Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 841
ХуЛитери: 2
Всичко: 843

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКлетвата
раздел: Разкази
автор: joy_angels

- Щото сте зинали, чорбаджи, да лапнете всичко. Само гробищата не са ваши, ама знае ли се... Може и те да станат ваши!

Чорбаджи Недко слушаше от чардака, а Кера Вдовицата пустосваше пред вратника. Беше хванал Кериното момче да краде захар. Недковица завила една фунийка на голямото дете на Стоил, че лоша кашлица имаше. Пък то да я захвърли на двора и Кериният син да вземе да я изяде. Чорбаджията го изгони, а Кера вместо да бе благодарна, че не го нашиба тогава с пръчката, беше дошла да се разправя за платата му за три месеца... Безсрамница беше.
- Плата за крадец няма! – рече чорбаджията и махна с ръка, като да й сочи пътя.
- Че за една щипка захар ли си, чорбаджи? – не мирясваше вдовицата. – Зимниците ти преливат, хамбарите ти се огъват от жито, кошарите ти тесни от стока, земята оттук до края – все твоя... Не посягай на сираче, че е грях, чорбаджи!
- Сираче, ама крадливо... Няма плата! – отвърна чорбаджи Недко – Да не му е стъпил кракът тука, тъй да му речеш!
- Ден да дойде, никой да не стъпва в двора ти, чорбаджи...

Не беше лоша жена Кера, ни синът й беше калпав. Но при толкова народ, дето работеше за него, чорбаджията трябваше да пипа с твърда ръка. Недковица слушаше отвътре, па се обръна към мъжа си и рече:
- Върни го, мъжо, че грях е това, сираче е.

Чорбаджи Недко погледна към нея, но нищо не рече. Жена му видя в това добър знак и додаде:
- Майчини клетви много хващат... Дай да си немаме гайле. Върни го момчето, па и платата му дай, че са голи като пушка...
- Не! – отсече чорбаджията – Да му е за урок. И на другите хрантутници да им е за урок.

Вечерта Недковица тайно уми лицата на трите си внука със светена вода, да им е против уроки. Никой освен бебето на Яница, Стоиловата жена, не обърна внимание. Бебето се разплака, че види се му стана студено, но майка му му даде да бозае и то стихна.

На Кера думите ли хванаха място или водата на времето беше променила посоката си, та текна наопаки, но в двора на чорбаджи Недковата къща от тази есен почнаха ядовете. Имаха два лушнака, два чудни ореха, от ядките на които изкарваха добри пари. Големият орех беше наречен на големия Недков син – Стоил, а малкият – на породения брат Мирчо. Дърветата се редуваха – ту едното, ту другото раждаше повече и се случваше така, че същата година и булката на единия брат раждаше. Стоил вече имаше две деца, а Мирчо – едно, но тази година беше ред на неговата жена да добие дете... Ала есента лушнаците се засушиха откъм върховете. Родиха, но орехите се оказаха с калпава ядка. Мирчо ги закара за продан на Ахмед ага в града, че правеше най-хубавите турски сладкиши и му трябваха орехи. Едвам взе обаче и половината от ланската цена, а през нощта жена му пометна.

Чорбаджи Недко се спомина зимата – задави се с тиквеник. Уж приказки само бяха, че задавянето със сладко е много опасно... Венета, Мирчовата булка, беше направила тиквеника, всички хапнаха, но парче орех ли, що ли влезе на чорбаджията в кривото гърло. Скочиха, удряха го по гърба... Стоил даже в устата му бръкна с пръст, но баща му посиня, посиня, па изхърка и беше дотам. Недковица не го прежали – сви се тая ми ти жена, че с мъжа си цял живот бяха карали в един впряг - и без него като да окуця. Потегли си още малко браздата, ала крива вървеше и живеенето не й спореше. Една вечер остана след всички в голямата одая, че не й се спеше, а на сутринта я намериха катурната на пода, както си беше седяла на столчето.

С това се започна, но не свърши. Някаква неведома болест тръгна по децата в селото. Дойде доктор чак от града, каза, че и по други села имало, но кой ли го интересуваше какво става по другите села, щом неговата къща се зачерняше. Менингит било – казваха в кръчмата тайнствената дума. Девет деца си отидоха едно през друго. Две от тях бяха чорбаджи Недковите внуци. Само най-малкото дете на Стоил оцеля – дали защото още сучеше, дали защото Господ просто се смили над душичката му...

Лошото се настани в къщата на чорбаджи Недко и това си беше. Зарязаха Стоил и Мирчо имоти и търговия, почнаха да продават земи, изгониха ратаи... Макар и по-възрастен, Стоил беше само година и нещо по-голям от брат си и думата му не тежеше особено. Братята често спореха пред жените си и накрая намираха решението в кръчмата. Венета и Яница – двете етърви – не се имаха още по времето, когато Недковица беше жива, но бяха научени да мълчат. Ала щом братята излезеха от къщата, свадите почваха.

Когато Венета за две нощи загуби детето си, в мъката си видя само оцелялото бебе на Яница. Не помисли, че голямото момче на етървата също замина с братовчед си. Зачерни се Венета, че не беше прежалила още помятането, пък остана и съвсем без деца. Яница поне се тешеше с малката си дъщеря, а Венета кукуваше, обикаляше къщата посред нощ и с всяко дочакано утро като да губеше все повече разсъдък... Стигна се дотам, Яница да моли Стоил да се махнат нанякъде. Страхуваше се да остава сама с детето и Мирчовата жена в пустата къща. Най-шумният, най-богатият двор в селото за година време се превърна в чумаво място. Никой – ни комшия, ни просяк – не похлопваше на тежката чорбаджи Недкова порта. Даже плочникът пред къщата одивя в бурени.

Години напред мъжете в кръчмата и жените по седенките щяха да приказват за деня, в който Венета отрови мъжа си. И го отрови по погрешка, щото болният й ум, вторачен само в бебето на Яница, беше намерил решение. Кой щеше да се грижи за детето, ако майка му и баща му внезапно се споминеха? Щастлива от отговора, тя търсеше само начина и го намери: сготви гъбена яхния, и я раздели. В половината добави бяла мухоморка, другата половина остави ядлива. Насипа двете яхнии в две различни паници, да ги не обърка. От едната щяха да ядат тя и Мирчо, от другата – Венета и Стоил. После – като им почнеха мъките, щеше и тя да се присвие, уж и тя е яла отровно. На Мирчо нищо не каза.

Провидението обаче си имаше свои планове. По залез Мирчо като никога влезе пиян и прегладнял в кухнята и – като видя двете чинии, наяде се. След час Венета отиде да слага масата и намери мъртвия си мъж на пода до оджака. Изрева и се хвърли отгоре му да го налага с юмруци. Като чу виковете Стоил дотърча отнякъде, видя лудата си снаха да лежи върху Мирчо и я изблъска. Огледа тялото на брат си, видя му се свършил, но за всеки случай хукна да търси знахарката.

- И така – разказваше по седенките Кера Вдовицата, а другите я гледаха в устата и попиваха – останали двете чорбаджи Недкови снахи сам-саменички. Но Яница била в одаята при детето и нямала идея що става из къщата. Изведнъж вратата с трясък се отворила и чорлавата, разпенена Венета влязла и викнала: “Дай детето! Това дете ще е мое”. Яница държала момиченцето в скута си, тъкмо да му даде да бозае. Стиснала детето към себе си, то ревнало, а Венета извадила огромен нож и пак рекла: “Ако не ми го дадеш, заколвам ви и двете – няма кой да ви отърве!” И понеже онемялата Яница се помайвала, онази пристъпила напред и съвсем отблизо просъскала: “Ще гледаш как мре, ако не ми я дадеш”...

Тук Кера правеше дълга пауза и някоя от младите булки не издържаше, та се обаждаше:
- Като да ги е проклел, някой... И после, лельо Керо? Как се отърваха?

Кера не обръщаше внимание на чуждата приказка и продължаваше:
- Тогаз Бог вкарал най-мъдрите слова в устата на Яница... Подала детето на етърва си и й рекла: “Твое е!” Онази се стреснала, но майката продължила: “Не го убивай, твое е!” Венета се почудила малко, щото държала ножа, пък го пуснала на чергата, и поела детето. Момиченцето плачело, но нали било гладно, погушило се към гърдите на Венета. Попипало с ръка да й бръкне в пазвата, а Венета стояла и се чудила що да стори. Пък тогаз сигур дяволът я е пуснал за малко, щото по лицето й се търкулили сълзи, навела се, та целунала момиченцето по челото и го върнала на майката. “Гладно е” – рекла и си излязла. Чак на другия ден, като не се показала от одаята до пладне, Стоил счупил резето и я намерил обесена на халките, дето някогиш висяла люлката на децата й...

Кера се прекръстваше богобоязливо и завършваше:
- Само гробищата, само гробищата не беха техни, а гледай... Гроб до гроб са днес... Ама язък си за децата...


Публикувано от alfa_c на 14.11.2009 @ 22:11:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:30:11 часа

добави твой текст
"Клетвата" | Вход | 25 коментара (59 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Клетвата
от nadya на 16.11.2009 @ 07:08:27
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
Чета с удоволствие...добре разказваш...

Поздрави!:)


Re: Клетвата
от joy_angels на 18.11.2009 @ 20:33:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за откровението, Надя! Задължава.
Поздрави и на теб :)))

]


Re: Клетвата
от mariniki на 15.11.2009 @ 18:56:00
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
вяра трябва в Бога...а не страх от него...
прекрасен текст за болката, за човещината...
много, много ми хареса...


Re: Клетвата
от joy_angels на 18.11.2009 @ 20:20:42
(Профил | Изпрати бележка)
Мнозина бъркат вярата в Бога със страха от дядото, който размахва пръст на небето... А Бог е всеки от нас. И във всеки от нас. И не само.
Благодаря ти, че прочете и хареса, Мариники! Поздрави :)))

]


Re: Клетвата
от diva_voda на 14.11.2009 @ 22:34:11
(Профил | Изпрати бележка)
"Да му е за урок. И на другите хрантутници да им е за урок. "

Ти хубаво си го написала,Радост, и право си е - Бог бави - не забравя... Ама трябва ли от страх да постъпваме човешки?Пък и в това вълче време ни страх, ни срам, ни човештина останаха ... особено у хрантутниците.
:))на теб - весели ти очи, знаеш си:)))
Дива



Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 13:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Tрябва ли от страх да постъпваме човешки? Не, разбира се. Ти очакваш ли да отговоря друго? ;)
Този разказ е писан преди известно време и отлежаваше. Той само изглежда разказ за сбъдването на една клетва. Аз обаче се питам през цялото време - има ли прав в тази история? За мен - не. Всеки е мотивиран да постъпва според своя си аршин.
Може би само бебето е невинно. Всичко друго не е нито черно, нито бяло.
Благодаря, че прочете, Дива! Усмивки и за теб :)))

]


Re: Клетвата
от diva_voda на 16.11.2009 @ 07:28:29
(Профил | Изпрати бележка)
"Tрябва ли от страх да постъпваме човешки? Не, разбира се. Ти очакваш ли да отговоря друго? ;)" - ей, Джой, изобщо не съм очаквала отговор - просто фигура на езика!!! Усмихваш ме отзарана:)))
Да има "прав" ли? Ако питаш мен, то няма нито един, който да не е потърпевш, а бебето в случая е най-потърпевшо от всички.А иначе всеки с основанията си.Но и да кълнеш не си е работа:))
Успешна седмица!

]


Re: Клетвата
от joy_angels на 16.11.2009 @ 10:55:37
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля че въпросът за "клетвите" поизчезна в обществото. Говоря за явните клетви и "чумосване", което съм чувала като дете от жените на село.
Днес има по-страшни неща и с тях се занимават много образовани хора. Ей това е ужас.
Успешна седмица и на теб, Дива! Стига мързел - понеделник е ;)

]


Re: Клетвата
от kasiana на 14.11.2009 @ 22:58:14
(Профил | Изпрати бележка)
10х10

Поздрави!!!

!:)))


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 13:28:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита, Каси!
Поздрави и от мен :)))

]


Re: Клетвата
от ggerin на 14.11.2009 @ 23:08:46
(Профил | Изпрати бележка)
Уж за преди, но и днес е същото.
Завладя ме!
Поздрави.


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 13:31:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ако имаш пред вид клетвите - сигурно е така. Ако е в общочовешки план - пак не мисля, че съществено се е променил моралът ни. На мен Кера не ми е особено симпатичен персонаж. А на теб?
Благодаря ти, че прочете, ggerin!
Поздрави :)))

]


Re: Клетвата
от ggerin на 15.11.2009 @ 14:08:03
(Профил | Изпрати бележка)
И на мен не е, а за морала си права.
:)

]


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 17:23:52
(Профил | Изпрати бележка)
А такива като Кера има много! Направят гадорията, уж за "възмездие", а после - ни лук яли, ни лук мирисали.
Хубава вечер, ggerin :)))

]


Re: Клетвата
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 14.11.2009 @ 23:09:19
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващо, Джой! Разказваш увлекателно и държиш Читателя до края в шах!
Много ми е кеф да те чета!
{} {} {}


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 17:24:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за прочита и оценката, Жени!
А на мен ми е кеф, че си тук :)))

]


Re: Клетвата
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 14.11.2009 @ 23:36:33
(Профил | Изпрати бележка)
Като запишеш така, Джой, та ме люшнеш през гробищата, та в другия свят чак.


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 18:40:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, в другия свят. Реален си е този свят, колкото искаш, Алис!
Благодаря ти, че си тук :)))

]


Re: Клетвата
от varq2 (valissa@abv.bg) на 15.11.2009 @ 06:01:00
(Профил | Изпрати бележка)
Отново майчинството - във всичките му аспекти. Срещу силата му и клетвите отстъпват.
Благодаря за удоволствието, Ангелче!
Варя


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 18:45:13
(Профил | Изпрати бележка)
Да, целият разказ всъщност тръгна от случката между етървите. Наподобява една от Соломоновите притчи или не помня каква беше историята, но има подобно нещо - истинската майка отсъпва пред мнимата, за да не "разполовят" детето й.
Но това не е само разказ за майчинството, Варя. Можех да го напиша и много по-дълъг, с по-подробни описания и по-плътни герои, за да се почувства...но... в друг живот... Мисля че и сега са засегнати доста планове.
Благодаря ти, че прочете!

]


Re: Клетвата
от varq2 (valissa@abv.bg) на 16.11.2009 @ 09:24:50
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, че не е разказ само за майчинството. На мен ми се искаше да отбележа точно това. Възприех го като най-силно въздействащо. А за клетвите/лошите енергии/всичко е истина. Изпитвала съм го. Поздрави, Ангелче
Варя

]


Re: Клетвата
от joy_angels на 16.11.2009 @ 10:52:36
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли какво си мисля?
Че лошотията човешка, както и родителското чувство (в частност майчинското) май ще ги има докато има човечество. Дано не съм права по оношение на първото.
Хубав ден, Варя! :)))

]


Re: Клетвата
от voda на 15.11.2009 @ 06:11:48
(Профил | Изпрати бележка)
Възмездие има.
Но от това не става по-леко на пострадалите.
И злото не се спира от страх...

Поздрав, Сладкодумнице! :)


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 18:52:19
(Профил | Изпрати бележка)
Възмездието не знам за кого е, Водице. И често в живота нещата така се объркват, че никой не е щастлив от "възмездието".
Дете - дощяло му се, взело без да пита. Чорбаджията наказал "кражбата" къде справедливо, къде не...Майката проклела. Хванала клетвата или не - кой може да каже? Едно семейство се попилява - като много други. Щастлива ли е Кера накрая? Може би.
Аз лично имам много въпроси към този разказ. Той наистина е "нещо извън мен". Дано с времето се науча да управлявам текстовете си по-добре.
Благодаря ти, че се обади! Поздрави :)))

]


Re: Клетвата
от sia на 15.11.2009 @ 06:30:33
(Профил | Изпрати бележка)
Рано сутрин в неделя не май не трябваше да го чета,
но, как да те остави човек, joy!

Иначе - от дете не понасям някой да кълне, не мисля,
че им вярвам, но ужасната, тъмна страст, която влагат
кълнящите ме кара да настръхвам...
Чувала съм, че клетвата може да се върне и при изреклия я...



Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 18:55:54
(Профил | Изпрати бележка)
И аз се потрисам от клетвите. Чувала съм, че циганките кълнат, като не им дадеш каквото искат. После го видях и чух наяве.
Страхувам се от лоши мисли, погледи и думи. Да, езотериците твърдят, че рано или късно се връщат при изреклия ги. И пак опираме до думата възмездие. Каква полза, когато животи са попиляни?
Извини за сутрешното настроение. Пуснах разказа снощи, но се забави с излизането и ... остана за неделя. Беше достатъчно мрачен, за да не искам да го поствам в "слънчевата" част от деня.
Благодаря, че си тук :)))

]


Re: Клетвата
от Da на 15.11.2009 @ 07:06:56
(Профил | Изпрати бележка)
Защо не желаеш да се оценява произведението? На мен пък ми се мълчи, а искам да отбележа, че прочетох. Надявам се, че си го написала заради умопомрачителния финал. Четох с удоволствие.


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 19:12:05
(Профил | Изпрати бележка)
Правилно си усетила, Да! Целият разказ се върти около случващото се между двете майки накрая.
За коментарите - оценките дублират коментарите и затова ги махам. А ти - като не искаш да се обадиш и ти си мълчи, мълчи си, Да! Коментарът може да е същото, което би написала като "основание за оценката". Знак, точка, бръмбарче :))) Ето, вече ще знам, но съм имала случаи дори с празни коментари - само знак, да, прочетох, мълчи ми се.
Уважавам всеки подход. Защото без теб и всички, които четат текстовете ми, аз няма смисъл да ги пиша.
Благодаря, че се обади, Да! :)))

]


Re: Клетвата
от Hulia на 15.11.2009 @ 07:39:06
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Потресаваща история...
Много хубаво разказваш, Радост...


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 21:00:29
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че прочете, Ули!
Здравей :)))

]


Re: Клетвата
от mariq-desislava на 15.11.2009 @ 08:43:22
(Профил | Изпрати бележка)
С разказите си винаги докосваш нещо изконно, скрито в колективната ни памет. Отдавна мислех да ти го напиша и сега дойде моментът.;)


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 21:03:27
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам дали е колективна памет, Деси... Но няколко дни спокойствие и природа... и тези текстове рукват. Отдавна край мен няма възрастни хора, които да ми разказват приказките си. Не записвам съществуващи истории и легенди.
Благодаря, че прочете! :)))

]


Re: Клетвата
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 15.11.2009 @ 09:07:20
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Великолепен разказ!
Благодаря за удоволствието,Радост!
Б.


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 14:45:17
(Профил | Изпрати бележка)
Извини за късния отговор, Борис!
Благодаря ти за прочита! :)))

]


Re: Клетвата
от radi_radev19441944 на 15.11.2009 @ 09:37:28
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Изключително тежък разказ. Все едно съм се спрял пред картина на Златю Бояджиев


Re: Клетвата
от joy_angels на 15.11.2009 @ 21:01:05
(Профил | Изпрати бележка)
Оценката ти е чест за мен, Ради!
Благодаря! :)))

]


Re: Клетвата
от roza1 на 15.11.2009 @ 09:45:55
(Профил | Изпрати бележка)
И отново ме хвана за ръка
и отново бягах с очи по текста, докато сигна края...


Браво Джой!:)


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 14:56:57
(Профил | Изпрати бележка)
Аз се чудих това мекичко и топличко в дланта ми какво е, а то била ръката ти, Рози!
Благодаря ти, че си тук :)))

]


Re: Клетвата
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 16.11.2009 @ 14:06:26
(Профил | Изпрати бележка)
отвя ме, адаш! - като приседнала бях край огъня, притихнала в разказите на старите...
страхотно!


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 14:57:44
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че въздействието се е получило.
Благодаря ти, че прочете, Рег! :)))

]


Re: Клетвата
от jezabel на 16.11.2009 @ 21:37:26
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Браво, Джой!
:)


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 14:58:32
(Профил | Изпрати бележка)
Радост си ми, Джез!
Благодаря! :)))

]


Re: Клетвата
от LiRa на 17.11.2009 @ 15:09:34
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Джой! Чуден разказвач си! И не спирам да ти се чудя откъде ги вадиш тез сюжети, герои и краски...
Хубава вечер! :))


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 19:08:52
(Профил | Изпрати бележка)
И аз не знам откъде ги вадя. Идват си. Като твоите текстове :)))
Хубава вечер, Лиричка!
Благодаря, че прочете :)))

]


Re: Клетвата
от delfinivoda на 17.11.2009 @ 16:54:08
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав, увлекателен и с голяма образност разказ!
Едва ли някой е щастлив от възмездието.
И то, от смърта на невинни дечица.
Поздрави!
:))))))


Re: Клетвата
от joy_angels на 17.11.2009 @ 19:10:01
(Профил | Изпрати бележка)
Точно така. Не вярвам клетвата до носи щастие.
Благодаря, че прочете, Делфин и вода!
Поздрави :)))

]


Re: Клетвата
от shtura_maimunka на 18.11.2009 @ 00:08:44
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Очаквах, и очакванията ми се потвърдиха, да прочета нещо стойностно!
Наистина, мога да го сравня с "Гераците"
Среднощни поздрави ангелче!


Re: Клетвата
от joy_angels на 18.11.2009 @ 20:04:32
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че прочете, Щураче. Гераците са висока топка, аз съм миньонче :)))
Вечерни поздрави и от мен! :)))

]


Re: Клетвата
от ANG на 18.11.2009 @ 08:30:04
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
може и с чешмена вода
три пъти
лицето
отдолу-нагоре

а вилиците и ножовете в къщи как ги подреждаш след измиване


Re: Клетвата
от joy_angels на 18.11.2009 @ 20:03:05
(Профил | Изпрати бележка)
Като няма светена и чешмяната ми е вършила работа, прав си :)))
Вилиците и ножовете - от миялната в шкафа, легнали. При миене на ръка - с дръжките надолу. Сигурно не е добре, а?
Благодаря, че прочете разказа, Анг! :)))

]


Re: Клетвата
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 19.11.2009 @ 08:23:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Знаеш ли, след удоволствието, което изпитвам при такива силни и мрачни произведения (дори и като техен създател) често си задавам въпроса – защо? И защо се низгвергват като вменявани усещания. Смятам, неправилно. Ние сме по-скоро порочни, отколкото благородни. И всеки има своите бездънни ями на зловещи помисли...
И проявлението им, независимо дали като създател или консуматор, не е мазохизъм. Това е пречистване, мисля.
Извън глупостите, които обичайно ми минават през мозъка и които имам слабост да споделям, исках просто да ти споделя отново, че си силно харизматичен автор, Джой. Наистина...


Re: Клетвата
от joy_angels на 19.11.2009 @ 11:00:28
(Профил | Изпрати бележка)
Да кажа, че не се зарадвах на появата ти, Дъждовита, значи да лъжа и да трупам грехове :)))
Катарзисът е удоволствие, може би сравнимо само с физическия оргазъм. Но ако физическият оргазъм е съзнателно търсен (често), то духовният идва когато се случи.
Съгласна съм с теб, че сме повече порочни, отколкото благородни. Като хора, като общество. Като индивиди обаче това не мисля, че е винаги в сила. И порочността е в проявлението, а не в същността. Лошото е, че не стигаме до същността си и я караме през просото.
Ако седна да правя разрези на текста горе, ще споделя, че повечето хора ще видят себе си във всеки един от героите: и в прекалената строгост, във високомерието на Недко, в страха на жена му от "справедливото възмездие", в кражбата на сина на Кера, в невниманието или незачитането на ценностите в забравената от внука захар и не на последно място - в желанието на Кера да навредиш на силния когато си безсилен, но не в двубой, а с нож в гърба, в двуличието й, когато разправя историята като "справедливо възмездие", в опитите да вземеш чуждото, заслепен от късогледството си при едната майка, да пожелаеш смъртта на някого на принципа "няма човек, няма проблем" и още, и още.
Спирам до тук и като ти желая само хубавотии с риск да не преживееш катарзис, а само оргазъм, ти благодаря за обаждането, Рейни! Наистина... :)))

]


Re: Клетвата
от doriana-doriana на 16.12.2009 @ 12:39:28
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Еййййй!!!!!
Ма, много тежко, бре!
Тежко ми стана на душата още след изречената клетва, но накрая ме довърши съвсем!
Хубав разказ и много, много автентичен!
Поздрави!
:)


Re: Клетвата
от joy_angels на 16.12.2009 @ 16:27:09
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че си тук, Дориана!
Благодаря ти за споделената емоция!
Поздрави :)))

]


Re: Клетвата
от ASTERI на 12.05.2011 @ 09:38:08
(Профил | Изпрати бележка)
!
Поздрави, Джой!
Бездума съм...
Поздрави!


Re: Клетвата
от joy_angels на 12.05.2011 @ 23:55:25
(Профил | Изпрати бележка)
Радваш ме, че прочете, Астери!
Благодаря ти! :)))

]