Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 806
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 807

Îíëàéí ñåãà:
:: diogen

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊúùàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: mitko_jordanov

Ñåäÿõìå â ìàëêà êðú÷ìà íà áðåãà íà îêåàíà è ðàçïóñêàõìå ñëåä ãîðåùèÿ äåí. Êîìïàíèÿ îò íÿêîëêî ÷îâåêà ñúáðàíè îò ðàçëè÷íè êðàèùà íà Áúëãàðèÿ. Îêîëî íàñ ñå ëååøå èñïàíñêà ðå÷. Çàñëóøàí â ðèòìèòå íà âå÷åðòà íå ó÷àñòâàõ â îáùèÿ ðàçãîâîð. Ìëàäåæà äî ìåí íàòèêà â ðúêàòà ìè íÿêàêâà ñíèìêà. Êúùà, îãðîìíà, áÿëà, èçâèñåíà ìåæäó ñòàð îáîð è çåëåí÷óêîâ ïàðíèê.
- Êàêâî å òîâà?
- Íà Ãîøêî êúùàòà, êúäåòî ñè âëàãà ïàðèòå.
- ×åòèðè åòàæà, ïåò ñòÿè, äâå áàíè è äâå òîàëåòíè íà åòàæ. Ñåäåì ãîäèíè ÷óêàì òóêà, ñåãà ÿ çàâúðøèõìå, íÿìà äà òè êàçâàì, ñòîòèöè õèëÿäè åâðî, ìðàìîðè, äîãðàìà, ìåñòíî ïàðíî – ðàçïàëåíî ðàçêàçâàøå ñîáñòâåíèêà íà ñíèìêàòà.
Ïîãëåäíàõ îòíîâî ñíèìêàòà. Êâàäðàòíà ïîñòðîéêà ñ ìàëêè ïðîçîðöè, çàîáèêîëåíà îò êàëíà ïëîùàäêà ñ ðàçõâúðëÿíè ñòðîèòåëíè ìàòåðèàëè.
- Çà òîâà ëè ñå ìèçåðóâàø òóêà òîëêîâà âðåìå, çà íÿêàêâè ñè òóõëè è áåòîí?
- Äà, àìà ñåãà íà öåíòúðà íà ñåëîò`î íàé-ãîëÿìàòà êúùà – ñàìîäîâîëíî ïîòðèâàøå ðúöå þíàêúò
- Çà êàêâî ìè å òàêàâà êúùà, òîëêîâà âðåìå íà áúõòàì, ïúê ïîñëå, ïîäðúæêà ðåìîíòè, àç äîãîäèíà åäíî àïàðòàìåíò÷å â Ñîôèÿ..-.
ñàìî òîâà ñè ãîâîðèì íàøåíöè òóê, çà êúùè. Âñåêè äîøúë äà èçïúëíè ìå÷òàòà ñè çà êúùà. È àç äîéäîõ çàðàäè êúùà, îùå å ïðåä î÷èòå ìè. Äâîð îãðàäåí ñ ïðÿñíî áîÿäèñàíè äúñêè. Ìàñèâíà ïîðòà òåæêî ïðîñêúðöâà. Êàìåííà ïúòåêà îãðàäåíà îò öâåòíè ëåõè. Âúðõó îãðîìíè äÿëàíè êàìúíè äîñòîëåïíî ëåæè òâîðáàòà íà ñòàð âèåíñêè ìàéñòîð. Êúùàòà ñúñ ñòîãîäèøíà ðîäîâà ïàìåò.
- Êàòî âëåçåø ïðåç âõîäà – ñòúëáè, åäíàòà íà ãîðå, äðóãàòà íà äîëó
- Çà ìàçåòî ëè?
- Êàêâî ìàçå? Ìåõàíà äâåñòà êâàäðàòà. Ñåãà áàùàòà áà÷êà ëàìïåðèÿòà. Íÿìà äà òè êàçâàì ñ êàêúâ çîð íàìåðèõìå îðåõ, åäèí îãðîìåí â ãîðàòà, òðè íîùè ãî ïðåêàðâàõìå ñ Óàç-êàòà.

Âñåêè êúò îò íåÿ ðàçêàçâà. Ïîñðåùà òå ïðîñòîðåí âåñòèáþë, îñâåòåí îò ïðîçîðåö íà öÿëà ñòåíà, ñòàð êðèñòàëåí ïîëþëåé ïðàâè âå÷åðèòå ÿðêè. Öàðè ñïîêîéñòâèå, òèøèíà òå îáãðúùà è ñâàëÿ îò òåá âñÿêàêúâ òðåïåò è íàïðåæåíèå. ×óâàø ãëàñà ñè òèõ è ñìèðåí. Íÿìà ìíîãî ìåáåëè, äâåòå êàðòèíè ïðåíàñÿò â äðóãî èçìåðåíèå. Ñÿêàø ïîïàäàø íà íÿêàêúâ îñòðîâ îçàðåí îò ñëúíöå è îïèÿíÿâàùè àðîìàòè, îòêúñíàò îò ðåàëíèÿ ñâÿò. Ïîòúâàø â êðàñêèòå íà ñåìïëè òàïåòè. Ìåêà ïúòåêà ñòàÿâà ñòúïêèòå êúì ãîñòíàòà. Ëúñíàòè íèêåëîâè áðàâè ãàëÿò ðúöåòå òè. Ðåçáîâàíè ìåáåëè, ìåäåí îáêîâ è ñòàðèííà äàìàñêà. Ïðîñòîðíà è òîïëà. Äèøàø ñïîêîéíî è ñ ëåêîòà. Îò ëÿâî ïèÿíî, îò äÿñíî ìàñèâåí áþôåò. Îãðîìåí ïðîçîðåö ñðåùó íåãî ïîðòðåò. Ñòàÿòà íà äåòñòâîòî ìè. Ìîÿò ñâÿò. Èçïúëíåí ïðåç äåíÿ îò áàáà ìè ñ ïîó÷èòåëíè ìîíîëîçè, òÿãîñòåí êúì ÷åòèðè ñëåä îáÿä, êîãàòî ëåëèòå ïðèñãèãàõà çà ñëåäîáåäíî êàôå è íàáóòâàõà â óñòàòà ìè êåêñ÷åòà, ñîëåíêè è êàêâè ëè íå ñëàäêèøè, ùàñòëèâ âå÷åð ñ äÿäî ìè, ñåäíàëè îêîëî ìàñàòà ïîä ïðîçîðåöà ïîêðèòà ñúñ çåëåíî ñóêíî ñ òåñòå êàðòè. Îìàãüîñàí ñâÿò. Îò ñòàÿòà èëè îò êàðòèòå.

- Íà ïúðâèÿ åòàæ å ãîëÿì õîë, ñòî êâàäðàòà ñ êóõíÿ, à îòñòàðíè ùå áàðíà ôèòíåñ çàëà ñúñ ñàóíà è äæàêóçè.
- Òîâà çà êàêâî òè å? Öÿë äåí õàìàëóâàø
- À-à, íåêà äà èìà, ùå âèäèø íÿêîãà êàòî ìè äîéäåø íà ãîñòè ùå ñè ñåäíåì â ñàóíàòà ñ ïî åäíî ïèòèå è ùå ñè ñïîìíÿìå êàê ñìå ñå ìú÷èëè â Èñïàíèÿ.

Ñàìî áèáëèîòåêàòà ìå èçâàæäàøå îò òàçè ìàãèÿ. Òàêà íàðè÷àõà êàáèíåòà íà òàòêî. Ùîì äîìúò ñå íàïúëíåøå ñ õîðà è íàñòàíåøå ñóìàòîõà, òèõî ñå âìúêâàõ è ñå ñâèâàõ â èçòúðêàíîòî äúðâåíî êðåñëî. Áÿõ ÿ êðúñòèë öàðñòâîòî íà ìðàêà. Ñàìî íàñòîëíàòà ëàìïà îñâåòÿâà ðúöåòå òè. Ñòåíèòå îáëèöîâàíè ñ êíèãè. Îùå ïðåäè äà ìîãà äà ñðè÷àì áÿõà ëþáèìèòå ìè èãðà÷êè. Ðàçëèñòâàõ ãè âíèìàòåëíî, êàêòî ïðàâåõà ãîëåìèòå. Âðúùàõ ãè îáðàòíî òî÷íî íà ñúùîòî ìÿñòî îò êîåòî ãè âàäåõ. Ãàëåõ äåáåëèòå èì êîðèöè è òå ìè ïðåäàâàõà ñâîÿòà òîïëèíà. Ïàðåõà ìå ñëåä âðåìå êîãàòî ñå íàó÷èõ äà ÷åòà. Êîëêî îáðàçè ìå ïîñåòèõà òàì, ðàçêàçàõà ìè çà ñåáå ñè, çà èñòèíèòå, çà æèâîòà.  òúìíèíàòà è èçïëóâàõà êàðòèíè îò íåáèâàëè ìåñòà, ïðèñòèãàõà ñúñ çâóê è àðîìàò. Íèùî íå áåøå â ñúñòîÿíèå äà ìå îòñêóáíå îò íåÿ, îñâåí äÿäî ñ òåñòåòî êàðòè.

- Âñè÷êî ñàìî ñìå ñè ïðàâèëè, ñ áàùàòà è ñ äåäàòà, çà ìàéñòîð åäèí ëåâ íå ñúì äàë, àìà äà íå ìèñëèø, ÷å å ëåñíî, àç îò òÿõ ñúì íàó÷èë çàíàÿòà è çàòîâà òèÿ òóê äîáðå ìè ïëàùàò.

Âñåêè ïåòúê âå÷åð äÿäî ñâàëÿøå õàëàòà è îáëè÷àøå êîñòþì. Êâàäðàòíàòà ìàñà ñúñ çåëåíî ñóêíî ñå ïðåíàñÿøå ïîä ëàìïèòå. Âñè÷êè ñå èçíàñÿõà îò ãîñòíàòà è çàìèðàõà ïî ñâîèòå êúò÷åòà â êúùàòà. Êúì äåâåò, ñëåä âå÷åðÿ èäâàõà ïðèÿòåëèòå íà äÿäî. Èãðàåõà êàðòè öÿëà íîù. Ñóòðèí òúðñåõ â äæîáà íà äÿäîâîòî ñàêî ëóê÷åòà, ïå÷àëáàòà îò áåçñúííàòà íîù. Ïðåç îñòàíàëèòå âå÷åðè çàïî÷íàõìå äà ãè ðàçèãðàâàìå äâàìàòà. Ñ êàðòèòå ñå íàó÷èõ äà áðîÿ, íàó÷èõ ñå äà ñìÿòàì. Îâëàäÿõ âñè÷êè èãðè íà êàðòè, à êàðòèòå çàâëàäÿõà ìåíå.

Ãîðåùèíàòà îòñòúïè íà ìîðñêèÿ áðèç. Óìîðàòà íàòèñíà êëåïà÷èòå, ðàçãîâîðúò ñòàíà âÿë. Èñïàíñêàòà ðå÷ íàîêîëî çàãëúõíà. Áàâíî ñå ïîíåñîõìå êúì áàðàêèòå äî ãîëåìèÿ ñòðîåæ. Ñíèìêàòà è ñïîìåíúò èçãîíèõà ñúíÿ ìè. Êúùàòà ñòîåøå ïðåä ìåí, êîãàòî îáúðíàõ ïîñëåäíàòà êàðòà â ãóáåùàòà ðúêà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 06.12.2009 @ 18:37:54 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   mitko_jordanov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
384 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 4126
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Êúùàòà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êúùàòà
îò doriana-doriana íà 08.12.2009 @ 09:09:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://doriana129.wordpress.com/
Èõ, ìíîãî òúæíî! Äà çàãóáèø äåëîòî íà öÿë åäèí æèâîò èëè ìîæå áè íà íÿêîëêî ïîêîëåíèÿ ñ åäíà ãóáåùà êàðòà!
Ïîçäðàâè çà õóáàâèÿ ðàçêàç!
:)