Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 500
ХуЛитери: 5
Всичко: 505

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: durak
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
раздел: Приказки
автор: cappuccino

Тя седеше под голямото дърво. Беше намерил удобно място, където стеблото сякаш само се променяше, за да следва очертанията на гърба й, клоните сами се протягаха, за да пазят сянка на нежното й лице, а листата шумоляха приятно. Понякога носеше книга, понякога скицник. Идваше малко след обед и си тръгваше миг преди залеза.
Тя протегна пръсти и погали набраздената кора на дървото. Взря се в червено оранжевите облаци и въздъхна. Въздишката й накара листата да замлъкнат. Тя се изправи и си тръгна.
Както правеше преди всеки залез.

Тогава дървото се помоли.
"Нека е моя!" - прошепнаха корените на стеблото, стеблото на клоните, клоните на листата, листата на вятъра.
"Нека е моя!" - вятърът отнесе молбата му до облаците, а те я предадоха на слънцето.
"Нека е моя!" - слънцето предаде молбата му на луната, когато се срещнаха пред портите.
"Нека е моя!" - луната коленичи в нозете на боговете, шепнейки им молбата на дървото.
Боговете се замислиха. То беше добро дърво. Даваше сянка на всеки уморен пътник и дом на много птици. През пролетта се окичваше с цвят, а на есен даваше дивите, кисели плодове, които децата обожаваха... То беше добро дърво и заслужаваше награда.
"Нека бъде негова." - казаха боговете и в миг цялата Вселена научи волята им.

Тя дойде и на следващия ден. Както винаги дойде. Днес не носеше нито книга, нито скицник. Но бе по-прекрасна от всякога. По раменете й се спускаше прекрасен червен шал и дървото се зачуди, защо го заболя от това. После си спомни, че залезите, когато тя си отиваше също бяха червени.
Тя приседна. Шепотът на листата я накара да се замисли, ала мислите й бяха без значение. Тя не мечтаеше, не се тревожеше. Просто си спомняше. Скоро заспа.
Дървото протегна клони и погали любимото лице с най-нежните си листа. После бдя над съня й додето тя се събуди и понечи да си тръгне. Залезът почти бе отминал, тя бе закъсняла!
Ала откри, че не може да помръдне. Стъпалата й се бяха превърнали в корени, а краката в стебло, почти до коленете... с кратък ужас усети как кората пълзи нагоре, нагоре към сърцето й. После ужасът отмина. "Ще бъда тук завинаги. Тук, където единствено бях щастлива." Тя се усмихна с последната си усмивка и разпиля косите си. Видя ръцете си, който позеленяваха и пръстите си - по върховете им растяха, малки и крехки, нейните първи листа.

Залезът отмина и стана тъмно.
При следващия залез двама влюбени се целунаха между него и нея.
-Виж, дори дърветата сякаш са се прегърнали. - усмихна се тя.
-Не знам за дърветата, аз предпочитам да прегърна теб - отвърна й той.



Публикувано от hixxtam на 09.10.2004 @ 00:24:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   cappuccino

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.8
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 18:54:28 часа

добави твой текст
"Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)" | Вход | 4 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
от renegat на 09.10.2004 @ 05:15:26
(Профил | Изпрати бележка)
tova e su6tevremenno mnogo tujno no i mnogo krasivo.napravo trupki me polazixa kato si predstavix samo edno jelanie do kakvo moje da dovede/dali do ob6to 6tastie ili do mu4enie/No dali vsqka prikazka e s 6tastliv krai?


Re: Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
от Merian на 09.10.2004 @ 10:18:03
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
ех, че красиво.....


Re: Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
от mascarad на 25.10.2004 @ 19:03:51
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно! Моите поздравления! Сайтът в частност и светът въобще имат нужда от повече такива приказки! Благодаря ти за чудесното изживяване!


Re: Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
от cappuccino (lady_storm@abv.bg) на 31.10.2004 @ 00:37:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.stormbringer.hit.bg
За съжаление, приказката е красива, ала обичта не е. Те постъпват егоистично...мислят само за себе си. А ...това обич ли е?!

]


Re: Приказка за едно дърво и момичето с червения шал (а може би не само за тях)
от mariq-desislava на 06.02.2010 @ 09:36:03
(Профил | Изпрати бележка)
преди много, много години и аз написах текст с подобна идея, но се затри някъде
беше написан по повод картината на една моя приятелка, представляваща жена, превръщаща се в дърво - това й беше фикс-идея