Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 712
ХуЛитери: 0
Всичко: 712

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ града на спасението - 2
раздел: Други ...
автор: galina

За да усетиш истинското вълшебство на Созопол, трябва да го посетиш в края на август, когато, макар и за кратко, се превръща в столица на изкуството, а калдъръмените му улички и цветни градинки се преобразяват в импровизирани сцени за всякакъв вид културни изяви.
Градинката край морето също не прави изключение. Там се е разположила малка джаз-банда, чийто музиканти всяка вечер вдъхновено и всеотдайно изпълняват своя репертоар пред непретенциозна, но изключително темпераментна публика.
Най-впечатляващ от групата е ръководителят им, мъж на неопределена възраст, висок, строен, с бледо лице и светли очи. Дългата му силно прошарена коса, стигаща до раменете, обикновено е привързана с широка лента, престягаща челото му и не позволяваща на дългите кичури да се пилеят безразборно. Изглежда повече на отшелник, отколкото на музикант, облечен в своите широки "хипарски" дрехи. На гърдите му се полюшват медалиони от дърво и кожа, които допълват екзотичния му вид. Край него обикновено се навърта по някое миловидно женско създание с дълбоки очи, излъчващо невинността и свежестта на младостта.
Местните жинели са свикнали с ежегодното му колоритно присъствие и разказват, че всяко лято е тук със своя джаз-банда от млади музиканти, които в повечето случаи са различни през различните години. Единствено той е постоянен стожер на групата в основата на чийто име стои неговото собствено.
Явно Созопол е любимият морски пристан на този бохем по душа и нито безпаричието, нито каквито и проблеми да се изпречват пред него, не са в състояние да сломят духа му, отдаден изцяло на музиката, морето и любовта.
По време на тържествата, малката джаз-банда "превзема" въпросната градинка и всяка вечер изпълнява своя оригинален репертоар.
Край тях непрекъснато се тълпят групи любопитни слушатели, повечето от които седейки на пейките или направо на земята, ритмично пляскат с ръце и пеят заедно с изпълнителите. Други се застоянат пет десет минути и отминават, но нови почитатели на музиката им идват на тяхно място.
По време на една такава изява електричеството в градчето прекъсна. В градинката настъпи мрак. Импровизираният концерт сякаш бе застрашен от преустановяване, но джазмените продължаваха да свирят и в полумрака. Техните акустични инструменти нямаха нужда от електрозахранване.
Ентусиазираната им публика също нямаше желание да си тръгва и в полумрака засветиха трепкащите пламъчета на множество запалки. Други се опитваха да окуражат музикантите пляскайки в такт с ритъма, който изпълваше пространството над градинката и се сливаше с плисъка на вълните.
Така мракът, като че ли сля изпълнители и публика в едно цяло, обединени от вечната и непреходна власт на изкуството.


Публикувано от administrator на 31.08.2009 @ 15:40:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   galina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 4611
от 125000 заявени

[ виж текста ]
Авторът не желае да се коментира това произведение.