Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 5
Всичко: 848

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОткрито стихотворение за поета Раздялко
раздел: Хумор и сатира
автор: baijim

Поетът Раздялко седна да пише...
до Бойко писмо. А вън-на пролет мирише.
В двора на село цъфна младата слива
и една гълъбица подсвирна щастлива.

Поетът Раздялко, нали е отворко,
пише, въздиша... и реди поговорки.
А в блока отсреща, комшийката Ваня
опекла е кифли. И все го подканя.

Но пише Раздялко. Думи нарежда.
Точка след точка, прилежно подрежда.
Яхнал Пегас е. Но сам надига копито,
подпис да сложи под писмото открито.

Задава Раздялко все важни въпроси,
твърди и стройни, картечни откоси.
Поетът Раздялко, пита ли, пита...
А Пегасът немее и рита с копита:

Защо, бре Раздялко? Сега ли се сети?
Нали най-голям си от всички поети...
подлога да ставаш на онез Лицемерия,
май си лично засегнат от тая Галерия?

Мълчи. И пише човека. Е, нека, е, нека!
Но както е казал още Сенека:
Поетът не трябва с Властта да се меси,
че лични прозират тогаз интереси.


20.02.2011 г.


Публикувано от alfa_c на 20.02.2011 @ 19:58:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   baijim

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:54:18 часа

добави твой текст
"Открито стихотворение за поета Раздялко" | Вход | 21 коментара (65 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от galiakara на 21.02.2011 @ 12:49:31
(Профил | Изпрати бележка)
Браво! Изтънчено чувство за политическа сатира, ведно с тънък хумор и премерен ритъм! Много ми хареса!


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 22.02.2011 @ 19:20:14
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Галя!

Благодаря! Радвам се, че стихотворението ти харесва.

Хубава и усмихната седмица ти желая!
:-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от angar на 21.02.2011 @ 11:32:23
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Но както е казал още Сенека:
"Поетът не трябва с Властта да се меси,
че лични прозират тогаз интереси.""( !?)

Бай Джим, ти в стихотворението заставаш зад думите на Сенека (доколко те са умни и верни не коментирам), и казваш: "Недялко, ти си поет, не трябва да се месиш с властта?"

Но Недялко Йорданов не е преди всичко поет, той е преди всичко гражданин! И си припомням стиховете на Некрасов:

"Поетом можешь ты не быть,
Но гражданином быть обьязан!"

И това му отворено писмо, в това време на взвривяване и пребивания на непослушните, е една смела постъпка!

Разбира се, твое право е да го тълкуваш и осмиваш както си искаш. Затова е литературата. Той има свободата на словото, и ти я имаш. Всеки според възгледите си.

Но това "Поетът Недялко рита ли, рита ..." май не се отнася до него, защото в случая не той се проявява като поет. По-точното е "Поетът Бай Джим рита ли, рита!"
И не разбрах кого визираш под "ония Лицемерия", на които Н.Й. е станал подлога?


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.02.2011 @ 11:41:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ами, Джими, общо взето съм съгласен с това, което ти е написал Ангар.
Така че, бих искал да знам как ще му отговориш...

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 12:16:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар и папакот, ще кажа нещо по въпроса за гражданина, пък нека бай Джим ви отговори от свое име.
Да се разберем първо – какво означава да си гражданин?
Задължително – да знаеш законите на страната, на която си гражданин! Ако не ги знаеш, колко струва мнението ти? Дрънканици в кръчмата, нищо повече!
Бях доста разочарована в случая, защото с упреците и исканията си г-н Йорданов демонстрира пълно невежество относно структурата на държавата и функциите на различните органи в нея.
Доказателства:
1. Не е работа на премиер да следи публикации във вестници и кога след това били последвали взривове – това е работа на разследващите органи, какъвто премиерът не е!
2. Не влиза в задълженията на премиер да изказва съчувствие на пострадали. Всеки ден има пострадали от какво ли не!
3. Не е работа на премиер да поставя срокове за разследване, нито да обявява лично резултатите от тях!
4. Ако нещо се окажело вярно, какво щял бил да направи премиерът, е махленски въпрос и би трябвало да е под достойнството на поета да го задава!
5. Премиерът сам избира министрите си и сам ги сменя, така че въпросът дали щял да поиска нечия оставка е на невеж човек!
6. Премиерът не може да се меси лично в работата на МВР и ДАНС, както иска авторът на писмото!
Ако премиерът реши да изпълни исканията на г-на Йорданова, значи трябва да наруши законите! И какво правим после?
Обвиняваме го в нарушаване на законите и му искаме оставката, нали? :))))


]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.02.2011 @ 15:14:54
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))
Ами... шефът на ДАНС нещо май не е вече шеф. :)))
Кой ги нарушава тия закони мама му стара? :)))))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 13:04:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар, а това е специално за теб:
“Кто есть поэт? Искусный лжец. Ему и слава, и венец. “
В. Жуковский
На всеки цитат мога да ти извадя антицитат, така че спри се.
Мнението ми в едно изречение – писмото на г-н Йорданов не е писмо на гражданин, нито на поет, а на един изплашен баща, който иска да осребри познанството си с премиера. За да позамаже очевидното, е добавил и някакви съвсем не на място политически въпроси, искания и претенции. Сори. :)))))


]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от angar на 21.02.2011 @ 15:43:19
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Красавице, съществуват пословици, с които може да се оправдае всяко действие или бездействие, всяка постъпка или противоположната й. Същото е и с цитатите. И всеки, според своята нравственост, подбира онези от тях, на които да се опира.
Аз не обсъждам написаното от Н.Й., защитих само правото му да се изкаже. Доколкото разбрах от писмото му, те са приятели или са били приятели с Бойко, и той се обръща към него, както би се обърнал към приятел. Аз към Н.Й. изпитвам голямо уважение, и не бих си позволил да го осъждам или коригирам.


]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от zinka на 21.02.2011 @ 10:51:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ти - не се ли месиш, бау-бау-Джим?
Като те гледам, си точно на врат-ника на взетия под прицел Голям стопанин.
/интереси ли... /

А прицелилият се е един достоен поет, който не "мълчи", а пише ВИСОКО!
Да, разгневен и затова може би не докрай обмислил кому как ще се хареса отровеното му изложение на случващото се...
Задавайки въпросите си от свое име /а той има право да го направи!/, той знае, че пита и от името на множество хора, да не кажа мнозинството.
И аз искам да знам отговорите!
Намирам стихотворението ти твърде несполучливо като идея.

Бау-бау Джим!


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.02.2011 @ 20:38:15
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Зинка!

Харесвам асоциацията ти с разлайването... но куче което лае не хапе, както казват отвъд Ла Манша. А в Ла Манча казват:
Вятърът не е единственото нещо, което движи Вятърната Мелница.

Едно стихотворение се състои от два основни компонента: Идеален и материален, от идея и от обличането на тази идея в думи.
Светът е пълен с примери за „Несполучлива” идея, която е облечена в силни и красиви думи. Комунизмът и Ленин, Нацизмът и Хитлер...
Не възпитанието, а натрупаният опит ми пречи да вляза в остър спор с теб... но ще отговоря на изключително добре поднесения ти
коментар възможно най-кратко и сдържано и все пак това, което аз смятам за правилно:

За достойният поет съм съгласен, но ти сама слагаш на прекалено високо обектът в който се е прицелил, дори го слагаш по-високо
от самия поет... а сполед мен е точно обратното: Културата е най-високо, а Достойният поет се е прицелил много ниско. Ако една
нация е гладна, но има Достойни поети... то тя ще оцелее. Но ако една нация е охранена, а е духовно гладна - е обречена.

Напротив, писмото му не е никак гневно и е много добре написано. Звучи съвсем обмислено.

И стигнахме до 10-те въпроса, които всъщност са 5.
Заблуждаваш, като казваш, че множество хора се интересуват от тези отговори. Половината въпроса са свързани със взрива пред
редакцията на вестник „Ретро”, в който работи съмият Н.Йорданов, а сградата е наета от сина му. И това ако не е лично!
Писмото му е Човешко и Лично, от него се усеща студената прегръдка на Страха. Човекът се страхува за себе си и за семейството си.
Затова е абсурдно писмото до приятеля му, който по една случайност е Големият стопанин, да баде „Отворено”.

Щом имам отношение по темата, макар и на майтап, значи се меся.
Ех, да можех и аз да се погледна така, както ти ме гледаш...! :-)))

С най-Добри пожелания!
Усмехната седмица! :-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от doktora на 21.02.2011 @ 10:38:39
(Профил | Изпрати бележка)
Красавица написа: "Факторът ВРЕМЕ явно не съществува за някои хора, въпросът се свежда само до начин и място.
И според мен начинът и мястото на това "писмо" са подбрани напълно тенденциозно. :))))))"
Споделям на 100% хе хе, несръчен опит да се "изцепи" отново г-н Раздялко ,колко близък бил с премиера...бил играл тенис в
полунощ?!?!
И да взема ли и аз ли да напиша едно писмо до премиера, че да ми отговори публично...да, защото ми харесва много;), не че съм играл с него на двора...
аз, българският лекар пхех който с мизерната си заплата и вестник не мога да си купувам всеки ден...камо ли да имам редакция на вестник за платени публикации и скандални уж разкрития...
Да не говорим за това как някои осребриха миналото на бащите си - за реституционни наеми, етажи и "подарени"редакции, турнета из големи градове на страната, концерти в представителни зали и т.н.

Писмото на г- Подялко, който за мен си е чиста проба добър стихоплетец;(, не само че е тенденциозно, то дори е нагло провокативно, господа/другари!:((

Оставам с уважение към автора на саркастичната пародия
Док


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.02.2011 @ 16:17:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Никола!

Благодаря ти за оценката.

Трудно бих си представил някой друг да го каже по-точно, кратко и ясно, както ти си го направил в коментара си.
Стискам ти ръката, Док!

Бай Jimm

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от sineva на 25.02.2011 @ 14:03:03
(Профил | Изпрати бележка)
Не харесвам поета, Раздялко!
Много е голям интересчия!
И съм искрена!
Поздрав Джими!
Харесах стиха ти!:)


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 03.03.2011 @ 00:38:16
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Синева!

Раздялко и аз не го харесвам... харесвах Недялко!
Благодаря ти за искреността.

Поздрави!
И Усмивки! :-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от rajsun на 21.02.2011 @ 08:19:48
(Профил | Изпрати бележка)
За мен Недялко Йорданов е един много добър български поет.
А това тук стихотворение не виждам какво цели, освен лична обида.


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 09:55:42
(Профил | Изпрати бележка)
Никой не отрича качествата на Недялко Йорданов като поет.
А въпросът е той какво цели с това писмо. :)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.02.2011 @ 15:28:41
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Райчо!
Интелигентността, познанията и ерудицията ми позволяват да ти отговоря по най-различни начини.
Но пълната ампутация на суета и абсолютната ми убеденост, че амбицията е много сериозно заболяване
ми помагат да избера единствения правилен отговор:

Това, което написах е един малък експеримент. Желанието ми беше да разбера кой ще има доблестта
и честа да скочи и да защити поета. Ти го направи. Благодаря ти за чистото отношение към темата!

А ето отговора, който аз бих си избрал:
Нямам навика да обиждам хората и се старая да не го правя. Но виж, да обиждам техните постъпки - се се случва понякога...
Това, че критикувам човешката постъпка, не значи, че обиждам самия Човек.

п.п.
Райсън, имам твоя книга - Шепа стихове. Прекрасни са.
Любимо стихотворение ми е:

ОТВРАТИТЕЛНА СОФИЯ!
Ноемврийски мъгли.
И да искахме повече,
пак не бихме могли.

Една цяла вселена
е изчезнала. Не!
Тя е посто смалена
до едно кафене.

Вънка времето в локвите
се стопило на мрак.
И останало колкото
да ти стисна ръка.

И това е животът ми -
две студени ръце.
Всичко друго е опити
да не мисля за теб...

Отдавна исках лично да ти благодаря за това стихотворение и сега ще го направя: Благодаря ти!
Това твое стихотворение ме вдъхнови да напиша стихотворението УТРО.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.02.2011 @ 07:40:34
(Профил | Изпрати бележка)
Всичко е чудесно, Бай, ама тая власт не заслужава главна буква, да знаеш ;)


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.02.2011 @ 15:38:17
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Лео!

Че то коя ли власт заслужава главна буква!?

Важно е да не вдигат цената на бирата! :-)))
Наздраве!

Успешна седмица ти пожелавам!

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 20.02.2011 @ 22:54:00
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, baijim!
При всичкото ми уважение към г-н Йорданов като поет и писател, като гражданин все още не си е научил урока!
Навярно е пропуснал покрай ушите си това, което г-н Борисов обяви няколко пъти – че се е разделил с всичките си предишни приятели, които са се опитали да се облагодетелстват от близостта си с него, след като стана премиер. Или пък е решил, че той ще се ползва с изключителни привилегии.
Да, ама не! :))))))






Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 23:50:27
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Красавице!

Точно така.
Недялко не прави нищо ново, той повтаря това, което Слави ( също бивш приятел на премиера ) направи "Открито" в шоуто си преди месеци.
И може би повтаря същите въпроси, които Редколегията на Шоуто на Слави зададе на Бойко Борисов.

Хубава вечер и Успешна нова седмица!
И Усмивки! :-)))




]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.02.2011 @ 00:15:47
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))
Красавице, чак пък с всичките... :)))
Ами Мишо Бирата? :)))
Дето вика Джими, добре, че още можем да пием Леденика.
Наздраве :)))

Знам, че бат Бойко ти е любимец. Няма лошо. Той не е само на теб. :)
Нали затова е там, където е. :)

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 09:47:37
(Профил | Изпрати бележка)
papacot, цяла България разбра, че бирата е на президента, а не на премиера.
И че нищо нередно не е станало.
Иначе си го следя Бойко какви ги върши – и все по-любим ми става.
:))))))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.02.2011 @ 11:16:02
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Радвам се, нямам нищо против твоите вкусове. :)
Ама агент Гоце, убиецът на архари (и кой знае на колко човешки съдби) взел, че не си изпълнил обещанието към Мишо Бирата. И, понеже твоят Бойко е пич, взел, че той го изпълнил. :)))
И в това няма лошо, обещанията трябва да се изпълняват. :)))
А и трябва да има приемственост между различните (ужким) правителства. :)
Искрено се учудвам на твоята наивност в случая... Все си мисля, че не може да не ти е ясно, че всички правителства (хайде да не се връщам преди 89-та) са обвързани с корпоративни интереси.
Може би ще кажеш, ако се върнем в историята, че и Стефан Стамболов е бил корумпиран, за да се противопостави на силната Русия... Не знам...
Не искам да съм ироничен.
Просто ми е болно...

А твоят любимец Бойко, още веднага след като получи мнозинство в парламента, можеше да се справи с повечето от последиците от управлението на тройната коалиция... Стига да искаше... Стига да не беше един от тях...

Надявам се да не гледаш на него така, както фен на Милко Калайджиев гледа на своя идол... И, дори и да не вярваш в Бог, в писанието е казано - по делата им ще ги познаете...

(А не по медийните им изяви, спомоществователствани от проституиращи журналист(к)и).

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 15:43:12
(Профил | Изпрати бележка)
Нищо не си разбрал за бирата, папакот, преговори си случая. :)))
Обаче това ме втрещи: “...Бойко, още веднага след като получи мнозинство в парламента, можеше да се справи с повечето от последиците от управлението на тройната коалиция...”
Откъде знаеш, че веднага е можело? Ако си знаел как става ВЕДНАГА, що не каза, бе? :)))))) Ама по закон, нали, не както си говорите с приятелите тук.
Милко Калайджиев не го знам кой е и не съм фен на никого. Не съм и на Бойко – дори смятам, че една от грешките му е, че няма служба PR, защото намирам кусури в медийните му изявления. Иначе го гледам какво прави с поглед на външен човек - така, както ни гледа Европа – без подробностите, само генералната линия. И одобрявам - както го одобрява и Европа, впрочем.
Проституиращи с него журналисти не виждам. Къде бяха журналистите по време на тройната коалиция? Точно тогава медиите бяха под натиск - да сме чули колко негативни евродоклада получихме и колко еврофонда ни спряха? А сега за опозицията проституират всички, които се занимават с бирата, срс-тата и апартаментите на Цветанов. Да не би от тях да зависи напредъкът ни? Махленски работи... лошото е, че хората се ловят на просташките им номера.
Тия мантри за корпоративните интереси спрете да си ги повтаряте, като че ли са от жизнено значение за вас. Корпоративни интереси има навсякъде по света, интересно как хората съжителстват с тях?
А отговорът на премиера си представям да стане на ухо (за да не го запишат) и да звучи приблизително така: “Абе Недялко, мое ли да си толкоз прост бе, маа му стара...”
:)))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от RonnieSlowhand на 22.02.2011 @ 13:54:24
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Красавице, Джим, по този въпрос трябва да се съглася с вас. Освен това ми се струва странно, че се пропуска очевиден факт за разговора за Бирата: по време на този разговор има съдебно решение в полза на Бирата. Разбира се, то пада на следващата инстанция. Но работата е, че премиерът не иска нищо в този разговор, което вече да не се съдържа в решението на съда.
Недялко е неприятен. Като гражданска позиция особено. За съжаление и като поет.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 22.02.2011 @ 14:46:18
(Профил | Изпрати бележка)
Рони, нека в този случай се въздържаме да споделяме отношението си към творчеството на г-н Йорданов. Тук - по неволя, обсъждаме и писмото му, което е обект на сатирата по-горе.
Всъщност, това ме кара да си припомня, че участието на творците в политическия живот все още няма еднозначна оценка.
Някои смятат, че творците (най-вече поетите) не трябва да се намесват в политическия живот на страната си, защото много често грешат. Всепризнато е, че при тях водещи са чувствата, а не разумът. А политика се прави с разум и професионални знания, не с чувства.
Ако става дума за големи и неоспорими национални каузи – да, нека пишат и публикуват.
Това не е опит за ограничаване на свободата им, а по-скоро предпазване от чувството за вина, което е споходило и Вазов навремето. Когато Вазов е написал “Русия! Колко ни плени туй име свято, родно, мило...”, изобщо не е предполагал каква буквална и жестока истина изрича с това “плени”. Текстът му все още поражда любов и почит към Русия, която всъщност ни причини доста беди. Осъждаме политиците, които са правили неудачен исторически избор – а поетите, които с безспорно добрите си произведения са подлъгали много хора? Те да подлежат ли на съд?
Абе я по-добре да си стоят настрана!
:)))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от RonnieSlowhand на 22.02.2011 @ 15:29:30
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
И аз не знам за това. Много зависи как. Инстинктът ми при поетите е да кажа, я по-добре не, после се сещам за Хайне. Може би прозата е по-удобното средство, като по-аналитичен инструмент. Защото пък ако не се пише за политика, става невъзможно човек да пише за много голяма част от човешкото състояние. Не знам.
В случая как пише точно Недялко Йорданов няма голямо значение, да.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от Limonka (danist@abv.bg) на 20.02.2011 @ 22:38:46
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Очаквах да напишеш открито писмо ДО, а не ЗА ;)


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 23:14:27
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Дани!

Моята работа не е да пиша писма... или така си мисля. Но му написах писмо. Писмо до поета Раздялко.
Но не е открито, а закрито, изпратено до адресата... както би трябвало да е едно писмо. С един единствен въпрос.
И знаеш ли какво ми отговори? Да, точно така... Същото! Човекът не се интересува от писмата, които получава,
той се интересува от писмата, които пише.

Мен не ме вълнуват временните неща, като политиката на дадена партия, като строя или системата,
в която живеем... аз се вълнувам от по-непреходни неща от Прехода. Като Приятелството, например...

Хубава седмица ти желая! :-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от RRHand на 20.02.2011 @ 20:52:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/vonWinkel
страшно изкефено стихотворение :) смях се от сърце!


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 21:26:08
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, RRHand!

Благодаря ти за " изкефеното стихотворение"!
А смехът от сърце е здраве...

Поздрави!

]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.02.2011 @ 20:22:38
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Бай Джим, имаш ли нещо против това Бойко Борисов да отговори на въпросите на Недялко Йорданов?
Аз нямам.

За тези, на които не е ясно за какво става дума, ето линкче:

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=782664

Мисля, че трябва да е нормално не само известен поет или политик, но и всеки гражданин, да може да задава подобни въпроси на всеки премиер.
И да получава отговор.

Понеже в стихотворението си говориш за политика... Ако намекваш, че Недялко е "червен", то Бойко какъв е? :)))

Джими, ти си пич и вярвам, че няма да се разсърдиш на различното ми мнение. :)


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 21:20:06
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Пламене!

В никакъв случай няма да се разсърдя. Аз точно това се опитвам опипам. На мен ми Недялко ми прозвуча като сърдития в случая.

Не намеквам, че Недялко е "червен". И не знам Бойко какъв е. Това разделяне на цветове - според мен - е само за пред хората.
В политиката няма цветове! Цветовете са единствено в Изкуството!
В политиката всичко е безцветно.

Абсолютно съм съгласен с теб, че е напълно нормално всеки поет или политик, а и всеки гражданин да може да задава въпроси на премиера.
Но в случая става дума за двама приятели ( според думите на поета ), от които единият се чувства обиден. Тогава може лично да му се обади
или да му напише "закрито" писмо. Впечатли ме личната страна на въпроса. Човешкото отношение между двамата: единият на върха
на държавата, другият на върха на Културата.

Пламене, нямам нищо против Бойко Борисов да отговори на въпросите на Недялко Йорданов. Дори апелирам. Но начинът по който са зададени,
аз лично не приемам. Отношение между двамата си е тяхна лична работа и не виждам мястото му в едно Открито писмо, писано под похлупака
на Будната Съвест на Нацията.

И аз мисля, че съм пич! И уважавам всяко различно мнение.
Защото в същността си аз съм разнопосочен и разностранен... Мисълта ми е като див вятър, фучи във всички посоки и понякога нанася щети...
но в разнообразието е красотата.

Желая ти хубава неделна вечер!
:-)))


]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.02.2011 @ 21:44:48
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Ми, стискам ти ръката! :)
И аз мисля, че в политиката (и в бизнеса) няма цветове. Друг е въпросът, че политиката и бизнеса така се преплетоха, че не мога да различа кой кой е. :)

Ако се абстрахираме от това кой точно е задал въпросите "открито", не мислиш ли, че много хора си задават същите въпроси "закрито"?
Я на маса, я под масата... Но - често под похлупака, с който ги е затиснала олигархията. И този похлупак не е стъклен (като онзи - на Силвия Плат). Ами е тежък и непрозрачен...

А поетът... Стори ми се, че правиш обобщение в стихотворението си, макар че ми е пределно ясен конкретният повод, та, поетът, според мен, е добре винаги да бъде опозиция на властта. Ако Недялко по този начин се бори за власт, мога само да съжалявам. Но... в случая не усещам това. Възможно е да бъркам...
Те, двамата, може да са били "приятели", но не намирам въпросите за съвсем лични. Защото аз, без да съм бил приятел на Б.Б. (опазил ме Бог), си задавам същите въпроси. И ред други, разбира се...

Радвам се, че с теб можем да разговаряме и това е удоволствие за мен! :)

]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 23:58:23
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
И аз ти стискам ръката!

Но не усещаш ли "Дежавю"-то в случая?
Слави, също бивш приятел на Бойко... а сценаристите от шоуто задаваха същите въпроси...

Аз пия "Леденика" :-))) ( все още се намира по магазините )
Наздраве!

п.п.
Добре, че Мишо Бирата,
оттърва секирата...


]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.02.2011 @ 00:09:04
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))
Още първия коментар, когато ти писах, се бях сетил за Слави. :)))
Работата е там, че след 89-та се върти една и съща плоча на един и същ грамофон. :) Всъщност, излъгах... И отпреди 89-та...

]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 21.02.2011 @ 09:45:59
(Профил | Изпрати бележка)
Смятам, че на това писмо на Недялко Йорданов в никакъв случай не трябва да се отговаря. Не може да се иска от един премиер да проявява специално отношение към някого. Премиерът е длъжен да бъде еднакъв към всички граждани.
Освен това писмото е толкова нелогична смесица между абсолютно неверни твърдения за взрива, страх за единия му син (интересно защо смята, че акцията е била точно срещу него и че само неговото момче било на косъм от смъртта, та било нечовешко в полицията да разпитват и него), PR- акция за другия му син, неразумно искане за лично съчувствие и още по-неразумно искане разследването да приключело бързо, обиди към действащ министър, абсолютно неверни твърдения за натиск на правителството над медиите и намеса в работата на съдебната власт, а върхът е опитът на писателя да възложи на премиера напълно несвойствени за поста му намеси и изявления.
Мога да разбера страховете на един баща, но пък изведнъж се запитах: откъде синът на г-н Йорданов има средства да плаща наем за голяма сграда в най-хубавия квартал на София? Само за няколко години наемът й ще надмине три пъти цената на апартаментите на г-н Цветанов, от които г-н Раздялко се вълнува толкова много по-надолу в писмото.
Питам се още колко ли писма получава ВСЕКИ премиер, завършващи с предизвикателното:
Надявам се, че ще намерите начин и място да отговорите на един български лекар, учител, инженер... (тук ползвайте номенклатурата на професиите).
Факторът ВРЕМЕ явно не съществува за някои хора, въпросът се свежда само до начин и място.
И според мен начинът и мястото на това "писмо" са подбрани напълно тенденциозно. :))))))

]


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от Hulia на 20.02.2011 @ 20:08:10
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Здравей, Джими, хубаво стихо, съпричастна съм по принцип към казаното от теб, макар да не знам конкретния повод, което дори май не е толкова важно:)))


Re: Отворено стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.02.2011 @ 20:20:43
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Уляна!
Благодаря ти.
Тук поводът е много важен. Без повод никога не бих написал това стихотворение. А поводът се нарича Открито писмо до Бойко Борисов от Недялко Йорданов.

Ето тук може да го прочетеш:
http://www.sedmica.sliven.net/index.php?id=39064

Хубава неделна вечер ти желая! :-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от Kostaki на 24.02.2011 @ 17:45:31
(Профил | Изпрати бележка)
Благородството задължава. Н.Й има и много стойностни стихотворения, има и моменти, които не са за пример. Според мен точно феновете на таланта му (и аз съм между тях) имат най-голямо право да се сърдят за халтурата, финансовата (не идейно-политическа) ангажираност и спадовете в творчеството. В България след Радичков няма гении. Дано поне всеки, който поне малко е целунат от бога да прояви старание и самодисциплина и да не пише неща от които би се срамувал след време. Някой помни ли песните на "НЛО"? И аз не ги поня...


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 03.03.2011 @ 00:48:17
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Костаки!

Напълно съм съгласен с написаното от теб.
Ама тоз народ без халтура не може.. май?!
Културата се прави от интелигентни хора, а халтурата от свръхинтелигентни.

То май и преди Радичков няма... гении :-) Но думата гений е мноооого разтегливо понятие, а и всеки я дърпа в различни посоки.

Поздрави!
:-)))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от Kropotkin (аrt_bandini@mail.bg) на 23.02.2011 @ 01:08:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/pages/Brothersoft/86203451642#!/pages/Kuzmo-stand-up-comedy/116312325083759
Kropotkin беше тук!
Много ми хареса, но искам да питам: Недялко ли? Кой е Недялко? Нали не е оня дето пееше в Big Brother?


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 23.02.2011 @ 01:26:39
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Кропоткин!

Радвам се, че се отби...
Не, не е оня клоун от Big Brother.

Поздрави!

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от Kropotkin (аrt_bandini@mail.bg) на 23.02.2011 @ 00:58:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/pages/Brothersoft/86203451642#!/pages/Kuzmo-stand-up-comedy/116312325083759
Кropotkin беше тук! Много ми хареса, но искам да знам нещо: Кой е Недялко?


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 03.03.2011 @ 00:05:39
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Кропоткин!

Недялко е поет... също като теб. Само, че малко по-известен! :-)))

Поздрав!

]


ОТКРИТО КЪМ НЕДЯЛКО ЙОРДАНОВ
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 22.02.2011 @ 19:11:48
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
Г-н Йорданов,
Темата отдавна излезе от своята конкретика. Затова няма да пиша конкретен отговор, а ще нахвърлям мои мисли,
дребни, кратки... семенца търсещи приятна почва за прегръдка. Покълването ще е един вид осмисляне, приемане.
А семе, което е покълнало среща ласката на слънцето:

Ще запомня усмихнатия февруари на 2011 г. с две неща. Нарисувах портрет на В. Левски и получих коментар от Н.Йорданов.

Едно от най-трудните неща, които се научих в моя живот е да не се обиждам... а най-трудното, което научих е да казвам
истината, такава, каквато аз я възприемам и пресъздавам.

Няма Истина, има изопачена лъжа. И Бог знае това.

Ако Бог знае Истината, защо тогава позволява на Дявола да я изопачава?

Дяволът е в детайлите и диктува обстоятелствата. Истината е разтегливо понятие и е функция на моментната ситуация.
А ситуацията е долу-горе такава: Всичко, започнало с добри намерения, макар и написано по много тъжен повод,
в навалицата на разноцевите мнения, вместо да прибави яснота и отговорите да намерят въпросите си, започна да
подхранва множенето на засегнатите.

Животът е най-субективното нещо... а Еволюцията е най-обективното.
Но и Животът и Еволюцията са взаимно свързани, както деня и ноща, като греха и светоста, и не могат един без друг...

Благодаря ти, че ме наричаш човек. А поетът Раздялко пак разделя нещата:
Аз съм човек, а Зинка е поетеса.

Никога не съм се зовал поет, дори напротив... отричал съм.

Г-н Йорданов, все пак имате късмет, че интелигентен човек ви е написал „непрофесионалната” сатира. Защото съм
виждал как „професионалисти” са писали по ваш адрес. ( няма да цитирам )

В петък 17.02.2011 г.прочетох Откритото писмо до Бойко Борисов във Фейсбук на Вашата стена и признавам то породи
в мен смесени чувства. Личният мотив силно изпъкваше и бях учуден от комбинацията му с политически претенции.
В събота написах коментар, ( от всичките 94 коментара, моят е 93-ят)
Коментарът:
:-)
Поетът велик от слънчев Бургас,
яхна метлата, вместо Пегас...
Пегасът се сърди, рие с копито -
на воля полита Писмото открито.


А в неделя Дяволът дойде при мен. :-)

И понеже всяко нещо си има история, нищо не се случва от самосебе си... история има и аз. Името Раздялко не е от сега.
То е от едно друго стихотворение, от една друга история. Никъде не съм го публикувал, но сега гледам и то напира да хвръкне...

Животът, като цяло не е сериозно нещо, щом толкова много хора го живеят... Сериозността винаги се проявява в личен план.

Желая здраве и дълголетие.

Бай Jimm


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от zinka на 22.02.2011 @ 09:39:31
(Профил | Изпрати бележка)
СКЪПИ ХУЛИТЕРИ, взели отношение и запазили мнението си по сатирата на байджин.

Думата има НЕДЯЛКО ЙОРДАНОВ, а за мен е чест:

"Уважаеми колеги,
Не съм регистриран във вашия сайт, затова се обръщам към вас чрез поетесата Зина Чаушева, която ми изпрати линка със сатирата на един човек, когото не познавам.
Не му пожелавам да му се случва това, което се случва с мене и моите момчета и то във времето на демокрацията. И не проумявам как един - до преди две години нормален и прям човек като Бойко Борисов- може толкова драстично да се промени, когато получи власт.
А що се отнася до стихотворението, за съжаление то е доста непрофесионално. Мисля, че аз все пак заслужавам по-талантлива сатира :).
Недялко Йорданов"


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от GINKO_PRIM на 22.02.2011 @ 10:07:44
(Профил | Изпрати бележка)
Зин, да ме прощаваш!
Не е чест някой да те превръща в маша! :))
Сигурно си няма човекът електронна поща, та да се регистрира.

И... не мога да не се разсмея по повод "стихотворението, за съжаление то е доста непрофесионално". :))))
Я, дайте да се запознаем с някой, дето професията му е "поет"! :)))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от angar на 22.02.2011 @ 12:40:23
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
А ти какво повече искаш, Гинко Прим? Не смяташ ли, че Недялко Йорданов е именно професионалният поет? Кои са професионалните, признатите живи поети на България? По моята класация това са Валери Петров, Недялко Йорданов, Любомир Левчев, и нататък може да следват и някои други.
В случая Н.Й. е отговорил много сдържано и спокойно, без никого да обижда; обидното към Бай Джим в неговия коментар е толкова снизходително в сравнение с онова, което Бай Джим се е опитал да направи с него - като се започне от ненужното изопачаване на името, та до края! И твоят смях в случая е глупав смях, смешен смях!
Красавица и Бай Джим са в ролята на PR-и на Бойко и на правителството.
Но правителството на ГЕРБ не оправда очакванията. Меко, меко, меко! Само някой за нещо малко да му се опъне – и то веднага отстъпва.
Уж щеше да направи държавните чиновници сами да си плащат осигуровките. Но му се опълчиха и отстъпи. Всъщност затова то много и не настояваше – защото се крепи на чиновниците, и самото то, и депутатите - все са държавни чиновници.
Щеше да вземе от това съсловие, от онова съсловие – опълчват му се и не става. Щеше да облага с данък лукс частните имоти – опълчиха му се и не стана. Щеше да има пенсионна реформа – да, ще има, но в следващото десетилетие. Щеше да има здравна реформа – да, но още не знаем каква да бъде. Щеше не знам какво си и не знам що си – само фитили пуска. Само някой да каже “не искаме” – и то веднага отстъпва. Помисли да обложи имотите на църквата… О, не, не, това даже и не си го е помислило – имотите на църквата са табу, това никое правителство не смее и да си го помисли!
И всичко, от което отстъпва, веднага го взема от бизнеса ! Осигуровките – от работодателя; болничните – от работодателя; данък лукс – само за сградите на бизнеса!
В Европа лихвите по ипотечните кредити са 3-4 %; в банкрутирала Гърция – 5-6 %; а в най-бедната страна в ЕС, в България 10-12 %. Как да мръднем, как да излезем от кризата? А кой да защити обикновените хора от рекета, от кражбите, от насилието на улицита и по селата? Ами кой да накаже наглите, наемните убийци, телефонните измамници и пр. и пр.? Прави ли това правителство нещо? Когато няма справедливост, ебал съм ти байрама, както казват турците! Законите не позволявали! Ама защото всичките закони от глупци и вредители са написани! И няма да ги променят! Но правителството би трябвало да се справя с проблемите въпреки законите! Защото вече не се трае!
И главната вина за всичко е на министър председателя, на Бойко Борисов! Защото “на войника е нужна бодрост, на офицера – храброст, а на генерала – мъжество.” Но на "генерала" точно мъжество му липсва!

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 22.02.2011 @ 12:58:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар, мъжественият Сергей Станишев направи всичко това, което изброяваш, така че за генерала не остана нищо за правене. :)))
Напомням, сайтът е литературен.
Политика - минимално, че ще се хванем за гушите. :))))

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от GINKO_PRIM на 22.02.2011 @ 13:02:51
(Профил | Изпрати бележка)
Аз искам "мъжеството" си г-н Йорданов да го проявява еднолично, а не чрез пълномощници, Ангар. Защото този сайт и хората в него го заслужават.
И, за твое сведение, признавам доста "непризнати поети" за поети. Но на тях никой не им плаща, за да пишат поезия. И според класификатора на професиите в България такава професия нямало, представяш ли си?! :) Времето ще отсъди кой от тях ще остане разбирай - утре може да е жив класик!. В случая и аз бях достатъчно сдържана и спокойна. Ако не си го разбрал, проблемът не е мой. За политика в литературен сайт няма да водя полемики!
Считам, че бях изчерпателна. И не ми пука дали съм била смешна някому. Когато говоря - говоря в прав текст и от свое име.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от zinka на 22.02.2011 @ 13:04:48
(Профил | Изпрати бележка)
Немо с рогите, Гинко_Прим! :))))

Аз изпратих линк към стихотворението на Недялко Йорданов и когато той съжали, че няма как да направи малък коментар, тай като не е регистриран в сайта, аз му предложих да публикувам думите му чрез моя ник.
Така че, ако ме усещаш като "маша", приеми, че сама приех тази роля.
Нямам усещането, че предоставяйки възможност мнението на Недялко да достигне до всички четящи в Хулите, ровя в огнището на неразбирателството... :)))

Всичко добро!:)

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от GINKO_PRIM на 22.02.2011 @ 13:12:49
(Профил | Изпрати бележка)
Рогите даже не съм ги вадила, Зин. :)
Констатирах просто нещата, гледани от моята си камбанария.
А това "когато той съжали, че няма как да направи малък коментар, тай като не е регистриран в сайта" си е най-чиста проба оправдание (и аз си имам д...). Мноого трудна работа е регистрирането в сайта. Понавряла си се сама между шамарите просто. ;)
Никой не е безгрешен.
Всичко добро и на теб!:)

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 22.02.2011 @ 12:52:14
(Профил | Изпрати бележка)
Тъй като аз отправих към г-н Недялко Йорданов упреци, че писмото му не е израз на гражданска позиция, а на личен интерес и политически пристрастия, ще продължа, защото с това си обръщение към нас той го потвърждава пак.
1. Поводът за отвореното писмо е ужасът от това, че пред сградата, в която работи, някой е заложил взрив, избухнал в безлюден час и без жертви?
Пак по времето на демокрацията, преди 3 години, в България се отвличаха хора и им се режеха пръстите. А единият от синовете му беше пребит. Написа ли тогава г-н Йорданов отворено писмо до тогавашния премиер Сергей Станишев с искания за оставки и с упреци, че не прави нищо? Аз не си спомням, но може и да съм пропуснала... или Станишев му е изказал съчувствие и с това въпросът е приключил? Не е ли очевиден политическият привкус на избрания момент за това писмо?

2. Г-н Йорданов явно не знае, че човекът, облечен във власт, не трябва да остава обикновен човек!
Властта променя и трябва да променя всеки човек – на второ място е въпросът в каква посока е промяната.
Защото първото и най-важно нещо, което следва голямата власт, е голямата отговорност, каквато никой обикновен човек не носи!
Човекът, облечен във власт, не може като всички обикновени хора да проявява лични пристрастия в работата си и да използва властта си, за да се грижи за приятелите си, проявявайки публично специално внимание към тях – а това е, което иска г-н Йорданов.
Не, един премиер не трябва да отговаря на такива писма!

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от kristi на 21.02.2011 @ 23:30:42
(Профил | Изпрати бележка)
Френд, това не е картина!
Защо?
Всеки уважаващ себе си и стойностен творец не "пипа" дори и с ръкавици поплака, или грешката, или каквото и да е там на друг творец /ако го познава и уважава/. Знам, че звучи много емоционално, но наистина ме изненада. Недялко Йорданов си е Недялко Йорданов! Аз го обичам, уважавам, и може би точно затова съм пристрастна, прости ми! В сложното време, в което живеем всеки се опитва да се намери по своя си начин. Е, това е било неговия начин, след конкретното случване... Защо се опитваш да завъртиш на пилона, насред хард заведението, разголването му? За да му покажеш колко е грешен? Та той достатъчно добре борави с тази категория "грешен" от много, много години. И остави тези приказки за наеми, за грешни пари, за забогатяване на гърба на другите, плз!

Френд, това не е картина!
Защо?


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от krasavitsa на 22.02.2011 @ 09:58:33
(Профил | Изпрати бележка)
kristi, извинявам се, че се намесвам в разговора ти с baijim.
Но споменаваш етично изискване, което срещам за първи път и ми е непонятно. “Всеки уважаващ себе си и стойностен творец не "пипа" дори и с ръкавици поплака, или грешката, или каквото и да е там на друг творец /ако го познава и уважава/.”
Имам няколко въпроса, които те моля да не приемаш като заяждане, макар и да звучат като такова:
- а може ли да “пипаш”, ако не си творец?
- може ли, ако си творец, но не си стойностен?
- може ли, ако не го познаваш?
- може ли, ако го познаваш, но не го уважаваш?
Всъщност като цяло въпросът ми е: защо смяташ, че творците се ползват с някакъв имунитет? Няма такова нещо!
Ще кажа ясно това, което не казах досега.
Съзнателно или не, но с това писмо Недялко Йорданов много директно обслужва определени политически интереси в момента.
По-достойно ли е да мълчиш, ако смяташ, че г-н Йорданов греши, и то не само в личен план, но и в политически?
Който използва популярността си на творец за политически цели, трябва да бъде готов да понесе ударите, които понася всеки политик.
Не съществуват никакви привилегии или имунитет за творците - още по-малко в политиката. За междуличностни отношения там също няма място.
Дори и да са си пили ракията заедно с Недялко Йорданов, не смятам, че baijim е постъпил неетично. И той има право на свободно мнение и творческа изява.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 23.02.2011 @ 02:25:58
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Кристи!

Защо?
Защото съм Душа свободна!

Разбира се, че ти прощавам. Уважавам емоционалните ти думи и разбирам точно какво ми казваш. Моето учудване също беше голямо, когато прочетох писмото на Недялко Йорданов. Личният, човешкият мотив беше отворен като рана... и не можах да намеря мястото на тия изтъркани 10 въпроса, на които всички интелигентни хора в България отдавна знаят отговорите!
Недялко Йорданов си е Недялко Йорданов! Да, така е. Но ето какво пита поета:
И не проумявам как един - до преди две години нормален и прям човек като Бойко Борисов- може толкова драстично да се промени, когато получи власт.
Дори и децата вече знаят какво прави властта с хората. А ти, Кристи, можеш ли да ми дадеш пример от цялата българска история за обратното? Чисти, нормални и прями са оставали само тия, които не са се докосвали до властта. Тук вече примерите са много: Петко Киряков ( Капитан Петко Войвода ), например. Защо не е приел постовете, които са му предлагали... за да се опази чист! Недялко няма право да се сърди на Бойко и да го обвинява. Животът не се опира на етиката, а на естетиката.
Защо?
Защото всичко е поправимо, ако са замесени мислещи хора!
Защо?
Защото това е само едно стихотворение, където съм изразил моментни мои мисли и емоции. Това няма да промени отношението ми нито към творчество на Недялко, нито към моето.
Картина е! Грехът е картина. А всички ние сме грешници.
И накрая: Човек заслужава това, което получава.
Не съм пристрастен, но и ти ми прости!

Поздрави!
Бай Jimm


]


ОТГОВОР НА КОМЕНТАРА НА angar ( Ангел Чортов )
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.02.2011 @ 23:18:34
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Ангеле!

Когато арестували Джо Бонано и го попитали има ли мафия, той отговорил: „Мафия, какво е това? Вид сирене?”
Сам можеш да се сетиш кои са Лицемерията в България.
А в случая с „подлогата”, признавам, хиперболата е малко в повече от реалността. Но как да нарека човек,
който подкрепя, хората които пречат на правителството да си гледа работата. Границата е много тънка. А Недялко
е позволил на фактите да го заблудят и отклонят от истината.

”Поетът Бай Джим рита ли, рита!” - благодаря! :-)
Поет да не рита, е като Майстор без Маргарита!

Като гледам заглавията на вестниците, или някои предавания в телевизиите, като прехвърлям наскоро излезли книги
от български автори... да ти кажа, Ангеле, все повече се убеждавам, че Свободата на словото не е по добра от Свободата
на цензурата.
В общество, в което има огромни пропасти между отделните прослойки, Свободата на словото е БЕЗМИСЛЕНА!

„Пребиването на непослушните” е широко понятие и изисква широк отговор. Но ще се опитам да бъда кратък: Това,
което е на повърхността не може да потопи Титаник, но може да заблуди всички обикновенни хора.

НЕВИНЕН ДО ДОКАЗВАНЕ НА ПРОТИВНОТО - това ще погуби Демокрацията
Няма Мафия,
няма организирана престъпност,
няма уредени мачове,
няма корумпирани политици,
няма Октопод,
няма извънземни...
Има Свобода на словото,
има свобода на движението,
има права и свободи,
има свобода на капиталите,
има извънземни!

"Поетом можешь ты не быть,
Но гражданином быть обьязан!"
Какво ли е искал да каже Некрасов? Ами много просто е.
Некрасов е живял във време на дълбоко невежество и с преобладаващо крепосническо селячество в Русия. А вградове
се е зараждала интелигенцията и поетът е искал да каже, че човек ако не е поет, не трябва да е селенин, тоест невежа.
А трябва да е гражданин. Тоест образован! :-)))

или
има предвид, че човек трябва да има Гражданска позиция. Ха-ха!
Сталин, един великолепен поет, когато е взел гражданска позиция... всички знаем до какво е довело. :-)))

Да. Бих застанал зад много от думите на Сенека.
Например и зад тия:
Alium silere quod voles, primus sile.
Ако искаш някой да мълчи за нещо, най-напред мълчи сам.

Успешна седмица ти желая!
:-)))


Re: ОТГОВОР НА КОМЕНТАРА НА angar ( Ангел Чортов )
от angar на 23.02.2011 @ 07:06:27
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Споделям всичко, което си изброил, Бай Джим.
И мисля, че и то би могло да се оформи и изпрати като отворено писмо - но не до поета, а до президента, до премиера и парламента.
Щом мислиш така, ти би трябвало да застанеш до поета, а не срещу него. И ако виждаш че той не е поставил тези въпроси, които трябва, или че не ги е поставил както трябва, да ги поставиш ти - както си ги поставил в коментара си по повод на моя отзив.

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от jgateva на 21.02.2011 @ 19:07:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/profile.php?id=1684172476&ref=ts
Комплименти, Джим!
Стихът ти е ведър и доказва, че само Изкуството е Вечно и на фона на Вечността, страховете не бива да се проявяват в разлятостта на неискреност и подложност в дадена ситуация. "Завържеш" ли Изкуството и сложиш ли му белезници, обвържеш ли го с власт и пари, истиността тръгва към залеза. Величието е в интерпретирането на реалността по начин, който трябва да отваря пространства и да дава сили. Най-красивите цветове са там, където няма страхове, а поляните остават в зеления свят на мечтанията за свобода на мисълта. Поетът "Раздялко" ще се раздели със страховете си. Той е Твой Добър Приятел и ти му помагаш!


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 22.02.2011 @ 21:12:31
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здравей, Юлиана!

Благодаря!
Не само Изкуството е вечно. Вечна е и Човешката глупост. Или безкрайна, както казва АЙН! ЩАЙНер пък създаде Антропософията.
Човешката Душа е цяла една Философия, цяла Вселена! Кой ли може да я преброди и разбере!

Нима ние не сме 99% Душа и 1% мистерия? Тленното е несъществено. Един мигновен взрив... и остава нищо - парченца окървавени
кости, и петно разлигавена плът.
Обичам Душата ти! - това е формулата.
... останалото е : Стук, Стук по тарелке... и ничего в рот не попадет!

]


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от barona_36 (dendi38abv.bg) на 15.03.2011 @ 20:34:15
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен и в сатирата! Поздрави! барона


Re: Открито стихотворение за поета Раздялко
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 16.03.2011 @ 01:56:55
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Благодаря ти, Бароне!
За мен е чест!

Поздрави!

]