинът му най-сетне излезе от кръчмата, нищо не беше останало нито от печалбата, нито от ентусиазма на Гатьо, който беше изпохапан и накуцваше със задния десен крак.
Изтрезняването и яркото септемврийско утро хвърлиха стопанина му в дълбок размисъл. Какво да прави с магаре, което не може да си изкарва зобта, при положение, че следващият панаир е чак пролетта! Няма такъв селянин, който ще държи магаре цяла зима за да му рине фъшкиите, дори то да е обикновено и да си е изработило прехраната през лятото, а камо ли такова, дето е изкарало само един каскет стотинки!
Следващият петък, стопанинът закара Гатьо на пазара в един отдалечен град и обяви икономичиски неизгодна цена за своя питомник с единствената цел, да го разкара от главата си. Опитните клиенти не се хванаха, подозираха уловка, но един дядо, който си търсеше стабилно добиче да му носи старите кокали из селото и чат-пат по полето, се нави заради ниската цена. Трябва да признаем, че Гатьо беше толкова обиден на вече бившия си стопанин, че преглътна ината си, барабар с коричката хляб, с който го почерпи дядото по случай запознанството им и тръгна покорно след него.
Дядо Тишо щеше да яде и да пати с Гатьо, който, след като пристигна в новия си дом и беше нахранен, не мръдна повече, ако не беше умната му и красива внучка, Джузепина-Лиляна, накратко Джули, която, освен че учеше в математическа гимназия и беше голям чат по компютрите, слушаше всякаква музика и един ден, както се мотаеше около тюхкащия се дядо Тишо и Гатьо, забила слушалки в ушите си, забеляза, че тоя ми ти невъзмутим и мързелив Гатьо наостря уши да долови страхотния глас на Адел! Джули прежали слушалките, те и без туй бяха от най-евтините, като за село, свали ги и ги набута в ушите на Гатьо. Като в някакъв транс, Гатьо тръгна полека и плавно повлече каруцата и Джули след себе си, получил своята първа порция измамна дрога под формата на ангелски глас. Наложи се дядо Тишо да се научи да борави с евтиния джиесем, който внучката му подари с неговите пари, разбира се, а талантът на Гатьо, като всеки талант, изгря, беше наказан, после беше вкаран в правия път и накрая донесе печалба на съвсем странични хора, в случая на Джули, която направи клипчета на Гатьо със затъкнати в ушите слушалки да се вихри под звуците на “Moves Like Jagger”, и изтрепа рибата, като го пусна във фейсбука си. Естествено, Джули трябваше да действа разумно и устройваше на Гатьо шутинг само зимата, когато дядо й сваляше самара от гърба му или не го впрягаше, защото него самия го мързеше да излезе в студа. Иначе, Гатьо си беше на диета Адел плюс по-малко зоб, първо защото трябваше да работи, а той работеше само на Адел и второ, защото Джули нямаше как да му прави липосукции или да му присажда разни атрибути, присъщи на поп-фолка. Ще речете, айде сега пък поп-фолк! Нали била умна, нали в математическа гимназия, какъв поп-фолк?! Ами да де, анджак! Като пусна тая ми ти Джули във вибокса Гатьовите импровизации по „Хоп” на Азис, като лъсна оная ми ти грация Гатьова, като почнаха да пристигат разни оферти за индивидуални и групови изпълнения! Джули нае дядо си за пъблик рилейшънс и го прати по махалата да събере няколко други магарета за да пробват нови форми, а тя в момента преговаря с една руска и с една индийска компания за откупване правата за клипове, както и с фирмата на Сандо Калайджията, която също наддава за Гатьо и изскача с готов проект за три магарета, десет циганета и оркестър „Кентаври”! Сече й пипето на тая Джули. Сигурно вече продава продукцията си навън!


Публикувано от Administrator на 01.11.2011 @ 21:10:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   zebaitel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:34:12 часа

добави твой текст
"Талантът - приложение" | Вход | 16 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Талантът - приложение
от mariq-desislava на 01.11.2011 @ 21:28:08
(Профил | Изпрати бележка)
Егати, да му мисли, който е с талант, да се изразя по съвременному натуралистично.:) Но голям хил падна, личи си, че е с кеф написано.


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Царствено дете! Радвам се, че съм те разсмяла!

]


Re: Талантът - приложение
от verysmallanimal на 01.11.2011 @ 21:33:04
(Профил | Изпрати бележка)
:):):))))))))))))))))))))))
Голям сладур е твоят Гатьо!!! Благодаря ти за порцията смях!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:45:15
(Профил | Изпрати бележка)
Нали! И аз го харесвам! Здравей, VSA!

]


Re: Талантът - приложение
от secret_rose на 01.11.2011 @ 21:41:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Еее, много е хубаво :)))
И талантливо :р

Благодаря за усмивките :))


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:46:58
(Профил | Изпрати бележка)
Аз благодаря за прочита! И чакам следващата порция от твоя страхотен животопис!

]


Re: Талантът - приложение
от mamasha на 01.11.2011 @ 22:16:38
(Профил | Изпрати бележка)
Абе от "Господари на ефира" май търсят нова адреналинка :)))))))))) А, чух, че и Марк О´Селски от ТВ 7 излиза в продължителен отпуск.

Голям смях падна като си представях как Гатьо тресе задни части като Шакира или близва тук-там сред сламата Лейди Гага. Обаче по-добре, че Гатьо не я е видял - щеше да си остане на място от уплах като зърне тая черна капела и огромните очила. И край на кариерата и на добичето, и на Джулито, и на дяда ти Тиша :))))))))

И кога само успя да я накъдриш тая история? Пък се оплакваш, че нямаш време! Обаче се чете леко и е пълна с настроение! Поздравления, Живе, с една "You Аnd I", но на Scorpions.

You And I [www.youtube.com]


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:48:00
(Профил | Изпрати бележка)
То това ей така, между другото! Ти виж Доки какви ги върши и пише!!!

]


Re: Талантът - приложение
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 01.11.2011 @ 22:27:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Изчетох го офлайн и макар да е късно не можех да не вляза да те поздравя. Такъв хилеж падна с твоя Гатьо.
Поздрав, Живе!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:49:46
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Лили! Радвам се, че ти е харесало! А бай Игнат бакалина си е автентичен/и леля Сийка, помниш ли?!/

]


Re: Талантът - приложение
от kasiana на 02.11.2011 @ 01:46:30
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен хумор, Зеб!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Развесели ме преди сън:)))))))))))))))

Щастливо и усмихнато утро:)))))))))))))))



Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:51:34
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Каси? Каква по-голяма награда за нещо написано от признанието, че е развеселило някого, особено близък по душа човек!

]


Re: Талантът - приложение
от galiakara на 02.11.2011 @ 05:42:15
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Зеб! Написал си го остроумно, злободневно, с остро сатирично перо! Много истини казваш приятелю! Метафорите ти са убийствени, стига да има кой да ги разбере, но се съмнявам, защото обществото ни е заето с къде, къде "по-важни" теми, нежели да обърне внимание на псевдокултурата, която се простира все повече, особено сред младото поколение. Споделям, харесвам, поздравявам от сърце!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:52:48
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Галя! Благодаря ти за чудесния коментар! Хубав ден ти желая!

]


Re: Талантът - приложение
от anonimapokrifoff на 02.11.2011 @ 07:16:38
(Профил | Изпрати бележка)
Много е готин Гатьо - не просто някакъв майстор танцьор, ами направо творец. Добре са се намерили с Джули.


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:55:16
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Анониме! Радвам се, че прозря същността на Гатьо! Обичам си го аз!

]


Re: Талантът - приложение
от ringo на 02.11.2011 @ 07:20:48
(Профил | Изпрати бележка)
Денят ми започва с усмивка благодарение на теб, Зеб!
Удоволствие беше да прочета!
Благодаря ти!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 13:58:26
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Ринго! Радвам се, че разказчето се е харесало на хора като теб, с доказано чувство за хумор! Поздрави!

]


Re: Талантът - приложение
от doktora на 02.11.2011 @ 08:05:22
(Профил | Изпрати бележка)
)))))))))))))
!!!
:)


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 17:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много скобички, Доки! Щедър си!

]


Re: Талантът - приложение
от azzurro на 02.11.2011 @ 10:55:21
(Профил | Изпрати бележка)
Всички сме божии създания и Гатьо в това число и така не се знае на кой кога ще му избие таланта :))) Браво Зеб за порцията смях!!!!!!!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 17:33:10
(Профил | Изпрати бележка)
Да, опасна работа е това избиване! Ако ти избие като шарка-добре, минава за седмица, ама ако е като екзема-отиде цял живот! Радвам се, че прочете, Азуро!

]


Re: Талантът - приложение
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 02.11.2011 @ 18:20:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Задачата изпълнена. Смях се на глас снощи, знаеш че ме няма в лъготенето... Благодаря ти!
:)


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 17:34:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ей това вече ме зарадва! Благодаря за идеята!!!

]


Re: Талантът - приложение
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 03.11.2011 @ 08:55:47
(Профил | Изпрати бележка)
Талант имаш, Зеб. И сърце, Живе. Сполай ти за топлата прегръдка в Бургас. Страхотни бяхте и сте, де - Мам и Азуро...също. Ив


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 04.11.2011 @ 17:38:48
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си прочел, Ив! А още повече се радвам, че се запознахме на живо! Толкова хубаво стана, че дойде! Сега поне ще знам на кого пиша и чии са тези готини любовни стихове! Ти си едно голямо възторжено и талантливо момче! И нека си жив и здрав да продължаваш да твориш красоти!!!

]


Re: Талантът - приложение
от ulianka на 06.11.2011 @ 13:12:13
(Профил | Изпрати бележка)
Еха! Браво! Много добре поднесен разказ:))) Поздрав, Живе!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 06.11.2011 @ 20:01:48
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че хареся, Юли! Дано те е разсмял моят Гатьо!

]


Re: Талантът - приложение
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 06.11.2011 @ 19:46:06
(Профил | Изпрати бележка)
Знаех си, че в тоя сив ден и нещо весело трябва да ми се случи, и на - прочетох чудесния ти разказ, та се разсмях и разведрих в неделната вечер.:)
Поздрави, Живе!


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 06.11.2011 @ 19:55:35
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че те е разсмяло това творенийце, Влади, защото и аз не знам дали е разказ или какво-исках да стане нещо като притча, ама то не се даде и си стана...ами, каквото стана! Дано да създава настроение! Хубава седмица ти желая!

]


Re: Талантът - приложение
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 11.11.2011 @ 20:12:37
(Профил | Изпрати бележка)
Умни са ни децата, няма спор!
Да са ни живи и здрави те и магаретата ни, ще ни оправят... щото друго май че не остана! :)))


Re: Талантът - приложение
от zebaitel на 13.11.2011 @ 18:44:47
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Весан! Благодаря за готиния коментар! Да, в децата е надеждата, пък може и в магаретата!

]