Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 1034
ХуЛитери: 4
Всичко: 1038

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа откриваш Истината в простите неща
раздел: Други ...
автор: dyx

          Близо до нашия град има местност, наречена Вазова поляна. Говори се, че навремето на нея е идвал Иван Вазов, възпявайки родния ни край, и затова сега това местенце носи неговото име.
          Един ден реших да се разходя сред природата, с намерението да посетя поляната наречена на името на нашия виден българин. Когато пристигнах на нея, за мое най-неприятно учудване, видях, че цялата беше обсипана с боклуци от туристи. Пластмасови шишета, найлонови чанти, пластмасови прибори за хранене, вестници и много други отпадъчни продукти бяха разпръснати по целия район на местността.
          В този момент ми хрумна една мисъл от Учителя Петър Дънов, която бях прочел преди време, но която някак си сега ме приканваше към действие. Предавам я парафразирано: „Когато почистите нещо, ще забележите, че вътре във вас също е почистено.” Отново и отново същността на тази мисъл кънтеше в съзнанието ми и ме приканваше към действие.
          Впрегнах се на работа. За около половин час събрах всички боклуци на едно място, на което имаше огнище. След това запалих огън и всички отпадъци изгорих в него. Да кажа честно, докато извършвах цялото това действие се чувствах чудесно. Не обвинявах хората за това, което са направили, просто се възползвах от възможността да направя „най-малкото добро” (както казваше Учителя), за което ми се беше отдало повод. ( Може би и на вас се предоставят подобни възможности, сходни по същност, в които сте призовани да направите „най-малкото добро” и да научите нещо полезно за себе си.)
          Когато видях, че всичко е почистено и отпадъците са изгорели си отдъхнах с облекчение, и след това си тръгнах. След около петнадесетина минути вниманието ми беше привлечено от усещанията, които изпитвах. Сякаш нещо ми просветна. Чувствах се лек като малко дете. Всички ние знаем колко са чисти в чувствата си малките дечица и каква голяма радост излъчват очичките и сърчицата на нашите рожби през първите няколко години, от появяването си на нашия свят. Радостта бликаше от сърцето ми, чиста и много жива.
          В този момент разбрах, че съветът на Учителя е нещо, което самият той е изпитал, и чийто дар е споделил с нас, за да можем да опитаме и ние Великата Мъдрост в действие.
          Приятели, от скромния си опит забелязвам, че Големите и Истински неща са много простички и понякога Великите Истини за Живота седят пред нас, пред очите ни, и като нешлифовани диаманти очакват нашето внимание и решимост, и най-вече прозорливостта ни, чрез която да съзрем безценното им съкровище, дремещо вътре в нас самите, което можем да открием във всеки миг, и което можем да споделим със целия свят, носейки Живот и Просветление на всички.


Публикувано от valka на 10.01.2011 @ 17:55:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   dyx

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 20062
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Да откриваш Истината в простите неща" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да откриваш Истината в простите неща
от LYCKI (r_p_k@abv.bg) на 14.01.2011 @ 18:28:43
(Профил | Изпрати бележка) http://lycki.blogspot.com
Знам за какво говориш. Усещането е невероятно.В такъв момент се чувстваш като част от природата и обратно...Чувстваш природата като част от себе си.
А безотговорността на хората няма граници. Живея на главен транспортен път. От префучаващите коли непрекъснато хвърчат празни бутилки от минерална вода, кофички от кисело мляко и чашки от изпито кафе. Населените места се почистват, но природата не може да го направи за себе си. Отговорността да я пазим чиста е наша...на хората.
Поздрав за текста!


Re: Да откриваш Истината в простите неща
от merry_popinz на 14.01.2011 @ 18:40:50
(Профил | Изпрати бележка)
Това ми напомня за Почистването на Витоша, което организираха преди от радио Витоша. Може би преди близо 10 години отидох (и това ми беше първото изкачване на Витоша, нищо че съм от София). Наистина чувството е страхотно.
Някой знае ли дали това събитие все още се организира (макар и да знам, че за това не е нужно организиране на събитие, все пак е по-приятно, когато си с някой друг и виждаш, че не си единствен....)