Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 544
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 547

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: rajsun
:: Marisiema

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Narwal

Íîùòà .... òîçè âåðåí çàêðèëíèê íà õàéäóòè è âëþáåíè íàé-ïîñëå íàñòúïè. Ìðàêúò îáà÷å áå ñàìî ïðîçðà÷íà çàâåñà, çàä êîÿòî ñå ðàçâèõðÿõà ÷óâñòâà è ñòðàñòè. Íîùòà ïðàâè ñìåëèÿò ðåøèòåëåí, à âëþáåíèÿò ïîåò.  òàêàâà åäíà òîïëà è çâåçäíà íîù òðè ëîäêè òèõî ñå ïúðçàëÿõà ïî ðàâíàòà ñèíÿ ïèñòà â çàëèâà íà îñòðîâ Ëåðîñ.
Íà âñÿêà îò òÿõ èìàøå ïî ÷åòèðèìà ãðåáöè, à íà ïúðâàòà èìàøå è äâàìà .......îùå å òðóäíî äà ñå êàæå äàëè áÿõà õàéäóòè èëè ïðîñòî ........ âëþáåíè. Íåùî òàéíî òðÿáâàøå äà ñâúðøàò çàåäíî. Äàëè çà äîáðî èëè çà çëî? Äàëè åäèí äåí ùÿõà äà ñå ãîðäåÿò èëè ñðàìóâàò îò òàçè íîù òîâà îùå íå âúðëóâàøå ìèñëèòå èì. Òå èçïúëíÿâàõà çàäà÷à, êîÿòî ãè ñâúðçâàøå è ....íå ñàìî òîâà.
Ëàñêàðèíà Áóáóëèíà áå âèäÿëà ìèíèòå, ñêðèòè â èçîñòàâåí ñêëàä çà âèíî íà îñòðîâ Èäðà è ñåãà çàåäíî ñúñ ñâîÿ íåîáèêíîâåí ãîñò îò âðàæäåáíàòà áúëãàðñêà çåìÿ ïîñòàâÿõà ìèíèòå â çàëèâà íà Ëåðîñ. Íà íîñà íà ëîäêà Ïàíàéîòèñ, ñúðäèò êàêòî âèíàãè ìåðåøå äúëáî÷èíèòå, à Ãåîðãè íàðåæäàøå êàê äà ñå ïîñòàâÿò ìèíèòå, òàêà, ÷å äà ìîãàò òóðñêèòå êîðàáè äà ñå áëúñíàò â òÿõ ïðè çàñòàâàíå íà êîòâà. Ëàñêàðèíà âíèìàòåëíî íàáëþäàâàøå áúëãàðèíà. È ñåãà âå÷å íå çàùîòî íå ìó âÿðâàøå è æåëàå äà “äèøà âúâ âðàòà ìó”. Íå! Ñåãà ãî ãëåäàøå çàùîòî.....âñè÷êî, êîåòî ïðàâåøå òîçè ìëàäåæ áåøå íå ñàìî èíòåðåñíî..., òî áåøå íîâîñò. Áåøå ...èçêëþ÷èòåëíî. È íå ñàìî òîâà...Ìëàäåæúò âñåêè ñëåäâàù ìèã ñòàâàøå ÷àñò îò æèâîòà è. È òî íåãîâàòà íàé-õóáàâà ÷àñò.
Ãåîðãè ñðú÷íî çàâúðçâàøå ìîðñêè âúçëè è ñ èçêëþ÷èòåëíà âåùèíà óïðàâëÿâàøå ëîäêàòà, òàêà, ÷å ïîñòàâÿíåòî íà ìèíèòå äà íå ñå âëèÿå îò òå÷åíèåòî îêîëî îñòðîâà. Òîâà ìîì÷å áåøå íàó÷èëî ìíîãî. È ìîæåøå ìíîãî. È.....áåøå ìíîãî êðàñèâ. Êàïèòàíêàòà òðúñíà ãëàâà. Èñêàøå äà ñå îñâîáîäè îò òåçè ìèñëè, íî òå ñàìè íåïðåêúñíàòî ñàìè âëèçàõà â ãëàâàòà è.
Ëîäêèòå ñå äâèæåõà áàâíî è âåñëàòà ðèòìè÷íî öîïâàõà âúâ âîäàòà. Ñÿêàø íåæíà ïåñåí ñå ÷óâàøå îòêúì ïðèòèõíàëèÿ áðÿã. Êîëêî ñïîìåíè íàõëóâàõà â ãëàâàòà íà ãðúöêàòà ãåðîèíÿ. Êîëêî ñòàðè ìå÷òè. Òèõà ïàñòîðàëíà êàðòèíà ñå îòêðèâàøå ïðåä î÷èòå è. Äîì...êðàñèâ è ñïðåòíàò , ñ ãðàäèíêà, ðàçáèðà ñå áëèçî äî ìîðåòî. Ìíîãî äåöà, óñìèõíàòè è âåñåëè. Âñè÷êè èãðàÿò è ñå ðàäâàò íà òîïëîòî ëÿòî. À îò ìîðåòî ñå çàäàâà ðèáàðñêà ëîäêà ñ ãîëåååìè ìðåæè è îùå äðóãè ðèáàðè, çàñóêâàò ìóñòàöè è âåñåëî ñè ðàçêàçâàò ...òåõíèòå ðèáàðñêè èñòîðèè. Íî îò ìîðåòî ñå çàäàâà îùå åäíà ðèáàðñêà ëîäêà è ïåñåí ñå ÷óâà îò íåÿ. Ïåñåí, íåïîçíàòà, íî ìíîãî íåæíà è õóáàâà. È îò ëîäêàòà èçëèçà .....Î íå! Òîâà å ïðåêàëåíî! Ëàñêàðèíà ñ íåèìîâåðíà ìúêè ñå âúðíà â äåéñòâèòåëíîñòòà. À ïîñòàâÿíåòî íà ìèíèòå âå÷å çàâúðøâàøå. È Ãåîðãè òèõî ñè òàíàíèêàøå è ïîäñâèêâàøå ñ óñòà íÿêàêâà ïåñåí. Äà! Òîâà áåøå ñúùàòà ïåñåí, íà îíçè ðèáàð, îò íåéíèòå âèäåíèÿ.
- Êàêâî ñè ïååø? – ïîïèòà êàïèòàíêà ñ ãëàñ, êîéòî ñ óñèëèå ïðåñòîðâàøå íà ñòðîã.
- Ïåñíè÷êà – îòâúðíà Ãåîðãè – Îâ÷àðèòå ïî ìîÿ êðàé òàêà ñè ïåÿò è ñè ñâèðÿò ñàìè÷êè. Òàêà äà íå ÷óâñòâàò ñàìîòàòà. Êîãàòî ÷óâàø ïåñåí, çíà÷è îêîëî òåá íå å ïóñòî.
- Òè, áèë ëè ñè îâ÷àð?
- Î! Äà! Ðàçáèðà ñå! Ïàñÿõ îâöåòå íà íÿêîëêî ñåëà äîðè. Íî ñàì íå ìå îñòàâÿõà. Áÿõ ìàëúê è ãëàâíèÿ êåõàÿ ñå ñòðàõóâàøå äà íå ìå íàïàäíàò è áúñòèñàò âúëöèòå. Ó íàñ â Áàëêàíà ìíîãî ãè èìà. È íàïàäàò îâöåòå âñå ïî òúìíî. À è íå ñàìî âúëöè è .....òóðöè è ÷åðêåçè è ðàçáîéíèöè. Âñè÷êî èìà.
- È ó íàñ èìà ... è âúëöè è òóðöè è ÷åðêåçè è àðàâàíèòè è êàêâî ëè îùå íå. À è âèå áúëãàðèòå íè ïðåäàäîõòå. Ñàìè èñêàòå äà ãðàäèòå ñâîÿ æèâîò. Ñàìè ñâîÿòà âÿðà äà áðàíèòå.
- Íå å òàêà, êàïåòàíèöå! È íèå êàòî âñÿêî ÷îâåøêî ñúùåñòâî æåëàåì äà æèâååì ñâîáîäíî è ïî÷òåíî íà òàçè çåìÿ. Íî æåëàåì äà áúäåì ïðèçíàòè è óâàæàâàíè òàêà êàêòî è âèå. Çàùî áúëãàðèòå äà íÿìàò ñâîè ó÷èëèùà? Çàùî äà íÿìàò ñâîè öúðêâè? Çàùî è ñâîÿ ñâîáîäà äà íÿìàò? Íàëè Áîã å ñúçäàë âñè÷êè õîðà ðàâíè ïîìåæäó èì.
Ëàñêàðèíà çà ïîðåäåí ïúò áå óäèâåíà îò ïîðàçèòåëíàòà ëîãèêà íà ìëàäèÿ áúëãàðèí. Ñïîêîéíî áåç äà îáèæäà ñúáåñåäíèêà ñè Ãåîðãè çàùèòàâàøå êàóçàòà íà ñâîÿ íàðîä è òÿ ïðîñòî íå íàìèðàøå àðãóìåíòè, ñ êîèòî äà ãî îáîðè.
- À çíàåø ëè êîëêî õóáàâè ïåñíè èìàìå? – çàñìÿ ñå îòíîâî ìëàäåæúò – Êîëêî êðàñèâè ïðèêàçêè çíàåì?
- Ìíîãî îáè÷àì ïðèêàçêè! – Çà ïðúâ ïúò ñå óñìèõíà Ëàñêàðèíà. Ñðåä óæàñèòå íà çàòâîðà â Êîíñòàíòèíîïîë ñàìî ïðèêàçêèòå íà ìàéêè è è ïîìàãàõà äà çàñïè íîùåì.
- À çíàåø ëè ïðèêàçêàòà çà çâåçäíèÿ îñòðîâ? – ïîïèòà áúëãàð÷åòî.
- Íå! Êàêâà å òàçè ïðèêàçêà? – Ëàñêàðèíà ïîäñêî÷è îò ëþáîïèòñòâî.
Ãåîðãè ñå çàñìÿ è õâàíà âåñëîòî. Ëîäêèòå áÿõà çàâúðøèëè ïîñòàâÿíåòî íà ìèíè è áàâíî ñå îòïðàâèõà êúì çàñòàíàëèÿ íåäàëå÷ îò îñòðîâà “Àãàìåìíîí”.
- Âèæäàø ëè îíîâà ñúçâåçäèå? – êàçà ìëàäåæúò è ïîñî÷è ñ ðúêà êúì ñâåòåùèÿ ïîêðèâ íà íîùòà.
- Äà! – ïîòâúðäè Ëàñêàðèíà – Òîâà å ñúçâåäèåòî “Ñåâåðíà êîðîíà”. Ìíîãî å êðàñèâî!
- Àç ãî íàðè÷àì “çâåçäíèÿò îñòðîâ”. Òîâà å åäíà ñòàðà îâ÷àðñêà ïðèêàçêà. Ãîñïîä òàì èçïðàùà äóøèòå íà îíåçè ãðåøíèöè, êîèòî ñà æèâåëè â ãðÿõ, íî äúëáîêî â ñåáå ñè ñà ïðàâåäíèöè.
- Êàê òàêà? – óäèâè ñå Ëàñêàðèíà – Æèâåëè â ãðÿõ ïúê ïðàâåäíèöè?
- Àìè åòî òàêà, êàïåòàíèöå. Äà îòêðàäíåø å ãðÿõ, íî êîãàòî ãëàäóâàø è êîãàòî íàïðèìåð äåòåòî òè ãëàäóâà, òè íå áè ëè îòêðàäíàëà çà äà ãî íàõðàíèø? Äà óáèåø å ãðÿõ, íî êîãàòî óáèÿò áàùà òè, íàñèëÿò ìàéêà òè è ñåñòðà òè....Òè íå áè ëè óáèëà, çà äà ãè çàùèòèø? Æèâîòúò, êàïåòàíèöå, íå å áàêàëñêà ñìåòêà. Íå âèíàãè, ÷îâåêúò å ãîñïîäàð íà ñåáå ñè, íà ÷óâñòâàòà ñè, íà æåëàíèÿòà ñè, íà äåéñòâèÿòà ñè. Ìíîãî ÷åñòî, ÷îâåê ñè ìèñëè, ÷å êàòî íàêàæå åäèí èçåäíèê, ðàçäàâà Áîæèåòî ïðàâîñúäèå. Àêî òîâà íà çåìÿòà ìîæå äà ñòàâà, íà íåáåòî íå å òàêà! Ñèãóðåí ñúì! Íà íåáåòî Áîã ñ÷èòà, ÷å çëèíèòå ñàìî ñ äîáðî ñå ëåêóâàò. Åòî çàùî ñúçäàë åäèí îñòðîâ îò çâåçäè, êúäåòî òåçè ñúãðåøèëè ïðàâåäíèöè äà ìèíàâàò è äà âèæäàò ñâîèòå ãðåõîâå. Òàêà òå ðàçáèðàëè, ÷å Áîæèÿòà áëàãîäàò å áåçìåðíà è, ÷å áåç íåÿ íÿìà ÷îâå÷åñòâî. Æàëêî, ÷å òîâà ìîæåëè äà ãî ðàçáåðàò ñàìî òîãàâà, êîãàòî çàâúðøàò æèçíåíèÿ ñè ïúò. Òàì íà îñòðîâà ñðåä çâåçäèòå äóøèòå âèæäàëè èçìèíàëèÿ ñè ïúò è äúëáîêî çàñðàìåíè ìîëåëè Ãîñïîä çà ïðîøêà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 01.07.2009 @ 13:27:39 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Narwal

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 09:09:10 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Çâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/
îò mariniki íà 04.02.2010 @ 20:29:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://mariniki.blog.bg/
âúñõèùàâàì òè ñå, ïðèÿòåëþ...ñúðäå÷íî...


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/
îò Narwal íà 05.02.2010 @ 07:11:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè ìèëà Ìàãè! Ïðåêðàñíà ñè!

]


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/
îò kasiana íà 01.07.2009 @ 15:30:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âåëèêîëåïíî, Íàðâàë!!!
Àêî ïðèêàçêàòà çà Çâåçäíèÿ îñòðîâ å òâîÿ,
åâàëà òè, Êàïèòàíå!!!

Áúäè áëàãîñëîâåí!!!

Êàñèàíà


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /òðåòà ÷àñò/
îò Narwal íà 01.07.2009 @ 15:35:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè Êàñèÿíà! Äà ïðèêàçêàòà å ìîÿ. ðàçêàçàõ ÿ ïðåäè áëèçî 20 ãîäèíè íà ìîðÿöèòå íà êîðàá "Øèïêà", êîãàòî ïëàâàõìå îò Àíâåðñ /Áåëãèÿ/ çà Êâåáåê /Êàíàäà/ è ñúçâåçäèåòî Ñåâåðíà êîðîíà ñå ñå âèæäàøå ìíîãî ÿñíî. Îùå íå áÿõ êàïèòàí. Ìíîãî å êðàñèâî òîâà ñúçâåçäèå. È òîãàâà ñú÷èíèõ òàçè ïðèêàçêà. Ãëåäàõà ìå ñúñ çÿïíàëè î÷è. Ìîæå áè ìå ìèñëåõà çà ïðåâúðòÿë. Íî òàêà ñå ïîëó÷è.
Ïîçäðàâè è áëàãîäàðÿ!

]