Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома – 34
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Два дена преди Пасхата

И намериха стадо наблизо, и взеха от оня, що пасеше стадото, пет овце. И като избра Иисус деня петък за бунта, разпръсна се народа и понеже бе станало късно и в казаните месото се беше вече сварило, седнаха край огньовете на обяд.
А Иисус, като ни извика нас настрани, попита колко ножа / меча / имаме.
А като отговорихме: „Два.”, рече: „Достатъчни са засега. Ала за денят, що идва, още ще ни трябват!” А носле каза на Иуда Искариот, що държеше парите ни: „Виж, прочее, колко пари има в ковчежето и колкота са, купи с всички оръжия... Защото виждате какво става и без хляб утре ще можем, ала без това не!”
А Иуда, като се прибира, не отива първо у тях си, а отива при братята си и им казва: „Исая, братко, и ти Никодиме, дадох ви аз по петдесет пиастра пари, ала не бяха мои, и сега трябва да ги връщам!”
А братята му казват: „Благодарим ти, братко, помогна ни тогава, ала купихме ние с тези пари ниви и стада овце и по два осела, и семе за посев, и свършиха ни се парите, и като ожънем и продадем стоката, тогава ще се издължим...”
И като се прибира в къщи нажален, казва тогава на жена си: „Помниш ли кога донесох едни пари и с тях пристроихме още две стаи към къщата? „Помня, рече жена му, нали тогава и покрива сменихме, че старият беше изгнил... Добре ни дойдоха тези пари!”
„Добре, рече Иуда, ала не бяха мои тези пари, жено, и сега трябва да ги върна!”
А тя му рече: „Нямаме вече и петак в къщи, как ще ги върнеш?!”
А той и каза: „Ще отида в храма, иде празник и събират лептата, и от тях ще поискам в заем.”
И отива Иуда още същият ден в храма при първосвещениците да иска пари.
А първосвещениците, книжовниците и фарисеите мразеха Иисуса и искаха да го погубят, ала се бояха от народа отвън, що беше с Него, и като виждаха, че стават все повече и повече, чудеха се що да сторят и как да го хванат.
И рекоха те на Иуда: „Ще ти дадем пари, ако ни издадеш какво сте намислили и къде е Той!”
А Иуда им рече: „Ще ви кажа всичко, ала знайте, че народът е с Него и той ще е новият цар Иудейски!”
И отидоха тогава при Управителя на Йудея и рекоха: „Казвахме ти ние, че един Иисус от Назарет разбунва народа против твоята власт! И много хора отвърна от старата вяра, и че се представя за нов пророк и Месия, но ти не ни вярваше, когато ти говорим... Чуй сега тогова какво ще ти каже!”
А Иуда му рече: „Право е що думат. Пет хиляди мъже са се събрали в Ерусалим и още толкова са тръгнали от Галилея... Иисус ще е новия цар на Иудея и в петъка, на първия ден от Пасхата, тогава ще Го провъзгласят!”
А Пилат Понтийски, като чу това, стана и му даде тридесет сребърника, и му рече: „Ще ни заведеш утре през нощта, като заспят всички, при Него и ще ни Го посочиш!”
А в това време, докато говореха, дойде и още един, някой си Ганиус Валканиот, овчар, оня, що пасеше стадото в Елеонската гора, и той да иска пари, и като го попитаха и него: „Колко бяха?”, отговори: „Двеста човека бяха! И десет от най-хубавите ми овни взеха и заколиха, и ядоха, и пиха, и като ги попитах за пари, отвърнаха само: „Потрай сега, и в петък на празника, тогава ще е разплатата!”
И Пилат, като даде и на него десет сребърника, и ги отпрати, извика войниците си.


Публикувано от Administrator на 14.02.2011 @ 16:18:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:20:58 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома – 34" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от na_de на 14.02.2011 @ 18:19:47
(Профил | Изпрати бележка)
Виж ти,не съм знаела тези подробности, сега вече разбрах!:)))
Беше ми интересно да прочета!
Красива вечер, Тома!)))
И хубав празник:)


Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от tomatroev на 15.02.2011 @ 17:35:34
(Профил | Изпрати бележка)
Надявам се, че си доволна от празника!
За жалост евангелието продължава не толкова празнично, но какво да се прави, така било писано!:)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от dedenze на 17.02.2011 @ 14:08:29
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Чудесна притча Тома, Иудите се размножиха и превзеха света, станаха управници. Иисус да дойде, няма спасение вече.


Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от tomatroev на 17.02.2011 @ 19:33:03
(Профил | Изпрати бележка)
Юдеи, араби, Китай и Бразилия, светът се променя и надали и Ииус даже е предвиждал това, което става!:)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от kasiana на 18.02.2011 @ 08:18:05
(Профил | Изпрати бележка)
Дойдох, приседнах, прочетох и отново ти се възрадвах, Тома!!!!!!!!!!!!!!!

Благословен си Свише!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Каси


Re: Тайното евангелие на Тома – 34
от tomatroev на 18.02.2011 @ 17:29:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам, умни хора са казвали, че благословията е и проклятие, но както казват, всеки си носи кръста...
Но, прочее, радвам се, че се възрадва, Каси и се кефиш!:)

]