Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 4
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПотъпкване на национални ценности
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Жилави стъбла прежулват прасците му до кръв. Кръвожадни къпини се опитват да го спрат, да го задържат тук горе, сред пущинака. Тук, където още го опяват и ронят горки сълзи за несбъднатата му младост.
Едри ръбести камънаци спъват магарето и то също се тътрунзи по обраслата пътека до него. Но има защо да го влачи, неговия дял от плячката, всъщност лъвския пай е в самарите на гърба на шугавото животно. Подранилото юнско слънце напича пресно обръснатите му страни. Воеводския мундир го смени с проста шаечна аба, а избелелия фес довършва маскировката. И сам сигурно няма да се познае.

Още се носят във въздуха виковете и риданията на разпуснатата чета, всъщност пияндета и хаймани от Браила и Брашов. Наложи се да използва силата на цялото си красноречие за да ги изкара от бардаците на Букурещ с обещания за тлъста плячка и ето че сега бягаше от тях, от потерята от всички. Само претовареното магаре му е спътник. Още когато се видя на къде отиват работите в империята взе решението да влезе в татковината. На султана му е все по-трудно да управлява европейските си територии, а руския император напира с казаците да го удари за последно. И това най-вероятно ще стане в родината му, в България дето още я няма. И тогава всеки ще се хване за това, дето има, колкото има и ако го има.

Той си има магарето. Пак е нещо.

И ето го сега, обръснал юначната брада, бърза инкогнито по тесната планинска пътечка надолу, към пристана в Лом дето го чака милата му. Ще се качат на гемията, ще отплават в Европата, я във Виена ще идат, я в Будапеща ще слезат. Магарето ще ги топли по пътя, пък като стигнат все някак ще се оправят със съдържанието в самара.

Е, ще му е мъчно някоя и друга година, но поне ще го грее ореола на светец, дето ще му лепнат после в България, може и за герой да го обявят, паметник да му вдигнат... Нали за това остави опръскания с козя кръв и надупчен от куршуми мундир на оная трънка. Обадиха се няколко пушкала откъм високото, той придърпа юздата и ускори крачка. Довиждане мила рóдино. Всъщност сбогом.


Публикувано от viatarna на 02.06.2010 @ 09:52:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:37:19 часа

добави твой текст
"Потъпкване на национални ценности" | Вход | 22 коментара (60 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Потъпкване на национални ценности
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 02.06.2018 @ 18:08:02
(Профил | Изпрати бележка)
Лео, разбирам желанието ти за провокация, разбирам и недотам елегантната ти алюзия с днешната политическа смрад, но това не означава, че мога дори на йота да оправдая написаното от теб.
Има неща, които стоят над всичко - те са същност, сърцевина, съкровено хранилище на българщината - и посягането към тях е престъпление!


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 04.06.2018 @ 09:28:56
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, че ценя мнението ти, Весан. Трудно бих си представил, чче няма да има реакции на това и точно затова продължава да ми е интересно и любопитно. Всъщност, ако си помислим винаги е имало, има и ще има и "друг" подход към историята. Далеч съм от мисълта, че чистите патриотични чувства са били единствената движеща сила на националното ни осъзнаване и революция. Да, сигурно са взели превес, екзалтацията на ония времена е изкарала много луди глави по балканите, да, тая лудост е движела социалните промени, но... Какво остава след тях? КОи оцеляват и се възползват от постиженията на революцията? Чии цели са постигнати? Историята казва недвусмислено, че Революцията изяжда своите деца. Така е ставало, става и ще става. За голямо съжаление!

Това беше мотива да напиша това.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 02.06.2018 @ 10:31:40
(Профил | Изпрати бележка)
Писал си го преди доста време. Интересно ми е, дали има нещо, което би променил, добавил или отрекъл в твоята гледна точка по този въпрос.


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 04.06.2018 @ 09:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не бих променил нищо в сюжета. Виж формата бих я обогатил и бих я направил още повече провокативна.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от ASTERI на 02.06.2010 @ 11:25:44
(Профил | Изпрати бележка)
!!!
Поздравявам те за погледа ,,от другата страна"!


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 13:00:09
(Профил | Изпрати бележка)
Някой все трябваше да погледне и там, нали?

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 02.06.2010 @ 11:54:07
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
33 богатиря решили что зазря...


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 13:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
Руския не ми е силната страна, но ако си решил, че се суетя си близо до истината. Но също така хич не смятам, че всичко освен Ботев е суета...
Богатирю.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от dumite (malisia@mail.bg) на 02.06.2010 @ 12:03:11
(Профил | Изпрати бележка)
Да, може и така да се гледа


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 13:01:33
(Профил | Изпрати бележка)
Идеята ми дойде като видях "демонтирания" стар паметник на воеводата. Та си рекох, дали някой не е подменил на края историческите документи!?

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от anonimapokrifoff на 02.06.2010 @ 12:08:37
(Профил | Изпрати бележка)
Сто на сто е имало и такива. Винаги има.


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 13:02:16
(Профил | Изпрати бележка)
Убеден съм, че са били повече от сто ;))) И ще бъдат!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от galina (diana610@abv.bg) на 02.06.2010 @ 12:17:28
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Защо тази художествена ИЗМИСЛИЦА е в есета ?


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 12:59:37
(Профил | Изпрати бележка)
Кой казва, че е ИЗМИСЛИЦА? И защо да не е една малка, долнопробна истинчица? Всъчност го пуснах в "пътеписи" докато се спъвах по буренливата пътечка към върха ;))
Мерси, Галина!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от krasavitsa на 02.06.2010 @ 12:51:38
(Профил | Изпрати бележка)
Е-е-е, Leo!
Ако досега в сайта някой е проявил смелост, не може да е по-голяма от твоята!
Малко си пресолил манждата - сигурно за компенсация на обратното пресоляване. Но да, крайно време е след сто и кусур години да погледнем истината в очите и да спрем да черпим сведения за историята си от литературата.
Бум!
:))))


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 13:06:50
(Профил | Изпрати бележка)
По принцип обичам и ям без сол, красива. Дори смятам, че съм спестил някои подробности, някои пикантни подправки, но това е в интерес на стегнатостта. Както ВИНАГИ съм твърдял абсолютна истина няма. Всеки си има своята, субективна истина и никой не е длъжен да се съобразява с нея или да я приема за своя, ако не иска.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от savana на 02.06.2010 @ 13:59:29
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
Ами май това беше последното, останало непотъпкано. Давайте да стъпчем и него и да си живеем спокойно, без да говорим за идеали и идеализъм.


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 14:07:09
(Профил | Изпрати бележка)
Ето един, който прозря целта ми. Браво! Най-трудно се оспорва неоспоримото, най-мъчно се събарят най-бляскавите идоли. Но нали сам Бог е казал да не си правим друг идол освен Него !?

А идеалите умряха с идеите Савана. Спете спокойно!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от savana на 02.06.2010 @ 14:48:25
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
Тези, които убиват старите идеали, би трябвало да са готови с нови иначе няма на кой да се сърдим, освен на себе си за вторичното подивяване на цялото ни общество. А аз наистина не спя спокойно, защото ме е страх от това, което се задава.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2010 @ 09:11:53
(Профил | Изпрати бележка)
Че на кому са нужни тези "нови" идоли, Савана? На онези, дето не смеят да тръгнат по стръмните, обрасли пътеки на непознатото и им е нужно някой да им сочи "верния" път? Back to Nature, това е моя девиз!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от savana на 05.06.2010 @ 20:34:18
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
Мисля, че мога да направя разлика между идол и идеал, но ме дразни, когато има провокация и тенденциозност в някои публикации, които са в противовес на моралните ми ценности(не национални) и не мога да остана безразлична.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 02.06.2010 @ 14:52:21
(Профил | Изпрати бележка)
Чист разказ си е, ако ме питаш.
И ако допуснем, че вероятността това да се е случило е една милионна част от промила, ми иде да завия вучкИ (като вълк)...
Но дори и категорично да отхвърлим хипотезата ти - пак казваш много!
Поздрави, Лео! Смело перо си ти!


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 16:34:43
(Профил | Изпрати бележка)
И аз не искам да е истина, но кой знае? Моите идоли отдавна се събориха. Вярвам само на добрата гроздова и домати без нитрати.
Благодаря Владун!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от apostolicia на 02.06.2010 @ 15:10:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ценя високо особения поглед! Поздравления! Всичко подлежи на съмнение и всичко може да бъде оспорено, истински чистото се вижда чак след като е издържало проверките, нали?
Аплаузи за смелостта, чакай разпятие! Но все пак тези, които никога в нищо не се съмняват - с какво ли занимават мислите си?!


Re: Потъпкване на национални ценности
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 02.06.2010 @ 15:13:31
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
с аритметика на келепира

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 16:37:24
(Профил | Изпрати бележка)
Разпятието е за възвишените духом. Аз очаквам най-много някоя окаяна акция "Хулещите". Но се съмнявам някой да ме забележи ;)

Поздрави апостоле!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от voda на 02.06.2010 @ 15:19:32
(Профил | Изпрати бележка)
Чети...въстания...героика...
Как точно е било, един Бог знае.

А историята си мени лицето, според обстоятелствата.

Поздравления за куража, Лео!


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 16:39:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Вода! Очаквах унищожителни критики от благоверни родолюбци, а то какво се оказа! Явно не само аз се съмнявам в блясъка на титаните ни ;)))

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от Hulia на 02.06.2010 @ 16:20:57
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Различния поглед върху ситуациите и хората (включително героите) винаги ме е привличал!:)))


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 16:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
ДА, въпреки, че не исках да наблягам на скандалното. Като изказването на Първанов на площада във Враца. Но комай така се получи. Добре, че не попадам на гневни патриоти... ;)))

Поздрави Хулиа, имаш романтичен ник.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от RockAround_theCock (tintiri_mintiri@yahoo.pliok) на 02.06.2010 @ 16:50:18
(Профил | Изпрати бележка)
Za towa. makar i da mi e mnogo trudno - 6te komentiram!
Ami, nali to4no za towa se borqt i DNE6NITE ni UPRAWNITSI... i kradtsi na natsionalno bogatstwo???
DA, Leo!!! TO4NO TAKYW *POGLED* na ne6tata im e nujen!!!
Togawa - I TE SA NEWINNI !!!
Za kakwo da se hAbim da goworim???
4e e imalo TAKIWA? E, - IMALO E !!!
No ne i tam, kydeto sa imenata na Ботев и Левски...
Za Dimitar Ob6ti li da si spomniame???
E, spomnih si go... I-kakwo ot towa?!?!
SAJALIAWAM... TE !


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 17:16:25
(Профил | Изпрати бележка)
Само не си мисли, че на нас ни е лесно да те прочетем, не по-малко усилия хвърляме от теб при писането Роки. Най ми хареса в коментара ти, че имената на Ботйова и Левски си успял да ги изпишаш на кирилица или ги копна а?
Иначе ще ти кажа, че ако само възхваляваме и правим теманета пред паметници ще се приравним на мелодраматичен американски уестърн, където добрите каубои избиват лоши индианци с тонове. Аз не искам това а ти? Или съдейки по сполучливата ти латинска транскрипция и рокаджииския ник живуркаш в страната на неограничените възможности !?! Трогнат sym ot syjaleniata ti ;)

("В" на латински се изписва с "V")

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 17:20:06
(Профил | Изпрати бележка)
Колкото до поп Кръстьо и за него съм писнал нещичко:

контрапункт на патетиката

Апостоло викат
съм ази предал
на кол ме побиват
замерят ме с кал

Свободен бил оня
кръстосвал нашир
уморил сто коня
и станал кумир

Ни мека постеля
горката му тлен
ни ласкава женска
милувка сетил

А бедния рабец
ножове - ками
ни клетви, а лебец
му дай, да мълчи!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от RockAround_theCock (tintiri_mintiri@yahoo.pliok) на 02.06.2010 @ 17:34:55
(Профил | Изпрати бележка)
Писах на латиница за да не цапам кирилицата с гнева си! Това е!
Всеки е в правото си да се прави на интересен с каквито текстове е способен да напише. ТоваЕ... демокрацията...
То и за кланетата имаше *друг поглед* на нещата...
И за турското робство - било положително за българската нация...
а и арменски геноцид НЕ Е ИМАЛО... нали? Било е *самозащита от предателства от вътре*... нали, ЛЕО???? Правси, ПРАВ СИ!!!
Извинявай... but let,s go... now...

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 02.06.2010 @ 17:55:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ама от къде толкова патетика от един рокиращ около часовника се намери, а? Каквито и исторически събития да е имало, те са факти и не можем да променим нищичко от тях. Можем и сме длъжни САМО да се поучим и да не ги допускаме в бъдеще, но и това е патетика, а мразя да изпадам в нея.

Знаеш ли, на времето преведох едно доста любопитно евангелие от Юда. Мисля, че моя превод е първия български дори. Та това евангелие не само онеправдава "Вечния юдеин" но го и възхвалява като няй-умния и предан Исусов ученик. Човека, който единствен е дръзнал да изпълни заръката на учителя си и да го предаде на фарисеите. Ако се анализира това, на пръв поглед ужасно деяние ще се види, че само благодарение на него е било възможно Възкресението без което нямаше да има и Християнство.
Та нещата са двояки, Роки. Винаги има и друга страна, както всички повтарят под есенцето ми. Но ти си първия, дръзнал да ме критикува, за което ти благодаря. Let`s go, till tomorow ;)))

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от RockAround_theCock (tintiri_mintiri@yahoo.pliok) на 07.06.2010 @ 14:44:39
(Профил | Изпрати бележка)
ДА, Лео - няма как да не се съглася:

*Та нещата са двояки, Роки. Винаги има и друга страна, както всички повтарят под есенцето ми. Но ти си първия, дръзнал да ме критикува, за което ти благодаря. Let`s go, till tomorow ;))) *

Абсолютно същото твърдя и аз. Възмутих се, не защото не е имало *...и такива...* - още повече - горчивата истина е - *сега - повечето СА ТАКИВА!...*.
Затова реагирах така бурно - от горчивото осъзнаване, че *СЕГА - повечето СА ТАКИВА!...*. Срещу ТЯХ реагирах - ако прочетеш коментара ми. ТЕ искат да се възпяват *ДОЛНИТЕ страсти* от идеализираното минало, защото това оправдава ТЕХНИТЕ мръсни дейности - СЕГА.
За това (срещу това!!!), е реакцията ми.
Идеализираните ИСТИНСКИ герои са обвинение към тях - затова им е нужно..., националните светини - да се чернят!!!... ако не може лично - то обкръжаващата действителност или обкръжението на героите ни... Основен похват на пропагандно манипулиране!
Това е. Благодаря, все пак, че не ме опровергА - както *красавица* (той всъщност е КРАСАВЕЦЪТ!!!)

Бой..Боев, 07.06.2010,
Белград



]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 07.06.2010 @ 17:03:43
(Профил | Изпрати бележка)
Хей Бой..Боев, как е сръбската плескавица? А лютата пърцуца? Още ли са на нивото от времето на Легията Раковски... пардон, обещах да не подхващам пак темата.

Много точно си усетил, че нашите национални ценности много отдавна са потъпкани и обругани.. още от времето на Ботйова и Левски :( Аз не мога да ги възстановя, поне не за себе си. Съжалявам, че ми се налага пред малката ми невръсна щерка да се престорвам на патриот. Още и е рано да прозре горката истина. Затова култивирам в душата си мои, лични ценности, пък нацията да ходи да се пърцуца някъде, все ми е тая.

Хайде поздрави и весела вечер из кафаните ;)

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от Limonka (danist@abv.bg) на 02.06.2010 @ 18:56:38
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Докога най-важният въпрос, който си задаваме ще бъде кой как е умрял, а не кой как е живял и какво е създал!?


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2010 @ 08:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Лимонке! С тоя кратък коментар извади есенцията на есето ми! Аз бих безмерно по-щастлив, ако воеводата си е поживял радостно и доволно някъде в Европата, наместо да са го опушкали като яребица в балкана.

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от Danielita на 02.06.2010 @ 20:47:30
(Профил | Изпрати бележка)
И аз искам да попитам: Това тук художествена измислица ли е или имаш някакви неизвестни нам исторически факти?
Иначе заглавието му е абсолютно точно "Потъпкване на национални ценности"
Не съм против нестандартното мислене, нито против съмнението и различната гледна точка, но не трябваше точно днес да бъде публикувано.


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2010 @ 08:16:27
(Профил | Изпрати бележка)
А ти как мислиш Даниелита, дали си измислям, или подхвърлям поредната бомба в общественото пространство? Кога, ако не днес и кой, ако не Ботев?

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от bilio100 на 02.06.2010 @ 22:25:28
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
Майсторлък се иска, nsrdbl, да обърнеш всичко наопаки!
Че пък и да ти повярват! ;)))

Bilio: )))


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2010 @ 08:17:35
(Профил | Изпрати бележка)
Нека си вярват, Билио. Вярата е полезна и лекува гъбички между пръстите ;)))

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от baijim (jimmyart@abv.bg) на 06.06.2010 @ 12:50:57
(Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg
:-)
Здрасти, Лео!
Ботев го остави!
То е от наште! И аз кат него... пиша песни и не излизам от Механата!
НАСТАНЕ ВЕЧЕР, МЕСЕЦ ИЗГРЕЕ,
ЗВЕЗДИ ОБСИПЯТ СВОДА НЕБЕСЕН,
В СЪРЦАТА НАШИ ВСЕ ЩЕ ЖИВЕЕ
НА БОТЕВ ПРЕКРАСНАТА ПЕСЕН!

Следващия път "разбий" митът за Христос!!! Мен най ме кефи, че Джисъс е пич... и е изучавал Ведическите текстове и после е учил приложна Магия в Египет... Кажи им на християните, че не само той е Божи син, а всички сме... А на тези, които го смятат за Бог им напомни, че човекът Йешуа Ханоцери е бил обрязан!
Аз съм го правил много пъти. Чел съм всичките 4-тири исмислени Евангелия и другите, коита са уж Апокрифни...

Бирена неделя ти желая!!!
И Успех в залозите за Световното! :-)))


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 07.06.2010 @ 10:22:53
(Профил | Изпрати бележка)
Здрасти Бейджин!
Когато го имаше бях от "Ботев - Враца", сега съм привърженик на "Чавдар Бяла Слатина". Така, че бих казал, че не Ботев е от наште, а аз съм от Ботев, но това е друга заигравка.

Хубаво е, че пишеш песни на фона на всичките траурни песнопения. Като се явне малко време ще дойда при теб да попеем заедно.

Прочети Евангелието на Юда в мой превод:

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=47785&mode=flat&order=0&thold=-1

В тоя автентичен документ пада яко разбиване на митове и за Христос и за "вечния евреин", който ми стана особено симпатичен след като се позанимах с превода.

Поздрави!

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от doktora на 11.06.2013 @ 16:10:20
(Профил | Изпрати бележка)
...
!!!
:“))


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 11.06.2013 @ 16:24:29
(Профил | Изпрати бележка)
mersi
въпреки, че ми прилича на китайски пентогриф :D

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от doktora на 12.06.2013 @ 15:46:22
(Профил | Изпрати бележка)
)))))))))))))

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 12.06.2013 @ 16:02:36
(Профил | Изпрати бележка)
предизвикваш ми :D :D
a за текста нещо да кажеш?

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от kasiana на 03.06.2014 @ 13:21:45
(Профил | Изпрати бележка)
Заглавието е много точно!
Мисля, че авторът не се припознава с разказвача,
а провокира читателската реакция...

През 1961 година, преди Юрий Гагарин да излети в космоса, се беше пуснал слух, че Ботев е жив и е в турски затвор...
Тогава би трябвало да бъде на 113 години...

Нямаш си представа каква еуфория от надежда беше сред нас, децата!
Тогава бях само на 13 години...

По отношение на есето - ако имаше и 1 % вероятност това, за което се намеква в него да се е случило - едва ли Захари Стоянов щеше да го пропусне...

Той не е прощавал на никого!
Затова и го отровиха...

Сърдечни поздрави!:)


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2014 @ 13:48:12
(Профил | Изпрати бележка)
Кой, тоя ли, дето клепа по националните ни идоли!? Не го познавам. Но все ми се струва, че му е писнало от идолопоклонничества, величания на тотеми и намерисваща на мухъл патетика. Добре го е казал. Винаги има и втора възможност, втори поглед и друг изход. И ако е провокирал нещо сигурно е да се поосъзнаем, поогледаме, поослушаме и да преценим малко по-трезво обстановката и събитията. А да видим и фактите. А един безспорен факт е, че не е открито тялото, нито части от тялото на воеводата. Също факт е, че дори и най-човеконенависните власти и режими не са отказвали да се погребе убит, или екзекутиран престъпник, какъвто несъмнено е бил Поета в очита на турската власт. А Ботев гроб си няма! И никой не знае, или поне не се и официално какво е станало с тлените му останки. Иде ми да ревна: Ебаси народа! ама ще се въздържа и ето, че не ревнах, ебаси народа!

Е, шом няма тяло, няма гроб тогава защо да не се е случило това от есето? Знам, че звучи подло и кощунствено, но ми е интересна, не толкова реакцията на съотечествениците, която да си призная ме изненада, колкото симпатичната за мен алтеррнатива. Колкото до разказвача, ако го срещнеш му кажи да си гледа работата, че ще го уволнят с толкова творчество. От автора :D :D :D

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от kasiana на 03.06.2014 @ 14:35:42
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, ако наистина е гнил в турски затвор и нашите правителства са знаели?! Но са замълчали...

Това ми се струва по-вероятно!
И чудовищно!

.....



]


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.06.2014 @ 15:56:18
(Профил | Изпрати бележка)
Не по-малко кощунствена е и вероятността никой да не се е погрижил да погребе останките от Поета. Никой българин, ако някой така се е чувствал от месната популация. Нима по-малко чудовищно е да сме свели главица пред ятагана, да сме се направили на застреляни и да сме си гледали търговииката и интересите, даа си ни вървят. Пък ония будали, кой ги е викал да се катерят по чукарите, че и да се опълчват на чалмаклиите? Ние от Враца поне не сме ги викали. Още повече, че турската власт ни е освободила от данъци, щото обличаме и обуваме воиската ѝ, че и за конете правим юзди и юлари.

Има го и тоя вариант, но за вероятността Поета да е гнил в турски зандани не бях чувал. Но не бих се учудил, ако е било така, а ние сме си траяли робски...

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от shiderov (shiderov@icon.bg) на 11.06.2014 @ 11:58:29
(Профил | Изпрати бележка)
Дълго време не бях влизал в сайта. Почти 10 години - влязох днес и ...
Свалям шапка на поетите, на младите хора, които правят крачка в литературата.
Това тук, не се наемам да го коментирам откъм литературно съдържание -липсва такова - неинтилигентна логорея.
Обаче страшно е другото: антибългаризма, нихилизма, и удара под пояса по патриотизма и хората дали живота си за това, което днес наричаме отечество.
За днешните времена, когато се забравиха традиционните, вековните ценности на българина - вяра, семейство, дом, отечество, патриотизъм и прочие стари, морални ценности , и се пропагандира в България под формата на политкоректност и нови глобални ценности - консуматоризъм и хомофилия, и либертариански икономически ценности на тъпо, сито, издутия тумбак, "готина мацка с бронзов тен до мен и червено ферари" - това творение е достойно и може да бъде вписано в българската гей библия на националното предателство.
Да българската история е пълна с Рачко пръдлета, поп Кръстювци, Спас Турчевци и прочие герои на консуматоризма - но има и други имена, заради които, днес все още има България. Не мерете с лекьосаните си и мръсни, лични мерки иконостаса на българската свобода и свободомислие.!
Индивиде, вземи си паспорта и лиши България от присъствието си! Мястото ти е някъде на югоизток от България или там където са разрешени гей браковете.


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 11.06.2014 @ 12:57:16
(Профил | Изпрати бележка)
Ето такива коментари уважавам! Браво и благодаря за откровението, защото останалото си е чисто лъскане на имджи и самочувствие, което по никакъв начин не ме стимулира да мръдна и на йота от Рачкопръдлевщината, Попкръстьовщината и Спастурчевщината. А ти си друга стока, високо съвестна, патриотично-морална и вероятно Националистично-шовинистична. НО СТОКА! Която от основаването на сайта не е влезла, за да види, хей-тъй, от куртоазия има ли го, няма ли го, как се развива? Пък да свали шапка на някой поет, да оближе някоя задна част на някой заслужил култур трегер и да почеше по тумбака своето и общото безразличие.

Бас държа, че пишеш речите на президента за всите патетични и общонационални патриотични събития. Или поне му рецензираш сайта. Основание да считам така е изисканата терминология, която използваш на воля в словодеянието си. "Консуматоризъм" (избих три клавиша на клавира, докат го изпиша), "либертариански икономически ценности" и това, което само разбрах е баналната, стара хомофилия, която вероятно си сбъркал с хомоФОБИЯ(?)

Но дори като изключим високо патетичните ти забележки и поянението за "Българските гей ценности", или "Югоизточните гей бракове" като цяло избиващия и понамерисващ патриотичен гняв е можело да бъде развит във строен и последователен разстрел на авторовите недомислици на къде по-публични места от изтъняващия трафик на сайта.

Но виж за едно съм готов да споря и да се боря до последния клавиш на клавиатурата си. Пропагандираната в България нова "политкоректност и нови глобални ценности" са уродливи, некоректни и понамерисват отдалече. Тук съм напълно съгласен с теб! Наистина.

Предлагам термина консуматоризъм да го замениш с далече по-краткото и разбираемо консумизъм (който съм го използвал преди 5-6 години, именно в тоя сайт за пръв път), а термина либертариански да го замениш със простичкото либерален. Така че станеш по-читаем, разбираем и въздействието от високо-интелигентните ти попръжни ще бъде по-всеобщо :D

Поздрави!
Индивида

]


Re: Потъпкване на национални ценности
от karabalak на 18.05.2017 @ 10:12:05
(Профил | Изпрати бележка)
Е те тук чак те захапах здраво!
Какво е туй, бе, приятелю? Разочароваш ме. Как можа да го напишеш и как сърцето ти даде да предадеш воеводата по тоя подъл и низък начин. Обръснал се бил. Захвърлил мундира опръскан с козя кръв! Остави друго, ами и фес наложил! Ти чуеш ли се кви си ги изплямпал!? Добре, че не са живи ония хайнами и пияндета от Браила и Брашов, че да са ти потърсили, че даже да са ти видели направо сметката. Да са те обръснали от глава до пети, да са те намазали хубаво с медец и да са те пуснали сред най-големия пчелин в същия този балкан, дето ти така безжалостно описваш в писанийцето си.

Всичко това го написах с много гняв и мъка, които се подклаждат и от отдалечеността ми от онова, което зарязах в Родината. Повярвай, колко по-далече си от нея толкова повече ти е мила и драга. Вероятно ще ме критикуваш, че съм я зарязал, а с нея и всичките верни другари и повярвай - ще си мнооого прав! Обмислям да се завърна, да се примиря с несгодите и омръзналите ни до болка битовизми, пък кавото ще да стане!

И това да го изтриеш, ако искаш още да се наричаш мой приятел...


Re: Потъпкване на национални ценности
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 18.05.2017 @ 13:13:40
(Профил | Изпрати бележка)
Балъче, с теб толкова неща ни свързват, че нищо не може да ни раздели, приятелю. Защо се терзаеш тъй от художествените ми измислици? Че той, сайта не се ли нарича сайт на хулитери? Тогава да хулиме на свобода и свободната воля да бъде нашата пътеводна светлина, приятелю!

ДА ЖИВЕЕ СВОБОДАТА НА СЛОВОТО!

]