Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 4
Всичко: 772

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа търпението...
раздел: Други ...
автор: ANTARAH

Когато Камбиз превзел град Пер Бастет или Бубастис първата му работа била да разграби храма на богинята Бастет.
Светилището се славело като едно от най-големите и най-богати в света. Било разположено в средата на града, между два от ръкавите на Нил върху ивица земя, която пролет се превръщала в остров. Хилядолетия наред давало ритъма на живот в свещенната столица на богинята – котка.
Но най-известно било с легендарната си Зала на хилядите делви. Намирала се в подземието на храма и съдържала хиляди глинени съдове, които според легендите съхранявали богатствата на храма, щедро дарявани от поколения египтяни.
Та Камбиз нахлувайки в светилището разпоредил да заловят жив главният жрец Птах Амасис. Бързо го открили, застанал пред алабастровата огромна статуя с две лица – на котка и на лъвица. Сякаш се опитвал с немощното си тяло да защити и Бастет, и Секхмет.
Завоевателя бързо успял да убеди жреца да съдейства, като заплашил да избие всички котки, които се разхождали царствено в храма. Повел стареца Камбиз към подземията. И понеже персийският цар бил маниакално недоверчив, слязъл сам в Залата на хилядата делви. Гледката, разкрила се пред очите му била потресаваща и нереална – огромен подвал с наредени в стройни редици в него глинени съдове. Всички еднакви по форма и размер. И всичките с глинени похлупаци, здраво затворени и запечатани с восък.
Отворил Камбиз първата делва, бръкнал с ръка и загребал. В шепата му обаче се оказала купчинка зърно. После от втората го лъхнала миризмата на свещенното питие на Бастет – бирата. От третата извадил наръч папируси, празни и с най-високо качество. После се натъкнал на делви с мед, вода, вино, овес, семена за посев...
Обезумял Камбиз и вече не се стараел да отваря съдовете внимателно. Като използвал плоската страна на меча си започнал да троши наред. Войните, които били в храма, чули виковете му и дотърчали. После започнали и те да се сражават с грънците. След около час в Залата на хилядата делви нямало вече никакви делви, а само хаос от парчетии, омесени в червеникаво-кафява кал от зърна, билки, подправки, ивици накълцан папирус и плат. Но нямало и една трошичка злато или скъпоценни камъни.
- Къде е съкровището на проклетата котка?! – изревал Камбиз срещу жреца.
Стареца смирено свел глава и с широк жест описал хаоса в подземието:
- Ти току що го унищожи, царю!
- Но тук няма нито сребро, нито злато, ни нищо друго ценно!
- Напротив – благодарение на храната и другите продукти в съдовете градът ни устояваше месеци на обсадата ти! Но в една от делвите действително имаше истинско съкровище.
- И къде е то?!
- Изтече в пръстта! Стотици години ние съхранявахме наследството, дарено ни от Великата Богиня Бастет. Това беше делва с еликсир на безсмъртието! Твоята припряност и нетърпения унищожиха и съкровището, Камбиз!
Миг, след което метална змия със свистене се впила в сърцето на старият жрец. Мечът на Камбиз разкъсал плътта и разбил последната стъкленица с еликсир, висяща на кожена връзка на врата на стареца...

Търпеливият вече е открил половин съкровище!


Публикувано от alfa_c на 08.04.2011 @ 20:36:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   ANTARAH

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:58:45 часа

добави твой текст
"За търпението..." | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За търпението...
от Aleko (a.kolev@mail.bg) на 08.04.2011 @ 20:59:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.kolev.at
Много хубава легенда и си заслужава да се знае от повече хора! Просто беше редно да се спомене, ако е чута от някъде. Аз специално съм я чувал преди повече от 30 години :). Все пак петица за разпространението.


Re: За търпението...
от ANTARAH на 08.04.2011 @ 21:09:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ако ми посочите къде мога да я намеря ще съм Ви благодарен!:)
Митичната зала на хилядите делви я измислих преди няколко дни!
Останалото може и да е истина!

]


Re: За търпението...
от Aleko (a.kolev@mail.bg) на 09.04.2011 @ 23:49:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.kolev.at
Вярвам ви и моля за извинение. Все пак съм я чел много отдавна и подробностите ми убягват. Но ще си призная, че пишете увлекателно!

]


Re: За търпението...
от mariq-desislava на 08.04.2011 @ 21:49:39
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък се радвам, че най-сетне сайта си има личен притчоносец.:)


Re: За търпението...
от ANTARAH на 08.04.2011 @ 22:13:24
(Профил | Изпрати бележка)
Между другото - притчата е провокирана от мнението на GLOG за "Тоягата, ръката и умът"


Re: За търпението...
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.04.2011 @ 09:54:04
(Профил | Изпрати бележка)
Добре си запознат с египетската история:)
Чудесна притча!