Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 490
ХуЛитери: 4
Всичко: 494

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Nela
:: LioCasablanca
:: Lombardi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗемята е цвят
раздел: Приказки
автор: tomatroev

На Мария

Дървото вече се било разлистило, птичките чуруликали в клоните, вятърът шумял в зелените листа, когато на едно малко клонче се появила пъпка.
Клончето много се притеснило.

То бързало да расте, да заякне, искало да има колкото се може повече листа, искало да стане голям, здрав клон, да стане як ствол, искало, както се казва, да достигне до Слънцето!
И изведнъж – тази пъпка!
Наистина, отначало пъпката била малка, едва се забелязвала, само малка подутина на клона.
Клонът се правел, че не я забелязва, после се опитал да я скрие сред листата, но пъпката растяла и той се разтревожил. Другите клони започнали да го отбягват. „Сигурно нещо е болен! – казвали си те. – Може и да е заразно!” Ами ако, не дай си боже, и по техните тънки и гладки стебла избият такива неприятни пъпки?!
Неприятната пъпка обаче продължавала да расте, издула си, била вече готова да се пукне и клоните, листата около нея, цялата Корона, всички с ужас очаквали най-лошото. Кой знае каква неприятна гадост ще се излее от вътрешността и!
Било пролет, подухнал топъл вятър и една сутрин пъпката наистина най-после се разпукала, разтворила се и от вътрешността и се показал нежен син цвят.
Да, тази пъпка била цветна, тя се разтворила в малък цвят, с малки
сини листчета, стоплени също от слънчевите лъчи, които греели за всички!
Клоните и листата малко се поуспокоили. Е, поне не е нещо отровно!
Но Клонът, на който се появил изведнъж Цветът, направо си умирал от срам. Всички други клони нормални, имат нормални сочни и зелени листа, а само той – с някаква пъпка с невзрачни бледи листчета! Направо станал за смях на цялото дърво!
Но, както се казва, всяко чудо за три дни, и скоро всички забравили за странната пъпка с малки листчета – просто някакво недоразумение на природата!
Само тези около нея не преставали да я коментират и подиграват.
Най-много и се подигравало едно голямо зелено Листо, което било точно до Цвета:
„Ти пък какво си? – казвало то. – И защо се появи? Я ме виж мен – как си треперя от вятъра, но Клонът ме обича, държи на мен, гледа да не ме изгуби, защото ме обича! Ето, вчера пак ми каза: „Не мога без теб, ще те обичам вечно! Толкова време живея на това дърво, а такива смешни и жалки листчета като твоите, никъде не съм видяла! Ами че той, Вятърът, само да духне и ще ти ги откъсне... А пък и като те гледам, нещо повяхнали ми се виждат напоследък листчетата ти. Нещо много бързо взе да увяхваш, това хич не е на добро!”
Горкото цветче! То, действително, още ненарадвало се на Слънцето, ненарадвало се на пчелите и пеперудите, които идвали от време на време да пият нектар от него, скоро започнало да вехне... Нетрайно като цвят – нали затова е тази приказка!
И след няколко дена, когато небето се затъмнило и излезнала буря, вятърът откъснал изсъхналите цветченца на пъпката и ги посипал по земята.
Толкова кратък и нетраен се оказал животът на Синия цвят.
Листата скоро забравили за него. Но те не знаели, че за краткото време на своето съществувание, Синия цвят все пак изпълнил своето предназначение – в неговите недра се зародил Нов живот! Да, цветът увехнал, но пъпката станала плод, а плодът се изпълнил с безброй семенца.
Минало лятото, цветчето вече било било отдавна забравено.
Дошла есента, плодът узрял и семената се пръснали по земята.
А после дошла и зимата.
Листата на дървото също повяхнали и окапали. На следващата година всичко отново се повторило, после пак и пак...
Минали десет, сто, минали хиляда или сто хиляди години, може би са минали милион или милиард години - никой не знае колко точно време е минало, защото в тази приказка, мила Мария, времето е много важно, да не кажа дори – всичко, за да се сбъдне това, което е предначертано!
Клоните на дървото също един по един изсъхнали. Изсъхнала цялата Корона. Изсъхнало и Стеблото, а накрая – и Корените. Голямото „Вечно дърво” станало на прах.
Но ние също, Мария, като Синия цвят, няма да видим края на тази приказка.
Но ако можеше да видим този край, щяхме да видим, че навсякъде, там, където е било Голямото дърво, е израснала цяла гора от нови, млади дървета, безброй стебла, с корени, забити дълбоко в почвата – и всички те са родени от този единствен и нетраен Син цвят, с който започна нашата приказка.


Публикувано от alfa_c на 08.08.2009 @ 16:06:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 18:15:15 часа

добави твой текст
"Земята е цвят" | Вход | 7 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Земята е цвят
от florans (florans_x@mail.bg) на 08.08.2009 @ 17:45:18
(Профил | Изпрати бележка)
Синя приказка! Синьото е символ на истината! Хубаво е,Тома,че разказваш истинни приказки за непреходните неща!!! Желая ти хубав уикенд! Флоранс


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 08.08.2009 @ 17:59:31
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Флоранс, верно, какво по-хубаво от едни летни събота и неделя! Радвай се на слънцето, още по-хубаво, ако си край морето!
Синя приказка, да - нали е за Синята планета!

]


Re: Земята е цвят
от gitchka_gramatikova на 08.08.2009 @ 17:26:31
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Тома! Хубава приказка! :)


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 08.08.2009 @ 17:54:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, поздрави и на теб! Знам, че и ти обичаш такива приказки!

]


Re: Земята е цвят
от galina (diana610@abv.bg) на 08.08.2009 @ 17:05:34
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Сладурско е!


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 08.08.2009 @ 17:49:22
(Профил | Изпрати бележка)
Казано от една, вече пораснала сладурана и то също синя - за мене е чест!

Хубав ден, въпреки лошото време!


]


Re: Земята е цвят
от Danielita на 08.08.2009 @ 21:43:21
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Тома! Радвам се да те видя и в тази невинна философски-пасторална светлина. Каквото и да пишеш, излиза хубаво.
Къде е Яр? Да не би да си го наказал за някоя лоша дума?
Аз май го предпочитам...
Поздрав, Дани


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 09.08.2009 @ 00:22:18
(Профил | Изпрати бележка)
Не си прави илюзии, само на пръв поглед е невинна и пасторална тази картина! Пак съм си същия! Но просто бях обещал на една приятелка приказка и понеже е проза, пускам я тук.

Далечни поздрави!


]


Re: Земята е цвят
от sineva на 08.08.2009 @ 18:22:30
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Тома!
Идваш с прекрасна синя приказка, в която така философски и красиво си интерпретирал вечната тема за Вечността и че нещата никога не се губят в безкрая а само са началото на едно ново съществувате, нов живот.
И този син цвят... Откъснат от Лазура... Браво!
Продължавам да харесвам творбите ти!
Хубав ден!:)))


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 09.08.2009 @ 00:49:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за хубавите думи, Синева!

Лека вечер!

]


Re: Земята е цвят
от kasiana на 09.08.2009 @ 08:56:36
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за великолепната приказка, Тома!!!

Щастлив слънчев ден!!!


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 09.08.2009 @ 16:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Касиана!
Всъщност, това е първата приказка, която съм написал.
Човек какво ли не прави за една жена...

Хубава неделя и за теб!

]


Re: Земята е цвят
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 09.08.2009 @ 17:26:58
(Профил | Изпрати бележка)
Хубава приказка, но мъниичко нагарча. Защо така.


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 09.08.2009 @ 22:28:02
(Профил | Изпрати бележка)
Мъничко нагарча? Твоята приказка за рибаря нагарча още повече! И аз се питам защо така...

]


Re: Земята е цвят
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 09.08.2009 @ 22:29:56
(Профил | Изпрати бележка)
Пелин е брала явно.

]


Re: Земята е цвят
от tomatroev на 09.08.2009 @ 22:50:30
(Профил | Изпрати бележка)
Май не само го е брала.

]