Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 807
ХуЛитери: 4
Всичко: 811

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстината за живота
раздел: Разкази
автор: tata_f1989

Живота, най - важната човешка ценност.
Нощ падна над земята. Всичко беше потънало в дълбок сън. Звезди покриваха небето. Един самотник се разхождаше по тъмната улица, мислейки си за нещо… Той разсъждаваше за живота и превратностите на съдбата. Така замислен той стигна почти края на улицата.Там го посрещна една девойка и го помоли:
- Добри човече, моля Ви, елате в къщи да изповядате болния ми баща. Каза ми, че имал много грехове, които трябвало да изповяда преди да си отиде от този свят. Човекът казал:
- Девойко, аз немога да свърша тази работа. Не съм духовен учител. Но девойката настоявала, а човекът се съгласил. Отишли в къщата и той се обърнал към болния.
- Е, господине къде сте сгрешили, че искате да се изповядате. Болният започнал:
- Аз на младини бях много лош човек... Търгувах с разни предмети, които продавах на високи цени. Хората нямаха много пари да купуват стоката ми. Бяха тежки времена.Нямаше хляб за населението, защото имаше война. Моите баща и братя се биха на фронта, а аз като страхливец се криех и обикалях света безцелно. Пропилях всичко що имах. Мислех само за себе си. Бях егоист. След като изхарчих всичките си пари обикалях и просех милостиня без да се потрудя, но попаднах на добри хора и те се грижеха за мен, а нищо не ми искаха в замяна. После войната стана по - люта и като разбрах, че войниците наближават селото в което съм, аз като страхливец избягах и не помогнах в боя. Всички в селото ги избиха. Загина и семейството ми. Отидох в друго село, но там не ме хранеха току - така, трябваше да се трудя за хляба си. Спечелих малко пари и пак тръгнах на път. Бях станал вече за женене, но дълго не си намерих жена, а имаше много, които ме харесваха. Аз отхвърлях тяхната любов. Много женски сърца разбих, а други се поболяха от мъка и без време си отидоха от този свят, но после всичко ми се върна... Бях се влюбил в една девойка, но тя като ме видя и разбра че не съм богат отхвърли любовта ми. Каква ирония на съдбата. След нейния отказ, аз се поболях от мъка и няколко дни - ни ядях, ни пих, ни спах. Бях съкрушен. Отново тръгнах да се скитам. Попаднах в едно село, което беше изгорено от войниците на севера. Нямаше жива душа, освен едно момиче, което плачеше до къщата на родителите си. Питах го защо плаче и то ми каза, че вече си няма никого на този свят и ми се примоли да я взема със себе си,защото самотата я убива...Съдба.
Като прекарах известно време с девойката аз я заобичах с цялото си сърце, с всичките си сетива. И я взех за жена. Създадохме семейство. Имах две деца. Но тази жестока съдба... Едното почина още като бебе и останах само със съпругата и дъщеря си. Не след дълго изгубих и съпругата си... Но за Бога, какво се случваше в моя живот?! ...Година след смъртта на моята съпруга се ожених за друга. Втората ми жена ме напусна, защото се разболях и неможех да върша нищо. Останах отново сам. Когато усетих, че наближава краят ми, помолих да намерят и доведат дъщеря ми. Единствената ми рожба, моето Слънце в този пуст и скапан живот. За да я видя за последно и да й поискам прошка. Тя дойде. Помолих я да ми прости за всичко, но тя отказа и с пълно право. Питах я какво да сторя, за да ми прости за всичко и тя каза да се изповядам. Помолих я да потърси изповедник, но никой не пожела да ме изповяда освен, Вие добри човече! А сега добри човече, Моля Ви, кажете на дъщеря ми да влезе вътре.
Изповедника повика момичето при баща му и каза:
- Девойче, прости на баща си грешките, които е направил. Нека си отиде спокоен от този свят. Обича те повече от всичко. Той изпълни твоята молба, а сега ти изпълни неговата. Това е последното му желание и ние трябва да го изпълним.
Момичето коленичило до баща си, го целуна по челото и каза:
-Татко, прощавам Ви за всичко, но моля Ви и Вие ми простете, за дето Ви оставих в един от най - трудните моменти на Вашия живот. Бащата и дъщерята се прегърнаха и простиха взаимно.
Не след дълго баща й починал и го погребали с почести, които заслужава един истински човек.
Мъжът, който изповядал бащата отново се заскитал по улицата и замислен неусетно стигнал до дома си. Там го очаквало семейството му, притеснено от дългото му отсъствие. Запитали го къде е бил толкова дълго време и той им обяснил. Разказа историята на болния старец. Всички след това замълчаха и почетоха паметта на починалия. После жените от семейството приготвиха масата за вечеря, седнаха, хванаха се за ръце и три пъти казаха молитвата „Отче наш”. След вечеря всеки се отдели в стаята си, а мъжът се оттеглил в кабинета си,седнал зад писалищната маса и написал текст за днешната случка и с няколко думи се постарал да обясни живота и съдбата. Той написал така: Животът е ценен, животът е скъп, животът е дом, животът е път. Всеки ден се сблъскаваме с проблеми, които ни се струват неразрешими, но ако сме хора все ще намерим някой, който да ни помогне и начин да се справим с всичко, което ни е пратено от съдбата, защото съдбата е това, което се случва, а живота ни помага да разрешим проблема. А силата да се борим е наша воля.


Публикувано от hixxtam на 01.11.2009 @ 08:51:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tata_f1989

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:09:29 часа

добави твой текст
"Истината за живота" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Истината за живота
от sineva на 01.11.2009 @ 17:27:20
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова си права, Тата!
Много харесах!
Честит празник на будителите!
С обич!:)))


Re: Истината за живота
от tata_f1989 на 01.11.2009 @ 20:46:03
(Профил | Изпрати бележка)
blagodarq sineva ne6to me nakara da napi6a tova i neznam kakvo

]


Re: Истината за живота
от sineva на 01.11.2009 @ 23:36:28
(Профил | Изпрати бележка)
Това е вътрешното ти чувство, усещането, че точно това трябва да напишеш.
Защото си засегнала толкова много въпроси, не само днешни, но от зараждането на света.
Егоизма, човешките взаимоотношения, прошката, терзанията на душата ...
Трябвало е да излееш в думи...
Среднощен поздрав мила Танче!:)))

]


Re: Истината за живота
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 02.11.2009 @ 14:14:22
(Профил | Изпрати бележка)
Поучително!
Поздрави, tata_f1989!
:-)


Re: Истината за живота
от tata_f1989 на 03.11.2009 @ 08:12:30
(Профил | Изпрати бележка)
blagodarq ti 4e ocenqva6 teksta

]