Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 746
ХуЛитери: 5
Всичко: 751

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтарецът и морето
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Имал съм случаи да сънувам стихотворения, но се е случвало да сънувам и цял роман...
Странно нещо е нашето подсъзнание!
Писателят пише съзнателно и планомерно, влагайки всичко от себе си: талант, колкото има, много от времето си, понякога работи по осем часа на ден, впряга цялото си въображение и така може да продължи година, две или три, докато завърши роман си...
А подсъзнанието прави всичко това мигновено или,/ колко? /, половин, един час, колкото трае сънят.
Романът, който сънувам е прекрасен, сякаш гледам филм, действието преминава през най-различни, странни ситуации, но не само виждам, а и преживявам различни чувства насън, плача или се смея с героите на този невероятен роман, дори, все още в съня си! се хващам, че завиждам на автора и това е май моментът, в който РАЗБИРАМ, че сънувам, хващам се, че сънувам и вече съзнателно си казвам, това няма да го забравя... А на сутринта в съзнанието ми няма и помен от този роман и от преживените емоции, всичко се е изпарило... Нали хората казват: "От сън спомен няма!"
Сякаш подсъзнанието ни е някакво дълбоко, тъмно, тайнствено море и от неговите глъбини изплува, незнайно как създаден, но цялостен и завършен, най-удивителният роман, който някога съм чел.
Един, който пак така сънувах, беше наистина ненадминат!
Спомням си, че бе с много заплетена фабула, с изненадващи сюжетни ходове... и пак така в съня ми, в подсъзнанието ми, най-отгоре се появява малка светла СЪЗНАТЕЛНА точица и аз, вече разбрал, че сънувам, пак така завиждам на автора на този роман, и си казвам: "Ех, защо не беше мой, защо аз не съм го написал!..." а после, изведнъж, тази точица се увеличава, става удивителна, продължавам да сънувам романа, действието продължава да тече като на филм, но изведнъж разбирам, ОСЪЗНАВАМ и си казвам: "По дяволите, ами че аз сънувам, този роман не е на друг, той е МОЙ!"
Господи, какво облекчение, каква радост изпитвам в съня си! "Разбира се, че е мой - казвам си. - и този път няма да се оставя, да ми се измъкне!"
Съзнанието ми е вече малка лодка сред огромното тъмно море на подсъзнанието, досущ като малката лодка на старецът Сантяго, който хваща огромната риба марлин, и аз, също като него, здраво привързвам към тази лодка моята Голяма риба, моят скъпоценен улов, моят най-нов, удивителен, гениален роман, който подсъзнанието ми е сътворило / какъв само подарък! / - и започвам бавно, внимателно да излизам, да го измъквам към брега...
Ех, само да успея да го докарам до брега, цял, завършен, да седна и докато още е в паметта ми, да седна и да го запиша, само това искам, нищо друго!
И си мисля, че този път наистина ще успея. Все още сънувам, сънят ми е цветен, пълен, жив, очарованието му е запазено, сюжетът всичко си е непокътнато - и в същото време разбирам, знам, че съм и наполовина буден.
Но странно, става същото както го е описал Хемингуей: и колкото повече се събуждам, толкова повече моята Голяма риба сякаш се стопява и в тъмното море на подсъзнанието има сякаш същите акули, както и в океана, не ги виждам, но виждам как НЕЩО отхапва огромни хапки от моя улов и моят роман, до преди секунди цял, изведнъж започва да се разпада...
Никога не успях да докарам улова си до брега.
Веднъж дори, все още сънен, в някакво полубудно състояние, станах и трескаво започнах да записвам / винаги, като лягам, слагам до възглавницата си тетрадка и химикал, за всеки случай! / : "Мамка ти, този път те пипнах!"
Записал съм съня си, а после, успокоен пак съм заспал. На сутринта се събудих и първата ми работа беше да видя какво съм написал: някакви, думи, някакви имена, само толкова, нещо безформено и безсмислено, дори не и скелета на Голяма риба, както е в книгата на Хемингуей.


Публикувано от Administrator на 11.10.2011 @ 11:12:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.66
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:03:17 часа

добави твой текст
"Старецът и морето" | Вход | 4 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Старецът и морето
от secret_rose на 11.10.2011 @ 11:56:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Чети внимателно какво ще ти напиша :))) :
Сънищата са метод за контрол.


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 11.10.2011 @ 12:47:42
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го внимателно, но не ми стана много ясно : )
В смисъл, някой да контролира психиката ми?
Ако беше написала "метод за самоконтрол", по-щеше да ми е ясно...

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 11.10.2011 @ 12:50:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
и така не е невярно...

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 12.10.2011 @ 14:46:34
(Профил | Изпрати бележка)
Да... отивам да чета Фройд...: )

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 13.10.2011 @ 09:55:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичко нужно си го имаш закодирано дълбоко в теб, там чети, остави го Фройд...
Всяко придобито знание се превръща в стъпка към търсене на вътрешното, но само защото изучавайки човешкия ум, някак достигаме до прозрението, че от всякъде издиша :)))

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 13.10.2011 @ 12:00:55
(Профил | Изпрати бележка)
Там чета, тези дълбоки мисли от там ги вадя, да знаеш! : )

Макар, че още Алеко Константинов е казал: всички пишат издълбоко, издълбоко, а пък аз, така, по-из плитко, пък току виж ви се хареса...

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 13.10.2011 @ 12:07:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
хахах
като белим лук и от най-връхните люспи ни се плаче...

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 13.10.2011 @ 13:31:03
(Профил | Изпрати бележка)
Това не го знаех, ама ти като си белила повече лук... да знаеш, ако пък искаш да разсмееш някой пък му бели яйце. Народът казва: "Какво се смееш, като че ли ти белят яйце!"

Между другото, ако трябва да съм сериозен, прочетох в един твой коментар за диалектиката, изненада ме това.

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 13.10.2011 @ 13:34:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
кое те изненада...?

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 13.10.2011 @ 13:43:32
(Профил | Изпрати бележка)
Трябва да го прочета пак, ето смисъла ти: "диалектиката е жестоко изкуство", така ли беше? Замисли ме за мен диалектиката е голяма работа, независимо, че тази дума тук е ,нали знаеш, като думата комунизъм!

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 13.10.2011 @ 13:54:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Изкуство е... да вземеш късче от Цялото и да го разделиш на две - добро и зло, и да го поддържаш вечно... нима не е изкуство. Изработването на двойник - също, или на огледало. А най-голямото и изкуство на диалектиката е заблудата, която ни предлага, а ние приемаме за чиста истина.

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 13.10.2011 @ 14:44:07
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен. Но все пак не е "вечно". Истината не е нито в теизма, нито в атеизма, нали? Не, че съм Троев, но трябва да се появи накрая нещо трето! : )

]


Re: Старецът и морето
от secret_rose на 13.10.2011 @ 18:11:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Е, в диалектичното съзнание третото липсва, но по предположения - да, не е вечно :))
(надявам се...)

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 28.12.2011 @ 22:51:00
(Профил | Изпрати бележка)
Спрях малко тези текстове, но дай-боже, ще ги продължа! / Надявам се /


]


Re: Старецът и морето
от NikolRus на 11.10.2011 @ 12:00:17
(Профил | Изпрати бележка)
(:)))))))))... Аз вече "описах" осмия си сън... стана страхотен роман... Един режисьор го хареса толкова много, че се е заловил трескаво да го превърне във филма, който сънувах... Дано намери парите за да видят всички съня ми, който всъщност е връщането ми на сън в миналото... в Батак...
А на теб, Тома, ще ти дам един съвет: Не чакай да си спомниш целия роман, който си сънувал, а започни да пишеш от там от където си спомняш нещо от него... ако имаш талант ще го завършиш...
И прощавай, ако си сърдит, че "пасах" малко от "ливадата" ти (;))))))))


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 11.10.2011 @ 12:43:28
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си тук, Никол! Този път ще внимавам, да не те засегна, макар че бълг. език е един такъв, богат на нюнси, аз също с удоволствие бих попасал малко от твоята ливада, в смисъл, че ме заинтригува, ако наистина имаш такъв сценарий за Батак, и дай боже да стане филм и да го видим!

]


Re: Старецът и морето
от NikolRus на 11.10.2011 @ 12:56:48
(Профил | Изпрати бележка)
Сценарият всъщност включва изцяло романа ми за Баташкото клане - "Когато боговете спяха", който бе издаден преди няколко месеца... Нека стискаме палци за да стане филм...,
А реакцията ми във форума, бе за да науча внучката ми ( която е прочела случайно твоя стих и преди мен беше възмутена, освен за мен, а и за чичо Ивайло, както мило го нарича), какво трябва да прави за да не позволява който и да е той да накърнява по какъвто и да е начин името й. От както са се пръкнали на този свят уча нея и другите си трима внука, че името, трябва да е по-важно от самият ни живот...

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 11.10.2011 @ 13:30:47
(Профил | Изпрати бележка)
Макар и късно, моите извинения на внучката ти, играта с думи е само с твоя ник, а съвсем не с твоята личност, ако това е някакво извинение и оправдание от моя страна.
Иначе е много мило, наистина, това, как бих искал и на мене някой да ми казва чичо Тома! : )) Може, като и четеш "Чичо Томовата колиба", да подхвърлиш: "На, нали помниш, и ние имаме един чичо Тома! Не, не е негър... не, и циганин не е, макар, че е написал едно стихотворение за циганите..."

]


Re: Старецът и морето
от NikolRus на 11.10.2011 @ 15:14:37
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, ако някога станем толкова добри приятели, че да се чувстваме като роднини, а ти да излъчваш такава доброта и благородство, като него, може и да станеш чичо Тома за внуците ми... (:))))))))....

]


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 12.10.2011 @ 14:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Да, с малка поправка, не "чичо", а "дядо...": ))

]


Re: Старецът и морето
от DY на 11.10.2011 @ 13:07:57
(Профил | Изпрати бележка) http://sluchaina.blogspot.com/
И какво, ако беше уловил скелета? После ще да се наложи да го пълниш с думи :). Не се ли чудиш, какво е сънувал Хемингуей? Подсъзнанието подхвърля дребните рибки, мисля аз :)). Поздрави, и успешен улов!


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 11.10.2011 @ 13:44:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да, големите риби са в дълбокото! Но, интересно, как подсъзнанието "твори"? Защото като я сънуваш, това си е цяла книга, със всичкото му: има си сюжет, фабула, герои...

А иначе, буквално и преносно, аз си ловя край брега: скаридки, барбунчета, дребна риба, каквото дал господ! : )

Наслука и на тебе!

]


Re: Старецът и морето
от kasiana на 11.10.2011 @ 15:10:30
(Профил | Изпрати бележка)
Прочитайки написаното от теб, Тома, се запитах - Бог в съня си или в будно съзнание е създал света...

Интересни питанки събуждаш у читателя с тази творба, а това означава, че е написана на ниво!!!

Сърдечни поздрави:))))))))))

Каси


Re: Старецът и морето
от tomatroev на 12.10.2011 @ 14:41:20
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се чудя, Каси, дали този свят не е просто един сън...

Да, повече питанки, пък, както виждаш, имало много отговори! : )

Поздрави!

]