Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСмугла нощ
раздел: Разкази
автор: lepidopteria

Смуглите очи на вечерта се процедиха в нея, сляха се с тена й и се вплетоха в черните снопове на косите й. Светлините на рекламите проблясваха върху лъщящите й устни – плътни и чувствени, който блестяха повече от безизразният й поглед. Деколтето й бе, разтворено до дъното на душата й, полата – едва прикриваща мечтите й. Мястото бе обичайното, времето – същото, а погледа й все така устремен към нищото, към пропастта на собственото й безхаберие и разруха.
Светлините заиграваха по паетените й одежди, като скриваха не нужното от погледа на минувачите. `Аз съм продавач на мечти!` - мислеше си често тя. Да, наистина продаваше мечти, сбъдваше желания, но фея никак не беше. Срамът и позорът се полепваха по нея като безпризорен кошер, намерил своя пчелин и оставаха да градят своите нечистиви кули. И накъде посред този градеж обикновената Деница се бе превърнала в прелъстителната Денис, която намираше своето място в малките хотелски стаички и тъмните преки на отсрещния парк. А можеше и да не се случи така. Но за това тя рядко мислеше, рядко се обръщаше с носталгия назад към не толкова красивото си минало и рядко търсеше причините за безчестното си положение.
Не толкова отдавна Деница беше още Деница и света стоеше неоткрит пред очите й. Само преди почти три години крехката й и незряла възраст я подмами да поеме по пътя на бързото реализиране в нищото и мигновено от отличничката на класа тя се превърна в отлична нощна жрица. Преди почти три години, а често й се струваше, че от тогава са минали векове. Толкова архаичен й беше спомена за онези години, когато в столовата на детския дом делеше малкия си порцион с приятелките. Тогава още вярваше, че е родена с цел на този свят, че има велика мисия и съдбата й отрежда да страда в началото на пътя й, защото финалът му ще бъде величиствен. Дори и тази вечер прикиритите й в мрака очи виждаха този възход, който щеше да превърне гъсеницата в красива пеперуда. И тя беше пеперуда, ала нощна и препърхваше с крилете си връз всеки мъжки силует приближил се до нея.
Детството й я бе научило, че нищо в живота не идва даром и тя се стараеше да създава илюзията си, че постига висините на благодатта отдавайки се на мрака.
Приемаше приглушения екстаз на тялото си като върховна нирвана и се прераждаше всеки миг в още по-маловажно същество. Това виждаха и хората у нея. Всъщност хората познаваха само Денис. Деница се прибираше изморена в малките часове на нощта и отпускаше употребеното си тяло върху стария диван в квартирата си. Малката стаичка в сутерена на луксозната сграда в центъра на града я даряваше с хладната си прегръдка и през лятото, и през зимата. Спартанското й обзавеждане въобще не говореше за уют и мечтания, а малкото прозорче, опряно почти до тавана, винаги бе облепено с хартия. Сякаш се превърнала в оная сила на мрака, която филмите често фантазират и бе избрала безкрайността пред ежедневието. Ежедневие – странна дума за нея, тя съществуваше в своето еженощие и проспиваше парливите летни делници или пък мразовитите зимни обеди. В какво се бе превърнала? Дори и не питаше. По-удобно й беше да не знае и, може би, по-спокойно й ставаше от това.
Тази вечер излезе от приземната си бърлога без желание за нищо. Дотегнали й бяха вече всички приумици на търсачите на нощни емоции, не се учудваше от щенията им, не се изумяваше от фантазиите им. Тази вечер беше просто поредната нощ на пиацата. Деница беше уморена, Денис – също, но лъскавите дрешки, тежкия грим и заучените кокетни пози криеха тази истина. Беше дошло времето за равносметка и ново начало.
До нея спря мъж. Без церемонности и лъжливи ласкателства се разбраха за сумата, срещу която той щеше да получи желаната услуга и потънаха в тунела между нагъчканите една в друга сгради. Един мъж с внушителни размери потупа по рамото новия клиент и с характерен жест му напомни, че безплатни удоволствия няма. Денис вървеше няколко крачки напред, той плати и я догони. Влязоха в една врата, от която тръгваше стълбище. Тъмен коридор с разбити плочки ги поведе към малка стая с подготвено за работа легло. Денис вървеше пъргаво и без да се притеснява от тъмнината. Беше наизустила всяка дупка по пода му и знаеше, че стаята ги очакваше с отворена врата.
Мъжът беше обикновен, със стандартни желания. Сигурно и за първи път изневеряваше на жена си. На пръста му се виждаше белегът от халка, която сега липсваше. Бялата му риза се открояваше в сумрака на стаята и разнасяше аромата на току-що напарфюмираната си тъкан. Тридесет минути – с толкова разполагаше той, за да превъзмогне животнското в себе си и да се прибере хрисим вкъщи. С едно движение Денис съблече горнището си и пъргаво се опъна върху чаршафите. Погледът й го подканяше и недвусмислено му казваше: `Времето тече!`. Тя дори се опита да се усмихне, но нещо сякаш задуши този момичешки порив, останал неотстранен и привичен за Деница. Мъжът подходи към нея плавно и невъзмутимо.
Десет минути по-късно вече се изпъваше доволен в леглото, а в главата на Денис се въртеше един и същ въпрос: `Не може ли всички да са като него?!` Задаваше си го винаги, когато й се случеше такъв клиент. Тя извади от чантата си нов сапун и му го подаде, посочвайки към банята, от която вече излизаше. Облече се набързо и седна на леглото – имаше още около петнадесетина платени минути и тя се почувства длъжна да ги прекара с него. Но не. Той се върна увит с хавлия, погедна я и обръщайки се сгръб й каза да си върви.
Нощта премина в чакане на пиацата, а сутринта я завари изтормозена и уморена. Взе си крайно недоволния процент от заработеното и получи нова закана за несвършената си работа. Прибра се и легна без да сваля грима си. Тъкмо се бе унесла, когато на врата се почука.
~ Кой е?! – викна тя с досада. А и наистина кой беше – наема е платен, консумативите – също. Кой знаеше адреса й, че да дойде до тук? От другата страна на врата не се чуваше глас. – Кой е?! – повтори тя с по-висок глас, но отново я посрещна мълчание. Ядоса се. Цяла нощ се занимаше с прищевките на някой си, а сега когато е нейното време за почивка се появява някой на вратата й. Но стана и я отвори рязко. После се опита да затвори бързо, но една мъжка ръка я избута и нахълта в стаята. `Мъжът от снощи?!` - разпозна го Деница, но въпросителните в главата й се въртяха една след друга и образуваха такъв метеорен дъжд от откъслечни фрази, че дори не можа ди отвори устата. Той затвори врата след себе си и все така мълчалив седна на леглото й. Тя остана права. И снощи, и сега едва виждаше чертите на лицето му. Сякаш мракът се беше вселил в него.
~ Кой сте Вие?! Защо сте тук?! – попита тя нетърпеливо, опитвайки се да го види.
~ Никой, дойдох за теб! – отвърна той без нищо в него да потрепне.
~ За мен?! - но преди още да изрече до край учудването си, мъжът я притисна до себе си.
Силни бяха ръцете му и тя се озова в окова им без дори малка вероятност за измъкване. Опита се да се бори с него, но техниката му на прихващане винаги я оплиташе така, че тя оставаше в клетката на ръцете му. Умората си казваше думата, но съзнанието й работеше на пълни обороти и, разбрала, че със сила няма да се отърве, Деница се превърна в Денис. Дългият й маникюр се бодна във кожата му и се плъзна по дължината на ръката му, но без да оставя следи, без да боли, без да се дърпа. Тази игра вече я знаеше. Играла я беше и беше сигурна в крайния изход. Отърка се в него, отпусна глава върху гърдите му и препахапа устни, сякаш желаеше всяко негово движение.
~ Имаш да ползваш едни двайсетина минути от... – преди да дорши едната му ръка я стисна за гърлото и тя не можа да довърши. А после пръстите му се впиха в бузите й и затиснаха устата й. В този миг, запърви път от години, очите й светнаха със страшен блясък. За първи път животът й се изнизваше като филмова лента пред очите й. Остра пронизваща болка и невъзможност да й се противопостави се сливаха в едно и замъгляваха съзнанието. Кръв. Нов пробив към вътрешностите й. Ушите й забучаха. Мъжът превъртя остието в нея и погледа й се вцепени. Той я отпусна плавно на пода. Вече не стискаше устните й. Знаеше, че е още жива, но не можеше да извика и дъх не можеше да си поеме. Тънка червена линия се стичаше по брадичката й, защото не можеше да я преглътне. Погледът й остана вперен в неговия, изпълнен не със стотици въпроси, а само с един: `Защо?!`
Той остана дълго до тялото й. Кръвта се стелеше из стаята, а той я гледаше и доволна усмивка се прониза на лицето му. После си тръгна без да затваря вратата.

***

По обед в сградата се разнесе страшен писък. Ясно се отличаваше гласът на чистачката. Съседите се насъбраха и тръгнаха по посока на виковете. В сутерена беше сумрачно, но се виждаше отворената врата и жената, разтреперена и приседнала на пода. Едни се заеха с нея, други осветиха стаята. В центъра й лежеше обезобразеното тяло на Деница. Органите й извадени с хирургическа точност бяха наредени около нея в полукръг, опасващ главата й. Скоро сирените известиха и пристигането на полицията. Едър, добре изглеждащ господин се приближи по коридора, предшестван от мирис на парфюм. Беше разследващия инпектор, много чувствителна към убийствата на жени личност, чиято съпруга безследно бе изчезнала преди година. Застана до трупа на Деница, огледа го и непрестанно потркваше пръста си – точно там, където години наред беше стояла брачната му халка.


Публикувано от Administrator на 09.06.2010 @ 17:07:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   lepidopteria

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:57:50 часа

добави твой текст
"Смугла нощ" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Смугла нощ
от dumite (malisia@mail.bg) на 09.06.2010 @ 18:21:27
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да коментирам, защото ще е много дълго. Просто харесах и се се размислих за много неща.


Re: Смугла нощ
от lepidopteria на 10.06.2010 @ 09:31:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че прочете и много се радвам, че хареса текста ми. А, това, че има замислясне върху нещо винаги значи, че има въпроси. Отговорите им оставям на другите, защото всеки мери със собственият си аршин.
Приятен ден, dumite!

]