Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 3
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома - 49
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Учителят и жените

Двадесет човека тръгнаха с Него от Галилея и от Иудея. И мнозина от тях оставиха къщите и имотите си там. А до зимата вече станаха двойно и още идваха.
А като дойде зимата, дойде от Галилея и Саломе, що я наричаха още близките и Мира.
Една година бе живяла Саломе с мъжа си като царица, ала като бе той на възраст, почина и тя, на осемнадесет години, остана вдовица.
И като чу, че Иисус е в Ерусалим, отиде при Него.
И стоя там вече три дни.
Първият ден, като пристигна, донесе му нова горна дреха за зимата и дари го с нея и с нов урбус / пояс /.
А Мария Магдалина, като видя, изплете Му топли ръкавици и шал и като дойде и тя при Него, сложи на ръцете му ръкавиците и загърна го с шала...
На вторият ден бе празника Обновление и вечерта, като се събраха много, танцува за Него Саломе в тънка воалена роба.
А като свърши празника, Мария Магдалина дойде в стаята му, уми нозете на Иисус с благовонно нарово масло, както е обичая, и като се наведе, отри ги после с косите си...
На третият ден, след празника, донесе Му Саломе скъпа елинска книга и подари му я. И зарадва се много Иисус на книгата, и после дълго беседваха двамата в стаята му, както преди, кога бяха в Капернаум.
И стояха двамата в стаята до обяд.
А на обяд поднесе Му Мария Магдалина вкусна агнешка супа. Сложила бе вътре и омайно биле Мария, що сама, преди изгрев слънце, набра от тайно място в гората. И като знаеше колко много я обича, гледаше го като яде и говореше му.
И вечерта, като отидох аз при Иисус, заварих ги и двете заедно да си говорят до вратата. И като ги гледах да се усмихват дяволито, весели, и да поглеждат към Него, и си мислех какво ли още Му готвят и какво ли още ще Го изненадат, казах: „Учителю, хубаво е две жени да се грижат за тебе и да ти угаждат!”
А Той, като погледна към Мира и Мария, отведе ме настрана и ми рече: „Ето, Тома, ако бог ти е дал една ръка, добре е. Но ако имаш две – още по-добре е!
Така и с жените.
И като разпери ръцете си, добави: „Ала гледай, прочее, да ги държиш по-далече една от друга! И хубаво е едната да не знае какво прави другата...”


Публикувано от alfa_c на 20.04.2011 @ 13:37:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:59:07 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома - 49" | Вход | 6 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от mariniki на 28.05.2011 @ 19:37:00
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
знам вече, защо църквата така ревностно
не допуска Мария Магдалена до равноапостолски сан..
скрива много от истината за Исус и Магдалина...
невероятно четиво, пък и моето име е такова...
хем Мария, хем Магдалена..
Тома, сърдечно...:)


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 29.05.2011 @ 15:01:32
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че Мария Магдалина първоначално е имала дори по-висок сан от другите. Това, че Църквата скрива истината е даже добре, иначе нямаше да има нужда от "Тайното евангелие"!:)
Още по-хубаво, защото нали всичко тайно и скрито е по-интересно!:))

А името ти е хубаво, сега вече знам, че тези текстове ти са в кръвта...

Сърдечен поздрав и от мен!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от kasiana на 15.05.2011 @ 02:27:39
(Профил | Изпрати бележка)
Да...от съвременна гледна точка... е така - Мира, Мария и още- цяла броеница... И поради това ни се струва невъзможно Иисус да е преминал през света без благинките на плътската любов...

Но как ми се ще да се е извисил над нея!!!!!

Поздрави, Тома:)))))))))))))))))


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 15.05.2011 @ 11:59:48
(Профил | Изпрати бележка)
Това вече е големия въпрос. Възгледът, че "плътската любов" е нещо срамно и недостойно, църквата го е наложила през средновековието и още не можем да се отървем от него.
Но знае се и е казано - зад всеки велик мъж стои една жена!
Нима това не се отнася и за Исус? А когато любовта е цялостна, и плътска, и духовна, тя извисява и твори. Мисля, че такава е била любовта между Исус и Мира. И цяло щастие е, че Исус среща Саломия, в началото, богата, красива, начетена, тя го прави донякъде това, което е по-късно...
А Мария Магдалина е другата му любов, когато е в зенита на силата си, самата Мария е друг тип жена, бедна, обикновена, беззащитна, противоположност на Саломе, която му дава нежност и топлота.
А други жени, естествено, че е имал, той не е бил аскет като Иоан Кръстител, а Апостол, истински мъж, "многоядец и винопиец", приятел на митари и грешници" и това не го пиша аз, а Лука :7:34 /!!

Поздрави, Каси!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от kasiana на 15.05.2011 @ 14:50:51
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, Тома, но блянът по съвършения Бог, а не по съвършения мъж все още светулка в душата ми...

Поздрави:)))))))))))

Каси

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 18.05.2011 @ 14:20:19
(Профил | Изпрати бележка)
Е, Каси, тук не мога да помогна, трябва да потърсиш директно Бойко Борисов!:)

Хубав ден!

Тома

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.04.2011 @ 14:15:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ето, че сега си обясних какви са благинките да си богопомазан и благословен. Грижат се за теб, угаждат ти и те глезят. А ти трябва само да побаеш над някой, да претвориш някоя и друга бъклица вода във вино и да се усмихваш тайнствено! И не две, двеста жени ще те галят и уважават.
А аз, грешник някакъв никой ме не цъфери за чеп. Кой ми е виновен, че не мога вино на оцет да сторя, а веднага го изпивам ;)))


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 20.04.2011 @ 16:44:25
(Профил | Изпрати бележка)
Две жени те "галят и уважават". Не съм казал едновременно. Точно обратното: "Дръж ги по възможност по-далече една от друга!" - съветва Исус. В смисъл, по-спокоен ще си от изненади, така го разбирам аз.
Не ми казвай, че ни си опитал от тази благинка.

Е, може и едновременно, днес сме в Страстната седмица, пък утре, да те разпъват на кръста!

Весела вечер!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.04.2011 @ 09:49:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ти не си казал, ама не вярвам и Пророка да се е отказал от такава благинка, стига да му се е тдала случайността :) Но шшшт! Днес се готвим да съпреживеем страданието, а от неделя и с две може и девет, кой колкото има под ръка ;))

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 21.04.2011 @ 10:10:28
(Профил | Изпрати бележка)
Подразбра се и това... Ясно е, че Исус е бил пич, и като казваш за благинките и за жените, ще ти кажа, че само с баене не става, искат освен баене и добро...добра работа, искам да кажа!
Но наистина, днес и утре са свети дни, макар че, както казваше баба ми: "На един к.. му се топори, на друг сърце му се къса!"

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.04.2011 @ 13:59:34
(Профил | Изпрати бележка)
От вчера са разрешени попръжните в сайта, справка последната rajni: http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=138151#1385851
тъй, че спокойно си кажи, че мъж си е трябвал на Мария, мъж със здрав кур и никакви небесни лъчи, свети духове и ангели в образ на похотливи гълъби не са свършили работата ;)))
Така, че бих добавил към бабините ти деветини: На един кур му се топори, на друг сърце му се къса, а трети клати клавишите в ХуЛите, като нази ;)))

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 21.04.2011 @ 19:58:17
(Профил | Изпрати бележка)
Бих добавил и аз още към бабините деветини, Лео, че така е теоретически, но практически в живота е трите в едно, няма пълно щастие! но Но, пък от друга страна, няма и пълно нещастие... Така че днес си налей едно питие, ако ти се къса сърцето, докато клатиш клавишите, ама гледай в другата стая да има и една сгодна женица, и довечера хубаво я разклати и нея!

Хубава вечер!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2011 @ 13:28:50
(Профил | Изпрати бележка)
Е, само до една женица да ме ограничаваш е малко подличко. Значи месията с двеста, а аз само с една. Бих казал кой колкото може да добара, нали вече сме в светлата седмица и светли трябва да са помислите ни, действията и похотите ни!

;)))))))))

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от na_de на 20.04.2011 @ 17:55:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, че красотичка, Тома!
Бисери поднасяш...., така ти се радвам!:)))
Направо си е вълшебство! Наслада за душичката!
Тъй, тъй.....прав си, едната ръка да не знае какво прави другата, иначе-
лошо! Съберат ли се двете, си е цял заговор...)))

Поздравче и усмивчици от мен!


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 21.04.2011 @ 10:18:05
(Профил | Изпрати бележка)
Исус го е казал това, Наде, не аз..., макар че понякога не е лошо и това, да се съберат двете, но то е друго, за купона, както се казва, според мене, а иначе, Учителят е казал на Тома една мъдрост, и Тома е хубаво да не я забравя...

Хубав страстен четвъртък ти желая, макар и трагичен!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от doktora на 20.04.2011 @ 22:57:06
(Профил | Изпрати бележка)
...чета те Т.Т....невероятен си, истина ти казвам, приятелю южен:))

Светъл Великден! Ти гозаслужаваш...

Докито


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 21.04.2011 @ 11:48:44
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се Док, че ти харесва "Тайното евангелие...", дай едно рамо и ти, да го канонизираме като библия и да го чете в неделя отец Боян Саръев в църквата си на девици и бабички!:))

Достоен да си като Спасителя и ти за Великия ден!

Тома Верни

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 18.05.2011 @ 14:31:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Този път искрено се забавлявах, Тома :))
все така си верен на земната, мъжката дума :))


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 18.05.2011 @ 17:29:03
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти кажа под секрет, Роза, и аз се забавлявах, ама жалко, свършиха евангелията / благите вести /!:)

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 18.05.2011 @ 18:06:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Свършили са се чуждите... :))) само..

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 49
от tomatroev на 19.05.2011 @ 09:26:12
(Профил | Изпрати бележка)
Верно, останаха там още малко късчета свитъци от праотеца ми Тома, ама трудно се разчитат и трябва да си доизмислям!:)

]