Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 1038
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 1043

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: kril
:: Mitko19
:: Heel
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂåñåëà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: valsodar

Ðîäè ñå ñ èçãðåâúò íà ëóíàòà, â åäíà ÿñíà è òèõà ëÿòíà âå÷åð, êîãà ùóðöè îãëàñÿõà ñ ïåñåí ïîëåòî è ñàìî ñëàâåÿò äðúçâàøå äà ãè íàäïåå.
Ïðîïëàêà òèõî è ñå çàñëóøà â ïåñåíòà íà âÿòúðà, ñãóøåíà â ñêóòà íà ìàéêà ñè, ñ êîñè ïîñðåáðåíè îò çâåçäíà ñâåòëèíà.
- Ùå ÿ êðúñòèì Âåñåëà - îòñå÷å áàùà é - Òÿ ùå å íàøàòà ðàäîñò îò òóê íàñåòíå!
Òàêà ñè è ñòàíà, ðàñòåøå ñè Âåñåëà, êàòî òèõî è ñêðîìíî äåòå, çà ðàäîñò íà ðîäèòåëèòå ñè, ñäîáèëè ñå ñ êúñíà ðîæáà, ðàñòåøå è ñàìî åäíà ñòðàííîñò èìàøå â íåÿ.
Âñè÷êè äåöà ñè èãðàÿò, ïèùÿò è ñå áîðè÷êàò â îêîñåíîòî ñåíî, à ñàìî íàøà Âåñåëà ñè ñåäè êðîòêî, à ïîãëåäà è âñå íåéäå âñòðàíè, âñå íåùî ñè ÷àêà, óìèñëåíà â ñåáå ñè.
- Âåñåëêå, òè ùî ñè íå èãðàåø ìàìèíîòî, èäè äåöàòà òå ÷àêàò, ìîæå ëè òàêà îòñòðàíè äà ãè ãëåäàø è â èãðèòå èì äà íå èãðàåø? Êàêâî òè èìà ìèëè÷êî, áîëíî ëè ñè? - ñå îïèòâàøå ìàéêà é äà ÿ íàêàðà äà ïîòè÷à ñ òÿõ, äà ñå ñáîðè÷êà àêî òðÿáâà, êàêâî îò òîâà ÷å å ìîìè÷å - äåòå å âñå ïàê, ìîæå ëè îòñòðàíè äà ñåäè è äà íå èãðàå , òà âñå äðóãèòå ìàéêè òàêà ñòðàííî äà ãëåäàò êúì íåÿ, à íàøà Âåñåëà òèõî é îòãîâàðÿøå - Îñòàâè ìå Ìàìî, äîáðå ñè ìè å òàêà, àç òàêà ñè èãðàÿ.
- Êàê òàêà, ñàìà äà ñè èãðàåø? - ïîïèòà óïëàøåíî ìàéêà é.
- Íå ñúì ñàìà áðå Ìàìî, íå âèæäàø ëè âÿòúðúò, êîéòî èñêà äà ñå ãîíèì ñ íåãî, íå ÷óâàø ëè òðåâàòà, êîÿòî ìå ìîëè ñ íîçåòå áîñè äà òè÷àì ïî íåÿ , öâåòÿòà êîèòî ïåñíè ìè ïåÿò êîãà ãè ïîãàëÿ?
-Ñòîé÷î, áîëíî íè å äåòåòî, äàâàé íà äîêòîð äà ãî âîäèì, èìà ìó íåùî, áîëåñò íÿêàêâà ãî å íàëåãíàëà! Áîæêå ëå Ñòîé÷î, êàêâà ëè íè ìúêà òîÿ ïúò íè å ñïîõîäèëà, òà äåòåíöå ñ òàêàâà áîëåñò äà íè ñå âèäè? Äàâàé, äàâàé ìúæî, òè èçêàðàé êîëàòà, à àç åé ñåãè÷êà ïðèãîòâÿì íàáúðæå äåòåòî, ÷å áîëåñò íå ÷àêà, ìîæå è ïî-ëîøî äà ñòàíå!

Óïëàøèõà ñå è ìàéêà , è áàùà é, è ñ ïðåáëåäíåëè ëèöà íà äîêòîð ÿ çàâåäîõà.
Ñïåöèàëèñò. Ãîëÿì è âñåïðèçíàò.
Ïðè êîé ñå ëåñíî íå âëèçà, òà... ïðîäàäîõà íàáúðæå òåëåíöåòî, ñàìî è ñàìî äîêòîðúò, íàøàòà Âåñåëà íàâðåìå äà âèäè.
- Íèùî ìó íÿìà íà äåòåòî - îòñå÷å äîêòîðà.- Ïðîñòî,... å ... êàê äà ðåêà, ðÿäêî èíòðîâåðòåí òèï ñ èçêëþ÷èòåëíî áóéíî âúîáðàæåíèå.
- Èí-í-íò.. , êàêâî äîêòîðå, êàêâî é èìà, òîÿ òèï ëåêóâà ëè ñå? - ïî÷òè ïðîïëàêà â óæàñ ìàéêà é , ïðèêðèâàéêè Âåñåëà çàä ñåáå ñè, â î÷àêâàíå íà íàé-ëîøîòî.
- Íå, íå ñå ëåêóâà. Àìà, êàêâî ñòå ìè è äâàìàòà ïðåáëåäíåëè, óñïîêîéòå ñå, ôèçè÷åñêè ñè å íàïúëíî çäðàâî äåòåòî, ïðîñòî êàê äà ãî ðåêà... õì, ìå÷òàòåëíî å òî è ñè æèâåå â ñâåòà íà ïðèêàçêèòå, êîèòî âúîáðàæåíèåòî ìó ðèñóâà.
- Ëóäà å! - îòñå÷å Ñòîé÷î - Ëóäà å íàøà Âåñåëêà, àìà íå òÿ å âèíîâíà, ëóäîñò íàøåòî áåøå - äåòå äà æåëàåì, íà òåçè íè ãîäèíè.
- Íå áðå õîðà, íîðìàëíî ñè å äåòåòî - îïèòà ñå äà ãè óáåäè äîêòîðà, íî êîëêîòî ïîâå÷å ñå ñòàðàåøå, òîëêîç ïî-ñòðàííè è íåîáÿñíèìè çà òÿõ äóìè èçïîëçâàøå è òîâà ñàìî çàñèëè áîëêàòà è òúãàòà ïî ëèöàòà èì.
- Å, êàêâà ñè å, íàøà ñè å! Íàøà ðîæáè÷êà ñè íè å Âåñåëà, à ïúê.. êîãà ïîðàñòå.. ùå âèäèì. Âñå åäèí äîáúð ìúæ çà íåÿ ùå ñå íàìåðè, êîé äà ñå ãðèæè, êîãà íèé âå÷å íå ìîæåì.
×å òî, íàøåòî, ïðåáðîåíî å âå÷å, àìà íåéíîòî... - òèõî êàçà áàùà é è ñêðèøîì èçäàéíè÷åñêà ñúëçà çàáúðñà.

Òèõî ïðèáðàõà ñå òå íà ñåëî, ïî ìðúêíàëî, äà ãè íå âèäÿò êîìøèèòå è äà íå ðàçïèòâàò, êúäå ñà õîäèëè, çà áîëåñòòà íà Âåñåëêà äà ñå íå ðàç÷óå.
È ñàìî òèõèÿò âÿòúð, ÷ó õëèïîâåòå íà ìàéêà é è ìîëèòâàòà íà áàùà é , ñëåä êàòî Âåñåëêà ñ öåëóâêà ïðèñïàõà.
×ó ãè è äàëå÷å îòíåñå.
Òàì, êúäåòî ñå áÿõà ñòîïèëè è äóìèòå íà äîêòîðà, ÷å ñòðàøíî ñè íÿìà. ×å Âåñåëêà å äåòå íîðìàëíî, íèùî, ÷å ñ äðóãè äåöà íå èãðàå è ñ âÿòúð è òðåâè ñè õîðòóâà.

À Âåñåëêà ñè ïîðàñòíà.
Òèõà, â ñåáå ñè âãëúáåíà è ãëàâà íàêëîíèëà ëåêî âñòðàíè, ñÿêàø íÿêîé é ãîâîðè, à òÿ ìó äóìèòå ñëóøà. Ñëóøà è ñå óñìèõâà.
Êðàñàâèöà íàäàëè áå íÿâãà ñå ðàæäàëà, êàò òàç ìîìà - ñòðîéíà ôèäàíêà.
Àêî èìà äóìè, êîè íåéíàòà õóáîñò äà îïèøàò. Õóáîñò, ùî òå êàðàøå, àêî ñè íà òðàïåçà ñ íåÿ è îò ãëàä äà óìèðàø, çàëúê õëÿá â óñòà ñè äà íå ñëîæèø, à ñàìî íåÿ äà ãëåäàø è ñ õóáîñòòà é äà ñå õðàíèø.
Èäâàõà åðãåíè âñÿêàêâè äà ÿ èñêàò, íî êîãà íàø Ñòîé÷î íàñàìå ñ òÿõ îñòàíåøå, âñè÷êè ñè òðúãâàõà. Èäåõà êàòî àñëàíè, à ñè òðúãâàõà êàòî...
À Ñòîé÷î, ñè áå ÷åñòåí è ïðÿì, íå èñêàøå ñ ëúæà äîáðî íà ðîæáàòà ñè äà ñòîðè è èñòèíàòà èì â î÷è êàçâàøå - Ëóäà ñè å íàøà Âåñåëêà, ëóäà ñè å, àìà è å òèõà, îïðàâíà è ãðèæîâíà. Áåç íèùî ÿ äàâàì, íî åäíî îò òåáå ùå èñêàì. Ãðèæè ñå çà íåÿ è ÿ îáè÷àé òàêà, êàêòî ÿ îáè÷àõìå è íèå.
È áÿãàõà, íàïëàøåíè îò òåçè äóìè áàùèíè åðãåíèòå, íå íàìåðèëè íè îáè÷ â ñúðöàòà ñè, íè ñìåëîñò â äóøèòå ñè, ëóäà íåâåñòà, ïðåç áàùèíè ïîðòè äà âêàðàò.
Ñàìî åäèí ñå íàìåðè, êîé íà áàùèíè äóìè äà îòãîâîðè. Ñâèò, íåóãëåäåí, äîðè è ëåêî ãðîçíîâàò íàãëåä, íî òàêà çàïëåíåí îò íåéíàòà õóáîñò, ÷å ñòðàñòòà íàìåñòî íåãî çàãîâîðè.
- Âçèìàì ÿ, âçèìàì ÿ áàò Ñòîé÷î, òàêàâà êàêâàòî å, âçèìàì ÿ! Íà ðúöå , àêî òðÿáâà ùå ÿ íîñÿ, ïðåç îãúí ìèíàâàì, íî ìè ÿ äàé! Äàé ìè âàøàòà Âåñåëà, ÷å ñúðöå ìè âå÷å íå òðàå è .. èëè Âåñåëà æåíà ùå ìè ñòàíå, èëè çà ñìúðò ùå ñå àç âåí÷àÿ!
Âåí÷àõà ãè. Ñêðîìíî.
Íàøà ñè Âåñåëà è ... ïî áîæèÿòà âîëÿ - çà ñúïðóã Ñòåôàí.

Íå ìèíà ñå è ìåñåö-äâà è Ñòåôàí îòíîâî íà áàùèíè ïîðòè ïîòðîïà.
- Êàêâî èìà áðå Ñòåôàíå, äà íå ñå å íåùî ëîøî ñ Âåñåëà ñëó÷èëî? - ñ òåçè äóìè íàáúðæå ãî ïîñðåùíà ìàéêà é íà äâîðà.
- Íå å ÷èòàâà òàç ... íàøàòà ðàáîòà, ñòðèíî Âàñèëêå, íå å - ïðîìúðìîðè Ñòåôàí, çàáèë ïîãëåä â íîçåòå ñè.
- Ñòîé÷î, åëà áúðæå òóêà áðå Ñòîé÷î, íåùî ëîøî íà äåöàòà ñå å ñòîðèëî - ïðîâèêíà ñå ìàéêà é, à áàùàòà ñ áúðçà êðà÷êà èçëåçå îò ñàéâàíòà, äå äåòñêà ëþëêà ìàéñòîðåøå.
- Êàçâàé, êàçâàé Ñòåôàíå, ùî ñå å ñëó÷èëî! - ïîäêàðà ãî è òîé. - Åëà , åëà ñåäíè òóêà è ðàçêàçâàé! - ïðèäúðïà ãî òîé íàâúòðå, äà ãè íå ñëóøàò îò ïúòÿ çà ùî ñè ãîâîðÿò.
- Êàçâàé, à òè æåíà èäè äîíåñè íåùî íà çåòÿ äà ñèïåì, ÷å âèæ êîëêî å ïðàøåí, êîé çíàå êàê å áúðçàë íàñàì çà ïîìîù äà äîéäå.
- Àç.. è çà ïîìîù , è çà ñúâåò äîéäîõ, àìà ïî-íàïðåä äà âè ðåêíà , ÷å ñ Âåñåëêà îòèâàìå ó ãðàäî.
- Ùî ùåø ó ãðàäî áðå Ñòåôàíå, ëîøî ëè òè å òóêà? ß, êàêâà êèòíà êúùà ñè èìàø ó âàøå ñåëî, äîáèòúê íà ïîëåòî êàê ùå îñòàâèø, ñòîïàíêà îò äîì, êàê â ãðàäà íà ÷óæäî ùå âîäèø? - ñ òåç âúïðîñè êúì íåãî ñå Ñòîé÷î ïðèâåäå, à ëèöå ìó åäíî ïåïåëÿâî, áåç ïîìåí çà öâÿò è óñìèâêà, êîãà ëþëêà ñ äóøà ìàéñòîðåøå.
-Õì, íå ñòàâà èíàê áðå áàò Ñòîé÷î, ùå ïðîäàì âñè÷êî, àìà Âåñåëà îò íåéíî ñè ëèáå ùå ðàçäåëÿ, ÷å æåíà ìè å âå÷å è íå ìîæå âñÿêà âå÷åð, ïðåä âñè÷êè çà ñìÿõ äà ìå ïðàâè.
- Êàêâî òè ëèáå áðå Ñòåôàíå, òà íàøà Âåñåëà ïðåç ïîðòè ïî çàíèê íå å èçëèçàëà, äî ãåðàíà çà âîäà íå ñìå ÿ ïðîâîæäàëè , íÿêîé â ëóäîñò äà íå ÿ îòêðàäíå?
- À ïðè êîãî òÿ õîäè òîãàç, âñÿêà åäíà âå÷åð, ùîì ìåñå÷èíà èçãðåé, ïðè êîãî?
À êîãà ñëåä íåÿ òðúãíà, ïî ñòúïêè íåéíè äà ÿ ïîñëåäâàì, âñå â ãîðàòà âëèçà è âñå òàì ÿ ãóáÿ. Ñàìî ñìåõà é äî÷óâàì êàê áèñåðíî ñå ëåå, à íà ìåíå ìè èäå êàòî âúëê äà çàâèÿ. Íàìåñòî æåíà ñè íîùåì äî ìåí äà ïðåãúðíà, àç òðúíèòå íîùíè áîäëèâè ïðåãðúùàì! À êîãà ñè äîéäå ïðèçîðè, å ñ óñìèâêà äîâîëíà è ìîðíà íà ëèöå è ìåí êàòî ìúæ íå æåëàå. Ñàìî êîãà ìåñå÷èíà íàâúí íå èçãðåé, ñàìî òîãàâà ó äîìà ñòîè, íî å êàò áîëíà ïîñúðíàëà, äóìà íå êàçâà è ñúðöå ìè íå äàâà äà é ïîñåãíà.
Çàìúë÷àõà äâàìàòà, áåç äóìà ïîâå÷å è äà îòðîíÿò.

Ïðîâîäèõà ãè. À íà èçïðîâîäÿê èì äàäîõà ìàëêîòî ùî çà çèìàòà áÿõà çàäåëèëè. Äà èìàò äåöàòà, ÷å æèâîòà â ãðàäà å òåæúê è íÿìà äà èìà êîé äà ïîìîãíå. Ïðîäàë áå Ñòåôàí áàùèíî èìàíå, ïðîäàë à ñ ïàðèöè ... êúùà ïî-ìàëêà îò ñàéâàíòà íà ñåëî ñè áå êóïèë. Àïàðòàìåíò, ïàíåëåí. Çà òîëêîç ñòèãíàõà ïàðèòå. È êàê ñòèãíàõà òàêà è ñâúðøèõà.
Âñÿêà âå÷åð, ñå Ñòåôàí óìîðåí ïðèáèðàøå è âñå Âåñåëà íà áàëêîíà çàâàðâàøå. Ñ î÷è íàñúëçåíè, òúðñåùè äà çúðíàò ïîëåòî, à íàìåñòî íåãî áåòîí è àñôàëò äîðäå òè ïîãëåä ñòèãíå. Ñ ðúöå ïðîòåãíàòè äà ïèïíàò íåáåòî, à íàä ãëàâà é ñå ñàìî ñìîã ñèâ è çàäóøëèâ ñòåëåøå.
Ñàìà.
Áåç äóìèòå íà öâåòÿòà, áåç øåïîòà íà âÿòúðà, áåç ìèëóâêàòà íà ëóíàòà äîðè, Âåñåëêà ñå ïîáîëÿ. Ïîñèâÿ è ñ âñåêè äåí âñå ïîâå÷å ñëàáååøå.
Íå ïîìîãíàõà äîêòîðèòå - Íå å ðàê, îçàäà÷åíî ðàçãëåæäàõà èçñëåäâàíèÿòà é òå. Íå íè å ïîçíàòà òàç áîëåñò, òàçè ñòðàííà çàãóáà íà òåãëî è æèçíåí òîíóñ.
Íå ïîìîãíàõà è âðà÷êèòå - È ìàãèÿ íå å! Òÿ óðîêè íÿìà, íåÿ êîé çëî ñå îïèòà äà ñòîðè, ìèãîì çëîòî ñðåùó íåãî ùå ñå îáúðíå!
Íå ïîìîãíàõà è ìîëèòâèòå ìó - Áîã ìúë÷åøå. Îòâúðíàë ëèöå ñè îò íåãî, ùî áå ñå çàêëåë æåíà ñè â îáè÷ è ñãîâîð äà ãëåäà.
Çàìèíà ñè Âåñåëêà, çàìèíà, à êîãà ñè ñúâñåì èçñòèíà äî ìàéêà ñè íà ñåëî âå÷å áå ïðåíåñåíà. Ñ êîñè ðóñè ïîñèâåëè, ñ ëèöå ðóìåíî îò ìúêà èçïåïåëåíî, ñòóäåíà êàòî ìåñå÷èíàòà ïîä êîÿòî áå è ðîäåíà.

Ïîãðåáàõà ÿ.
Òèõî êàê áå è ðîäåíà.

Ñàìî åäíà ñòàðèöà ñå ñêðèøîì âñòðàíè ïîñëå ïðåêðúñòè è ðå÷å:
- Ñàìîäèâà, ñàìîäèâà å áèëà.


7 ôåâð. 2009


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 03.06.2011 @ 14:28:11 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   valsodar

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
386 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 20778
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Âåñåëà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Âåñåëà
îò radi_radev19441944 íà 03.06.2011 @ 21:47:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Çíàåø ëè - õóáàâî ðàçêàç÷å ñè íàïðàâèë. Òàêîâà åäíî - ïî÷òè ïðèêàçíî...


Re: Âåñåëà
îò valsodar (valsodar@gmail.com) íà 03.06.2011 @ 22:23:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://valsodar-valsodar.blogspot.com/
Çà íà÷èíúò, ïî êîéòî çâó÷è èìà "âèíà" Ðåôèíà ( Ðåíêàòà - ïóáëèêóâà â blog.bg ) - íåéíèÿò ñòèë å èçöÿëî òàêúâ è å îïðåäåëåíî ñèëíî çàðàçåí. ×åñòíî êàçàíî, åäâàì èçäúðæàõ äîðäå ñòèãíà äî ôèíàëúò, (êàê ìè ñå èñêàøå äà ÿ óìîðÿ îùå â ñðåäàòà íà ðàçêàçà - íå å èñòèíà íàïðàâî) ñâèêíàë ñúì äà ïèøà âñå ïåòìèíóòêè, çàùîòî ïîâå÷åòî îò òîâà, êîåòî ñúì ïèñàë ñúì ãî ïèñàë âñå ïî âðåìå íà îáåäíèòå ñè ïî÷èâêè íà ðàáîòà, ñëó÷àéíî äîéäå íåùî ñâåæî, êîåòî äà ìå ãðàáíå, à çà ïîâå÷å âðåìå ïðîñòî íÿìà âúçìîæíîñò.
Òîÿ ðàçêàç, ïîìíÿ ÷å ãî ïèñàõ åäíà âå÷åð, óæ íà ìàéòàï ãî ïî÷íàõ, à äîðäå ñå ñâúðøè ñè ìèíà ïî÷òè ÷àñ - òåãàâî å äà ñå ïèøå ñ íàïåâ, íå å ìîÿò ñòèë îïðåäåëåíî.
Íî âñå ïàê ñè îòðàçÿâà äîáðå åäèí ìîé îïèò â òàÿ ïîñîêà, òàêà ÷å... çàùî ïúê íå?
Èìà îùå åäèí ìîé îïèò â òàÿ ïîñîêà, ùå êà÷à ïîñëå è íåãî òóê :)

]