Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 905
ХуЛитери: 0
Всичко: 905

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМаратиански хроники I - Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
раздел: Фантастика
автор: glishev

... Много се говори за наборната система на маратската империя. Императорът разрешава на своите благородници да водят войните му срещу част от плячката.
Всички необходими приготовления влизат в задълженията на пълководеца. За улесняване на рекрутите е създадена т. нар. Военна борса, където доброволци се записват с надеждата да бъдат наети в някой сформиращ се корпус. Често пъти това са крепостни, които очкват да бъдат освободени срещу определен прослужен срок или проявена на бойното поле доблест. Срещат се и хора, лишени от имущество; за тях армията се превръща в дом. Взето en gros, се смята, че системата е безупречна. Тя винаги дава достатъчно войници за редовните кампании и пренасочва в полезна насока енергията на огромно множество бедни. На хазната спестява големи разходи за поддържане на армия, държи по-изявените господари далеч от домовете им, а носи и големи приходи. Цял свят гледа с удивление и понякога с възхита към тази империя - паразит на гърба на собствените си въоръжени сили. Владетелят всъщност е лихвар, протегнал ръка към стичащите се от всевъзможни дейности богатства. Междувременно армиите, водени от свирепи и задлъжнели военачалници, прегазват области и цели държави. Колелото се завърта, когато комендантите на завладените територии наложат огромни контрибуции. Маратианите взимат своето, а на покореното население често не му остава друго освен да влезе в редиците на завоевателите, особено когато мирните договори отстъпват окупираните земи на империята. Загубите и неуспешните сражения преодолява имперският корпус от мускетари, райтари и тежка инфантерия, придружен от четири полеви батареи. Тази комбинирана войска е единствената постоянна военна сила в Марат.
Цялата система обаче разкрива широки възможности за злоупотреби. Благородници, търсещи бързи печалби без риск, изискват от своите крепостни дължимата ангария под формата на служба под знамената, а не на полски труд. Така селяните биват вписвани в регистрите на Военната борса, а наемническите им заплати отиват в касите на техния господар. В края на кампанията те нямат шанс да се освободят от робското си полжение освен като заграбят имот в някоя новозавладяна провинция. Семействата им обаче са в ръцете на благородника и повечето нещастници се връщат у дома, само за да бъдат ползвани отново и отново като пушечно месо. Закрепостените поради дългове и осъдените на каторжен труд престъпници също попадат в армията, с което облагодетелстват своите съдии - а това отново са провинциалние господари. Обикновено брутални и несложно устроени, такива натури получават възможност да развихрят наклонностите си по време на война. Те са и ядката на низшите чинове в различните корпуси - сержанти, поручици и капитани във войските на Негово Величество стават преимуществено углавно проявени лица и измамници. Всичко това, разбира се, допринася за мрачната слава на имперската армия като ято лешояди. Зверствата, за които чуваме от многобройните бежанци, със сигурност не са преувеличени.
В империята се струпва голям брой вече професионални военни, станали престъпници с влизането си в редиците или влезли в редиците заради престъпления. Всяка година те сменят пълководеца, при когото служат, и стават неспособни за цивилен живот. Най-умелите и нагли от тях стигат до губернаторски постове в новоприсъединените провинции и на свой ред започват да рекрутират полудоброволци и главорези. Неуспелите обаче, а те са мнозинство, се скитат ту тук, ту там, предлагат сабите си на всеки владетел, мародерстват, издевателстват над беззащитни жени и деца и убиват по пътищата. Растящият им брой ги превръща в бреме за империята и нейните съседи; за последните все пак самата империя остава главна причина за тревоги...

Из Месечния доклад на
амвирионския пълномощен
министър в Грегория до
Престола на Морския крал
в Амвир.


Маратиански хроники II


Публикувано от aurora на 04.10.2004 @ 13:08:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   glishev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 12522
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Маратиански хроники I - Из докладите на амвирионския посланик в Грегория" | Вход | 5 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от BoboVdolov на 04.10.2004 @ 13:24:10
(Профил | Изпрати бележка)
Mnogo mi haresa tova ezopovsko, savsem ne fantasti4no, 4etivo. Osven vsi4ko drugo, v nego ima sadarjanie za zyala kniga.


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 04.10.2004 @ 14:50:43
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Целта не беше да е чак езоповско (благодаря), но няма как да напишем нещо, напълно откъснато от света, в който живеем. Но си е съвсем фантастично, моля.

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от upthedownstaircase на 04.10.2004 @ 14:09:28
(Профил | Изпрати бележка)
хубаво :))
и толкова познато, до болка позната картинка


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 04.10.2004 @ 14:51:21
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Така би казал и генерал Валенщайн. Благодаря!!

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от upthedownstaircase на 04.10.2004 @ 16:34:34
(Профил | Изпрати бележка)
кхм.. а има ли още?
:))

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 06.10.2004 @ 11:30:45
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Има, но е в по-суров вид. Може би ще пусна нещодокъм седмица.

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от Pord на 04.10.2004 @ 15:12:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Алюзиите са очебодни. Но за мен те се отнасят повече за някогашната съветска империя. Приликата с някои съвременни /доколкото някои хора ги представят за такива/, колкото и да е актуална, е по-далечна. Но иначе вътрешната логика на отчетния месечен доклад е спазена.


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 06.10.2004 @ 11:32:55
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Честно казано, не си мислех нито за Съветите, нито за Райха, нито за коя да е друга реална държава. Интересуваше ме именно вътрешната логика на текста.

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от entusiast (entusiast@mail.bg) на 04.10.2004 @ 21:51:06
(Профил | Изпрати бележка) http://bglog.net/blog/entusiast
Здрасти пич. Мноо яко! Вдьхновх са чак. Що не го продължиш до книжка да речем?


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 06.10.2004 @ 11:33:42
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Имам си такава идейка, пич.

]


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от mabinogion (mabinogion@abv.bg) на 16.10.2004 @ 20:42:27
(Профил | Изпрати бележка) http://modvsvivendi.org
Като Наемническа чаршия ми харесваше повече. Инак знаеш, че горещо похвалявам идеята!


Re: Из докладите на амвирионския посланик в Грегория
от glishev (glishev@abv.bg) на 17.10.2004 @ 11:51:42
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Като те знам, шефе, направо те назначавам Главен К. & К. надзорник на Наемническата чаршия.

Dom. Imp. Caes. Emmanuel III Adeodati f. Gregorius. In C. D. p. f. inv. princeps. cos. IV. trib. pot. IVq. inclitus triumph. et semper Aug. Romanor.

Et manu divina; Vale mi carissime Petrus.

]