Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 761
ХуЛитери: 0
Всичко: 761

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПавката
раздел: Разкази
автор: Rumir

Напоследък нещо много ми идва работата. За днес приключих.
С удоволствие обаче сега ще изпия една халба бира. На открито. Сядам. Келнерката само ме поглежда, усмихва ми се и отива за поръчката. Разбираме се без думи.
Привечер. Пролет. Навсякъде зелено. От страни в градинката глухарчетата вече прецъфтяват. Превръщат се в пухкави бели топки, съставени от безброй малки парашутчета. Подухва съвсем лек ветрец.
Незнайно от къде, сякаш от нищото се появява една огромна муха. С пикиращ полет каца на ръба на пепелника. Което ме подсеща, че трябва да запаля една цигара. Поемам дълбоко дима, изпускам с удоволствие като правя дълга и тънка струйка, която след миг се разтваря във въздуха без следа.
- Здрасти Румба –стряска ме познат глас.
Павката. Съученик ми е. По-точно беше. В първи клас. След това Господ по незнайни за мен причини го докосна и от тогава душата му се рее някъде между небето и земята.
- Имам си два гълъба вече, Румба. Майка ми разреши да ги гледам. Направих им клетка на балкона. Ще черпиш една кола, нали. Аз много обичам да пия кола ама нямам пари да си купя. Храня ги със семенца. И водичка им давам в една кутийка. И по цял ден си ги гледам. Румба и една цигара дай. А те се гушкат и си пеят нещо. И ме гледат. Гледат ме ама някак тъжно през мрежата на клетката. Ако им отворя вратичката дали ще излетят. А ако излетят дали ще се върнат? А те сега свободни ли са като са в клетката. Ако полетят по ли ще са свободни. Аз понякога, Румба сънувам, че летя. Ей така, засилвам се, скачам и политам. Всички ви виждам от високото. Много сте смешни.. Прилепили сте се към земята като към магнит. Земята защо е толкова лоша и не ни пуска от себе си. Защо не живеем във въздуха. Ще е по близо до Слънцето. И ще ни е по топло.
Бавно отпивам от халбата. Живителната течност се разлива из тялото ми. Мамка му, мисля си вярно – осъдени сме да стъпваме само на твърдо. И неволно поглеждам към краката си. И след смъртта си, пак сме осъдени да останем на земята. Всъщност не съм много прав. Някои казват, че душите ни отлитали на някъде.
- Румба, посадих си и слънчогледи на балкона. Ще ми вземеш ли още една кола. Много обичам кола. Майка казва, че те винаги гледат към Слънцето защото много го обичат. Ами тогава защо нямат крила и не полетят към него. Не е справедливо така. Всеки трябва да може да отиде при този когото обича. Аз обичам гълъбите и си стоя при тях, на балкона. Ама те обичат да летят. Сега ще отида и ще им отворя вратичката. Няма да ми е жал ако не се върнат. Нали ще са свободни. Пък нощеска като сънувам, че летя, ще ги намеря някъде горе. И заедно ще ви се смем от високото на вас, земните. Чао, Румба. Другия път пак ще ми купиш кола нали. Знаеш, че много обичам кола.
Отново отпивам дълга глътка бира. Мухата е слязла от пепелника и се разхожда по масата. Стискам фаса между палеца, показалеца и средния пръст, затварям едното око и се прицелвам. Сякаш усетила какво съм и намислил, моментално се изстрелва право нагоре, между земята и небето. Към свободата, спокойствието и тишината. Натам са се устремили и малките парашутчета от белите топки на прецъфтелите глухарчета, понесени от току що засилилия се ветрец. Там където и Павката се рее свободно в съня си. Между небето и земята.
Допивам последната глътка бира и ставам. Неволно поглеждам на горе, към Слънцето и в същото време усещам с тежината на тялото си земното притегляне. Нищо, мисля си. Ще се прибера, ще почета някоя книжка и ще заспя. Пък като заспя...


Публикувано от viatarna на 15.09.2010 @ 10:08:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Rumir

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:45:25 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Павката" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Павката
от pisana на 05.10.2010 @ 01:34:34
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво тъжно!

...хе-хе не улучи мухатаа


Re: Павката
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 26.06.2012 @ 12:50:43
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Нагарча от казаните изтини, но е реално и истинско. Може би наистина ние, "нормалните", всъщност сме ограбените и невиждащите. Замисли ме. Хареса ми и като стил. Добре се е получило.
Поздрав!