Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 3
Всичко: 862

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПесента на цветовете: Червено
раздел: Разкази
автор: cataphractus

Forza Ferrari! (Мама ви и жабари!)

Обичам Формула 1. Нищо не мога да направя. Обичам я въпреки управлението на Бърни Екълстън, а това като че ли казва всичко.
Когато ме питат какво толкова й харесвам, отговорът в общи линии зависи от настроението ми – ако съм весел, казвам: “Болидите са шаренки, а нали луд на шарено се радва...”. Ако обаче не съм на кеф, тежко и горко на задалия подобен въпрос - започва се едно изброяване ab ovo, в процеса на което неминуемо споменавам малко известни факти от историята на шампионата, наблягам на това, че той представлява вълнуващ синтез между технологии и човешка воля - нещо като алегория на живота, в която всяка хилядна от секундата е съдбоносна и късметът играе огромна роля; вмъквам кратка, но съдържателна биография на любимите си пилоти, отбелязвам лукаво, че феновете на Ф1 са с доста по-голям коефициент на интелигентност, отколкото футболните запалянковци, и продължавам в същия дух, докато малоумникът насреща не се откаже да ме пита за в бъдеще дори колко е часът.
Обичам Формула 1, ала в детските си години слагах знак за равенство между “Ф1” и “Ферари”. Червените бяха в дивна криза, само с една победа на Алези от години, и дори нямаха шанс за подиуми, обаче аз ги харесвах. По някакъв начин знаех, че където е текло, пак ще тече ... но не и че буквално ще отече.
По принцип съм принципен. Даже се шегуваме с приятелите ми, че са рядкост хората като мен: стриктни, делови, педантични, досетливи, предвидливи, еб... (тук добавянето на прилагателни секва, за да отстъпи място на идиотски смях) Старая се да живея според моите правила, без компромиси, макар и да знам, че това значително усложнява пътя на човек. Веднъж започната, една практика при мен прераства в традиция и се превръща едва ли не във въпрос на чест да бъде спазвана до най-малките подробности и отстоявана при всякакви условия. Нека не се заблуждаваме – това не е онази величава твърдост на характера, позната от книгите, а по-скоро мравешко упорство да постъпвам така, както е правилно според мен. Всичко онова, което влиза в разрез с моите схващания, неистово ме дразни: един вид, “как може да сте толкова тъпи?!”. Мисля, че и това се дължи на зодията ми, обаче не може да се оправдавам само с нея, нали?

Та за спорта: бидейки поддръжник на Скудерията, в първоначалния период от ерата “Шумахер” всъщност бях фен на догонващ екип. Това е един от принципите ми – не симпатизирам на изявени фаворити, воден от праведното убеждение, че трябва да се подпомага дишащия във врата им отбор, докато не стане абсолютен лидер. След като казах това, сами разбирате, че в началото на новото хилядолетие нямаше по-щастлив човек от мен, когато Светата Троица Рори, Рос и Жан направиха италианците свръхсила. Разбира се, не ми хареса онази глупост с Вилньов в Португалия 97, но ги оправдавах като готови на всичко по пътя към титлата. Ясно беше, че е така, когато Шуми се върна на пистата не напълно възстановен, за да помага на Ървайн през 1999. Тогава смятах, че отборната игра наистина е отборна и всичко е честно. Милениумът се превърна в Михаелиум с титлите от 2000 и 2001, а сърцето ми на верен фен просто пееше - до 2002, фамозното състезание в Австрия.
Рубенс Барикело води колоната, Михаел води шампионата. От бокса идва Божа заповед №11: “Пропускай Шумахер, чадо, и не введи себе в изкушение да биеш, нине и присно”. Победата – въртим-сучем, беше без значение за Пилето, но би била с огромно значение за бразилеца, чисто психически. Той отстъпи на метри преди финала, правейки дори за умствено увредени зрители (кххм!) нареждането очевидно. Никога не съм бил запленен от Барикело, не ми допадат и настоящите му изяви в Williams, но това не беше правилно според мен. Великите шампиони не побеждават така.
От този кръг нататък вече не бях ферарист. Знам, че звучи странно за човек, който се самоопределя като принципен, но уви, принципите не са това, което бяха. И ако два от тях влизат в противоречие, винаги – поне при мен, печели по-важният: да играеш достойно. Нике в днешно време е една често изнасилвана жена. Дори обуват кецове с името й, а това по мои мерки е гавра.
Още обичам Формула 1, и нищо не мога да направя. Но не слагам знак за равенство между “двадесет и пет точки” и “на всяка цена”.


Публикувано от alfa_c на 27.10.2010 @ 22:48:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   cataphractus

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 39026
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Песента на цветовете: Червено" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Песента на цветовете: Червено
от stefka_galeva на 28.10.2010 @ 08:38:36
(Профил | Изпрати бележка)
7 дни спорт? Поздрави. Достойни!:):)


Re: Песента на цветовете: Червено
от cataphractus на 28.10.2010 @ 20:52:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
The thing about football - the important thing about football - is that it is not just about football.

T.Pratchett

Сменяме футбол с F1 и се получава нашуто мнение по въпросъта.

]


Re: Песента на цветовете: Червено
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.10.2010 @ 09:19:30
(Профил | Изпрати бележка)
Привет!Тук си се отдал на спортни размисли.Не бих отказала едно ферари с цвят червен, но не и на всяка цена.За мен до момента най-велик във формулата си остава Аертон Сена.
Хубав ден!


Re: Песента на цветовете: Червено
от cataphractus на 28.10.2010 @ 20:57:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
Както и по-горе съм казал (хъхъхъ), спортът - в частност F1, всъщност е много повече от просто спорт.

А Фераритата ги махни, тон репутация, килограм възможности.

Странно е че споменаваш Сена - едно от първите състезания, които въобще гледах, беше Имола 94...

]


Re: Песента на цветовете: Червено
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.10.2010 @ 22:44:41
(Профил | Изпрати бележка)
:)))Значи съм напред с материала;)))

]


Re: Песента на цветовете: Червено
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 31.10.2010 @ 09:14:12
(Профил | Изпрати бележка)
Мъдростта ти в последното изречение, определено ми напълни душата!

Иначе... се чудя къде блеят от всички телевизии, та досега не са те открили да коментираш F1?!!!
Струва ми се, че си няколко нива над онези, които съм слушала до момента!

:-)))


Re: Песента на цветовете: Червено
от cataphractus на 31.10.2010 @ 18:50:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
Хъхъхъ,

не, само едно ниво е ;)

Благодаря!

]


Re: Песента на цветовете: Червено
от doriana-doriana на 05.11.2010 @ 12:04:08
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Да разбирам ли, че поставяш равенство между червеното и принципността или е нещо друго? Защо на Найки емблемата беше синя? Чакай малко, че се пообърках...Но ти кажи де?
:)

п.п. Има някаква интересна градация в писането при теб!
:)


Re: Песента на цветовете: Червено
от cataphractus на 05.11.2010 @ 22:33:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
Всеки ден минавам покрай един магазин на "Найки" и там емблемата е червено-оранжева :)

Но това няма значение, просто свързвам червеното с простотиите на "Ферари" и, дето се вика, разбиването на всичко детско в мен тогава.

P.S. "Песента" е писана и публикувана още в 2009, така че в голяма степен сегашните ми неща говорят за деградация ;)

]


Re: Песента на цветовете: Червено
от lenami19 на 05.09.2011 @ 23:55:58
(Профил | Изпрати бележка)
Кхъъм...далеч съм и от Ф1 и от Фераритата...Единствената кола с червен цвят, която знам е Макуин Светкавицата...и мисля той добре би се вписал в тая песен.
Впрочем, на няколко пъти споменаваш зодията си... Е коя, де?
:)


Re: Песента на цветовете: Червено
от cataphractus на 07.09.2011 @ 22:59:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
Нататък става ясно коя е ;)

]