Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 838
ХуЛитери: 0
Всичко: 838

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстория не за пред хора
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Научих я. Историята. Научих я и се поболях. Не можеше ли да не я научавам? Обаче я научих. Сама съм си виновна! Какъв дявол ми подпали фитилите да се юрна да търся новини при жриците на любовта на магистралата?! Ма не! Аз съм Голямата работа, моля ви се, нали съм кос-коджа ми ти кореспондент! Баш печена репортерка, как няма да намеря аз новина - че кой я търси, че да не я намери... Август, в тая тъпа провинция, дето през активните месеци нищо не се случва, та през отпускарския сезон ли... А шефът ми ме натиска за страница. Не помня кога за последно ми е поръчвал цяла страница? На мене – деветата дупка на кавала от най-смотаната провинция – а дали са го закъсали с новините в София, а?! Трябваше да се сетя по-рано. Ама не – аз изпълнителна.
Кипна ми мозъкът, главата ми взе да пуши. Ми сега кво да му дам за новина?! Интервю с кмета? – Ми той - в отпуск. Що не излязох и аз в отпуск, като всички хора, ми останах да покривам района, да ме пита човек... За историята с язовира съм писала толкова пъти, че хората чак на другия край на България вече хълцат от моите риби-мутанти. За проектите по Балкана пак съм писала, пък и те позаглъхнаха, та сама трябва да си създавам информационен повод. Дали да не отскоча до съда да си изровя някое отколешно скандално дело?! Оф, Божееее! Ма какво ми се стовари на главата само?! Страница посред лято – нечувано!
И така, както си вървях, звъни мъжът ми да ми съобщи, че вечерта ще закъснее, щото трябва да кара с таксито някакъв клиент да се забавлявал с платени момичета. Облещих очи. Първо се възмутих – ма как така „платени момичета”? - и ми го съобщава, като нещо съвсем нормално?! После си рекох, в тая криза таксита не ползват много хора, та поприспах възмущението си. В крайна сметка тия момичета да мрат от глад ли?! Пък и моето семейство покрай тях, щото ... айде сега.
И изведнъж ме осени идеята. Ами аз защо да не се разходя до магистралата, все ще намеря словоохотлива труженичка. И това си е новина. Особено, ако историята си заслужава! Речено – сторено. Метнах се на старата семейна реликва (с новата главата на семейството изкарваше прехраната му – на семейството, де) и потеглих към мястото, където стояха момичетата – целият град го знае.
Те бяха две. И двете ги бях виждала много пъти – всъщност почти всеки път, когато минавах от тук. Едната – циганка, много черна, с огромни устни, начервени с ужасно ярко червило. Беше много грозна. Но другата винаги ми беше правила впечатление. Какво търсеше тук красиво момиче като нея? Лененоруса косичка, бистросини очи – невинни, като на ангел. Кожата й беше силно загоряла, предвид работното й място, с което ама толкова не се връзваше, че по-неподходящо не можеше да се измисли.
Като забелязаха колата ми, двете се завтекоха, ама видя им се ачик евтинка, та не проявиха твърде ентусиазъм, особено като разпознаха жена зад волана. Обаче аз съм си упорита, слязох, заговорих ги, и таман да стане интересно, мургавелката си намери клиент. На магистралата останахме аз и русото дете.
- Искаш интересна история ли, лелче? Че какво интересно има да те местят от дом в дом, като хванат някой възпитател да ти бърка под блузата, да правиш свирки за цигари, щото имаш 6 лева месечна издръжка, да носиш все стари обувки, дето никога не са ти по мярка – това ли е интересното?
И някак леко, без никаква драматичност, с един равен-равен глас, тя изля цялата си 14-годишна история, която не беше просто изпъстрена, а беше изтъкана от насилие – един безкраен низ от побоища, изнасилвания, педофилски посегателства – на 14 години тя не беше преживяла само изригване на вулкан.
Не беше преживявала и радост. Не познаваше това чувство. Гласът й - примирен, без фалшива трагичност, описваше такива неща, които моят свикнал на какви ли не дивотии ум трудно смилаше. Бях като вкаменена, нямах сили да се повдигна от камъка, на който ме бяха настанили. Тя ми разказа всичко, от време на време прекъсваше, за да обслужи някой клиент, после се връщаше и продължаваше с равния си, потъмнял глас. Исках да направя нещо. Исках да я грабна и да я измъкна от това ужасно място, от ужасния й занаят, от ужасния й живот – нищо не можех да направя. Чувствах да ме обзема страхотно безсилие.
Стоях с момичетата до мръкнало. Прибрах се в офиса си. Имах материал - нечуван материал, подкрепен с невероятни снимки – направо за първа страница под главата. Но не и на новинарски вестник. Седнах пред компютъра с намерение да опиша всичко... но не можех да напиша и една дума. Как се преразказва изнасилване от четирима на 12-годишно дете? Как се преразказват 24-ма клиенти в първия работен ден на 13-годишна бяла робиня? От самото начало знаех, че никой няма да публикува това.
На другия ден още рано сутринта се зарових в съдебните архиви, намерих си подходящо дело и спретнах исканата страница.
Но истарията не ми даваше мира. Бях я чула вече. Бях я научила. Не можех да я задържа в себе си, трябваше да я разкажа.
За Бога, това са нашите деца! Уж били деца на любовта, а ние ги превръщаме в изкупителни жертви на спокойствието си. Жените се отнасяме с презрение към тях, държим се, сякаш са прокажени, а точно жени са ги обрекли да бъдат „държавни деца”. Мъжете се подиграват с тях, а точно мъже са ги довели до мястото на магистралата, пък и кой от тях може да гарантира с абсолютна сигурност, че някъде на някоя магистрала не си заработва дневните неговата незнайна дъщеря?! Трябваше да я разказвам тази история на колкото се може повече хора.
Написах разказ. Като художествена измислица щеше да се смели по-лесно, а целта щеше да бъде постигната и така. Разбира се, дори не си помислих да я показвам на съседката Марчето – самата мисъл, че вместо да варя буркани, аз пиша разкази, би я изпратила с инфаркт в интензивото, камо ли да й го покажа. Защото в тази история нямаше нищо нормално от самото начало. Нямаше розови пелени, нито дантели, нито захарен сироп, никакви птички, пчелички и тям подоби насекоми – все от полезните. Имаше само фатална обреченост, вехти дрехи и бой. Нямаше драматична сълзливост, имаше опрапастен живот, без никаква милост, шанс и надежда!


Публикувано от administrator на 04.09.2009 @ 10:35:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:51:54 часа

добави твой текст
"История не за пред хора" | Вход | 10 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: История не за пред хора
от kasiana на 04.09.2009 @ 11:30:17
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно разказана
драматична ситуация
от живота!!!

Поздрави, Апостолиция!!!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 13:08:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Кас!

]


Re: История не за пред хора
от doktora на 04.09.2009 @ 11:42:51
(Профил | Изпрати бележка)
Апостолициа!!! Обичам да те чета...:)


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 13:09:16
(Профил | Изпрати бележка)
И аз така... обичам да те чета:))) Здрасти, Док!

]


Re: История не за пред хора
от sashtata на 04.09.2009 @ 11:58:53
(Профил | Изпрати бележка)
Права си - историята не е за пред хора. Тя е само за пред човеци.


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 13:10:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, човеците..., че останаха ли от тях още? Или "ибо, след нашата сечна програма, буки в Панония кажи-речи няма..."

]


Re: История не за пред хора
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 04.09.2009 @ 12:07:18
(Профил | Изпрати бележка)
Моля те - недей да затваряш буркани!!! Под никакъв предлог!
Пиши и ни разказвай!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 13:11:37
(Профил | Изпрати бележка)
Абе то... това с бурканите... за всичко си има хора, нали?!:)
Благодаря ти, Вятърна!

]


Re: История не за пред хора
от Silver Wolfess на 04.09.2009 @ 12:35:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Поздравления, Ели!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 13:12:02
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Волф! Много благодаря!

]


Re: История не за пред хора
от Ufff на 04.09.2009 @ 13:13:24
(Профил | Изпрати бележка)
Браво ти!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 17:21:32
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси ти:)

]


Re: История не за пред хора
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 04.09.2009 @ 14:10:27
(Профил | Изпрати бележка)
"Имаше само фатална обреченост, вехти дрехи и бой. Нямаше драматична сълзливост, имаше опрапастен живот, без никаква милост, шанс и надежда!"
Истината най-много боли...Поздрави, Ели!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 04.09.2009 @ 17:22:29
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има своя истина, Идичка, всяка е различна от другите... Поздравления за теб!

]


Re: История не за пред хора
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 05.09.2009 @ 08:53:16
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Когато се сблъсквам със сенчестата страна на живота - смачква ме безсилието да направя нещата такива, каквито бих искал да са. Кураж се иска дори само да пишеш за това.


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 05.09.2009 @ 18:49:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че прочете, ценя високо коментарите ти! Сърдечно благодаря!

]


Re: Т.
от regulus на 05.09.2009 @ 19:20:23
(Профил | Изпрати бележка)
Защо не пуснеш и разказа, всъщност? Някак.


Re: Т.
от apostolicia на 06.09.2009 @ 15:26:30
(Профил | Изпрати бележка)
Еееее, заяждаш ли се;)

]


Re: Неядено.
от regulus на 06.09.2009 @ 22:39:23
(Профил | Изпрати бележка)
За друго ставаше въпрос.

]


Re: Неядено.
от apostolicia на 07.09.2009 @ 11:34:54
(Профил | Изпрати бележка)
Зная, зная...:)

]


Re: История не за пред хора
от joy_angels на 06.09.2009 @ 22:51:41
(Профил | Изпрати бележка)
Изчетох. Поздравявам те, Ели!


Re: История не за пред хора
от apostolicia на 07.09.2009 @ 11:35:15
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Радост!:)

]