Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 841
ХуЛитери: 3
Всичко: 844

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома – 36
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Истината за тялото Христово

Имаше до гробницата градина. И като се скрихме там през нощта, видяхме, че идват войници. И като отместиха камъка, влязоха двама в гробницата и изнесоха тялото Христово, и отвън с другите го качиха възнак на кон.

И докато го връзваха да не падне, единият попита: "Къде ще го водим?"
А другият отвърна: „До реката има сметище, там ще го хвърлим на кучетата... и до сутринта нищо няма да остане от него!”
И тръгнаха те, тръгнахме след тях скришом и ние.
И като стигнахме реката, видахме ги как хвърлиха тялото и си отидоха.
А ние насякохме клони като направихме носилка от тях, с братята ми Го сложихме на нея.
А покрай реката, на изток извън града, бе нашата гробница. И там бе прахът на баща ми и на неговия баща...И един ден и аз щях да бъда положен там, ала решихме там да бъде Иисус, където никой нямаше да го намери и оскверни.
И като тръгнахме на изток, покрай реката, стигнахме каменната гробница и там поставихме тялото Христово, а по-късно каменоделец изряза знакът му, що значеше на копски език „риба”, за да се знае кой лежи тук.
А другият ден бе събота и не отидохме, а на третия, както е обичая, пак отидох със сестрите ми и като го помазахме с благовония, отдадохме почит, без никой друг да знае.
И чак на петият ден се престраших, и забраден да не ме познаят, тръгнах и намерих другарите си в Галилея, да им разкажа.
И като отидох, заварих там другарите си, а Петър ми рече: „Видяхме Иисуса възкръснал!”
А аз им казах: „Аз пък видях белезите от гвоздеите по ръцете му и раните от
ножа по тялото му... На очите си ли да вярвам или на вас?!”
А Павел ми рече: „ О, Тома, не бъди невярващ, а вярващ!”
И доката говорехме така с тях, влезе и Мария Магдалена и ми рече радостна: „Чудо стана, братко Тома, намерихме гроба празен, беше мъртъв Иисус и възкръсна, и ми се яви в образа на градинаря... И като Го видях, повярвах, казах и на другите и те също Го видяха и повярваха!
И на мнозина други после им се яви тия дни... слава на Бога!”
И мълчах аз, и се чудех що да и река като знаех, че е непразна и чака дете... И сърце ми не даде да и кажа истината, и какво съм правил през тия няколко дена, и къде съм бил, и къде е погребан Иисуса.
А и защо и е тази истина?
Защо и е да я знае?
Не е ли по-важна другата истина, че носи плода Иисусов в утробата си, и като умря Учителя на Голгота, нали пак ще се случи чудото на рождеството и Той ще възкръсне в сина си?
Какво по-голямо чудо от това?
И не беше ли ми казал веднъж сам Иисус: „Жената е най-голямото чудо на този свят!”
И като гледах Мария Магдалена сияйна и щастлива, и жизнена, сякаш Бог се е вселил в нея, разбрах защо.
И исках такава да я запомня, и исках да се помни и Учителя, и всичко, що се случи.
Защото всичко стана така и за да се знае истината, написах аз, недостойният раб божий

Тома Дидимус, наричан още Близнака,

Амин.


Публикувано от viatarna на 17.02.2011 @ 19:11:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:15:03 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома – 36" | Вход | 5 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 18.02.2011 @ 13:17:51
(Профил | Изпрати бележка)
И аз те прочетох и си рекох: Ето един невярващ, ама и малко не знаещ. И не, че в Галилея се е говорил "арамейски" е не копТски език, и не, че Петър никога не се е срещал с Учителя, а много по-късно се присъединява към Апостолите, не..
Но неверието не е атеизъм, има ли значение има ли Всевишен или няма, ама неверието е анархизъм извъм правия път на църквата. На коптски език са написани повечето евангелия на Гностиците, онези дето не търсят пътя до Бога чрез свещеници, дето търсят в себе си святата искрица и за които Юда Искариот е бил най-прославения и просветлен Ученик. В "Евангелието от Юда" са казани много от тези думи.
Инак увлекателно пишеш, по библейски.


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 18.02.2011 @ 14:10:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Лео, аз също съм чел твоя библейски "Едем" до тук.
Мисля, че и ти като мене не реконструираш историята, а я пародираш, аз поне така започнах и чак по-късно започнах да се съобразявам и да я правя все "по-достоверна". Но следвам поетичната достоверност повече, вярно, това за Петър го знам, но предпочетох да си го карам по евангелски... Благодаря за поправките за езика, сигурно и другаде ще има нужда текстът да се "изчисти" от такива неточности или да се добави нещо...там, където трябва, но това ми е най-малката грижа сега!
По- важно е дали текстът е станал и какво е цялостното му внушение, или с думите - клише: какво е искал да каже Тома Дидимус:)
За Юда знам, имах леко колебание, но в това евангелие на Тома той не е "положителен" герой, това е положението!:)

Поздрави!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.02.2011 @ 14:09:04
(Профил | Изпрати бележка)
Най-малкото съм искал, Тома да те коригирам или поправям, достатъчно си убедителен и последователен в твоето тайно евангелие. И ако съм вметнал някои корекции, то не ги приемай като упрек, все пак трябва да се забавляваме, нали? По-скоро отбелязах някои факти.
Нещо зациклих с моя "Едем", или по-скоро ми стана безинтересен. Не, че няма богата почва и материал, но библейската тема стана прекалено масова и се поизтърка. Инак имах големи планове, кой знае може някога да се завърна, но си трябва работа. Знаеш ли, в момента препрочитам твърде любопитната "История на Християнството", една антологична книжка от френски професори и преподаватели - историци и въобще доста ерудирани специалисти. Интересното е, забелязвам, че колкото повече се занимавам с тая тема, толкова повече ми става ясно каква голяма част от нашата култура, изкуства, че даже и наука дължим на християнството. Колко дълбоко се е вплело то в живота и историята ни. Затова смятам, че трябва да му обърнем сериозно внимание и не трябва да се отнасяме с пренебрежение. Разбира се от позицията на едни здравомислещи атеисти. Ще ми е интересно ти какво мислиш по въпроса, може и на лични.

Поздрави!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 21.02.2011 @ 15:33:26
(Профил | Изпрати бележка)
Освен, че е интересно и забавно, публикуването тук те прави и по-организиран, ако правиш книга, така, стъпка по стъпка, става, пишеш, иначе днес може да имаш друга работа, утре може да те мързи... а пък и човек не винаги е в кондиция, аз също по едно време бях в труден период, оставих евангелието и после даже насила си наложих да го довърша, но не съжалявам, заслужава си да стигнеш до края!
Според мен, най-важен е замисъла, ако искаш нещо да кажеш, казваш го, намираш му формата и фактологията. Сетих се за твоя "Едем" наскоро, като се рових в едни карти на стара Палестина, попаднах на един автор, българин, много интересен, лансира една теория, че проекцията на Едем, Рая на небето, на Земята не е била в Юдея, а на нашите земи...И че всъщност древните автори са описвали Тракия и нашите реки: Марица и Места и т.н.т., неща може би малко фантастични, но благодатни за нас, които пишем худ. текст.
Що се отнася до темата за християнството и "здравомислещите атеисти", точно си на целта, но наистина да не дотежи тук, ще гледам да ти пиша на лични къде и какво е моето мнение.

Хубава вечер!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.02.2011 @ 15:54:44
(Профил | Изпрати бележка)
Не знаеш ли, че той и Бог е българин !:) Разбира се не говоря за Бойко.. Като всяка малка и незначителна нация и ние искаме да сме НАЙ и ПЪРВИ! Едно време ни учеха, че първото възстание против робството е предводено от Българин - галдиатора Спартакус. Освен това се оказа, че и първото антифеодално възстание е българско - възстанието на свинаря Ивайло. Какво беше изунмлението ни да научим, че и първото антифашистко възстание се е провело в България - онова от септември 23-та. Че защо и Рая да не е в България, необходимо е само да се огледаш наоколо - Един Рай, едно Чудо!! А дървото на познанието е сигурно оня кактус в Ботаническата градина в Балчик, на който за благоприличие му бяха забили изкуствени цветове и плодове, за привличане на чужденците ;))

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 21.02.2011 @ 16:15:46
(Профил | Изпрати бележка)
Това за кактуса в Балчик, Лео, не го знаех, но, явно, животът дава сюжети, които никое въображение не може измисли! Пиши, прочее, пиши, сега ти се е паднало!
А иначе, Дървото на познанието, Дървото на живота, е също част от християнската и европейска митология, където са закодирани големи истини за света.











]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.02.2011 @ 08:06:47
(Профил | Изпрати бележка)
И аз не го знам, но фантазията ми работи. И макар дървото на познанието и живота да са си част от Юдейската религия (да не забравяме, че Тората-основния религиозен юдейски кодекс в основата си е съставена от Стария завет), те несъмнено са оказали онова огромно влияние и в европейската мистика и религиозност, а от там и в културата ни. Без да обещавам, ще се опитам да пиша, но във всички случаи ще избегна сатирата и сарказма..

Поздрави, дерзай и ти!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 23.02.2011 @ 11:23:26
(Профил | Изпрати бележка)
Да, фантазията работи. Разбира се, можеш да намериш образите и формата, не е задължително да е хумор и сатира, но във всички случаи ще е това, което наричат "художествена реалност"... така го виждам... иначе е изписано купища от историци и учени по всеки въпрос!

Леко писане!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 24.02.2011 @ 08:51:59
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси. На последък чисто "художествените" книги някак ми бледнеят. Явно остарявам, щом с времето се интересувам все повече от фактите. Разбира се, за научен труд и дума не може да става. Формата си остава художествена, вплетена основно от "художествени измислици", вида е леко саркастичен, без да е циничен и да накърнява нечии верски интереси. Това е и дано остана разбран, въпреки, че едва ли ;)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 24.02.2011 @ 10:00:06
(Профил | Изпрати бележка)
Ето ти още един по-добър термин - "измислена достоверност".
А за последното си прав, донякъде... ала едва ли:)) Обикновно всеки вижда себе си и това, което иска да види...

Хубав ден!


]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от dedenze на 17.02.2011 @ 20:45:27
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Браво Тома, тази история е по-реална от евангелската, дано така е станало, а детето никога да не узнаят кое е, че пак ще го разпнат и него и потомството.


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 18.02.2011 @ 10:52:04
(Профил | Изпрати бележка)
В известен смисъл деца на Исус са всички мъченици и герои, също и нашите Ботев и Левски, и а колкото да е странно, и младежът в Тунис, който се самозапали и откъдето тръгнаха революциите на юг от Средземно море, нищо че са араби, нали Христос не дели хората!

Поздрави!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от mariq-desislava на 17.02.2011 @ 21:58:59
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина така звучи по-реалистично (така ми звучи, защото съм жена:))) Обаче вчера гледах и още една интересна версия във филма "Последното изкушение на Христос", където Исус беше представен изцяло като човек, освободен от знанието си за Бога, постоянно повтаряше, че го е страх и няма представа какво го очаква. Докато беше на кръста, в главата му се роди образ на живота, който го очаква, ако остане човек - с жена, деца, без помен от учение и храмове. Но най-важна беше идеята, че Исус прави свой собствен избор да умре на кръста, без намесата на Божия промисъл.


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 18.02.2011 @ 10:48:33
(Профил | Изпрати бележка)
Да, гледал съм филма , Мари, Дяволът там изкушаваше Исус, да остане жив. Това също е голяма тема и се повтаря и по нашите ширини: Ботев, Левски... и обратно: "Бедни Македонски, защо не умря при Гредетин!" - пише Вазов, героят трябва да загине в един момент.
В началото и по средата и аз още не знаех какъв ще е краят на Исус, даже имаше коментари, че той не умира на кръста, а е жив, в Тибет или Хималаите, нещо като легенди за него....Но както виждаш, умира, логично е.
В тази простичка история просто липсва възкресението, така, както го описва църквата.
Това е главната тема. И още, дали Бог ще направи човека безсмъртен или той сам ще се направи такъв?

Поздрави!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от na_de на 18.02.2011 @ 05:54:07
(Профил | Изпрати бележка)
Красива истина за тялото Христово!
И според мен така звучи по- реално....
Не предполагах, че такъв хубав край ще му докараш на твоето
,,Тайно евангелие", Тома...
Съжалявам, че му се видя и края, но важното е, че е човешки и земен!:)

Добро утро, Тома Дидимус! -)))


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 18.02.2011 @ 17:05:30
(Профил | Изпрати бележка)
Честно казано и аз не предполагах, Наде...) Съвсем естествено се нагласиха нещата. В науката има едно правило: когато има две и повече обяснения на едно явление, винаги по-простото обяснени е вярното, всяко обяснение с по-голяма степен на сложност от него, където се налагат допълнителни формули,е все по- ненадежно и погрешно. "Бъсначът на Окам" май се казваше това, ама може и да се бъркам, но го има това в науката.
То си мисля, и в живота е така, ако някой вземе много да ти се обяснява и да го увърта, значи нещо те баламосва, не е ли така?

Хайде стига да философствам в петък вечер, ти какво пиеш?

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от na_de на 18.02.2011 @ 17:43:58
(Профил | Изпрати бележка)
:))
Все още нищо...., раничко ми е!:))
Хубава вечер, Тама!)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 20.02.2011 @ 14:24:14
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава неделя!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от kasiana на 18.02.2011 @ 09:08:56
(Профил | Изпрати бележка)
Брависимо, Тома Дидимиус!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Все ми се струва, че "Тайното евангелие на Тома" ще продължи:)))))

Каси


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 18.02.2011 @ 12:50:19
(Профил | Изпрати бележка)
И на мене ми е малко криво, че свърши евангелието, Каси, но няма как. Със сигурност поне това е краят на драматичната история на Иисус.
Е, останаха там още няколко папируса / виж как ме изкушаваш!:)) /, ама трудно се разчитат, други почти са станали на прах, та ще трябва да си доизмислям... не че досега не съм го правил...:))
Но пък ако продължи като комедия, мога например да ти кажа, че току-що научих, че Премиерът ни Б. Б. е получил писмо от Рим, от Папата. Папата бил много ядосан.


Поздрави!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от kasiana на 18.02.2011 @ 13:03:39
(Профил | Изпрати бележка)
Хе-хе, те отдавна ни се ядосват, ама като още не са им уврели папските шапки, че БОГ Е БЪЛГАРИН - какво да ги правиш, завалиите - папите, де...

Велика комедия става от това загатване, Дидимиус Тома!!!!:)))))
Ха, на хаирлия да е, както е рекъл българинът:))))))))))))))

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 36
от tomatroev на 20.02.2011 @ 14:27:43
(Профил | Изпрати бележка)
Чудо, Каси, получи се потвърждение, че бог е Българин! И пак, благодарение на ДАНС, че подслушали едни разговори със сересета, и така... Ако са автентични, значи са доказателство!:)

Хубав ден!

]