Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 850
ХуЛитери: 4
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПясъчен свят
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

Цитирах им думите на Радичков: „Човекът е изречение, в което има много правописни грешки!”

- Това даже не е метафора - отговори Професора - защото буквално е така: веригите от молекули в ДНК във всяка клетка са много дълго изречение, само че не с 30, а с 4 букви. А в двадесет и трите хромозоми грешки колкото искаш...
- Не съм съгласен – каза господин С. – Точно клетката е доказателство за божествения ни произход – вероятността тя да се появи случайно от нищото в мъртвата природа е нищожна, даже никаква, направо е невъзможно!
Това бяха камъни, хвърлени в градината на Професора, тъй като той бе отявлен материалист.
- Сегашните клетки може и да са сложни – отвърна той – но първите са били елементарно устроени! И започна да ни обяснява как първите „коацерватни капки” са се появили в „първичния бульон”.
- Така ли – извика с тържествуващ глас господин С. – ами тогава, като са толкова прости и е толкова лесна работа да се зароди живота наново, защо не се случва и сега?! Или пък защо още сега не отидете в лабораторията, Професоре, и не създадете няколко! Ще ви дадат Нобеловата награда по биология...
- Може и да не е по биология – рече Мавъра. – Защото новият живот се заражда пред очите ви, а вие сте слепи и не виждате това! И не в древните топли блата и равнини става това, а в сегашното човешкото море – в „Силконовата долина”! „Силиконовата долина” господа, не е това, за което сега си мислите, защото всъщност е „силициева долина”...
Мавъра се шегуваше с нас. Или пък говореше сериозно? И докато се чудехме как да реагираме, той продължи:
- В „Силициевата долина” са се появили първите клетки, отначало са били малки, примитивни, тук-таме, а днес са вече навсякъде, хиляди и милиони – малки кристални „капки”от най-обикновен пясък, зрънца силиций...
- Мисля, че се досещам – казах – това може да е само...
Мавъра кимна, но господин С. ме изпревари:
- Силициев чип!
- Силициев чип? – повторих аз – Микропроцесори, нали!
- Да, защо не... – каза замислен и Професора. – Кристалите на силиция. Кристална основа на живота, вместо водна...
А господин Н., като ни гледаше как си фантазираме, рече:
- Е, все пак не подценявайте и силикона, приятели! И в него има още много живот...


Публикувано от alfa_c на 11.02.2010 @ 20:11:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:39:02 часа

добави твой текст
"Пясъчен свят" | Вход | 8 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пясъчен свят
от Silver Wolfess на 11.02.2010 @ 20:27:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
За клетките... Скоро в едно писание четох, че Дънов счита човешките клетки за живи същества, които цял живот работят за нас и сме длъжни всеки ден да им благодарим, че работят и, че работят добре... Ей така се сетих.


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 11.02.2010 @ 21:41:49
(Профил | Изпрати бележка)
Учителят - за много хора, но и идеалист, и ние сигурно сме малко такива, щом пишем стихове, това за клетките е много мъдро и даже поетично, но днес науката знае много повече за клетката и там вътре в нея има сили на доброто и злото, които се борят кое да надделее... но за това сега не ми се говори, Сребърна, друга тема е!

Хубава вечер!

]


Re: Пясъчен свят
от joy_angels на 11.02.2010 @ 21:13:41
(Профил | Изпрати бележка)
Драмата на сбърканите хромозоми знаеш ли каква е?
Да не дава Господ!


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 11.02.2010 @ 21:24:43
(Профил | Изпрати бележка)
Джой, тъкмо сега гледам шоуто на Иван и Андрей! Едно момче ще пее, много талантливо, в инвалидна количка е. Да, да не дава Господ, но на това момче Господ ли му е дал това? Не вярвам. Сега има реклами, можеш да включиш телевизора.

Тома

]


Re: Пясъчен свят
от salza (lorien575@abv.bg) на 12.02.2010 @ 01:37:34
(Профил | Изпрати бележка)
Все пак точния Радичков цитат гласи:"Човекът е дълго изречение, написано с много любов и вдъхновение, ала пълно с правописни грешки."
Струва си да се помнят тези думи.


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 12.02.2010 @ 11:44:03
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам забележката. Цитирал съм по памет. Аз съм много тъп и не помня цитати. Сега, като знам целия цитат, за което ти благодаря, отива на съвсем другаде разговора. Защото сигурно Професора ще каже / като голям атеист /, че ако Бог е направил човека, то тогава Бог прилича на първокласник, който старателно, изплезил език, пише под диктовка на учителката си. Аз като по-малък атеист бих казал, че Бог прилича циганче в трети клас. Жена ми е учителка и понякога им проверява в къщи тетрадките, та съм ги виждал, нашарени от горе до долу с червения химикал - пълно с правописни грешки!
Господин С. би казал, че всички деца са еднакви и пишат с много любов и вдъхновение.
А господин Н. - че всъщност не знаем какво е искал да каже Радичков.
Тогава Професора пак няма да се сдържи и ще каже, че ако не Бог е създал човека, а Природата, то тогава това, което е казал писателя, просто не е вярно, в смисъл не че няма грешки, напротив, но освен това на природата изобщо не и пука за човека и както беше казал един друг велик човек / но на, нито му помня името, нито точно думите му! /, но в смисъл, че на природата и е все едно дали ще направи зелка или човек.
Аз бих им цитирал Мат Ридли, автор на "Геномът", / удивителен учен и стилист! /, ама като не мога, така пак по памет, в смисъл, че тъй като ние, хората, сме съхранили в клетките си примитивните молекули на РНК, а бактериите не, излиза, че бактериите са "еволюирали" много повече от нас.
Всъщност би ми било интересно какво е твоето мнение по въпроса.

Поздрави!

]


Re: Пясъчен свят
от salza (lorien575@abv.bg) на 13.02.2010 @ 08:39:47
(Профил | Изпрати бележка)
Kато споменаваш атеизма се сещам за едно описание на К.Г.Юнг на модерния човек (няма да цитирам точно, не разполагам с текста сега), което гласеше, че човекът още от примитивните епохи носи в съзнанието си много богове - богът на слънцето, на огъня, на тотемното животно и т.н. и така се е чувствал като едно цяло с вселената и стихиите, но и с архетипните образи обитаващи собственото му незсъзнавано. Докато модерният човек -атеист, който се опитва да отрече Бога и заедно с Него и архетипите на несъзнаваното, които въпреки всичко си стоят запечатани там, се озовава в един огромен вакуум стигащ чак до звездното небе.
И още Юнг твърди - можеш да отнемеш боговете на човека, но само ако в замяна му дадеш други богове.
Предполагам като атеист вярваш в науката и научните доказателства. Юнг описва структурата на човешкото съзнание и механизмите по които то работи и поставя основите на аналитичната психология.
Темата е безкрайна разбира се, но дори нашия Гео Милев говори в един свой текст за Алая, вселенската душа.

поздрави



]


Re: Пясъчен свят
от karambol на 12.02.2010 @ 07:59:44
(Профил | Изпрати бележка) http://pitashtia.blogspot.com/
http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=1825§ionid=6&id=00001



Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 12.02.2010 @ 18:51:06
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Карамбол!
Мога само да добавя, че през 2002 г. на български излезе книгата на Мат Ридли "Геномът". Предполагам, че ще ти хареса, не само като информация, но и като стил.

Поздрави!

]


Re: Пясъчен свят
от sineva на 12.02.2010 @ 11:34:01
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Тома!
Много харесах!
Слънчев ден!:):):)


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 12.02.2010 @ 11:59:31
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Синева!
До обяд не беше, ама сега е слънчев, наистина, най-сетне, че тая зима ни умори!:))

]


Re: Пясъчен свят
от galina (diana610@abv.bg) на 15.02.2010 @ 11:01:27
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Живеем в пясъчен свят, строим пясъчни кули, а после се чудим защо така бързо се разпадат.
Но е прав г-н Н., че в силикона е итината.:))))))))


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 16.02.2010 @ 10:29:32
(Профил | Изпрати бележка)
На мен ли го казваш! Тук силикон и пясък дал бог:))


]


Re: Пясъчен свят
от florans (florans_x@mail.bg) на 05.08.2010 @ 18:18:28
(Профил | Изпрати бележка)
Харесвам пясъчните светове - и техните метаморфози между вечност и преходност. Пък и винаги можеш да започнеш сътворението отначало, стига да имаш песъчинки или клетки, т. е.живот...

Горещи летни поздрави!
Флоранс


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 05.08.2010 @ 23:15:35
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина горещи, Флоранс!
На море ли си, та се сети за пясъчния свят:)
А иначе, да, илюзорният силиконов / кристален / свят е вечен, но и нетраен, е, също като и другия, нали? Дано все пак нещо остане!


]


Re: Пясъчен свят
от Kanegan на 30.04.2011 @ 17:25:04
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно чувство, силни проникновения


Re: Пясъчен свят
от tomatroev на 07.05.2011 @ 13:11:41
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си тук, в пясъчния свят.

Поздрави!

]