Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 2
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 545
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 548

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: poligraf
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Narwal

Óòðîòî äîéäå íåî÷àêâàíî áúðçî çà ïëåííèêà. Äîêàòî ñå çàâúðòè äâà ïúòè â òâúðäîòî ëåãëî è äâå ãðóáè ëàïè ãî ðàçòúðñèõà, çà äà ãî ñúáóäÿò.
- Õàéäå ñòàâàé, íåãîäíèêî! Ùå ñïèø òàçè íîù íà âúæåòî íà ìà÷òàòà. – îòòåêíà ãðóáèÿ ãëàñ íà Ïàíàéîòèñ, åäèí îò ìîðÿöèòå íà “Àãàìåìíîí”.

Ìëàäåæúò êàòî, ÷å ëè íå ãî ÷ó. Ñòàíà áàâíî è çàïî÷íà äà îáëè÷à ïîëóèçñúõíàëèòå ñè äðåõè. Ïðåïàñà ÷åðâåíèÿ ñè ïîÿñ, îòïðàâè ñ ðúêà ðàçáúðêàíèòå ñè êîñè, ïëèñíà äâå øåïè âîäà â ëèöåòî ñè è çàñòàíà ñ óñìèâêà ïðåä ïàçà÷à ñè.
- Õàéäå! Âîäè ìå êúì ìà÷òàòà! – êàçà òîé, ñÿêàø âñè÷êî, êîåòî ñòàâàøå ñ íåãî áå äåòñêà èãðà.
Ïàíàéîòèñ çàâåäå ïëåííèêà ïðè Ëàñêàðèíà, êîÿòî ñåäåøå íà øèðîêà ìàñà â ñâîÿòà êàþòà è ñòàðàòåëíî èçó÷àâàøå àíãëèéñêà íàâèãàöèîííà êàðòà íà Äîäåêàíåçèòå*. Ñúñ ñòðîã ïîãëåä ïîñðåùíà ãîñòà ñè è ìó ïðåäëîæè ñòîë. Ìëàäåæúò êèìíà ïî÷òèòåëíî ñ ãëàâà è ñåäíà íà, êàòî ïðåõâúðëè êðàê, âúðõó êðàê – ïîä÷åðòàí ôðåíñêè ìàíèåð. Âñè÷êî òîâà ïîêàçâàøå, ÷å ìëàäèÿò áúëãàðèí, íå å äèâ áàëêàíäæèÿ, à êóëòóðåí è äîáðå âúçïèòàí ñúáåñåäíèê.
- Êîé ñè òè? Êàê ñå êàçâàø? Êàêâî òúðñèø íà ìîÿ êîðàá? – âúïðîñèòå èçëåòÿõà îò óñòàòà íà Ëàñêàðèíà, ñÿêàø â åäíà è ñúùà ìèíóòà èñêàøå äà íàó÷è âñè÷êî çà íåîáèêíîâåíèÿ ñè ïîñåòèòåë.
- Ïî-áàâíî êðàñàâèöå! – ñ íåóãàñâàùà óñìèâêà êàçà ìëàäåæúò – Êàêòî òè êàçàõ – áúëãàðèí ñúì. Êàçâàì ñå Ãåîðãè è ñúì ðîäåí â åäíî êðàñèâî ãðàä÷å íà Õåìóñ ïëàíèíà – êàçâà ñå Êîòåë.
- Ãåîðãè å ãðúöêî èìå – ïðåêúñíà ãî Ëàñêàðèíà.
- Ãåîðãè å ÁÚËÃÀÐÑÊÎ èìå – íàòúðòè íàõàëíèÿ ãîñò è ïðîäúëæè – Ãëàâàòà ìè àêî èñêàø – äàâàì òè ÿ! Ñúðöåòî ìè àêî èñêàø .......äàâàì òè ãî, çàùîòî ãî çàñëóæàâàø. ÈÌÅÒÎ ÎÁÀ×Å ÑÈ Å ÌÎÅ È ÍÅ ÃÎ ÄÀÂÀÌ!
Ïîñëåäíèòå äóìè ñòðåñíàõà ãúðêèíÿòà. Äîñåãà íèêîé íå áå äðúçâàë òàêà äà ðàçãîâàðÿ ñ íåÿ. Ïðîñòî íÿìàøå øàíñ äà óñïåå äà êàæå íåùî. À òîçè ñ áàëêàíñêèòå ïîòóðè è íàâóùà ñè ïîçâîëÿâà äà áúäå ..... ãîðä. Íå å îáèêíîâåíà òàçè ðàáîòà. Òóê Áîæèÿ ñèëà å íàìåñåíà.
Ëàñêàðèíà ñòàíà îò ñòîëà è ñå ïðèáëèæè äà ïëåííèêà.
- Ìíîãî äîáðå ãîâîðèø ãðúöêè. Êúäå ñè ãî íàó÷èë? – ïîïèòà òÿ.
-  ìîÿ ãðàä æèâååøå åäèí ÷îâåê, êîéòî ñåãà å ãåíåðàë îò âîéñêèòå íà âàøàòà ðåâîëþöèÿ. Íàðè÷à ñå õàäæè Õðèñòî. ×åðêåçè óáèõà ðîäèòåëèòå ìè. Õàäæè Õðèñòî ìå ïðèáðà è ìå èçïðàòè äà ó÷à â Àòèíà çà ëåêàð. Òàì íàó÷èõ åçèêà. Ñëåä òîâà èçáóõíà âàøåòî âúñòàíèå è íèå ñ íåãî ñå âêëþ÷èõìå â áîðáèòå. Âîþâàõìå íà îñòðîâ Êðèò, â Òåñàëèÿ, â Åïèð, êúäå ëè íå. Ñðåùíàõ è âàøèÿò àïîñòîë – Òåîäîðîñ Êîëîêîòðîíèñ è êàïåòàí Íèêèòàðàñ è ìíîãî äðóãè.  Õàíåÿ – îáà÷å, íà îñòðîâ Êðèò ñå çàïîçíàõ ñ Àíäðåàñ Ìèÿóëèñ è Êîíñòàíòèíîñ Êàíàðèñ è çàïî÷íàõ ñ ïèðàòñòâîòî. Íàïàäàõìå òóðñêèòå êîðàáè. Ìåí ïîâå÷å ìå èçïîëçâàõà êàòî ëåêàð – íàëè âñå ïàê ñúì ó÷èë-íåäîó÷èë ìåäèöèíà. Íî è ìîðñêîòî äåëî èçó÷èõ. Êàòî ðàçáðàõ, ÷å ñå ãîòâèø äà óäàðèø åñêàäðàòà íà Èáðàõèì Êàïóäàí, ðåøèõ äà òè ïîìîãíà, çàùîòî ñàìà íÿìà äà ñå ñïðàâèø. Òóðñêèòå êîðàáè ñà ìíîãî è äîáðå âúîðúæåíè. À è â òåçè çâåçäíè íîùè åäâà ëè ùå óñïååø äà ãî èçíåíàäàø.
Ëàñêàðèíà îòíîâî ñåäíà íà ñòîëà ñè è çàìèñëåíî îïðÿ ãëàâàòà ñè â ðúöå.
- Òàêà å! Íå ìîãà äà ãî èçíåíàäàì. – êàçà òÿ. – Íî êàê äà òè âÿðâàì?
- Êàêòî íà âñåêè îò òâîèòå õîðà. Êîëöèíà îò òàõ ñè ïîçíàâàëà, ïðåäè äà ïðåïàøåø ñàáÿòà è äà ñå âêëþ÷èø â áîðáàòà. Îñâåí òîâà, àç çíàì íà÷èí, ïî êîéòî ùå ðàçáèåø òóðñêàòà åñêàäðà è íÿìà äà çàãóáèø íèòî åäèí òâîé âîéíèê.
Ëàñêàðèíà ãî ïîãëåäíà îòòåã÷åíî. Òîçè ìëàä ìúæ ÿâíî íå õîäè ïî çåìÿòà. Ìîæå áè íå å øïèîíèí, ìèñëåøå ñè òÿ, íî ÿâíî å òîëêîâà îòíåñåí, ÷å ñåãà ñå ÷óäè êàê äà ìå îìàå è ñàìî ìè ãóáè âðåìåòî. È âñå ïàê ðåøè äà ïðîÿâè ñäúðæàíî ëþáîïèòñòâî.
- È......êàê ùå ñòàíå òîâà? – ïîïèòà êàïèòàíêàòà.
- Ñåãà å ãîðåùî ëÿòî. À íà òóðñêèòå êîðàáè àñêåðúò å ìíîãîáðîåí. Âîäàòà èì áúðçî ñâúðøâà è òå çàðåæäàò âîäà îò îñòðîâ Ëåðîñ, òàì èçâîðèòå ñà íàé-áèñòðè è ïúëíîâîäíè. Íà îñòðîâà èìà ñàìî åäèí óäîáåí çàëèâ çà çàñòàâàíå íà êîðàáèòå è ñïóñêàíå íà ëîäêè. Òàì ìîæåì äà íàïðàâèì ñëåäíîòî. Âèæäàø ëè òåçè äâå øèøåíöà – êàçà ìëàäåæúò è èçìúêíà îò ïîÿñà ñè äâå ñòúêëåíèöè – Àêî ñìåñèì òåçè äâå òå÷íîñòè ñå ïîëó÷àâà âçðèâ. Êàòî ãè ñëîæèì â äâà ñòúêëåíè ñúäà è äâàòà ñúäà â åäíà ìåòàëíà áú÷âà ïðè ëåê óäàð íà áú÷âàòà ñúäîâåòå ùå ñå ñ÷óïÿò è òå÷íîñòèòå ùå ñå ñìåñÿò. È òîãàâà .....ùå èìà âçðèâ è Èáðàõèì ùå ÿäå ïîïàðà íà íåáåòî. Åäèí êîâà÷ îò Ñìèðíà ìè èçðàáîòè ïåòäåñåò òàêèâà ìåòàëíè áú÷âè. Àêî ãè ðàçïîëîæèì â çàëèâà íà îñòðîâ Ëåðîñ è èì ïðèêà÷èì åäíà òåæåñò îòäîëó, òî òÿ ùå ãè äúðæè ïîä âîäà, íî íà óäîáíà äúëáî÷èíà òàêà, ÷å òóðñêèòå êîðàáè äà ñå óäàðÿò â òÿõ, êîãàòî îòèâàò äà ñïóñêàò êîòâà. Ïî òîçè íà÷èí íèòî åäèí òâîé âîéíèê íÿìà äà ïîñòðàäà. Òàçè ìàãèÿ íå ñúì ÿ èçìèñëèë àç. Ðàçêàçà ìè ÿ åäèí ôðàíöóçèí, êîãàòî ïðåâçåõìå åäíà åãèïåòñêà ãàëåðà. Âîþâàë â Àìåðèêà ñ âîéñêèòå íà Äæîðäæ Âàøèíãòîí. Ïî òîçè íà÷èí íåóòðàëèçèðàëè ñòîâàðâàíå íà äåñàíò îò àíãëèéñêèòå êîðàáè. Äàæå èìå ñè èìà òîâà èçîáðåòåíèå – íàðè÷àò ãî ìèíà.
Ëàñêàðèíà ãëåäàøå ñ øèðîêî îòâîðåíè î÷è. ßâíî áúëãàðèíúò íå ñå øåãóâàøå. Èìàøå äîáðå îáìèñëåí ïëàí è ïî âñè÷êî ëè÷åøå, ÷å å ãîòîâ äà ãî ïðèëîæè óñïåøíî.
- Äîáðå... – êàçà òÿ – íî êîé ìîæå äà ãàðàíòèðà, ÷å Èáðàõèì íÿìà äà èçïðàòè çà çàðåæäàíå ñàìî íÿêîëêî êîðàáà, à îñíîâíàòà ÷àñò îò åñêàäðàòà ñè äà ÿ äúðæè ïðåä Ïñàðà?
- Ñèãóðåí ñúì, ÷å ùå òðúãíå ñ âñè÷êèòå ñè êîðàáè. Íà Èäðà å òâîÿòà åñêàäðà, íà îñòðîâ Êîñ å Êàíàðèñ. Èáðàõèì íÿìà äà ðèñêóâà äà ðàçäåëè ñèëèòå ñè, îñîáåíî ñåãà, êîãàòî íÿêîè îò êîðàáèòå ìó ñà ñèëíî ïîâðåäåíè îò äåéñòâèÿòà íà Ïàïàíèêîëèñ. Âÿðâàì, ÷å ùå óñïååì!
Áúëãàðèíúò èçãëåæäàøå óâåðåí. Ëàñêàðèíà îùå íå ìîæåøå äà äîéäå íà ñåáå ñè, íî íå ìîæåøå äà îòðå÷å, ìëàäåæúò èìàøå óäèâèòåëíà ñïîñîáíîñò äà óáåæäàâà è ......î÷àðîâà. Äà! Òðÿáâàøå äà ïðèçíàå ãúðêèíÿòà. Òîâà å ñòðàííî ñúâïàäåíèå – óìåí è êðàñèâ! Íî òî÷íî íà òàêèâà Ëàñêàðèíà áå óáåäåíà, ÷å íå òðÿáâà äà ñå èìà äîâåðèå. Çàòîâà ðåøè äà ïðîâåðè âñè÷êî ñàìà è îòíîâî âëåçå â ðîëÿòà ñè íà êàïèòàí.
- Ïîêàæè ìè ìèíèòå! – çàïîâÿäà òÿ.


*Äîäåêàíåçè – îñòðîâè â Åãåéñêî ìîðå.


Ïóáëèêóâàíî îò valka íà 30.06.2009 @ 13:38:01 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Narwal

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 19:40:03 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Çâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/
îò kasiana íà 30.06.2009 @ 15:17:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòàâà âñå ïî-èíòðèãóâàùî!!!

Îòíîâî ñå óáåæäàâàì â ìàéñòîðñòâîòî
òè íà ðàçêàçâà÷!!!

Ïîçäðàâ, Narwal !!!

Êàñèàíà


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/
îò Narwal íà 30.06.2009 @ 18:16:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ñè ìèëà! Áëàãîäàðÿ òè!

]


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/
îò mariniki íà 03.01.2010 @ 00:17:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://mariniki.blog.bg/
÷óäåñíî å...åäèí îò íàé ëèðè÷íèòå òè ðàçêàçè...
è òîâà ïðåêðàñíî èìå...Ëàñêàðèíà...ïðîñòî ïðåëåñò!
ðàäâàì òè ñå îò ñúðöå.


Re: Çâåçäíèÿò îñòðîâ /âòîðà ÷àñò/
îò Narwal íà 03.01.2010 @ 20:59:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè, Ìàãè! Öåëóâàì òè ðúêà!

]