Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 554
ХуЛитери: 3
Всичко: 557

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНожче за педикюр
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Влачеше се на колене и яростно търкаше пода с парцала, заличаваше калните стъпки. Плачеше и сълзите й капеха по измитото, забърсваше и тях, защото знаеше, че като изсъхнат, ще оставят солени петна по ламината. В мига, в който истерията я завладя непреодолимо и потече и носът й, захвърли парцала и избяга в кухнята.
Рева сигурно с часове, изхаби три пакетчета хартиени кърпички. Когато хлиповете й понамаляха, запали цигара и се опита да се успокои. Отиде до огледалото в коридора, видя подутото си лице и зачервените си очи и пак се разплака. После взе нова цигара – последната от кутията (добре, че снощи беше купила две) – и си наложи да престане. Нямаше никакъв смисъл от това, този филм го играеше за енти път. А уж дойдоха в София, за да оправят нещата помежду си и да заживеят по-добре…
Правописният речник можеше да бъде спасен, но старата граматика на Стоянов беше безнадеждно съсипана. Снощи мъжът й ги хвърля, тъпка, блъска и къса, защото знаеше, че ще я заболи. Когато накрая връхлетя отгоре й, тя успя да грабне чантата си и да избяга навън.
След това като насън мина покрай скелетите на недовършените сгради, препъваше се в строителните отпадъци и удари жестоко палеца на десния си крак. Дъждът вече беше спрял, слънцето кротко залязваше, а дебелите платформи на сандалите й бяха целите в кал. Нищо лошо не му беше казала, само го помоли да се събуе, а той кресна: „Че каква ти е работата по цял ден, путко заспала?! Не стига, че те храня, ами и забележки ли ще ми правиш!”
Пазарът на „Борово” беше пълен с хора. Купи си две кутии цигари, останаха й 2,50. Седна на масичка в двора на някакво заведение, сервитьорката й донесе менюто и тя видя, че може да си поръча една бира за 2,20. Изсипа всичките си стотинки и плати, момичето я изгледа съчувствено, а тя се овладя и не се разплака.
Беше се разделила с професията си много отдавна, защото с нея не можеше да храни семейство. Работи какво ли не, интересуваха я само парите. Мъжът й преживя фалит, при който загубиха всичко, и повече от десет години той беше в тежка депресия. Тя успя да изучи децата, да ги изпрати на абитуриентските им балове, без да са по-долу от другите. После: сватба, новобранска, първото внуче. И безпаметното влюбване на мъжа й, заради което той заряза всички и искаше от нея само пари, пари, пари…
Тя всеки ден се проклинаше, че напусна родното си място и дойде с него в София. Трябваше да го махне от живота си навремето, но си беше такава – краставо куче да изскимти пред вратата й, и ще го прибере, и ще го нахрани. Накрая мъжът й се раздели с жената на живота си, устрои се добре и си размениха ролите – сега тя стоеше вкъщи и чакаше той да й даде някой лев.
В този огромен град така и не си намери работа. Всеки ден изпращаше по интернет сивито си къде ли не, но имаше предложения или за застрахователен агент, или за разпространител на хранителни добавки и козметика – само на процент, без заплата. Когато промени търсенето в сайта, в който беше регистрирана, и писа, че предпочита да е редактор или коректор, престана да получава писма. Мъжът й всеки ден преброяваше изпушените й цигари, отчиташе колко бира е изпила и вдигаше скандали, че трябва да се блъска денонощно, за да й задоволява пороците.
През всичките тези години не беше престанала да поддържа нивото си на специалист по български език. Връщаше се към старите си учебници, защото не можеше да си купи нови, но успя да убеди мъжа си да даде 34 лева за новото издание на правописния речник – необходим й беше, защото там бяха отразени последните промени в езика. Той беше нейната библия. И граматиката на Стоянов…
Вече не плачеше и доизми пода. В тази квартира можеше да пуска прахосмукачка по всяко време – кооперацията беше нова и почти празна, имаше само някакви хора два етажа по-надолу, но и те бяха заминали нанякъде и тя беше сама. Беше й тягостен пейзажът: само недовършени сгради и отпадъци, най-близкият магазин бе на 15 минути пеша. И да крещи, няма кой да я чуе…

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от aurora на 02.09.2011 @ 12:10:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 09:02:13 часа

добави твой текст
"Ножче за педикюр" | Вход | 31 коментара (74 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ножче за педикюр
от apostolicia на 02.09.2011 @ 13:42:10
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ! Поздравления!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:26:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита!

]


Re: Ножче за педикюр
от GINKO_PRIM на 02.09.2011 @ 14:16:45
(Профил | Изпрати бележка)
мъльчиш, мъльчиш, па като се изОкаш... Уффф! (((
Ей ги нА двете страни на медала (личност и задник в едно) в образа на съпруга. Баси депресията, дето го била налегнала!
Ма и тая патка - лирическата, верно абсолютен мазохист си е. :))
Едно реалистично и емоционално надникване в разните идиотизми на живота. Затова ти обичам писанките, Ано! Нищо, че ми обръщат стомашното съдържание понякога. :)


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:27:46
(Профил | Изпрати бележка)
Заради обръщането на стомашното съдържание получаваш коленопреклонно извинение!

]


Re: Ножче за педикюр
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 02.09.2011 @ 15:41:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Имам идея. Направи сборник с подобни разкази. Ще намерим начин да го разпратим на жени, жертви на домашно или каквото и да е насилие.
Това ще е най-страхотната помощ, която биха получили в живота си. Юмрук в слънчевия сплит от визията на самоубийствено сдъвканото им себеуважение и себедостойнство.

Всеки мазохизъм заслужава всяка капка собствено страдание. Не изключвам себе си...
Реверанс за таланта ти!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, че всеки мазохист си заслужава страданието - да не говорим, че се пристрастява към него.

]


Re: Ножче за педикюр
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 02.09.2011 @ 16:17:59
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги чета разказите ти с огромно удоволствие - майсторски написани и размислящи, но напоследък темата, в която човъркаш - "жената жертва и агресивният мъж или мижитурката мъж" ме кара да се замисля и за друго - сега дали съществуват такива крайни състояния? Дали все още има такива потъпкани жени като героинята на последния ти разказ, която на всичкото отгоре е висшистка, правдоподобен ли е тогава тоя образ? Не че е нужно да пишем винаги правдоподобно, просто силно се надявам, че такива образци на крайно потъпкване на душата са останали някъде далеч в миналото...

Поздрави!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:31:05
(Профил | Изпрати бележка)
Щеше да е прекрасно, ако права беше ти, а не аз. Наистина съжалявам за това.

]


Re: Ножче за педикюр
от secret_rose на 02.09.2011 @ 21:37:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Неочакван финал, или не...
Всъщност, жертвата е той, навярно го е знаела за да е с него.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:38:48
(Профил | Изпрати бележка)
Трудно ми е да го видя като жертва, накрая той е просто убиец, но може би и тя му помага да е такъв.

]


Re: Ножче за педикюр
от secret_rose на 04.09.2011 @ 15:52:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Жертва на собственото си зло...
А нея видях като един образ на съвременен мъченик.
Днес светци нямаме, в общопознатия смисъл, но само защото те са навсякъде около нас, невидими, изтерзани, тихи... в самия епицентър на злото, в най-трудното...
Изобщо - разказа е размислящ..

]


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:57:57
(Профил | Изпрати бележка)
Да, наистина е жертва на собственото си зло.

]


Re: Ножче за педикюр
от nironi (nironi@mail.bg) на 02.09.2011 @ 22:50:26
(Профил | Изпрати бележка)
обожавам финап


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:39:34
(Профил | Изпрати бележка)
Като всеки истински варненец, но такива дървета май вече не останаха.

]


Re: Ножче за педикюр
от mariq-desislava на 03.09.2011 @ 08:10:55
(Профил | Изпрати бележка)
Това го прочетох още вчера, посред нощите, но ме вледени, та затова изчаках да се постопля.:) Тъкмо мислех, че ще има спасение на финала, а то още по-лошо стана - пълна, завършена самота.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:40:53
(Профил | Изпрати бележка)
Така ми дойде финалът, вероятно друг край не би променил нищо от историята.

]


Re: Ножче за педикюр
от 0805 на 03.09.2011 @ 15:10:43
(Профил | Изпрати бележка)
Мдаа... Много, ама много логичен, според мен, финал!
Защото, ако сам не цениш живота си, как някой друг ще държи на него?
Ще спра дотук, понеже съм особено чувствителна към емоционалните изнудвания и рекет, и не ми се иска да кажа "заслужено", колкото и да ми напира на езика.
Всъщност, прекрасното на този разказ е, че искрено се ядосвах и преживявах, докато четох, и още ме държи и изобщо - това е добрата литература според мен - липсата на безразличие у читателя. :)

Сърдечните ми поздрави за умението, Аноним!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:41:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че прочете, а за емоционалния рекет си напълно права.

]


Re: Ножче за педикюр
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 04.09.2011 @ 15:34:17
(Профил | Изпрати бележка)
...извади ключа и го превъртя от външната страна...
-------------------
!!!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 04.09.2011 @ 15:42:29
(Профил | Изпрати бележка)
Да, тя е окончателно прецакана.

]


Re: Ножче за педикюр
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 29.09.2011 @ 16:18:37
(Профил | Изпрати бележка)
не е прецакана...откъде да знае, че живее с престъпник?
на практика - имаше нещо в Наказателния кодекс за "ако с действие или бездействие причини..."
героините ти са нормални хора, човеци, попаднали в нечовешка, абсурдна ситуация, нимо, и не ги вини!
виновно е ненормалното време, сбърканите схващания, но не и те.
извинявам се, че след толкова време пак се връщам на този разказ - повечето време надничам по сайтовете от мобифона си...

]


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 29.09.2011 @ 16:20:35
(Профил | Изпрати бележка)
Защо се извиняваш? Аз се радвам, че се върна.

]


Re: Ножче за педикюр
от sia на 06.09.2011 @ 22:50:14
(Профил | Изпрати бележка)
Пак прочетох преди, но така съпреживях
трагедията на жената, че някак не ми се пишеше.
Мамка му, ако беше махнала кърпите...

Виждам, че някой мисли, че това са крайни състояния,
да ме прощава, ама явно е далеч от шарения живот...

А ти пиши.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 06.09.2011 @ 22:52:51
(Профил | Изпрати бележка)
Щастливи са тези, които са далеч от шарения шибан живот.

]


Re: Ножче за педикюр
от sia на 06.09.2011 @ 23:02:50
(Профил | Изпрати бележка)
Там е ясно, че съм пропуснала едно не -
ако не беше махнала кърпите.

Да, щастливи са, по техния си начин...

]


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 06.09.2011 @ 23:04:31
(Профил | Изпрати бележка)
Да.

]


Re: Ножче за педикюр
от midnight_witch на 07.09.2011 @ 07:30:19
(Профил | Изпрати бележка)
апологетика на живота, изхабен в защита на на сбъркани ценностни системи.
трудно е да те коментира човек, анониме, задавяш.
макар че, от дидактична гледна точка, добри помагала си написал; чудя се колко ли от нас го осъзнават...


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 10:52:57
(Профил | Изпрати бележка)
Дидактиката е досадно нещо, дано не се усеща силно в текста.

]


Re: Ножче за педикюр
от midnight_witch на 07.09.2011 @ 11:13:09
(Профил | Изпрати бележка)
нямах предвид досадната й страна, а тази, която дава житейски уроци наготово )))

]


Re: Ножче за педикюр
от ringo на 07.09.2011 @ 09:19:39
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за разказа!
Великолепно написан!
С овладян психологизъм и проникване дълбоко в дебрите на човешката душа!
Макар че оставя горчивина и чувство на безнадеждност ( всъщност той и не би могъл да завърши по друг начин), доволен съм че го прочетох и те поздравявам за майсторството ти!!!
Ринго


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 10:54:46
(Профил | Изпрати бележка)
До последно все ми се искаше да спася и нея, и него, но не успях.

]


Re: Ножче за педикюр
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 07.09.2011 @ 11:16:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Поздравления за разказа! Много дълбоко бъркаш!
В сремежа да накажем другия, много по-често наранявам, понякога фатално, себе си.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 11:30:57
(Профил | Изпрати бележка)
В случая е точно така.

]


Re: Ножче за педикюр
от nikoi (boo@abv.bg) на 07.09.2011 @ 12:14:08
(Профил | Изпрати бележка)
Знам какво е финап.
Знам какво е унижение, знам какво е страх.
Знам какво е и да кажеш "стига".
Единственото, което не познавам, е желанието да се обадиш на децата си.

Нямам повече думи.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 12:22:34
(Профил | Изпрати бележка)
А някой тук ми писа, че тази история е невъзможна. Радвам се, че има и хора, които не са виждали насилието.

]


Re: Ножче за педикюр
от nikoi (boo@abv.bg) на 07.09.2011 @ 12:27:58
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се радвам.
Обаче да ти кажа ли, с две ръце подкрепям идеята за сборник.
Моля ти се, издай нещо! Знам, че приказвам наизуст и че си трябват много неща, а не само желание, ама ми се иска.

И като послепис: слава Богу, че има хора, които да помогнат да се опълчиш на насилието.

Но, уви, не при всички случаи.

]


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 12:34:39
(Профил | Изпрати бележка)
Остава ми още един разказ, който повече от година избягвам да напиша, и се надявам, че ще приключа с тази тема. Аз също започнах да си мисля за книга, макар че колко ли хора биха искали да четат точно такива неща.

]


Re: Ножче за педикюр
от nikoi (boo@abv.bg) на 07.09.2011 @ 12:45:32
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че някак си лекува да се изправиш пред демоните (си).
Мисля, че има нужда от перфектно поднесени истории от такъв характер, в които сякаш само имената са сменени.
Историите са истински.
Познавам и жена като оная с гълъба..
Познавам куп жени като нея.
Познавам и жени като Бялата Златка.
А като тази с ножчето за педикюр: под път и над път.
Затуй понякога ме е яд като кажат: пишеш мрачно. Да, прави са.
Но си е терапия.

]


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 07.09.2011 @ 13:12:59
(Профил | Изпрати бележка)
За мен вероятно е терапия.

]


Re: Ножче за педикюр
от verysmallanimal на 09.09.2011 @ 00:04:18
(Профил | Изпрати бележка)
Само това - половин час след като го прочетох гледах в една точка...
Поклон, майсторе!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 09.09.2011 @ 10:36:19
(Профил | Изпрати бележка)
И аз така, но слава Богу, че приключвам с тая тема.

]


Re: Ножче за педикюр
от ulianka на 09.09.2011 @ 11:27:33
(Профил | Изпрати бележка)
Как ще блести оттук насетне ореолът му?... Само това ми хрумна след десетия прочит. Най-чистосърдечно си признавам, че ме е яд на жени, прибиращи "крастави кучета"... Поздрав!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 09.09.2011 @ 13:52:41
(Профил | Изпрати бележка)
Като са крастави, да мрат ли? (Шегувам се.)

]


Re: Ножче за педикюр
от RonnieSlowhand на 10.09.2011 @ 20:43:09
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Анониме, няма да размахвам камшика или да развивам дълги тези, ама имам един въпрос. И той е - защо го прави това всичкото тази жена? Защо се жени за човек, когото не обича? Защо остава при него, въпреки, че той не е добър с нея? Защо така левашки се мъчи да го изнудва, като е ясно, че и той не я обича? Защо го ревнува? Какво иска?
Не разбирам, мамицата му. А е важно да разбера.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 10.09.2011 @ 20:54:16
(Профил | Изпрати бележка)
Задаваш много въпроси, които на практика вършат работата на смъртоносната критика. Никъде не е казано, че не го е обичала, нито пък че той не я е обичал някога. Не споменавам, че някой навремето им е опирал пистолет в челата, та да се вземат. Защо е останала с него ли? Стотици жертви са верни на мъчителя си, дори силно се привързват към него - аномалията е известна като "стокхолмски синдром", макар той да се отнася за отвличания, но същият принцип действа и при ненормалното съжителство, където единият е жестоко доминантен. Тя си мисли, че той не може без нея, и до голяма степен е права: че кой може да е насилник, ако няма жертва? Двамата са в порочен кръг и тя решава да го разкъса - по своя си самоубийствен начин; той очивидно също иска да напусне кръга и го прави по своя си убийствен начин. Но щом се налага толкова да обяснявам, значи разказът не е постигнал желаното внушение.

]


Re: Ножче за педикюр
от Markoni55 на 10.09.2011 @ 22:01:03
(Профил | Изпрати бележка)
познавам жени, които позволяват да бъдат унижавани, но никога не съм разбирала мотива им. Красиви, интелигентни, мечта за много мъе, но самите те вкопчени в един задник. Странно нещо е живота нали!
Майсторска работа. Комплименти!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 10.09.2011 @ 22:07:31
(Профил | Изпрати бележка)
Достатъчно дългогодишни наблюдения имам, за да напиша този разказ и другите, подобни на него. Благодаря за прочита и разбирането!

]


Re: Ножче за педикюр
от LATINKA-ZLATNA на 11.09.2011 @ 10:47:45
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравление за разказа, аноним!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 11.09.2011 @ 17:20:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Ножче за педикюр
от ASTERI на 13.09.2011 @ 19:21:00
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Аноним!
Прекрасен разказ!
Поне е престанал да бЪде невидим убиец...
Поздрави!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 13.09.2011 @ 22:40:56
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти е харесал.

]


Re: Ножче за педикюр
от mariniki на 15.09.2011 @ 12:50:10
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
когато го прочетох за пръв път се разтреперах...
сега...още повече, много болка почувствах..
невероятно пишеш, anonimapokrifoff...
много силно, изпепеляващо...
сърдечно те, поздравявам..


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 15.09.2011 @ 14:54:49
(Профил | Изпрати бележка)
Тежък стана този разказ, благодаря ти, че си го прочела.

]


Re: Ножче за педикюр
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 15:23:14
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторски написано, с дълбок психологизъм. Държи те съпричастен до последния ред. Надълбоко се потапяш, Анониме... сигурно и затова вадиш такива бисери.
Най-искрени поздрави!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 15.09.2011 @ 15:54:52
(Профил | Изпрати бележка)
Поокалени са тези бисери, но здраве да е.

]


Re: Ножче за педикюр
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 16.09.2011 @ 15:26:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много силен разказ... разтърсващ... След прочита бях известно време като неадекватна и гледах в една точка.
Напълно подкрепям идеята за издаване на сборник!
Дали пък наистина това няма да направи жените, приели домашното насилие в ежедневието си, по-решителни?!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 17.09.2011 @ 00:00:38
(Профил | Изпрати бележка)
На такива жени не им трябват сборници, а институция, която да ги защити.

]


Re: Ножче за педикюр
от galenaGV на 21.09.2011 @ 12:13:03
(Профил | Изпрати бележка)
Един път четох. Нямах сили да повторя - жесток разказ. Пред очите ми е, чувам го, виждам го и не съм спряла да го преживявам още от тогава, като го четох. Сега се върнах да кажа - Поклон! Браво!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 21.09.2011 @ 13:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита, ГаленаГВ!

]


Re: Ножче за педикюр
от shtura_maimunka на 22.09.2011 @ 17:10:16
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Много образно, много реално и истинско!
За майсторското писане...то се знае!
Честит празник, Аноним!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 22.09.2011 @ 17:11:42
(Профил | Изпрати бележка)
Честит и на теб!

]


Re: Ножче за педикюр
от kristi на 23.09.2011 @ 15:28:08
(Профил | Изпрати бележка)
Srez na brusna4! Estestven final, Izhlipal zad zatvorenata vrata na zabravenata dostatu4nost...


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 23.09.2011 @ 21:17:30
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се да те видя!

]


Re: Ножче за педикюр
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 23.09.2011 @ 21:03:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Комплименти за разказа :))) Силно и стилно


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 23.09.2011 @ 21:18:10
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Ножче за педикюр
от Meiia (meiia@abv.bg) на 23.09.2011 @ 22:39:50
(Профил | Изпрати бележка)
Реаличстично до болка. Болката на реалността или реалността на болката. Откъдето и да го погледнеш, трудно е за преглъщане, но пък е леко за четене, в смисъл, четивно, което е най-важното за един разказ!
Живите образи живо и болят. И изобщо не е невъзможна тази история!
Липсата на любов така изхривява "пространствата" на отношенията, че те могат да деформират неузнаваемо и недопустимото преди време сега става съвсем възможно.
Липсата на любов не се компенсира с .. нищо.

А тази граматика на Стоянов ме .. довърши! Не даже ключча в ключалката, защото.. той е поставен много преди това, просто не е бил щракнал. Но граматиката... е символ на подредеността, на верния език на разбирателството, на чистотата му, останала само на книга.
В отношенията коректори и редактори трябва да са и двете страни в синхрон, иначе се стига до подобен финал. Не звучи пресилен, искам да кажа. По-скоро е обобщение на куп невесели финали ведно.
Смисъл и безсмислие на житейските жертви, Границата става ясна късно, както след повечето ни избори.


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 24.09.2011 @ 10:08:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара, Мейя!

]


Re: Ножче за педикюр
от Ufff на 24.09.2011 @ 09:44:10
(Профил | Изпрати бележка)
Обикновено не коментирам разказите ти. Майсторлъкът ти е несъмнен. Но има и още нещо: как човек да коментира живота?(
Намирам случките ти в прозата ти за напълно реални. Вероятно край нас има стотици такива жени, които прикриват отчаянието си. Ето само още един пример: преди време се запознах с една жена, съпруга на човек с доста добри финансови възможности. Тя ми сподели, че е безработна, с полувисше образование. Съпругът `и непрекъснато `и натяквал, че я храни той, но в същото време тя не можеше едно кафе да си плати сама, защото `и искаше отчет за всяка стотинка. Черпехме я ние, колчем я засечем някъде. Веднъж я срещнах със синини по лицето. Тя каза, че съпругът `и се прибрал пиян в малките часове, като водел със себе си любовница. Събудил я с ритници и я накарал да им направи салата - за него и гаджето му. Тя им сервирала и пак си легнала... След време този човек загина при пътен инцидент. Не знам как живее сега тя, не съм я срещала. Само дочух, че `и се въртели гаджета - тя вече има пари и не едно жилище. Не е ясно заради нея самата или заради парите се навъртат мъжаги. Та така. Дано вече женицата е добре. Ако искаш, използвай този сюжет за нещо - целият е истински.
Аз не умея да пиша разкази, та дано някой опише това
;)



Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 24.09.2011 @ 10:09:20
(Профил | Изпрати бележка)
Много станаха вече депресарските ми истории, май е време да премина към нещо по-весело.

]


Re: Ножче за педикюр
от malcriada на 28.11.2011 @ 00:19:52
(Профил | Изпрати бележка)
Абе човеко божи, защо ме разплакваш бе...


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 28.11.2011 @ 08:29:54
(Профил | Изпрати бележка)
Без да искам.

]


Re: Ножче за педикюр
от mamontovo_dyrvo на 25.06.2012 @ 00:47:08
(Профил | Изпрати бележка)
Живота си е гаден,ако не е това ножче,ще е нещо друго...Страхотно си го направил - от частното - към общото!И после всички мислят.Изключително добре!


Re: Ножче за педикюр
от anonimapokrifoff на 25.06.2012 @ 12:27:21
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса!

]