Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 582
ХуЛитери: 0
Всичко: 582

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХипохондрия
раздел: Есета, пътеписи
автор: Bobby1177

…Мен ме е страх от смъртта. Това е може би някакъв пропуск във възпитанието ми или нещо такова. Спомням си първото погребение, на което бях заведен като дете...
Всъщност, нищо не помня от самото погребение, освен че се държаха по-особено с мен, имаше една лежаща възрастна жена, запалени свещи и никой не ми обясни какво точно и защо се беше случило. Сякаш още тогава у мен се загнезди въпросът какво е това нещо - смъртта. Казах си, че тъй като съм още дете, трябва някога и от някого да разбера повече за нея, ще ми се обясни и ще я схвана някак си. За да мога, очевидно, да я приемам по-нормално. На другите хора и моята собствена…

Уви, може би 30 години по-късно, аз все още не разбирам смъртта. Знам, че всеки човек умира рано или късно, а това… ме тревожи, най-малкото, защото е извън възможностите, извън способностите на хората. А и извън моите собствени! След като рано или късно ще умрем, защо тогава живеем? Кое или какво дава обяснението на нещата? Вярата (религията)? Ако някой може категорично да каже „да”, аз ще вляза в манастир. Е, щях да искам да съм със съпругата, ама... няма да ми дадат. Хм, отде са тия мисли да я замонашвам? …А може би се изсилвам с манастира, знам ли?

Не ми се умира! Жал ми е за мен самия и за близките, които ще тъжат, поне най-близките и поне в началото. Това е чувствителност на тема признание, зачитане, любов, нали? Това си е и чиста несигурност! Знам, че нямам право на „задгробна ревност”, но не мога да си представя жена ми да заобича някой друг (не казвам да не прави секс) след смъртта ми. Сякаш по-лесно бих приел същинска изневяра в „този живот”, отколкото… през границата на двата свята...

Но по-същественото – защо не ми се умира? Казват, че ако миг преди смъртта се запиташ „как си живял” и се усмихнеш или се почувстваш удовлетворен, то значи, че всичко е наред. Може би това ще отразява твоето вътрешно равновесие, което си постигнал?

Как се извъдих такава пуста „личност”, че все не успявам да заступоря онези ценности, спрямо които да изградя прословутото вътрешно равновесие? Отде се пръкна това противоречие? Кой ми наля толкова мислене в тая глава… Усмихвам се на себе си – не, не се вземам толкова на сериозно! Вероятно ставам за посмешище и много хора ми се смеят зад гърба. „Уникален” ли съм? Някои ще ме успокоят, казвайки тихо „да”, а други ще ми спестят любезностите и честно ще кажат, че такива като мене под път и над път…

Да, ясно е, че не съм удовлетворен от живота си, не съм постигнал стабилно равновесие в него и, поради това, се страхувам да загубя този едничък земен живот! Смъртта ми ще бъде поредната административно-формална досада, която трябва да отмине колкото се може по-бързо. С изключение за най-близките 3-4-ма души, вероятно… Кои останаха приятелите ми, а колегите – ще се сещат ли за мен? Ще отминават с лека тъга тази „трагедия” и ще трябва да запрятат ръкави да се борят със стресовия материален свят. „Сега ли баш взе, че умря?” или "Мале, млад човек!" Нали виждаме от време на време разлепени некролози... Бог да ги прости! …И гледаме да се отървем от тези мрачни мисли…

Чувствам се толкова слаб, че до момента не съм засадил и едно дърво, не съм построил никаква къща, а още по-малко имам деца… Dust to dust, ashes to ashes… Вярно е, че човек нищо не взема със себе си в гроба… С какво биха ме запомнили? Добър човек ли съм? Мисля си, може би се залъгвам, че вътрешно съм добър човек. Но… ако беше така, сигурно хората щяха да напират да общуват с мен, да търсят приятелството ми? А аз (почти) нямам приятели…

Оставих думата в скобите нарочно, разбира се, защото все още вярвам в приятелството и дълбоко в себе си се надявам, че не съм го изгубил.

Ако след всичко това се вдигна, ако намеря сили да отглеждам дете, да обичам... Нека не се залъгваме – тези неща са чисто и просто от нашия егоизъм... Но пък – какво от това?...


Публикувано от alfa_c на 01.11.2011 @ 12:29:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Bobby1177

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22882
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хипохондрия" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хипохондрия
от anonimapokrifoff на 01.11.2011 @ 15:17:44
(Профил | Изпрати бележка)
Хипохондрията е страх от болести, а страхът от смъртта се нарича танатофобия. Мене ме питай какво се получава, като се съчетаят и двете...


Re: Хипохондрия
от Bobby1177 на 01.11.2011 @ 22:16:18
(Профил | Изпрати бележка)
Да, не съм спазил точната терминология, но все пак - в духа на... предателството от собственото тяло... Така или иначе, страхът от болести е страх от края, нали?

]


Re: Хипохондрия
от galiakara на 02.11.2011 @ 05:28:54
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Боби! Най-трудно се лекуват страховете, според мен. Всеки от нас се страхува за нещо, от нещо... Въпросът е да изтръгнеш чувството на страх от душата си, да я освободиш да "диша" . Как ли? Много е просто- всеки божи ден, щом се събудиш, си кажи, че днес ще е един много хубав, полезен, ползотворен ден. Усмихни се, ей тъй, ако ще- без особена причина. А причина винаги има- жив си, гледаш слънцето, небето, хората около теб. Постави си за цел всеки ден да правиш нещо добро, колкото и незначително да изглежда. Удовлетворението от това ще е огромно, повярвай ми. Ще прозвучи травиално, но "МИСЛИ ПОЛОЖИТЕЛНО!" Не се подавай на чувството за страх. Споменът от детството е оставил стресов отпечатък в подсъзнанието ти, но това може да се преодолее. Препоръчвам ти да прочетеш Норбеков. Мисля, че ще ти е от полза. Много интересни техники има. Човек е такъв, какъвто иска да е. И щом страхът се вселява в душата ти и блокира радостта от живота, значи си му позволил да го прави. Всичко е в главата, Боб! От все сърце ти желая успех! Весел ден, приятелю! Усмихна ли се?! Точно така! Браво!


Re: Хипохондрия
от Bobby1177 на 03.11.2011 @ 11:23:12
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Има много хубави и верни - проверени от практиката, неща в твоите съвети! Но искам да знаеш, а и всички читатели - аз съм написал материала не за да търся помощ, още по-малко от литературен сайт! Това е просто един откровено написан текст, искащ да звучи автентично... Благодаря ти, все пак!

]


Re: Хипохондрия
от verysmallanimal на 08.11.2011 @ 18:56:55
(Профил | Изпрати бележка)
Интересното е, че често страхът от смъртта преминава в страх от живота. Защото всеки иска да се отърве от страховете си, а понякога има само един начин...:)
Поздрав за текста!


Re: Хипохондрия
от Bobby1177 на 14.11.2011 @ 21:04:52
(Профил | Изпрати бележка)
Искрено ти благодаря! Заложих на откровеността...

]