Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 836
ХуЛитери: 3
Всичко: 839

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДа се омъжиш за милионер. Първи разказ. Къщата в Хайланд парк.
раздел: Разкази
автор: Iren_Davidoff

Да се омъжиш за милионер.
Къщата в Хайланд парк - първи разказ
Обади се моят адвокат от Ню Йорк: ”Ирен, трябва да отидеш на оглед на тази къща, изпращам ти данните, гарантирам, че нищо подобно не си виждала. Срещни се с представителя на банката, която я продава, кажи, че проявяваме интерес и питай за цената!”

Къщата в Хайланд парк
Слязох от самолета на международното летище О’Хара и с наетата под наем кола се запътих към Highland Park, намиращ се на 32 километра; влях се бавно в потока уморени коли, поели по магистрала US-41, свързваща Чикаго с Milwaukee и съседния щат Уисконсин, после се отбих от магистралата, за да вляза в престижното предградие, заселено най- вече от представители на избрания народ. Забележително събитие в Хайланд парк са фестивалителите Равиния, които се провеждат всяко лято; бях идвала преди десетина години да слушам концерт на великия Павароти, но той си отложи пътуването в последния миг, с което много ме разочарова, простих му след време. Идвах понякога да слушам изпълненията на Симфоничния орекестър на Чикаго; полу-легнали на тревата, в горещите летни нощи, мъжът ми и аз се наслаждавахме на джаз, блус и рок музика. Мъжът ми е режисьор, беше правил филм за Frank Lloyd Wright, известен американски архитект, построил невероятни къщи на различни места из Щатите, като едната от тях- Willitis се намираше тук, в това предградие, реших да се отбия и да я разгледам отново на връщане обратно, но това така и не стана.
Паркирах колата пред главния вход на италианския замък, който изпъкваше с мраморните си колони и празните си балкони на фона на каменните скучни къщи наоколо. Агентът от банката, който ме чакаше, обясни, че богатият евреин построил къщата за любимата си жена, но сега банката я продавала „само” за шест милиона долара. Имало само една представена оферта до този момент, но цената, която предлагали била много ниска. Не ми даде повече информация.
Замъкът бе на два етажа с осем спални, многобройни коридори и зали за гости. Парадният вход, тежка дървена порта със златни резета се отвори бавно към приемното фоайе , където русалки от розов мрамор плачеха без сълзи, наредени в кръг; а витата стълба с многобройни сложни дърворезби ни заведе до покоите на втория етаж. Надникнах в спалнята на господарите, беше тъмно и зловещо, леглото им бе покрито с кожа от черен самур, а отстрани на нощното шкафче стоеше малка снимка на двамата съпрузи с двете им деца - момчета на около десет и дванадесет. Стените на седемте бани бяха облицовани с невероятни каменни плочи, в средата на коридорите имаше колони от жълт мрамор, навсякъде се натъквах на безброй статуи и орнаменти, картини в различен стил висяха по стените, всичко наоколо крещеше от мъка и безсмислен разкош; замъкът приличаше на недодялана реплика на дворец на Шехерезада. Басейнът в задния двор бе опулил в небето единственото си синьо око, пътеките бяха отдавна запуснати и посипани с листа, а отстрани на къщата се намираха апартаментите на слугите, дори техните бани бяха облицовани с оникс, а коридорите им - покрити със сив мрамор. Двете кухни на долния етаж представляваха огромни помещения с шкафове от махагон, които тежаха във въздуха заедно с тъмните плътни завеси, отдавна неизползваните котлони блестяха неестествено и храна там отдавна никой не беше приготвял. Стените на приземният етаж бяха рисувани на ръка милиметър по милимертър, имитиращи сцени от дъждовната гора, а клюновете на птиците бяха очертавани внимателно със златен контур.
Агентът разказа, че на посещение в Украйна, господинът срещнал бъдещата си съпруга, влюбил се безпаметно и я довел в Щатите. Похарчил 20 милиона долара за построяването на храма на своята любов, това станало през 1998; а сега бавно умирал от рак в щата Флорида. Банката продавала къщата, защото данъците й не били плащани от две години, били около осем хиляди долара на година. Евреинът бил разорен. Защо? Агентът не знаеше.
В подземието бе изграден малък параклис, православен, с икони и свещи, помещаващ се до киносалона на децата. На входа бе закована златна табелка с надпис „Света Елена”, наречен бе на името на еврейската съпруга. Тук госпожата се молела, а съпругът уважавал религията й. Вместо да ахкам или охкам от възхищение, аз изразих възмущението си, че параклисът се намира под спалнята на съпрузите, което е неуважение към Бога, как може Богът да е поставен под спалнята на господарите, където те са се къпели в грях. Агентът ме погледна като жена, която има нужда от посещение при шринк и която не разбира как мислят богатите, него разбира се, го интересуваше дали моите инвеститори биха платили цената, която искаше банката.
На излизане от „двореца”, той ми показа интересна картина, окачена в малка зала, на която госпожата бе нарисувана като Ренесансова Мадона и за тази цел известен италиански художник бил поканен специално от Венеция, за да нарисува портрета й. Тя се влюбила в художника и избягала с него незнайно къде. Напомни ми по нещо на историята на Десислава, която се беше влюбила в художника, изографисал портрета й, дошъл също от Венеция, но през 13- ти век жените по нашите земи са имали още морал, та Десислава не бе тръгнала с бедния художник за странство и не бе оставила мъжа си, Севастократора сам.
Аз изразих своето недоумение, дори неодобрение, при което агентът реши отново, че нищо не разбирам от нищо и ме отпрати хладно до вратата.
Карах колата обратно и си мислех за историята на украинката и евреина, за Десислава и Севастократора. Споделих впечатленията си с моя съпруг, също евреин, а той каза лаконично:
- Колко тъжно!
Аз не разбрах кое беше тъжно. Дали бягството на украинката му се бе сторило тъжно, защото бягайки с бедния художник, докъде би могла да бяга с него и колко дълго любовта им би издържала без парите на стария евреин? Дали му бе станало тъжно за бавната смърт на човека от неговия народ, който бе изхарчил парите си, за да построи това безсмислие, а сега умираше самотен и сам? Дали му беше тъжно, че не би могъл той да направи филм по тази интересна история, но друг режисьор бе вече направил филм, който се излъчваше под рубриката „Замъците на Америка” по Дискавъри. Отговорът му беше чисто еврейски. Тоест, можеше да се тълкува както си искаш.
Спомняте ли си онзи страшно инресен виц за евреите, в който се разказва за майката – еврейка, която подарила на сина си две вратовръзки на рожденния му ден, едната - синя, а другата- червена и го помолила да сложи едната от тях на масата за вечеря. Когато синът се появил с червената, майката искрено изразила съжаление, че синът не бил сложил другата вратовръзка.
Споделих впечатленията си за къщата със Стивън Купър, моят колега.
- Уа! Много е показателна тази история. С никакви сараи или дворци не можеш да си купиш любов или да задържиш някого насила. Ха-ха, много е смешно! – каза той.
И на мен историята ми се струваше смешна, но нещо не ми даваше покой. Бедната красива украинка на вече повехнала възраст, бе зарязала двореца и парите и избягала с бедния художник. Защо да бяга? Можеше да си има всичко без да бяга.
Започнах да се ровя и правя справки в компютъра, отне ми много часове, ходих и до общината в Даунтаун, разгръщах каталози и списъци, попитах адвоката си, той се срещна с някакви хора, обаче накрая разбрах това, което целях. Открих, че къщата е била собственост само и единствено на Госпожата преди тя да забегне с художника, тоест тя не беше захвърлила богатствата си в името на новата любов с италианеца. Не само това, ами и всички други къщи на мъжа й, на евреина, били прехвърлени от негово на нейно име преди още тя да го напусне. Колко щеше да получи госпожата от продажбата на къщата, беше вече без значение, всичко отиваше само за нея. Тя бе единственият собственик на този имот и не само на този имот, но и на всички имоти на евреина, както и на всичките му банкови сметки. Тя го беше разорила и сега той умираше сам, беден и нещастен в южния щат.
Попитах другия си адвокат защо така му е отмъстила украинката на стария евреин, не беше ли странно?
- Не знам, но за първи път чувам някой да изиграе евреин по този начин.
Попитах Влад Красновски за неговото мнение, беше търговец на картини, украинец, живеещ в Париж.
- Мисля си, че там в Русия и Украйна специално ги обучават жените как да свалят възрастни мъже, минават на курсове, на които ги учат ги да се женят за дядковци в Щатите. Това са комунистки. Всичко е до начина на мислене.
Имах огромното желание да се запозная с Мадам, асистентката ми едва успя да ми уреди среща. Поисках да говорим за къщата, която банката продаваше. Мадам беше с дълъг нос, малка и грозновата, неприветлива и дръпната, не се усмихваше дори. Не ме хареса, почти не ме изслуша и ме отпрати бързо.
От време на време отварям интернет и следя какво се случва с къщата в Хайланд парк; миналата година бе продадена отново за скромната цена от 500,000 долара на богато семейство. Къде са 20 милиона, къде е половин милион, какво би казал евреинът, горкият! Но бихте ли живели могли да живеете в тази къща - сред спомените и историите на чужди хора, сред вещите на непознати?


Публикувано от BlackCat на 19.12.2009 @ 22:35:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Iren_Davidoff

Рейтинг за текст

Средна оценка: 1
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:41:24 часа

добави твой текст
"Да се омъжиш за милионер. Първи разказ. Къщата в Хайланд парк." | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Да се омъжиш за милионер. Първи разказ. Къщата в Хайланд парк.
от ZariN на 20.12.2009 @ 11:18:10
(Профил | Изпрати бележка)
При цялото ми желание да бъда добронамерен и мил, не мога да подмина безучастно тази невероятна претенция, подплатена единствено с класическо бездарие, при това в особено големи размери. Текстът е изключително слаб. На места глупостта, която би могла да мине за наивност, се изражда в откровена парвенющина, кънтяща като камбана в пещера. Не ми се занимава подробно с анализиране на текста, тъй като би било излишно хабене на време - все едно да коментираш надписите в обществена тоалетна.


Re: Да се омъжиш за милионер. Първи разказ. Къщата в Хайланд парк.
от Iren_Davidoff на 20.12.2009 @ 11:33:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментария, историята е действителна, затова не съм споменала имена, но много се радвам, че сте се постарали да я прочетете. Радвам с е за Вас!

]


Re: Да се омъжиш за милионер. Първи разказ. Къщата в Хайланд парк.
от anonimapokrifoff на 21.12.2009 @ 14:21:45
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът има нужда от редактиране, но определянето му като бездарен е неоснователно.