Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 824
ХуЛитери: 2
Всичко: 826

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивият кораб (втора част)
раздел: Разкази
автор: Narwal

Минаваха дни, седмици, месец. Прекосихме Атлантика, разтоварихме в Росарио и поехме на Север към Канада, а гласът от Азовско море не се чуваше. Постепенно у мен се загнездваше идеята, че това е било обикновена халюцинация, някакъв сън в будно състояние, който за миг ме е откъснал от действителността и ме е хвърлил в света на фантазиите.
Морето беше тихо, корабът плаваше като “по ноти”. Нима в такъв момент ми беше нужно някакъв гост от отвъдното? “Гостите” от там обаче пристигат без покана, а тяхната компания във всички случаи е интересна, макар да не предизвиква приятни асоциации.
Така беше и в един декемврийски ден, когато плавахме край бреговете на Бразилия. Декември е мразовит месец за нашите географски ширини, но за южното полукълбо е разгара на лятото. Морето е приветливо, а небето е ясно и изпъстрено със звезди. Когато плаваш на юг пред носа ти е красивото съзвездие “южен кръст”. Стои пред очите като разпятие. А в нашия случай стоеше по кърмата, но отново ярко светеше и сякаш закриляше кораба от всякакви злини, които биха могли да го налетят.
Стоях на крилото на мостика и разглеждах небето. Имах навика да търся “най-красивата звезда” , да си я набелязвам и на следващата вечер отново да я откривам. Унесен в заниманието си не забелязах, когато отново в ушите ми прозвуча мекият тембър на мистириозната Семела:
- Откри ли я, капитане? Никоя ли не ти харесва достатъчно?
- Всички са хубави, но искам светлината да е по-мека и с повече цветни отенъци – отговорих аз гласно и сам се стреснах от действията си. Огледах се. На една крачка от мен стоеше вторият ми помощник Стоян.
- Отдавна ли стоиш тук? – попитах го аз строснато.
- От началото на вахтата ми, господин капитан – отговори младежът – ще рече от около час и половина.
- И ме слушаш как си говоря като лудите?
- Вие не сте казали нищо, господин капитан – учуден отговори Стоян и се прибра в закритата част на мостика.
Помислих си, че моят случай може да стане клиничен, но ми беше толкова интересно, че реших да продължа разговора, каквото и да помислят за мен.
- Стой! Не си отивай! – отново на глас казах аз.
- Тук съм – сякаш засмяно ми отговори Семела.
- Кажи ми, коя си ти? Как става така, че те чувам, че мога да разговарям с теб? Къде си? Може ли, човек да те види?
- Твърде много въпроси.....- продължи да се смее гласът.
- А! Сега пък ти е весело? Току що си помислих, че ще ме обявят за луд и ще се наложи в следващото пристанище да ме посрещат с усмирителна риза. И все пак кажи ми нещо за себе си! Моля те!
- Трудно е да ти кажа нещо повече за мен от това, което знаеш. Някога, когато бях в материалния свят бях Семела. Живях красив и охолен живот. Губи ми се спомена как прекосих границата на двата свята, но когато усетих, че съм на непознато място, път назад нямаше. Помня само, че бях сред ....морето. След това ....вече нямах проблеми. Няма го семейството, няма го кораба, няма го тялото дори, което носех.....нямах проблеми. Но точно това вече ми беше най-големия проблем. Когато човек е жив, той търси предизвикателствата, ако те сами го налитат, той е недоволен и мечтае за ...спокойствие. Ако го настигне обаче вечното спокойствие, той открива, че това е най-тежката съдба. И аз започнах да търся отново материалния свят, исках някакси да проникна там, поне за миг да видя тези, които оставих, как са, какво правят без мен. Странен е “животът” в отвъдното. Тук не сме подвластни на времето. Преминаваме в минало и бъдеще като само “прелитаме” известно разстояние. Като да преминаваш от една стая в друга. Но не усещаме пространството, материалния свят за нас е като мираж, уж го виждаме, а той за нас не съществува. Не изпитваме болка. Не изпитваме глад. Не изпитваме горещина или студ. Но все още изпитваме чувства.
- Защо остана в морето? Може би защото тук си загинала?
- Не! Не това е точната причина. Тук усещам живота. Тук сред стихиите и бурите. Тук, където има много енергия мога да се въплатя в парче материя и пак да търся това, което съм загубила. На земята сме много и всеки от нас вика с пълно гърло, но никой не го чува. Там хората чуват своята болка. Покойникът няма нужда от нищо, но живият...той има страшно много нужди и него трябва да слушат. А тук ...светът е далеч. Тук човек може да извиси душата си до нашите болки. Сега съм ТВОЯ КОРАБ. След време ще бъда ВЯТЪР, след това ДЪЖД. Всяка материя е жива. И ние сме там.
- Защо ми помогна?
- Очакваш да ти отговоря, че ти си нещо специално, нали? – отново се засмя Семела.
- Да! Теб човек не може да те излъже. Така е.
- Не! Не е затова. Просто смятам, че животът е безценен и всеки, който го живее трябва да го живее, колкото може по-дълго, за да създава все повече и повече живот. Вашият живот е единствения наш смисъл.
- Кажи ми, Семела, СЪЩЕСТВУВА ЛИ БОГ?
- Разбира се! Но ако си мислиш, че аз съм го видяла и сега мога да ти го опиша....не, това не мога. Бог съществува и го усещат и живите и мъртвите. Бог е СИЛА! Бог е ПРОШКА! Бог е ЛЮБОВ! Бог е навсякъде! Ти мислиш ли, че ЧОВЕКЪТ може да го има, ако го нямаше БОГ? Но да се разбере това не е много лесно. Когато ние преминем в отвъдното виждаме много, но можем да говорим малко, докато вие живите, виждате твърде малко, а говорите прекалено много. Но не те съветвам да търсиш да Го видиш. Нали помниш легендата за Семела?
- Да знаеш колко много въпроси имам....
- Знам! Но сега спи.....морето е тихо, небето е ясно и пълно с красиви звезди.


Публикувано от aurora на 26.05.2010 @ 09:50:22 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 39236
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Живият кораб (втора част)" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Живият кораб (втора част)
от kasiana на 27.05.2010 @ 14:13:29
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно водиш разказа!!!!!!!

Продължавам да те чета. Поздрави:)))


Re: Живият кораб (втора част)
от Narwal на 27.05.2010 @ 14:30:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти! Прекрасна си!

]


Re: Живият кораб (втора част)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.05.2010 @ 19:34:20
(Профил | Изпрати бележка)
завладя ме твоя разказ!
дай да ти стисна ръката:)
сродна душа си ми и се радвам-слънчеви поздрави!!!


Re: Живият кораб (втора част)
от Narwal на 28.05.2010 @ 20:49:30
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна си!

]


Re: Живият кораб (втора част)
от mariniki на 02.06.2010 @ 20:09:17
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
морско момче си ти, приятелю...
много ми харесва идеята, че отвъдното усеща живота
сред бурите и стихите на морето...много красиво повествование...
чета го с интерес...


Re: Живият кораб (втора част)
от Narwal на 02.06.2010 @ 21:05:10
(Профил | Изпрати бележка)
Прекасна и мила, Маги! Много се радвам, че намина! Благодаря ти за топлите думи!

]


Re: Живият кораб (втора част)
от Omaia на 20.06.2010 @ 17:28:14
(Профил | Изпрати бележка)
"Сега съм ТВОЯ КОРАБ. След време ще бъда ВЯТЪР, след това ДЪЖД. Всяка материя е жива. И ние сме там. "
"Бог съществува и го усещат и живите и мъртвите. Бог е СИЛА! Бог е ПРОШКА! Бог е ЛЮБОВ! Бог е навсякъде! Ти мислиш ли, че ЧОВЕКЪТ може да го има, ако го нямаше БОГ? Но да се разбере това не е много лесно. Когато ние преминем в отвъдното виждаме много, но можем да говорим малко, докато вие живите, виждате твърде малко, а говорите прекалено много. Но не те съветвам да търсиш да Го видиш. Нали помниш легендата за Семела?"

!!!

Има нещо магнетично и истинно във философията за живот и смърт, за човек и Бог, която изповядваш чрез епическата си героиня.
Заинтригуващ разказказвач си.
Поздравления!


Re: Живият кораб (втора част)
от Narwal на 20.06.2010 @ 18:13:36
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря! Прекрасна си!

]