Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 3
Всичко: 588

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКоричка хляб и канче вода
раздел: Разкази
автор: PLACEBO

„Какво същество съм аз... Притежавам амбициозната цел да удовлетворя себе си, за да ми е добре в собствената кожа…
Не отстъпвам от собствените си територии. Не давам косъм да падне върху моята площ. Да не влезе нищо чуждо в моето пространство, да не ми откраднат времето. То си е само и единствено мое – това време. Всичко това нарича ли се Свобода?!
Неочаквано, в живота ми настъпват промени, които могат да се оприличат на земетресение 9-та степен по Скалата на Рихтер. И тогава душата ми се пробужда от дълбокия си сън. Подсъзнателно търся Своя Път. Опитвам тук и там. И защото „Когато Ученикът е готов, Учителят сам идва при него”, започвам да се срещам с други странни на пръв поглед същества. И колкото и да не ги приемам привидно, изведнъж прегръщам техните идеи и тръгвам по Пътя, от който няма връщане. Пътят на търсенето на собствената Истина. Някои се опитват да търсят и Абсолютната Истина, но дали някой някога е успял?!
Започвам да покорявам върхове, но това не са победи над планината, това са победи вътре в мен. Започвам да побеждавам себе си. Осъзнавам смисъла на Страданията. Какво е Страданието? Голямото разочарование от факта, че не са постигнати желанията ми. Защото или не зная какво желая, или желая погрешни неща. И желаейки ги, си строя собствени въздушни кули върху пясъчна основа, не върху твърда почва.
По време на Пост оставам сàмо със себе си, не ми трябват никакви желания. Желанията ми носят страданията. Безветрието в открито море ми носи блаженството на душата. Каквото ми се даде и случи, на момента ще решавам как да постъпя. Разбирам смисъла на смирението все повече и повече. Милосърдието ми става „А, Б” на съществуването ми. Заспивам с благодарност, събуждам се с Любов. Милосърдието изисква постоянно жертване. Жертването лекува Его-то. Желанията са свързани с Его-то. Къде е границата между себеуважение и Его?! Обичайки себе си, обичам Бога в мен. Всички, които ми досаждат с присъствието си, неслучайно са попаднали в живота ми. Сигурно е, че трябва да ги насоча, да им помогна, да съм до тях. И тогава няма да ги възприемам като досадни и неприятни. Давайки на другите, ще забогатявам все повече и повече.
Постът, сам по себе си, не представлява нищо. Онова, което е в мислите ми, то е важно. Липсващите желания и те са важни. Спокойното море, хармонията в мен, увереността, че има кой да ми помогне. Благодарност и радост изпълват цялата ми душа. Не желая да споря с никого. Не завиждам на никого за нищо. Ако успея да осмисля „скъсването” на всички връзки и освобождаването от оковите на привързаността... Привързаността пречи на вътрешната свобода. Стремежът към свободата – в това трябва да вникна. Но онази Свобода, която е скрита дълбоко в мен.”

Съществото посегна към коричката сух хляб. Стори му се най-вкусната гозба на света. Достатъчна му беше, почувства ситост. Отпи от водата в канчето. Беше по-сладка от която и да е луксозна напитка в скъпа кристална чаша.
Беше почти четиридесетия ден на поста му високо в планината. Не помнеше дали е жена или мъж. Приливът на сили беше неочакван за него. Изпадна във възторг, когато успя да премести със силата на мисълта си едно малко камъче. После се изплаши, да не би да даде хляб на Его-то си.
След няколко дни щеше да се върне в реалността. Помнеше всяко едно свое земно задължение. Но сега виждаше всичко от друг ъгъл. Знаеше кому ще помогне, как и защо. Какво ще направи с банковите си сметки. За първи път насам от години не почувства желание да седне пред компютъра си и да се отдаде на дълго висене в интернет. За първи път му беше безразлично какво ще се случи с децата му. Животът си беше техен. Те просто бяха Същества на Вселената и Бог се грижеше за тях.
Съществото пое дълбоко въздух и с жадни сетива се отдаде на Природата.

Беше поело по Пътя. И нямаше връщане назад.


Евгения Маринчева


Публикувано от alfa_c на 20.11.2009 @ 16:55:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:41:37 часа

добави твой текст
"Коричка хляб и канче вода" | Вход | 19 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Коричка хляб и канче вода
от voda на 20.11.2009 @ 17:10:03
(Профил | Изпрати бележка)
"Привързаността пречи на вътрешната свобода".

Много философия и хуманност има в този разказ.
И етолкова хубаво написан!
Поздрави!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 20.11.2009 @ 22:45:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ели, много се радвам, че си го прочела! Ама много!
Поздрави и на теб!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от zkuceva на 20.11.2009 @ 18:00:03
(Профил | Изпрати бележка)
Много мастилено и водолейско - готова си да прекрачиш в най-новото време...
Поздравления.
Добави му картина.


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 20.11.2009 @ 23:29:05
(Профил | Изпрати бележка)
Хееей, Хариии!
Не мога да не отбележа "мастилената" ти корица на чудесната ти книга!
Сполай, че прочете!
За картина - добре! Ще помисля!
Поздрави!
:-)


]


Re: Коричка хляб и канче вода
от Hulia на 20.11.2009 @ 18:06:08
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Просветлена творба на просветлен автор...носи Благодат и Хармония:)))
С дъжд от светлина ме засипа...
Радвам се, че те познавам, Жени!:)
С обич:)
{} {} {}


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 20.11.2009 @ 23:30:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ули, знам, че хората, които ме разбират, ще оставят диря тук... И бях убедена, че ти ще бъдеш една от тях!
И аз се радвам, че те познавам!
Обич за теб!
{} {} {}

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от esennolisto на 20.11.2009 @ 21:10:41
(Профил | Изпрати бележка)
Вълшебно е! Благодаря че ми напомни за вътрешната свобода. Произведението ти казва много и достатъчно.


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 20.11.2009 @ 23:32:06
(Профил | Изпрати бележка)
Приятно изненадана от коментара ти!
Благодаря ти, esennolisto!
Стана м ихубаво, че с нещо съм успяла някак си да ти помогна, дори с "напомнянето" за вътрешната свобода!
Поздрави!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от dandan на 20.11.2009 @ 23:39:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох, Жени...размисли ме - все някога идва момент, в който можем да променим себе си - към по-добро. И няма по-истински катализатор - казала си го - от природата.



Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 21.11.2009 @ 00:08:41
(Профил | Изпрати бележка)
Дани, прегръдка за теб, мъдрата и знаеща душа!
Благодаря ти!
{} {} {}

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от rosi45 на 21.11.2009 @ 07:38:12
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно! Браво!!!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 21.11.2009 @ 08:31:48
(Профил | Изпрати бележка)
rosi45, браво, че прочете!
Благодаря!
:-)))

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от lisiza (darkita@abv.bg) на 21.11.2009 @ 17:19:13
(Профил | Изпрати бележка)
Привет, Жени! Човек има нужда от много малко за да усети своята същност, да намери пътя си, да се усети свободен. Много философски теми, над които има за какво да се замисля. Поздрави!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 07:58:26
(Профил | Изпрати бележка)
Привет!
Малкото неща дават много, така е!
А пък - ако повтаряме и потретваме:
"Любов, любов, любов..."
не ми се мисли колко хубаво ще бъде :-)))

(Цитатът няма да казвам чий е :-)))))))))

Поздрави и благодаря за това, че прочете!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от Gerlan (Gerlan@abv.bg) на 21.11.2009 @ 21:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
- Не приемай коментара ми твърде лично-хареса ми това, което прочетох, мен не не ме бива много в прозата.
-За това, което си написала е нужна фантазия и още-нещо и това, навярно е съществото, което поема дълбоко въздух и живее във нас...и се изразява с такива красиви думи!

Поздрави Френд! Харесах...


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 08:00:18
(Профил | Изпрати бележка)
Френд, ама защо - съвсем лично си го приех коментара!!!
Много ти благодаря. Съществото е в нас и много се радвам, че имаш такъв усет за нещата!
Слънце в душата ти!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от nadya на 22.11.2009 @ 08:11:01
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Любовта и природата, когато осъзнаем, че сме част от нея...ни правят по-добри.:)

Отивам да замръзя егото си във фризера ;)

Поздрави, Жени!:)


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 11:37:24
(Профил | Изпрати бележка)
Еха:-))) Горкото Его!!!
:-)))
Не го замразявай, дръж си го... но по-наскрито :-)
Поздрави, Наде!
:-*

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от mariq-desislava на 22.11.2009 @ 10:30:38
(Профил | Изпрати бележка)
какво да ти кажа - няколко дни го чета
написаното ми е близко по дух
много мъдрост има събрана в текста ти


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 11:38:45
(Профил | Изпрати бележка)
Мери-Деси, благодаря ти!
И аз го чета многократно... чудя се как съм го изстреляла в петък следобед. Сигурно не е случайно.
Слънчева неделя!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от ANG на 22.11.2009 @ 12:15:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Какво същество съм аз...
Притежавам амбициозната цел да удовлетворя себе си.
Не отстъпвам от собствените си територии.
Не давам косъм да падне върху моята площ.
Не давам на нищо чуждо да влезе пространство,
Не искам да ми крадат от времето.
Всичко това нарича ли се Свобода?!

Неочаквано, в живота ми настъпват промени -
земетресение 9-та степен по Скалата на Рихтер.

Тогава душата ми се пробужда от дълбокия си сън.
Подсъзнателно търся Своя Път.
Опитвам тук и там.


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 13:07:05
(Профил | Изпрати бележка)
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 22.11.2009 @ 17:31:42
(Профил | Изпрати бележка)
!!! Жени!!!
същественцето с моренцето по предписание


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 21:42:08
(Профил | Изпрати бележка)
Дозата е супер лековита!
Същественце с моренце!
:-)))
{} {} {}

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 22.11.2009 @ 17:35:53
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Все едно чета " Сидхарта" на Х. Хесе, само че през твоята лична призма.. Няма как душата да познае Пътя, ако в някакъв момент не отбие в сенчестите си гори за размисъл и разглеждане на вътрешната си карта- пътеводител... И после...коричка хляб, канче вода и...Път..:)
Поздравявам те, прекрасно същество такова!:)
:*****


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 21:43:07
(Профил | Изпрати бележка)
Подобно същество, радвам се, че даде сигнал!
Вътрешната карта - пътеводител - ама как го рече само!!!

цел, цел и цел!!!

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от Black_dog на 23.11.2009 @ 12:56:36
(Профил | Изпрати бележка)
А аз си мислех, че "Странджа не е манджа" ;)


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 23.11.2009 @ 19:33:28
(Профил | Изпрати бележка)
Странджа е страхотна манджа!!!
:-)
Ииииииииииии, тъй ме зарадва с появата си тук!

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от delfinivoda на 23.11.2009 @ 21:53:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ с много размисли!
Наистина на човек му трябва коричка хляб, малко вода и Любов!
Поздрави!
:))))))


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 24.11.2009 @ 22:26:57
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина, наистина!
:-)))
Поздрави и на теб и благодаря за прочита и коментара!

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от zinka на 25.11.2009 @ 07:02:35
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм хармонията между различните ми половини. :)
Или- каквото има там... :)

Прочетох с удоволствие!

Поздрави!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 26.11.2009 @ 06:32:35
(Профил | Изпрати бележка)
Зини, искрена благодарност!
:-*

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от vanilin (vivian55@abv.bg) на 25.11.2009 @ 17:50:23
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Евгения! Много дълбоки прозрения, поднесени майсторски и ненатрапчиво! За мен беше удоволствие да го прочета!
Поздрави!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 26.11.2009 @ 06:33:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ванилине, сполай за прочита!
Хубав ден!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от secret_rose на 23.07.2010 @ 15:28:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много хубав разказ... много проникновени истини са открити, много дълбоки... Необятна е душата, неподозирани са пътищата и, когато ги прокарва...

"Осъзнавам смисъла на Страданията. Какво е Страданието? Голямото разочарование от факта, че не са постигнати желанията ми."

Игрите на егото сътворяват такава една примамлива двойнственост в нас, сякаш сме двама - единия страда а другия опитва да облекчи страданията. В прекрасната книга, която чета ги наричат материален и етичен Меркурии (символично). А истината за заличаване на страданията е ивън тях, в един нов, посветен Меркурий, съвсем тих... безличен и беземоционален, който знае, че изкореняването на страданието не се случва с действията ни на хуманност, а с търсене на причините му.
Извини ме за многословието, споделих мисли, които прокара в мен това чудесно четиво...

Поздрави, Евгения!


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 23.07.2010 @ 21:37:14
(Профил | Изпрати бележка)
Зарадва ме, че си се спряла точно на този разказ, secret_rose!
Откривам в теб сродна душа, а това си е едно малко щастие!
И многословието ти е добре дошло :-)
Поздрави и приятна вечер!
:-)

]


Re: Коричка хляб и канче вода
от crazytrainnobrain на 16.12.2010 @ 11:42:10
(Профил | Изпрати бележка)
...За пореден път оставам безмълвна...
Велик Творец Си! Ти - неземно същество в човешка форма и с човешко име...


Re: Коричка хляб и канче вода
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 19.12.2010 @ 18:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
Обикновена земна жена...
Благодаря ти за коментара, crazytrainnobrain !
Фенка съм на твоите стихове!
Поздрави! :-)

]