Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 573
ХуЛитери: 0
Всичко: 573

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДобро куче
раздел: Разкази
автор: Slon-Madrigal

Случват се такива есенни дни - насред студения октомври изведнъж да се върнат необичайни горещини. Някои казват, че не е на хубаво.А линейката пристигна по обяд, в най-голямата жега. Блокът няма асансьор, та се наложи да се качват пеша три етажа и после да смъкват надолу бай Рангел с носилката. Сестрата се беше зачервила цялата, каза, че бил с инсулт.
Оставиха отключено, та се наложи съседката да влезе, да свали ключовете от антрето и да заключи апартамента. Тя прибра и кучето – то се беше намъкнало почти до вратите на линейката, подскачаше нервно наоколо и шофьорът за малко да хвърли камък отгоре му – той не обичаше кучета.
Съседката – една бабичка с пухкава бяла коса, която носеше и зиме, и лете дебела плетена жилетка прибра кучета за четиринадесет дни, даваше му попарка със сирене и се опита да се сдружи с него, но кучето беше много тъжно. То все се завираше под масата в тясната й кухничка и седеше там с часове. Бабата оставяше купичката с попарата пред масата, постояваше за малко там, опитвайки се да го подмами и излизаше от стаята, защото имаше ревматоиден артрит и може би от това краката й постоянно отичаха и я боляха непрекъснато. Тя не беше лоша жена и навярно искаше само да му се оплаква от своя артрит, но кучето храбро не пожела да чуе нищичко. “Ех, хулиган” казваше бабичката и кой знае защо си мислеше за бай Рангел.
Кучето изтърпя някакси четиринадесетте дни, после някой се обади на добрата бабичка и й каза, че бай Рангел е починал в болницата. Тя отиде веднага да позвъни на възрастната двойка, която живееше срещу апартамента на бай Рангел и заедно пийнаха по една вишновка за стареца, макар, че съседът все казваше, че шестдесет и девет години никак не са много. “Не са много, ама виж, че човекът си отиде...” въздъхна бабичката и се приготви да посрещне роднините на бай Рангел и да го оплаче заедно с тях.
Тя дори заведе на третия ден кучето на гробищата, тогава ходиха заедно със снахата на бай Рангел да преливат гроба . Кучето постоя, подуши малко дима от свещите и седна на земята. Навсякъде наоколо имаше паметници и кръстове. Дали някъде имаше и кучешки паметници? На някои много добри кучета трябва да са тези паметници, кучета, верни до смърт.
После кучето незабелязано се измъкна от двете жени и кротко пое нанякъде.
Върна се чак вечерта, подуши наоколо, измъкна се от гробището и пое към блока.
Драсна два три пъти на вратата на бабата, изскимтя, не много силно, но бабичката недочуваше. Кучето поседна пред вратата, навря муцуна в светлата ивица, която се очертаваше ясно в мрака под прага и остана така, докато светлината не угасна съвсем.
По някое време се изправи и отиде да подуши пред вратата на стопанина си – там, под прага също имаше светлина! Синът и снахата на бай Рангел се страхуваха от тъмното и няколко нощи поред спаха на светнати лампи в притихналия апартамент.

Кучето пъхна нос в светлината и седя така до сутринта. То беше истински щастливо.

Рано на другата сутрин бабичката излезе да хвърли саждите от печката и го намери заспало до вратата на бай Рангел. Тя се наведе въпреки болките в коленете и го погали по муцуната. “ Аз пък мислех, че си избягал някъде. Ух мънинкото ми, и то тъгува!” каза добрата бабичка, а кучето се събуди, изскимтя, погледна я в очите, после стана и тръгна заедно с нея към мазето. “Върви с мен, да сме си дружинка, пък после ще ти направя попара, да видиш каква попара със сирене ще има за тебе!” приказваше му бабичката, докато двамата слизаха полека надолу с полупълната кофа.


Публикувано от alfa_c на 08.08.2009 @ 19:27:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Slon-Madrigal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22977
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Добро куче" | Вход | 3 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Добро куче
от ggerin на 09.08.2009 @ 00:12:53
(Профил | Изпрати бележка)
Кучето се привързва към стопанина си!
Спомняш ли си "Белия Бим, черното ухо"
На това ми напомни.
Хубав разказ!


Re: Добро куче
от Slon-Madrigal на 09.08.2009 @ 11:47:22
(Профил | Изпрати бележка)
Имам у дома цял диск с приключенията на Белия Бим, но за съжаление не съм го гледала. Интересуваше ме този "мит", за верността на кучетата, но погледнат от кучешка гледна точка) Мисля, че въпреки верността на кучето, тя се различава от човешката.

]


Re: Добро куче
от kasiana на 09.08.2009 @ 08:38:31
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах много!!!

Поздрави!!!

Щастлив слънчев ден!!!


Re: Добро куче
от Slon-Madrigal на 09.08.2009 @ 11:47:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, радвам се, че ти е харесало!

]


Re: Добро куче
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 09.08.2009 @ 10:12:07
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно куче,
като Грейфреярс Боби!
Виждам, че и ти обичаш кучетата...:)
Поздрав,
СМ!


Re: Добро куче
от Slon-Madrigal на 09.08.2009 @ 11:52:15
(Профил | Изпрати бележка)
В интерес на истината не обичам толкова много кучетата)))) Аз съм горещ котколюбител)))) Но тук ме интересуваше идеята за верността на кучето, само че погледната от неговата страна. То, кучето де, е много близко по начин на мислене до човека, иначе нямаше да му е толкова вярно. Но не съвсем) Всъщност това трябваше да е ироничен разказ за смъртта на едно вярно куче, изоставено от хората, които го мислят за герой, но не се получи именно, защото кучетата са като хората))) Радвам се, че не се получи, защото напоследък ми е писнало да си умъртвявам героите))

]


Re: Добро куче
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 11.08.2009 @ 15:09:06
(Профил | Изпрати бележка)
Е тогава как раз - току що вчера снимах една сръбска котка,
на ул. цар Александър! Ако днес е още там ще и предам поздрав ог теб!
:)
СМ

]


Re: Добро куче
от Slon-Madrigal на 11.08.2009 @ 15:45:18
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, ако подплатиш поздравът и с парче салам))))) Тя ще ти бъде благодарна разбира се, не за салама, а за Вниманието))))
Благородно ти завиждам.

]


Re: Добро куче
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.08.2009 @ 04:39:00
(Профил | Изпрати бележка)
ОК С-М!
Апки ачи сей хед келие!Ларки. :)

]


Re: Добро куче
от Slon-Madrigal на 12.09.2009 @ 11:57:12
(Профил | Изпрати бележка)
7)

]