Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 554
ХуЛитери: 3
Всичко: 557

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: poligraf

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа ползата от четенето
раздел: Хумор и сатира
автор: copie

В началото на втори курс във Факултета по журналистика някой ми донесе писмо, адресирано с моето име, изпратено до канцеларията. Беше абсолютна изненада, че някой ми пише в Софийския университет, след като живея на 500 метра оттам.
Подателят, подписан не на плика, а вътре в писмото, се казваше Кръстан, работещ в Министерството на външната търговия, напълно непознат, и ме молеше да му се обадя на еди кой си телефон по важен за мен въпрос.
Моята седемнайсетгодишна любопитна личност реагира по указания начин – обадих му се. Имаше някакъв трепет в тоя неочакван контакт. Тогава бях влюбена в Анастасис, един колега, грък, дошъл в София от Румъния, където били емигрирали родителите му след полковнишкия режим, или след войната, вече не помня, обаче Анастасис (2 метра, гръцки профил, тъмноруса къдрава коса – помните ли, скъпи колежки  - не заемаше цялото ми съзнание и тая външна търговия доста ме заинтригува.
Така че се срещнах с Кръстан, мисля, че беше във „Варшава” на „Царя”. Или в «Ялта», което си беше студентско заведение тогава и можеше там цял ден да се виси на едно турско кафе за 16 стотинки.
Кръстан се оказа малко дъртичък според тогавашните ми разбирания – да е бил около 30  Не беше красавец, но беше изтупана костюмара, правеше впечатление. Разговорът ни вървеше някак объркан и безмислен и все се чудех кога ще почне да ме сваля (всички мъже така правеха) и как внимателно да реагирам – «фирмата” му ме респектираше.
Докато в един момент осъзнах, че мъжът срещу мен говори някакви странни неща – за току-що отминалата ми лятна бригада и за някакво мое писмо, което се тълкувало като вражеско... Ама аз преди няма две години бях получила от гимназията характеристика, в която пишеше «Одобрява мероприятията на народната власт». И сега – вражеско? Нищо не разбирах. И какво общо има това с външната търговия, аз учех журналистика? Какво значи вражеско? Какво писмо?
Кръстан ме подсети за кое писмо. Тогава пишехме яко. Бях изрисувала поне на десетина страници на една приятелка цялата мизерия, в която попаднахме няколко софийски девойки на бригада в село Расово, май беше, или в съседното Аспарухово? Михайловградско тогава, близо до Лом. Много се смяхме с двете Диани и Уляна, докато го пишех: за непраните от десетилетия чаршафи, в които лягахме с дънки и якета, за да не повърнем, ако ги докоснем, за ръчната помпа в двора, от която струята имаше сила да убие теле, а чешма в къщата нямаше, за сватбата в дома на нашите хазяи, на която не ни поканиха (!) за по една чорба от петел... Такива веселби, на тая възраст всичко е веселба.
Е, това писмо е било разтълкувано като вражеско. Мина ми през ума да питам как Кръстан от външната търговия знае за него, изобщо как друг, освен получателката, може да знае, но не посмях. Не толкова осъзнавах, колкото усещах интуитивно, че съм попаднала в нещо неясно и заплашително.
... но няма страшно, каза ми към финала Кръстан, ще докладвам, че всичко е наред с тебе! - или нещо подобно, в тоя смисъл. Продължавах да не разбирам на кого ще докладва и пак не попитах, но бях благодарна, че «всичко е наред с мен». И до ден днешен, разсъждавайки със задна дата на фона на по-късно добитите от мен знания за ДС, не знам дали е имал задача, и каква задача, или сам е решил да ме провери (все пак фино ме сваляше), обаче аз бях с «железен произход» - татко бе родом от село, съседно на Правец . Така че се разминах без последици. По-късно получих от него пощенска картичка – примерно от Сингапур, и това беше. Забравих историята.
След най-малко десет години в редакционния бюфет разпознах външен човек – не, не Кръстан, а Иван. Иван ни беше тогава командир на въпросната бригада, мъжкарски образ (изкарахме една свалка), и виждайки го след толкова време, аз му се зарадвах и го прегърнах. Като си тръгна Иван, един колега, мисля, че ми беше приятел, ме попита някак подозрително: откъде си толкова близка с др. Илиев? От студентска бригада, какъв е той, викам? Ми той отговаря за нашия вестник по Държавна сигурност!
Ето така се нагласиха фактите. Иван, командирът, сваляч, китарист, пиянде и купонджия, е бил и цензор. Сигурно дебелината на писмото ми е предизвикала интерес. Възможна е и друга версия - писмото беше до Виляна, една приятелка, която си пишеше с един италианец, а после се ожени за него и замина за Болоня. После се разведе и се ожени за друг италианец, но това е извън темата. Така че може писмото ми да е «прихванато» в София заради получателката.
Както и да се е случило, по едно време хазайката ни сложи съвсем нови чаршафи, хрущящи и хлъзгави от фабричната кола, чак синкави от чистота.

Абе, четяха едно време хората ...


Публикувано от viatarna на 18.10.2009 @ 02:30:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   copie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 19:53:27 часа

добави твой текст
"За ползата от четенето" | Вход | 11 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За ползата от четенето
от mastilo на 19.10.2009 @ 20:02:06
(Профил | Изпрати бележка)
О темпора, о морес, о хрущящи чаршафи! И аз бях там, и аз се смях, "но това е извън темата"... или почти. Хубав текст, copie, между Ст. Кинг и Вонегът. ;)


Re: За ползата от четенето
от copie на 19.10.2009 @ 23:30:47
(Профил | Изпрати бележка)
е, честно казано, не се виждам дори наоколо :) но 10х за смеха! това ми е достатъчно!

]


Re: За ползата от четенето
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.10.2009 @ 09:08:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Haha-да,наистина се четеше повече/във всякакъв смисъл;)/
Лошото е,че някои рани остават...


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:16:48
(Профил | Изпрати бележка)
дада, във всякакъв смисъл се четеше повече и това невинаги е кофти :)
рани нямам, слава Богу, само размисли

]


Re: За ползата от четенето
от phifo на 18.10.2009 @ 09:52:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ти винаги си ми била малко съмнителна. Като те притисна, всичко ще си кажеш!
Айде стига, че и аз взех да те свалям, май!... :)


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:12:54
(Профил | Изпрати бележка)
:) еми кво пък ;) ще продължаваш ли? :))

]


Re: За ползата от четенето
от phifo на 18.10.2009 @ 22:00:50
(Профил | Изпрати бележка)
... само ако слънцето продължава да свети!... :))

]


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 22:02:45
(Профил | Изпрати бележка)
то пак ще дойде :))))

]


Re: За ползата от четенето
от phifo на 18.10.2009 @ 23:01:05
(Профил | Изпрати бележка)
Преди доста време един много любезен човек ми обясни как не мога да пътъвам до Истанбул/ за Запада да не говорим/. :)
Най-хубавото е, че ние ,"репресираните", сме още тук. :)


]


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 23:16:11
(Профил | Изпрати бележка)
еее, аз репресирана не съм била, честно! сред ботевградските кадри нямаше репресирани:) иначе - за тук, или за всякъде - изборът си е наш! след оня любезен човек си имал 100 000 варианта, но не си ги използвал!
Филипос!

]


Re: За ползата от четенето
от Liulina на 18.10.2009 @ 10:43:03
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Абе и сега четат, но повече се ослушват;)


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:23:22
(Профил | Изпрати бележка)
това е по определение :)

]


Re: За ползата от четенето
от galina (diana610@abv.bg) на 18.10.2009 @ 11:31:16
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Какво да ти кажа, това хич не е за "Хумор и сатира", защото подобни истори много често са завършвали с човешки трагедии в личен план./Впрочем и аз съм си патила от подобно нещо, поради непримиримия си характер./
Но е хубаво, че гледаш на миналото с чувство за хумор. :)
Поздрави!


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:11:09
(Профил | Изпрати бележка)
галина! права си, че едва ли е за хумора, но при мен така щастливо се получи, та не ми се разби животът. В текста съм го казала защо. Не са ме наранили, затова гледам леко :(

]


Re: За ползата от четенето
от doktora на 18.10.2009 @ 11:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
!...леко пишеш копие...и правдиво...да изковем, казваш...;)

док:)
- хубавеляк и бивш комендант и сваляч по бригадите на варненско))))

п.п.
и не четящ, поради липса на време ))))))))))))))


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:08:25
(Профил | Изпрати бележка)
Аууу, не си ми бил командир, сигурна съм! :)))))))))))))

]


Re: За ползата от четенето
от kaliopa_ina (inaiv@mail.bg) на 18.10.2009 @ 12:05:44
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав текст. Чист. Навярно заради аз-повествователя, заради предпоставената гледна точка на уж отминал наивитет.
И изобщо, защото :)


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:07:12
(Профил | Изпрати бележка)
Уж отминал наивитет е интересно наблюдение :) Просто мисля, че тогава си е било наивитет, ама го мисля сега :) Пък може да не е съвсем отминал :))))))
Благодаря, че прочете!

]


Re: За ползата от четенето
от varq2 (valissa@abv.bg) на 18.10.2009 @ 13:57:50
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, copie!
Майсторски водиш разказа. А за темата: и сега след 30 години откакто съм била на годините на героинята ти, ме побиват тръпки от ръба на пропастта, над която се е движила. Бог е бил с нея.
Дано децата ни никога да не усетят това.
Поздрави.
Варя


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:01:30
(Профил | Изпрати бележка)
Варя, и аз след много години си дадох сметка на какъв ръб съм била. Щото това си е истина.
На децата им разказвам - да не се забравя!
Варя... да не сме състудентки? Две имах с това рядко име...
Благодаря ти за високата оценка!

]


Re: За ползата от четенето
от Markoni55 на 18.10.2009 @ 21:25:56
(Профил | Изпрати бележка)
Никак не е смешно обаче1 Поздрав


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 21:43:00
(Профил | Изпрати бележка)
май не е, Ванче... но можеше и да е много кофти, нали?
(тва е от книгата)

]


Re: За ползата от четенето
от Ufff на 18.10.2009 @ 22:32:42
(Профил | Изпрати бележка)
Много се четеше в ония години, много. Под строй и с песен;).
Почти се разнежих, не от друго, от бригадирски спомени. (Копи, не щеш ли да се запишем пак студентки бе?! Обещавам ти, че няма да четем. Нищо. Въобще, хич и никак. Искаш?)


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 22:47:15
(Профил | Изпрати бележка)
аз съм за!!! и ще си носим чаршафи, и без тва ББ няма да ни ги изпрати :)))))))))))))))) ама нека и да си четем, мисля?? можем ено списъче да спретнем :)

]


Re: За ползата от четенето
от Ufff на 18.10.2009 @ 22:48:19
(Профил | Изпрати бележка)
Ура!
"Напред, науката е слънце!" )))

]


Re: За ползата от четенето
от copie на 18.10.2009 @ 22:52:30
(Профил | Изпрати бележка)
ние знаем, че е тъй, любима!!!!
Ура за нас :))))))) и за мастило, разбира се!

]


Re: За ползата от четенето
от VOINOV на 19.10.2009 @ 09:33:02
(Профил | Изпрати бележка) http://voinov50.blog.bg/
Такива работи се случваха тогава.
А сега, как ли е ;) :) и дали ще го научиме пак след години...


Re: За ползата от четенето
от copie на 19.10.2009 @ 23:32:06
(Профил | Изпрати бележка)
Предполагам, че днес по-бързо се научават нещата... които нямат значение :)

]