Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1008
ХуЛитери: 6
Всичко: 1014

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: p12a28n
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРицарят от Родос - пета част
раздел: Разкази
автор: Narwal

В нощта на Велика събота точно преди Великден един кораб се отдели от кея в пристанището на Родос и се отправи на северозапад. Отливът беше силен и вятърът беше благоприятен за пътуването му. На борда му имаше двама пътници, които пожелаха присъствието им да бъде запазано в тайна от екипажа и капитанът изпълни това тяхно желание.
Но самият той много добре знаеше, че има честта да превозва великият магистър на Ордена на хоспиталиерите – Филибер де Найлак. Но кой беше неговият спътник, дори и той не научи. Разбра само, че е рицар, член на известния орден, но нищо повече. А морето беше гладко и нежно. Като мека коприна разстилаше своите дипли пред пътниците и сякаш приветстваше настъпващата пролет.
- Защо сега бързате да ни напуснете, Ваше Величество? – наруши тишината великият магистър, когато вече Родос беше само една малка точка на хоризонта, зад кърмата на кораба.
- Както Вие сам ми съобщихте, Ваше Светлост, сега вече съм ЦАР НА БЪЛГАРИТЕ, и трябва да съм там при своя народ. Освен това от доверени хора научих, че братовчед ми Фружин от рода на Шишмановци събира войска да удари османците и да си върне трона в Търнов. Моето място е там. Разбира се, много ми е мъчно за Родос. Тук прекарах щастливи дни, за които съм Ви дълбоко благодарен.
- За Бога! Как успяхте да заблудите Сюлейман? – попита Филибер, като явно не можеше да сдържи любопитството си.
- Изкуството, Ваша Светлост е велика магия – отвърна Константин – И гърците винаги са били водещи в него. Както в скулптурата, така и в измамата. И аз съвсем скоро научих, че восъкът е безценен материал, а ние безцеремонно го хабим. Един невероятен родоски скулптор ми показа как може да извае човек от восък – така, че по никакъв начин да не можеш да го различиш от живия. И освен това е много почтен човек. Когато му възложих задачата, единственото за което се тревожеше е как ще се почувствам като видя отрязаната си глава да ме гледа в очите.
Константин се засмя и продължи:
- Едиственото, за което аз се разтревожих бе да не би восъкът да се разтопи от невероятната горещина в Галиполи, но гъркът постави главата в лед, обилно поръсен със сол и така восъкът се запази. Освен това поръси главата със сок от специална билка, растяща на острова, за да може наистина да се наподоби гниене на човешка плът. Така измамата беше пълна. Добре, че Сюлейман не поиска да я разгледа. Но не знам как ще реагира, когато разбере, че е бил измамен. Сигурно ще развали договора.
- Вие сте невероятен! – възхити се Филибер - Не се безпокойте. Муса Челеби е привлякъл на своя страна и по-малкия си брат Мехмет срещу Сюлейман. Много скоро османците ще имат нов султан и договорът едва ли ще им бъде първа грижа. Но какво ще става с БЪЛГАРИЯ?
- Не знам, приятелю! Все още не знам, но се надявам скоро да науча. В Солун ще ме чакат верни хора, с които ще препускам до Видин. Надявам се до седмица да знам какво е положението в страната ми. Освен това приятели мои от Маджарското кралство ми предложиха помощта си. Надявам се на добри новини.
- Невероятно е Ваше Величество, народ като Вашия да остане под ятагана на поганците. Как оценявате поведението на Вашите предци? Не смятате ли, че те са допуснали някои непростими грешки?
- Да така е! – поклати глава българския цар – Така е, приятелю! Допуснаха не една, а много непростими грешки. В последните години на управлението на дядо ми Иван-Александър страната беше раздирана от междуособици и вражди. Вместо да вземе мерки и да ги потуши царят разбуни такива вражди и в собственото си семейство. Скара баща ми и чичо ми да такава степен, че разбирателството между тях беше немислимо. Раздели страната на Търновско и Видинско царство, но тя фактически беше разделена на много повече. Алчността на болярите ги беше довела до там, че всеки сам за себе си управляваше и сам за себе си живееше. И не само това. Никога не харесваха това до което се бяха докопали. Не им стигаше нито земята, нито властта! Искаха още и още. Изглежда светът е достатъчно голям за всички, но е твърде малък за един.
Константин си пое дъх и хвърли тъжен поглед напред по курса на кораба сякаш искаше да види многострадалната си родина.
- Баща ми никога не се помири с брат си Иван-Шишман и това не мога да му го простя. Лошото е обаче, че и Европа дълго време гледа как османските пълчища напредваха в християнски земи и когато решиха да реагират беше много късно. Държавата им се утвърждаваше и укрепваше. Но какво ли мога да им се сърдя на тях. Нашата свобода е преди всичко наше дело и ние трябва да се докажем достойни за нея. Затова ще издиря братовчед си и ще му предложа своята помощ, а след това, каквото Бог реши.
- Знаете ли Ваше Величество, папа Бонифаций ІХ не е прав като казва, че заради някакъв си българин не е редно да се вдига рицарски меч. Аз смятам, че рицарският меч трябва да се вдигне в защита на всеки един българин, щом има такъв цар. И ако някога Ви потрябва моят меч, винаги можете да разчитате на него.
- Благодаря ти приятелю! Никога няма да забравя добрината ти! Разбира се, ще разчитам много на Ордена на хоспиталиерите, та нали и аз съм един от вас – Констант – РИЦАРЯТ ОТ РОДОС!


Публикувано от alfa_c на 01.05.2011 @ 22:00:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:07:53 часа

добави твой текст
"Рицарят от Родос - пета част " | Вход | 13 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рицарят от Родос - пета част
от suleimo на 08.01.2015 @ 16:10:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ако историята се представя по този начин в училище, увлекателно и читаемо, децата ще имат доста по-трайни познания.
Страхотен диалог на финала!


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 08.01.2015 @ 17:01:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Дани! Много си мила! Поздрави и хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от zebaitel на 01.05.2011 @ 22:08:37
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Капитане! Умееш да завързваш и развързваш нишката на разказа! Тъкмо се чудех каква ще да е тая глава! Поздрави!!!


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 01.05.2011 @ 22:21:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Зеб! Много целувки от Варна! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от florans (florans_x@mail.bg) на 01.05.2011 @ 23:02:34
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с удоволствие, както винаги, и оставам в размисъл...
Среднощен поздрав!

Флоранс


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 01.05.2011 @ 23:18:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Фло! Много си мила!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от ASTERI на 01.05.2011 @ 23:04:22
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!
:)


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 01.05.2011 @ 23:18:58
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Желая ти хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от stefka_galeva на 02.05.2011 @ 07:47:09
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!:):)


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 02.05.2011 @ 08:10:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Желая ти хубав ден и успешна седмица!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от mamasha на 02.05.2011 @ 11:08:18
(Профил | Изпрати бележка)
Ex, най-после! Страшно мразя да ми прекъсват удоволствието на най-интересното място. И да не мога да прелистя страничките, за да видя колко остава до края. :)))))) А, впрочем, това краят ли е? Или ще има още? :))))

Поздравления, Капитане! Чудесен разказвач си! Види се, полезно е било пътуването ти до Родос! :)))))

Хубав ден, Жоро!


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 02.05.2011 @ 11:13:31
(Профил | Изпрати бележка)
Това е краят, скъпа! Не може един разказ да продължава до безкрай! Благодаря ти, че прочете! Желая ти хубав ден и успешна седмица!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 03.05.2011 @ 12:37:21
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Капитане!Нещо не ми отчита гласуването,но имаш даже 6:)
За съжаление, сега като че ли повече от всякога,хората живеят сами за себе си.Тогава поне е имало хора с рицарски сърца и души,сега къде са?!Няма чувства като дълг,чест,достойнство,няма дела в името на Родината,на бъдещето,на децата.ТРЯБВА ДА ИЗДАДЕШ ТЕЗИ РАЗКАЗИ В КНИЖКА И ДА ПОУЧАВАТ ДЕЦАТА!

Хубав ден:)


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 03.05.2011 @ 13:48:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кати, за хубавите думи. Целувам ти ръка. Желая ти хубав и усмихнат ден.

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от kasiana на 03.05.2011 @ 13:18:17
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен финал, Капитане!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

При оскъдните, откъслечни, спорни исторически факти за
Константин ІІ Асен, твоят разказ е голямо постижение!!!!!!!
Повечето българи си спомнят за него от учебниците по история, където мимоходом той се споменава заедно с братовчед си Фружин...

Сърдечно ти благодаря за патриотичните и естетически изживявания, съпътствали четенето на вълнуващия ти разказ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Каси


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 03.05.2011 @ 13:49:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Каси! Прекрасна си! Твоята подкрепа винаги ми е давала много сили. Поздрави и хубав ден!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Hulia на 05.05.2011 @ 13:47:47
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Благодаря за разказаното, Капитане!:)))


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 05.05.2011 @ 15:28:42
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна си, Ули! Целувам ти ръка! Хубава вечер!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Hulia на 27.06.2011 @ 13:03:46
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Чакам още публикации от теб, Капитане, благодаря за благородството!:)))

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 27.06.2011 @ 19:28:34
(Профил | Изпрати бележка)
Аз ти благодаря, Ули! Прекрасна си!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от shtura_maimunka на 14.05.2011 @ 07:45:40
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Браво!
Всъщност, то се знае.
Спокоен уйкенд, Жоре, с усмивки и обич!:-)


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 14.05.2011 @ 09:45:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Валя! Много си мила! Хубав уикенд и на теб.

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от mariniki на 10.09.2011 @ 20:36:08
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
чудесен финал на прекрасното ти
повествование, приятелю...
носиш рицарско сърце..
най-сърдечно..


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 11.09.2011 @ 15:09:05
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна си, Маги! Много си мила и красива! Поздрави от морето и най-много от мен!:)))

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от doktora на 11.09.2011 @ 16:04:34
(Профил | Изпрати бележка)
Така дръж курса, кептин!!!

Попътен вятър и седем фута под кила, най-малко!

Имам идея...;))
виж, да вземеш и Графиня Аламбра на твоя кораб, Рицарю от Родос...

за да насътворите разказвачески чудеса. :)))

един византиец
от крепостта "Одесос"


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 12.09.2011 @ 10:31:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти,Док! Направо си неотразим!!! Желая ти хубав ден и успешна седмица!

]


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Omaia на 03.11.2014 @ 14:54:13
(Профил | Изпрати бележка)
"Изглежда светът е достатъчно голям за всички, но е твърде малък за един."
!


Re: Рицарят от Родос - пета част
от Narwal на 03.11.2014 @ 19:47:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Майя! Прекрасна си! Много ме зарадва, че мина покрай мен. Поздрави!

]