Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 490
ХуЛитери: 4
Всичко: 494

Онлайн сега:
:: VladKo
:: pc_indi
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДжи Пи
раздел: Разкази
автор: rosi45

От няколко дни ме болеше корем,
но все отлагах посещението при
джипито.
Пиех си бусколизинче и се надявах да е просто колитна болка.
Днес вече реших, трудно, с голяма неохота, да го посетя. От това ми се вгорчи деня, защото знаех, че е кауза пердута...
Защото джипито си е същият квартален лекар от преди 30 години. Само дето сега получава много добри пари.
Защото опашките пред кабинета са още по-големи.
Защото кабинетът е със същия кантар с ръстомер и същото място за преглед на бебета (джипито е педиатър, без да съм сигурна, че успя да вземе специалност).
Сега папките с документацията заливат кабинета.
Сега кабинетът е "оборудван" с допотопен портативен електрокардиограф.
Сега стените са облепени с рекламни постери на лекарства. Представители на фармацевтични фирми ден през ден са при джипито, отнемайки от и без това съвсем малкото време за разговор с лекаря и време за преглед, който е лукс. Но джипито ги обича, защото оставят и мостри на препаратите - аванта, кой ти я дава.
Сега джипито трябва да си купи пакет памук и няколко спринцовки, не че ще ги употреби, за зор заман. Всъщност, ако са необходими, ще ви прати да си ги вземете от близката аптека.
Гледам табелата "Пригответе 2.20 лв", която е по-важна от "Не влизай без покана". И кой ли да те покани, като на джипито не му се дават пари за сестра и няма врме да те погледне, камо ли да те кани...
Не му се дават пари и за цял наем, затова дели кабинета с колежка, която непрекъснато плюе...
А общият коридор и пейките отвън- на никого не му се дават пари за ремонт и те са в окаяно състояние.
Тези и други подобни мисли ми помогнаха да изтърпя безкрайното чакане.
Влизам и поздравявам. Джипито няма време за отговор - навело е глава и рамене и пише ли, пише, същински Паисий Хилендарски.
Осмелявам се да кажа :
- От няколко дни много ме боли корем.
Тишина. Нарушена от оплакванията на лекаря, че не му работи принтера и че много трябва да внимава, да не сгреши нещо, че глобите са солени. Демек да не го безпокоя...
Влиза друг пациент и се обясняват нещо с джипито. Моята работа скоро няма да стане и затова, без някой да ме е канил, сядам на един стол.
Чакам. Чакам някакъв въпрос относно моя корем.
- Вземи си малко бусколизин, пази малко диета...
- Вече го направих. Нямам повръщане и разстройство - казвам аз, за да ù спестя трудната задача да ми зададе няколко въпроса.
В това време тя гледа резултатите на друг пациент и се готви да му види гърлото.
- Хей! Аз съм още тук и искам преглед!
- Добре де...
Започнах да се събличам. Легнах на кушетката. Нямаше как - натисна няколко пъти корема ми, при което аз силно охках.
- А! Защо така те боли, бе?! - и сложи ръце на кръста.
- Това питам и аз!
- Нямаш остър корем... Сигурно имаш колит.
- Е, и?
- Малко диета... Я като си дошла да ти направя и профилактичен преглед, че ще ме глобят иначе...
- От два часа съм тук и се чувствам по-зле от преди да вляза. Хипертоничка съм, сигурно вдигнах кръвното. Няма ли да го премерите?
- А, ти сигурно си имаш електронен апарат вкъщи.
И пак пише, пише... Слагам един подпис върху бумагите и изхвърчавам навън, неспособна да остана и минута повече в този т.н. лекарски кабинет.
Навън хората стоят безропотно и покорно, като овце на заколение, за да влязат в заветния кабинет .
Чакат помощ... По цялостното здравословно състояние на нацията то си личи колко я получават!


Публикувано от alfa_c на 12.11.2009 @ 09:57:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   rosi45

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 11:12:36 часа

добави твой текст
"Джи Пи" | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Джи Пи
от anonimapokrifoff на 12.11.2009 @ 12:20:28
(Профил | Изпрати бележка)
Много вярна картинка!


Re: Джи Пи
от rosi45 на 12.11.2009 @ 17:23:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара.

]


Re: Джи Пи
от joy_angels на 12.11.2009 @ 13:49:31
(Профил | Изпрати бележка)
За това има само една дума - геноцид.


Re: Джи Пи
от rosi45 на 12.11.2009 @ 17:23:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара.

]


Re: Джи Пи
от sbydnata на 12.11.2009 @ 20:31:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха-ха!
В кое забравено от бога селце става това?
Ако пък е в някой Голям град-просто смени "Джи Пи"-то!

Убедена съм, че това е Лекар Изключение!


Re: Джи Пи
от rosi45 на 12.11.2009 @ 20:36:36
(Профил | Изпрати бележка)
В голям град е и съвсем не е изключение.Да го смениш не е проблем...проблемът е,че бе разбита една добре работеща система,доведена до състояние,когато не може да се нарече "здравна". Работила съм в тази система36 години...

]


Re: Джи Пи
от sbydnata на 12.11.2009 @ 20:50:27
(Профил | Изпрати бележка)
За системата сте права, за съжаление и грижата за здравето бе "изведена на пазара".При тези условия въпрос на самоуважение е всеки лекар да подържа добро ниво на знания, да промени средата в която работи/разбирайте в случая-да създаде модерен и уютен за себе си и пациентите си кабинет със съответното оборудване/ и въпреки непрекъснатите пречки и проблеми, да посреща всеки пациент усмихнат и готов да го изслуша!!!Ето защо,по мое мнение е въпрос на отношение към работата.И последна забележка/пак мое мнение :-)/-не сте ли се замисляла, че липсата на сестра е в някои случаи предимство, пред пристъствието й по време на преглед?
Моите уважения пред дългогодишния Ви Стаж в "системата", но идва време, когато нещата трябва да се променят. :-) Въпрос на Професионализъм и Разчупено мислене е да се работи ДОБРЕ и в трудна обстановка и при не толкова "идеални" както преди 36 години правила.:-)
Поздрав!

]


Re: Джи Пи
от rosi45 на 12.11.2009 @ 21:13:01
(Профил | Изпрати бележка)
Професионализмът,разчупеното мислене и самоуважението се котират във всички времена. Една добре обучена сестра винаги ще бъде от полза за лекаря,познавам такива...Преди 36 години не толкова правилата са били идеални,колкото хората, и то във всички области,са ги спазвали. Изхвърлихме с мръсната вода и бебето...Много благодаря за обстойния коментар.

]