Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 424
ХуЛитери: 5
Всичко: 429

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазмислите на един тузар
раздел: Разкази
автор: ali4ka

Поглеждам през прозореца. Като че ли съм наказан цял живот да си спомням за всички щастливи мигове от жалкия си живот. Затворен в собственото си съзнание, проумявам всъщност всички онези малки нещица, които са ме правили щастлив човек. А горчивата истина, която никога няма да мога да преглътна, и за която цял живот ще съжалявам е, че не успях да ги оценя.
Защо навремето не се спрях да погледам дръвчето, което растеше като новородено бебе пред очите ми, защо не постоях да се насладя на изгрева, който като че ли се цупеше заради тази моя постъпка, и отронваше по няколкото капчици дъжд? Винаги бързах. Закъде? Бързах да хвана влака към Щастието. Но сега разбирам, че съм го изпуснал...
Сега, когато съм заможен бизнесмен, разбирам колко много неща са минали през мен.... Да, през мен- идваха и си отиваха като алкохолът, който поглъщам всеки ден с целта да възвърна усмивката на изтощеното ми от умора, лице. Не успях да задържа нищо. Вярно- колко мадами минаха през ръцете ми, колко коли и къщи. Но нищо не остана в сърцето и душата. Опустошени са напълно. Празни като бутилката уиски, стояща на масата пред мен. Спомени... Нямам такива от тридесет години. Чувства... усещанията са еднотипни... Навремето баща ми казваше, че сме създадени, за да оставим нещо след себе си и да бъдем щастливи. Щастлив ли съм? Фалшивата усмивка крие нерадостите ми за пред клиентите, но когато остана сам, тя потъва в забрава. Може би някога бях щастлив. Ще ме попитате: „ Защо не остана такъв? ”. Защото се стремях към повече. Амбиции, цели, мечти... наречете го както искате. Алчността се проявява под много наименования. Дали съм помогнал на някого? Единствено на себе си. Забравих родители, приятели, минало... Единствени приятели ми бяха парите и алкохолът. Парите ми даваха власт, а алкохолът- забрава. Срамувах се от баща си- все пак той беше обикновен работник. Майка ми беше чистачка- не можех да се появя пред колегите с тях под ръка. Ненавиждах баща си, защото ми отказа, когато го попитах дали иска да работи с мен. Каза, че бил щастлив и без да има огромни печалби. Ха- щастлив! Как може човек да е щастлив, когато няма пари?! Поне така разсъждавах допреди 15 години... След това започнах да му завиждам. Имаше всичко, от което се нуждае. А аз- аз нямах нищо. И все още нямам нищо, освен кучето ми Роби. Чистокръвен дог- трябваха ми доста връзки, за да се уредя с него. Но и той скоро ще ме напусне. Както правят всички. И пак ще остана сам. Вече нямам роднини- повечето починаха, нямам и приятели- нормално, не съм се чувал с тях от тридесет години. По последна информация всички си имат семейства. Наскоро видях Чарли- караше някакъв ръждясал микробус, беше по шорти и скъсана тениска, но нямаше нещастие в очите му. С него бяха и жена му, и двете му дъщери. Същински съкровища! Цялото си богатство бих дал да съм на негово място. Отидох, за да го поздравя. Предложих му работа при мен, но той отказа. Каза, че бил щастлив с това, което има. Попитах го: „Но какво имаш? Нямаш власт, нито пари- като те гледам с този микробус, сигурно и наема не можеш да си платиш.” Той се усмихна и отговори: „ Имам семейство, истински приятели и истински живот. Всеки ден сядам на терасата, вдъхвам миризмата на тревата, за да усетя диханието на земята, и се наслаждавам на галещото ме с лъчите си слънце. Водя спокоен и щастлив живот и оставих нещо след себе си. Повече от това не ми трябва.” Замислям се върху думите му и се питам дали това е всъщност щастието, към което се стремим? Ако да, защо тогава всички вървим към неговата противоположност? Да, лакомията е една човешка черта, която трудно се пренебрегва. Жалко, че чак сега осъзнавам какво съм спечелил и какво съм загубил. Ако го знаех отпреди, щях да стана работник.
Слизам по стълбите и се запътвам към терасата. Отварям вратата и сядам на стола. Вдишвам дълбоко и поглеждам към галещото ме с лъчите си слънце...


Публикувано от alfa_c на 30.06.2009 @ 19:11:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ali4ka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 09:01:16 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Размислите на един тузар" | Вход | 2 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Размислите на един тузар
от joy_angels на 02.07.2009 @ 00:08:55
(Профил | Изпрати бележка)
Хубави размисли са се напъхали в главата на този "тузар"... По-скоро ти си ги напъхала :)))
Имаш усет за "сложните неща" от живота, да.
Искаш ли един съвет?
Не бързай да порастваш. После цял живот ще си все голяма.
Относно текста - имаш дарба да пишеш и пишеш грамотно. Това са две много важни условия, за да стане пишещ човек от теб.
Хубаво е, че си попаднала на този сайт. Тук има много стойностни неща за четене. Но все пак е по-добре да четеш литература "на хартия", особено доказали се автори (не като мен).
Стискам ти палци! И ти желая успех, Аличка! :)))


Re: Размислите на един тузар
от ali4ka на 02.07.2009 @ 02:38:06
(Профил | Изпрати бележка)
joy_angels,благодаря за милите думи!Излезли от теб,значат много за мен,наистина!Пиша за това,което ме вълнува,не смятам да пораствам скоро :) Поне на акъл ;) Чета всякаква литература-в момента съм на Блага Димитрова.Искрено се възхищавам на твоите произведения.Още веднъж благодаря!Прегръдки :)

]


Re: Размислите на един тузар
от joy_angels на 02.07.2009 @ 18:56:17
(Профил | Изпрати бележка)
Браво на теб. Не съм сигурна обаче, че Блага Димитрова е разбираема за твоите 12 години. Но пък... Защо пък не?
Сега обаче ти е времето за "приказките", за корсарите, за Граф Монте Кристо. Чети Петя Дубарова, сигурно ще ти хареса.
Пиши щом ти се иска. Не хвърляй нищо, което си написала - аз изхвърлих един ден детските си стихове и до днес съжалявам :)))
Поздрави, Аличка!

]


Re: Размислите на един тузар
от ali4ka на 02.07.2009 @ 23:20:01
(Профил | Изпрати бележка)
Но аз не съм на 12 :) Аз съм на 18 :) "Приказките" отдавна ги минах-пък и честно казано,никога не съм им вярвала :) Не че не ги харесвам-напротив,но мисля,че времето за приказки отдавна ми е минало :)

]


Re: Размислите на един тузар
от joy_angels на 02.07.2009 @ 23:59:25
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, бъди на 18 щом така ти харесва. ;)
Но текстовете ти не са на 18 годишна жена. Не са.
Да - на 18 не ти е време за приказки. Съгласна съм.
Спокойна нощ!

]


Re: Размислите на един тузар
от ali4ka на 03.07.2009 @ 20:37:39
(Профил | Изпрати бележка)
НЕ знам дали текстовете ми са на 18-годишно момиче(не се чувствам все още жена).Единственото,което знам е,че писаниците са мои,без да претендирам,че са нещо велико :)

]


Re: Размислите на един тузар
от aa11bb на 02.07.2009 @ 05:44:10
(Профил | Изпрати бележка)
звучи ми хипотетично