Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 791
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 793

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: durak

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏðúæêè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: milcho

Íàé-õóáàâèòå ïðúæêè ñåãà ãè ïðàâÿò â Óíãàðèÿ. Òå ãè íàðè÷àò òóê „òåïåðòüî” è „òüîïåðòüî”. Àáå òðóäåí å òîçè åçèê – óíãàðñêèÿ. Íå ìè ñå óäàâà. Çíàì ñàìî íÿêîëêî ôðàçè – îñíîâè ôðàçè. Ìàé ñúì âè êàçâàë, ÷å íàé-ìíîãî äúðæà äà çíàì 5 íåùà íà âñåêè åçèê, êîéòî ñúì ÷óâàë â äàäåíà ñòðàíà, â êîÿòî ïî åäèí èëè äðóã ïîâîä ìè ñå íàëàãàëî äà ïðåáèâàâàì. 5 îñíîâíè ôðàçè…
Êàòî íàïðèìåð, „Ãëàäåí ñúì”, äàé ìè õëÿá è âîäà (å, ìîæå ïîñëå è âèíî èëè ðàêèÿ, âîäêà, øíàïñ, áèðà è ò.í.). Ïîñëå, êàêòî äîéäå, äà êàçâàì íàïðèìåð „Îáè÷àì òå” ãîñïîæèöå èëè ìàëêà/ìèëà ãîñïîæèöå è/èëè öåëóâàì òè ðúêà. Ïîñëå ôðàçàòà „Ãîñïîä ñàìî çíàå” èëè „Ãîñïîä çíàå” èëè „Ãîñïîä äà íè/òè ïîìàãà” èëè „Ãîñïîä äà å ñ òåá” èëè ïðîñòî Ãîñïîäè! Òè ñè ìèëîñòèâ, íàëè Ãîñïîäè! Ààà… çàáðàâèõ, íàé âàæíîòî å äà çíàåø êàê êàçâàò „Íàçäðàâå! Íàïðèìåð íà óíãàðñêè íàçäðàâå å „Åãè øåãåäðå”… íåùî êàòî „Äà òè å ñëàäêî”. Å è íàêðàÿ òðÿáâà äà çíàåø, çà âñåêè ïîæàðåí ñëó÷àé, ïî åäíà ÿêà ðóãàòíÿ. Êîëêîòî ïî-ÿêà è ïî-íàòóðàëíà òîëêîâà ïî äîáðå. Íà óíãàðñêè çíàì åäíè îò íàé-ÿêèòå ðóãàòíè. Å è íà ñðúáñêè. Àìà ñúðáèòå ñà ñè íàøè õîðà è ñ òÿõ ñè ðàçáèðàìå ïî÷òè âñè÷êî. Âèæ íà óíãàðöèòå ïî÷òè íèùî íå èì ðàçáèðàì, íî ìîãà äà ðóãàÿ ïî ìàäæàðñêè êàòî åäèí èçïå÷åí õàìàëèí íà ñòî÷íà ãàðà èëè íà ïëîùàä „Ìàêåäîíèÿ” â Ñîôèÿ. Ñåãà ùå ìå çàïèòàòå: -Å, ïúê îòêúäå ïúê Ìèë÷î, íàó÷è òîÿ çàíàÿò äà ðóãàåø ÿêî ïî óíãàðñêè? Âåäíàãà ùå Âè êàæà. Æèâÿõ áëèçî 3-4 ãîäèíè ñ åäèí óíãàðåö â Àðìåíèÿ. Êàòî áðàò ìè ñòàíà. Ãîëÿìà ðàáîòà å Ïèùà „áà÷è”. Èíà÷å ñå êàçâà Èùâàí, äà å æèâ è çäðàâ ïîíå îùå 120 ãîäèíè. È äà ìå ïîñðåùà âèíàãè è äà ìå âîäè íà „Õàëàø ÷àðäà” (ò.å. íà ðèáåí ðåñòîðàíò) è äà ìå ãîùàâà òàì ñ ðèáåíà ÷îðáà, ñ ïîäëþòåíà ðèáåíà ÷îðáà îò øàðàí ñ ìíîãî õàéâåð. Òîé, Ïèùà, å ïðîôåñîð ïî ñúùàòà íàóêà, ñ êîÿòî è àç ñè èçêàðâàì õëÿáà. Òà òîé òàêà ñèëíî ñå èçðàçÿâàøå â íÿêîè ñëó÷àè, íàïðèìåð êàòî áÿõìå àñïèðàíòè è íàáëþäàâàõìå çàåäíî â Àðìåíèÿ íà íàé-ãîëåìèÿ Øìèäò òåëåñêîï â Áþðàêàíñêàòà îáñåðâàòîðèÿ è íà òåëåñêîïà íåùî ìó õðóìíåøå äà íè ïðàâè íîìåðà è ñïèðàøå èçâåäíúæ â æåãàòà íîùåì. È òîãàâà „ïîæàð”! Òàì â Àðìåíèÿ å ÿêà æåãà ëÿòíî âðåìå. Ïî âå÷åðíî çàïî÷âàìå ðàáîòà ïðè 29-30 ãðàäóñà ïî Öåëçèé. Ãîëè äî êðúñòà è ïî êúñè ãàùè è åäâà ñóòðèí ñëàãàìå ïî íÿêîÿ ðèçêà, êàòî ñòàíåøå 22-23 ãðàäóñà(ïî Öåëçèé). È êàòî ñòàíåøå áåëÿòà è òåëåñêîïà ñïèðàøå, òîãàâà Ïèùà áà÷è (÷è÷î Èùâàí, áðàò ìè îò Óíãàðèÿ) êàçâàøå ñèëíî íÿêîëêî íåïðåâîäèìè ôðàçè ïî óíãàðñêè è òåëåñêîïà… âåäíàãà, àìà îäìà, òðúãâàøå áåç äà ÷àêà íàìåñàòà íà èíæåíåðíîòî òÿëî. Îùå òîãàâà, äà âè êàæà, ñå óâåðèõ â ñèëàòà íà Ñëîâîòî! È äà ìå ïèòà íÿêîé çàùî ñå ìîòêàõ òîëêîâà è ïî÷íàõ åäâà ñåãà äà ïèøà. Íåéñå, òîâà å äðóãà òåìà.

Òà ïðúæêèòå â Óíãàðèÿ ãè îòêðèõ, êàòî ïúòóâàõ ñ êîëàòà êúì Ãåðìàíèÿ. Ñ Ëàäè÷êàòà îùå. Îò îòäàâíà âå÷å ïúòóâàì çà Ãåðìàíèÿ è âñå ïðåç Óíãàðèÿ. Ìíîãî ðÿäêî ìèíàâàì ïðåç Çàãðåá è Ëþáëÿíà è Êàðàâàíêå. Ïðåç Ñúðáèÿ ìèíàâàì íàé-÷åñòî - ïîêðàé Áåîãðàä. Ïðåç Ðóìúíèÿ, ÷àò-ïàò - ïðåç Àðìåíåê, Ðóñêà äîìàøíÿ, Êàðàíñåáåø, Àðàä è Òìèøâàð (Òåìèøîàðà). Àìà è òàì èìà ìíîãî óíãàðöè è âúâ Âîéâîäèíà è â Àðàä è ÌÀêî è ò.í. Òà è òàì óíãàðñêèòå ñîëåíè ôðàçè ñà ìè îò ïîëçà. È âèíàãè ñïèðàõ â Ìàäÿðîðøàã (Óíãàðèÿ ïî òÿõíî ìó) - ìàëêî ïðåäè Àâñòðèÿ, â åäíî ñåëöå, Àáäà ñå êàçâàøå è ñè êóïóâàõ ïî êèëî ïðúæêè - òîãàâà áÿõà åâòèíè. È åäèí õëÿá – óíãàðñêè õëÿá. Åäèí îò íàé-âêóñíèòå õëÿáîâå êîèòî ñúì ÿë íÿêîãà. È âåäíàãà ãè ïî÷âàõ è äîêàòî ñòèãíà Âèåíà, íè ïðúæêè íè õëÿá! Ìíîãî îáè÷àì ïðúæêè, è ìåê óíãàðñêè õëÿá äà âè ïðèçíàÿ. È áèðàòà èì íå å ëîøà. Ñòèãà äà ìîæå äà óëó÷èòå ïðàâèëíàòà ìàðêà. Èíà÷å àêî ñå ðúêîâîäèòå ñàìî îò öåíàòà, òóê â Ìàäæàðñêî ìîæå äà êóïèòå íåùî, êîåòî ñå ïðîäàâà â áèðåíà áóòèëêà, íî â ñúùíîñò å ñëàäêà è áåçâðåäíà òå÷íîñò, êîÿòî óïîòðåáÿâàò ìëàäè ìàéêè çà äà èìàò ïîâå÷å êúðìà èëè äðóãè êëèåíòè, êîèòî ñà ëþáèòåëè íà õóáàâàòà áèðà àìà íå ðàçáèðàò óíãàðñêîòî ÷åòìî è ïèñìî. Èíà÷å áèðà ïî óíãàðñêè çâó÷è ìàëêî ñòðàííî „øüîð”…
Àáå ñïèðàì äî òóê ñ àñîöèàöèèòå.

À íàé-õóáàâèòå ïðúæêè ïðàâåøå ëåëÿ ìè Äàíà. Ñåñòðàòà íà áàùà ìè. Åäíà îò ÷åòèðèòå, êîÿòî ñè áåøå îñòàíàëà äà æèâåå íà ñåëî. Áåøå æåíåíà çà ëåëÈí÷î ìè Ïúðâàí. Ïåðî – ÏåðÀêî. Çà áåäà íå ìîæÀõà äà îò÷óâàò äåöà. È öÿëàòà ñè ëþáîâ òÿ ñòîâàðè íà äåöàòà íà òðèòå ñè ñåñòðè è íà ìåí. Íà åäèíñòâåíèÿ ñèí íà ëþáèìèÿ ñè è åäèíñòâåí áðàò Êèð÷î – „Ñèëàòà”.

Êàêâîòî è äà íàïèøà îòòóê íàòàì ùå å ìàëêî… è òðóäíî ùå ïðåäàì, ÷óâñòâàòà ñè è êîëêî ÿ îáè÷àõ ëåëÿ ìè Äàíà. Âñÿêî ëÿòî îòèâàõìå ïðè íåÿ íà ñåëî ñ áàáà. Ñòðàõîòíî ïúòåøåñòâèå áåøå. Òðúãâàõìå îò ïëîùàä Âúçðàæäàíå â Ñîôèÿ. Ñ åäèí àâòîáóñ, êàòî êîñòåíóðêà. Öåëèÿ áàãàæ, ÷àíòè êóôàðè è êîøíèöè è áîõ÷è áåøå íàòîâàðåí íà ïîêðèâà íà áóñà è çàâúðçàí ñ ÿêè âúæåòà. Íà âñÿêà ñïèðêà êîíäóêòîðà è øîôèüîðà ñëèçàõà è ñâàëÿõà èëè êà÷âàõà áàãàæ ñïîðåä ñëó÷àÿ äàëè íÿêîé ñëèçàøå èëè ñå êà÷âàøå. Íàñòàíåíè ïëúòíî ïúòíèöèòå ëåêî çàäðÿìâàõà è ñå óíàñÿõà â ïðèÿòíè ìèñëè è ñïîìåíè. Àêî âè êàæà ÷å ðàçñòîÿíèåòî Ñîôèÿ-Ïåðíèê-Áàòàíîâöè äî ñåëî îò 48-êì ãî âçèìàõìå çà 4-5 ÷àñà….íÿìà äî ïîâÿðâàòå. Äîñóù êîãàòî ìè êàçàõà â Èíäèÿ, ÷å îò Íþ Äåëè äî Ðóðêè – 150 êì ñà îêîëî 6 ÷àñà. È àç íå ïîâÿðâàõ, íî òî÷íî òîëêîâà ñå îêàçàõà. (Íå ñúì çàáðàâèë çà ïúòóâàíåòî îò Êóâåéò äî Õàðèäóàð, ùå âè ãî ðàçêàæà, àìà äðóã ïúò:)
Ñëèçàíå êà÷âàíå, äèñêóñèè ïàçàðåíå, ïàçàð… ïðèêàçêà. Àç áÿõ âèíàãè â åóôîðèÿ. È çàïÿâàõ ïåñåí. È íå êîÿ äà å … àìè íÿêîÿ ïàòðèîòè÷íà. Êàòî „Òèõ Áÿë Äóíàâ”! È ñåãà ñè ÿ ïåÿ „Òèõ Áÿë Äóíàâ”, íî ñàìî êàòî ïðåñè÷àìå Äóíàâà. Îò Ñîôèÿ äî Éåíà íàïðèìåð 5 ïúòè ñè ÿ ïåÿ ïîíåæå ïðåñè÷àìå 5-ïúòè Äóíàâà.

Íî åäèí ïúò ìå îáçå îãðîìåí åíòóñèàçúì è çàïÿõ „Øóìè Ìàðèöà, îêúðâàâåíà”! Áàáà ìå ñðúãà âåäíàãà äà ñïðà, àç ÿ ïîãëåäíàõ ñ íåðàçáèðàíå è ïðîäúëæèõ äà ïåÿ. È èçâåäíúæ ÷îâåêà ïðåä íàñ íà ïðåäíàòà ñåäàëêà ñòàíà ïðàâ. Âúïðåêè, ÷å àâòîáóñà ñå äðóñêàøå è òðåñåøå ÷îâåêà îñòàíà ïðàâ äîêàòî ñè äîïåÿ ïåñåíòà. Òîãàâà áàáà ìè Äîíêà, ïðåñòàíà äà ìå ðú÷êà è íèêîé îò áóñà íå îáåëè äóìà. Áàáà ñå óñìèõâàøå ñàìî è êàçà – Äåòå! Íåùî êàòî èçâèíåíèå. È íå ÿ ðàçáðàõ, òîãàâà çàùî ñå èçâèíÿâàøå. È íà êîé. Ïîñëå îáà÷å ñ ãîðäîñò ðàçêàçâàøå íà âñè÷êè òàçè ñëó÷êà, è âñè÷êè ñè ñìååõà. È êèìàõà ñ ãëàâè…

È ïîñëå ëåëÿ Äàíà íè ïîñðåùàøå, è ìå ïðåãðúùàøå è êàçâàøå ñàìî „Ìèëå-Ïèëå!” è ìå öåëóâàøå ëåêî. Äàæå íå ñè ñïîìíÿì äàëè èçîáùî ìå öåëóâàøå. Íî ìå ïðåãðúùàøå, òîâà ãî çíàì ñúñ ñèãóðíîñò. Ïðè òÿõ, ïðè òàòêîâèÿ ðîä íå áÿõà ìíîãî ïî öåëóâêèòå. Äåòå ñå ãàëè, ñàìî êàòî ñïè êàçâàøå òàòêî, è ñå öåëóâà ñàìî ïî êîñè÷êàòà.
Íà áàáà ìè, ëåëÿ Äàíà, âåäíàãà îòäåëÿøå íàé-ãîëÿìàòà ñòàÿ â êúùàòà è òàì ñå ñãëîáÿâàøå ò.í. „ðàçáîé” – òúêà÷åí ñòàí. Áàáà îïðàâÿøå êðîñíîòî è îò „äðåá” - ñòàðè äðåõè è îäåæäè òú÷åøå öÿëî ëÿòî ïðèêàçíè øàðåíè ÷åðãè! Àç ïúê ìîòàåõ ìàñóðèòå çà ñîâàëêèòå è òè÷àõ èç äâîðà è ïî ïîëåòî, êà÷âàõ ñå çà óæàñ íà âñè÷êè ïî áóíàðà, çà äà âèäÿ äúíîòî ìó è ñå êúïåõ â ðåêàòà ñúñ ñòðàííîòî èìå „Êîíñêà”. È ëîâÿõìå ìàëêè ðèáåòà è ìðåíêè è ëúñêàâîïåðêè. Ëåëÿ Äàíà ïúê êîïàåøå íàáëèçî „ãðúñòíèöè” (êîíîï) îò êîéòî ïúê áàáà ïîñëå òú÷åøå òåæêè êîíîïåíè ÷åðãè.

Êîãàòî äîéäåøå êîëåäà íà ñåëî íàñòàâàøå âðåìå äà êîëÿò ñâèíÿòà. Òîâà áåøå ãîëÿì ïðàçíèê. Ïðàñåòî æèâååøå â êî÷èíà è ãî õðàíåõà âñåêè äåí ñ ÿðìà. Òî ÿäåøå ëàêîìî è äåáåëååøå è íàé-íàêðàÿ ñòàâàøå ãîëÿìà ñâèíÿ. Àêî íå ìó äàâàõà íàâðåìå ÿðìà, òî êâè÷åøå æàëíî è ñèëíî. Íèêîãà íà ñúì âèæäàë êàê ãî êîëÿò ïðàñåòî. Áåøå ìå ñòðàõ, íî ìè áåøå è ëþáîïèòíî. Íî íå ìè äàâàõà. Ðàíî ñóòðèí ñòàâàøå òîçè ñìúðòåí àêò. Ïî íÿêîé ïúò ìè ñå ïðè÷óâàøå åäíî ñèëíî êâè÷åíå, íå êàòî òîâà êîãàòî ïðàñåòî áåøå ãëàäíî. À åäíî îò÷àéâàùî êâè÷åíå, âñå åäíî òî ïèòàøå: Çàùîîîî, çàùîîîî, íàëè äîáðå ñè æèâååìå çàåäíî, çàùîîîî? …È òîëêîâà. Ïîñëå íà äâîðà èìàøå ñàìî åäíà çàêëàíà ñâèíÿ – åäíà óáèòà è ðàçôàñîâàíà ñâèíÿ, è ìåñîòî è ðèáèöèòå, ñëàíèíàòà, êðàêàòà, ðåáðàòà, ãëàâàòà âñè÷êî îòèâàøå ïî ïðåäíàçíà÷åíèå. Ìåñîòî ãî âàðÿõà â êàçàíè è ãî çàïå÷àòâàõà ñ ìàñ, è ãî ïàçåõà çà ëÿòîòî. Çà òåæêàòà êúðñêà ðàáîòà ïî æúòâà. ×àñò îò ðèáèöèòå ãè íàðÿçâàõà íà ÷àñà è ãè ïúðæåõà â ìàñ. Òå òàêà âêóñíî óõàåõà. È ìúæåòå, êîëÿ÷è (óáèéöèòå íà ïðàñåòî), ïðèñåäíàëè äî ïå÷êàòà ïèåõà ðàêèÿ è çàìåçâàõà ñ ïðÿñíî ñâèíñêî ïúðæåíî ìåñî è áåëè áúáðåöè. Àç íå îáè÷àõ òåçè áåëè áúáðåöè, íåùî êàòî ïúðæåíè âàðåíè è îáåëåíè ÿéöà ìè èçãëåæäàõà, íî îò ìåñîòî ñè õàïâàõ ñ óäîâîëñòâèå. Íàé- ìíîãî îáè÷àõ, îáà÷å ïðúæêèòå. È îñîáåíî íå êîãàòî ãè èçñèïâàõà òîïëè îò êàçàíà ñëåä êàòî îòöåæäàõà ìàñòà, à ñëåä òîâà êîãàòî ñóòðèíòà èçñòèíåõà è ñå âòâúðäÿâàõà îò ñòóäà.
Êîãàòî ñè îòèâàõìå, âðúùàõìå ñå â Ñîôèÿ, ëåëÿ íè çàâèâàøå â åäíà ìàëêà áîõ÷à, ìíîãî ïðúæêè è òàêà è â Ñîôèÿ ñå áëàæåõìå ñ òÿõ. È ñïúðæà – ïðèãîòâåíà îò äðîáà è ÷åðâàòà è áúáðåöèòå íà ïðàñåòî èëè íà ñâèíÿòà ïðàâåøå ëåëÿ Äàíà, íî ñïúðæàòà áåøå äåëèêàòåñ.  íåÿ èìàøå íàðÿçàíè ÷óøêè è ïðàç ëóê è íÿêîè ñåëñêè ïîäïðàâêè. Ïî åäèí äâà áóðêàíà ñàìî íè ñå ïîëàãàõà è ñâúðøâàøå áúðçî. Êîãàòî ïî÷íàõ äà ïúòóâàì ïî ñâåòà, òå çíàåõà òàçè ìîÿ ñòðàñò êúì ñïúðæàòà è ïðúæêèòå è âèíàãè ìè îòäåëÿõà ìîÿ äÿë. -Òîâà å çà ÌÈëåòî, çàðú÷àøå ëåëÿ Äàíà è òîçè êîëåäåí àðìàãàí òàêà èëè èíà÷å äîñòèãàøå äî ìåí.

Ñåãà âå÷å â Áúëãàðèÿ íÿìà êîé äå ìå óãîñòè ñ ïðúæêè è ñïúðæà. Íÿìà íèêîÿ îò ëåëèòå ìè è òàòêî ãî íÿìà è ìàéêà ÿ íÿìà. È ëåëÿ ìè ÊÀòà îò ñåëî Èçâîð-Ðàäîìèðñêî, îò êúäåòî å ìàéêà ìè è êîÿòî ñúùî ìè ïðàùàøå ïîíÿêîãà ñïúðæà, è íåÿ ÿ íÿìà. È Âóé÷î Àíãåë îò Ïàçàðäæèê ãî íÿìà, êîéòî ïúê ïðàâåøå íåíàäìèíàòà êúðâàâèöà.
Íî îùå óñåùàì âêóñà íà ëåëèíèòå Äàíèíè ïðúæêè. Îò òÿõ íÿìà ïî âêóñíè. È âêóñà íà âèøíèòå óñåùàì îò äâîðà íà ëåëÿ. Íà äèâèòå âèøíè îò ëåëèíèÿ äâîð îò êîèòî áàáà ïðàâåøå âèøíîâêà. Àç ãè áåðÿõ òèÿ âèøíè, íî íèêîãà, íå ãè âèæäàõ ðàçöúôíàëè. Òîâà òîãàâà íå ìè ïðàâåøå âïå÷àòëåíèå. Ïúê è ðÿäêî èäâàõ íà ñåëî ïðîëåòíî âðåìå ïî âðåìå íà öúôòåæà. È íå áÿõ, ÷óâàë òîãàâà çà Äåáåëÿíîâèòå âèøíè. À è òàòêî ìíîãî ðÿäêî ñïîìåíàâàøå, ÷å å ïèñàë ñú÷èíåíèå ïîñâåòåíî íà Äèì÷î Äåáåëÿíîâ â ãèìíàçèÿòà, êîåòî å áèëî îòáåëÿçàíî êàòî äîáðî. À è ñåãà íå ìîãà äà âèäÿ âèøíèòå öúôíàëè â äâîðà íà ñåëî. Âñå êîãàòî èäâà âðåìå çà öúôòåæ, ìåí ìå äóõà âÿòúðà â ëèöåòî. È êàòî ñå âúðíà íà ñåëî òå âå÷å ñà ïðåöúôòåëè è íàðöèñèòå è òå ñà ïðåöúôòåëè è áîæóðèòå è òå ñà ïðåöúôòåëè â Öâåòêîâàòà ãðàäèíà. Íî èìà âå÷å âúðçàëè è ÿáúëêè è äæàíêè è ñëèâè. Îñîáåíî ÿáúëêàòà ïåòðîâêà îáè÷àì. Òÿ å ñëàäêà è ðàíî óçðÿâà, íî äàâà ïëîä ïðåç ãîäåíà. Ìèíàëàòà ãîäåíà, íÿìàøå ÿáúëêè ïåòðîâêè ñëåäîâàòåëíî òàçè ãîäåíà ùå èìà óðîæàé. Çàòîâà áúðçàì äà ñå ïðèáåðà ïî Ïåòðîâäåí çà äà ãè îïèòàì. ßáúëêèòå îò ãðàäèíàòà íà áàùà ìè íà ñåëî. È çàòîâà âÿòúðà ìå äóõà ëàñêàâî â ãúðáà.

Êàêâî èñêàøå äà íè êàæåø Ìèë÷î, ñ òèÿ „Ïðúæêè” ùå çàïèòàòå âèå? È ñ ïðàâî.
Èñêàõ äà âè êàæà äâå íåùà: Ïúðâî àêî íÿêîé çíàå íà íÿêîé åçèê, êîéòî àç íå çíàì (ïúê è äà ãî çíàì ñå òàÿ), òèÿ 5 îñíîâíè ôðàçè, íåêà äà ìè ïèøå. Ùå ñúì ìó ìíîãî áëàãîäàðåí.
È âòîðî: Ïðàñåòî âèíàãè, êàòî ïîðàñíå ñòàâà ñâèíÿ. Äîêàòî ðàñòå ïðàñåòî ñå õðàíè ñúñ âñÿêàêâè áóëàìà÷è, ò.å. òî íå å ìíîãî ïðèäèð÷èâî. Äàé ìó ñàìî äà ÿäå! Ïîñëå êàòî ïîðàñíå è íàåäðåå ïî÷âàò äà ãî íàðè÷àò ñâèíÿ. Ñâèíÿòà íå ìèðèøå õóáàâî.È íàêðàÿ è òåãëÿò íîæà, è ÿ ïðàâÿò íà ïðúæêè. Íî ïðúæêèòå îò ïðàñåòî-ñâèíÿ óõàÿò äîáðå è ñà ìíîãî âêóñíè. Íÿêîè íå ãè îáè÷àò, ïîíåæå áèëè òëúñòè è ñúäúðæàëè ìíîãî êàëîðèè, íî àç óìèðàì çà òÿõ, íåçàâèñèìî äàëè ñà øîïñêè èëè óíãàðñêè ïðúæêè. Èìà è îùå åäíî íåùî, êîåòî èñêàì äà ñïîäåëÿ ñ Âàñ çà Ñâèíÿòà è Ïàðñåòî èëè çà Ïðàñåòî è çà Ñâèíÿòà. Òî å ÷å: ÷îâåê äà íå ñå ðàäâà òîëêîâà íà ïðàñåòî è äà ñ ìèñëè çà òîâà êàêâè ïðúæêè ùå õàïíå ïî êîëåäà. Ïîíåæå åäíà äðåâíà øóìåðñêà ìúäðîñò ãëàñè: „Íà ìàëêî ïðàñå è íà íîâ íà÷àëíèê íå ñå ðàäâàé ìíîãî….íå çíàåø êàêâà ñâèíÿ ìîæå äà èçëåçå îò íåãî”!
Õàõààõà :)))

À Âèå çíàåòå ëè êàê ñå êàçâà íà øóìåðñêè „Íàçäðàâå”? Àç íå. Áèë ñúì â Øóìàäèÿ è çíàì êàê ñå êàçâà „íàçäðàâå” ïî øóìàäèíñêè, íî ïî øóìåðñêè íå çíàì. Òà, àêî íÿêîé çíàå ùå ìó áúäà ìíîãî ïðèçíàòåëåí äà ìè êàæå. À ïî øóìàäèíñêè íàçäðàâå å „æèâåëè”!
Æèâåëè ïðèÿòåëè!

ÊÈ

Áóäà(ïåùà) 2009-06-08, 22:50 ÑÅÒ


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 09.06.2009 @ 13:18:02 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   milcho

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 6


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 09:02:36 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ïðúæêè" | Âõîä | 12 êîìåíòàðà (34 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ïðúæêè
îò Vesan (proarh92@abv.bg) íà 09.06.2009 @ 16:11:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åâàëëà, Ìèë÷î, óìååø ãî ðàçêàçâàíåòî... èíòåðåñíî è óâëåêàòåëíî òè ñå ïîëó÷àâà, à ïúê çà ïðúæêèòå... íàïðàâî ùå ñå óäàâÿ â ñîáñòâåíàòà ñè ñëþíêà... ùå âçåìà äà ñè íàïðàâÿ îùå äîâå÷åðà (ìîæå è ñ êà÷àìàê) :)))


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 16:21:01
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Âåñàíå,
Ïðèÿòåëþ!
È àç îáè÷àì êà÷àìàê ñ ïðúæêè.
è ñúñ ñèðåíå! Îâ÷å. Íå îâíåøêî, êàêòî êàçâàò
íÿêîè... äàé, êàçâà åäíî êèëî îâíåøêî ñèðåíå! õàõàõàà!

Àç çà ïðúæêè ìðà! Íå ìîãà äà ìèíà ïîêðàé Áóäà è äà íå ñå
íàòúïêàì ñ ïðúæêè.
ðàäâàì ñå, ÷å è íà òåá òè õàðåñâàò,
Áðàòå,
Âåñàíå!
Äà òè å ñëàäêî äíåñ, è êà÷àìàêà è ïðúæêèòå!
:)

]


Re: Ïðúæêè
îò mariniki íà 11.06.2009 @ 16:54:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://mariniki.blog.bg/
Ìèë÷î...êúäå õîäèø è àç ñ òåáå...
ïðè ëåëÿ Äàíà ìíîãî ìè õàðåñà...

Ìèë÷î...Æèâåëè ïðèÿòåëè!


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 11.06.2009 @ 17:47:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Æèâåëè Ìàðèíèêè!
Òðúãâàìå çà Èíäèÿ, Ìàð.
Ñòÿãàé êóôàðèòå, è îòèäè äà ñè îáìåíèø 27 äîëàðà!!!
Íà ïúò, íàïðåä,
Ìàðèíèêè
äðàãà!
ÑÃÍÐ!

]


Re: Ïðúæêè
îò persian íà 11.06.2009 @ 11:24:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Àç ñúùî ñúì îò òîÿ êðàé è âñè÷êî òîâà ìè å äî áîëêà ïîçíàòî- è çåëíèêà ñúùî.Åäíà ïðåêðàñíà äåéñòâèòåëíîñò,çà êîÿòî ïî-ìëàäèòå äàæå íå ïîäîçèðàò.Æàëêî,÷å äñè÷êî òîâà ñè îòèäå çàåäíî ñ íàøèòå ðîäèòåëè.ìíîãî æàëêî!Ðàäâàì ñå,÷å íè ãî ïðèïîìíè.Áëàãîäàðÿ.Ïîçäðàâè.


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 11.06.2009 @ 13:16:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàòå Ïåðñèÿíå,
Ðàäâàì ñå, ÷å ñå îáàäè áðàòå.
Äà ñè æèâ è çäðàâ. Íàøèÿ êðàé å ãîëÿìà ðàáîòà Áðàòå,
Ïåðñèÿíå!
Íàëè!
Îòòóäå, îòúäå è îäîâúäå!
È... ß þ ÿÿ!
Áðàòå Ïåðñèÿíå!
10õ!

]


Re: Ïðúæêè
îò persian íà 11.06.2009 @ 14:27:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Âàæíîòî å,÷å âñå îùå èìà õîðà êàòî òåáå,êîèòî â äóøàòà è ñúðöåòî ñè íîñÿò ñïîìåíà.À êîãàòî å æèâ ñïîìåíà âñå îùå íèùî íå å çàãóáåíî,áðàòî!Ïîçäðàâè.

]


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 11.06.2009 @ 14:51:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òàêà å Áðàòå,
äàé áîã äà ñå ñðåùíåì, ùå òå ñáúðêàì íà ãðàîâñêè!
Ïðúæêè íÿìà, íî âúðòÿ ùóð øàøëèê ïî êàâêàçêè!
È ïúðâàê èìàì, à àêî èçâèêàìå è Ãîøåòî, ìîÿ ñúñåä íà ñåëî
ùå ñå îñâèíèì!
Áðàòå,
Ïåðñèÿíå!

]


Re: Ïðúæêè
îò persian íà 12.06.2009 @ 10:09:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Àêî å ðåêúë Ãîñïîä è òîâî ùå ñòàíå!Ïúê ìèñëÿ,÷å ñìå áëèçêè è ïî ãîäèíè è ïî ïðîôåñèè è ïî íà÷èí íà âúçïðèåìàíå íà ñâåòà-ñèãóðíî ùå ñè äîïàäíåì,áðàòî!Ïîçäðàâè.

]


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 12.06.2009 @ 12:05:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èìà ñàìî äâå óñðîâèÿ,
áðàòå Ïåðñèÿíå,
Åäíîòî å äà ñìå æèâè è çäðàâè, êàêòî êàçâà Ðàéñúíà!
Êîé å Ðàéñúíà -çíàåø âÿðâàì!
..."Êîé íå çíàå Ðàéñúíà...Êîé íå å ñëóøàë çà íåãî!!!

À âòîðîòî å äà ñúì â ÁÃ. Òîâà å ïî-òðóäíî...íî ùå ñòàíå...:)))
Áðàòå,
Ïåðñèÿíå!

]


Re: Ïðúæêè
îò zinka íà 10.06.2009 @ 00:31:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òîëêîâà äîáðå ðàçêàçàíî è òîëêîâà ñïîìåíè ñúáóäè â ìåí òîçè åíåðãèéíî çàðåäåí ðàçêàç-åñå. È åíåðãèÿòà íå å òî÷íî îò ïðúæêèòå, íèòî îò ñëó÷êèòå.
Òîâà å åíåðãèÿòà íà ðàçêàçâà÷à- ÷îâåêúò, êîéòî ñåå îáè÷ è îáè÷è
ùå æúíå !

Ïîçäðàâëåíèÿ !!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 10.06.2009 @ 13:24:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çèíêà,
Ñïîìåíè Çèíêà, - êàêòî êàçâà Ôàéíà Ðàíåâñêàÿ ...
êîëêîòî ïîâå÷å íàâúðòàìå ïúò è òîé êëîíè êúì çàëåç,
òîëêîâà ïîâå÷å ñïîìåíèòå íè íè âðúùàò êúì îòïðàâíèòå íè òî÷êè.
À òå áèëè, íàé-ðàííè èëè ïî êúñíè, îò ñåëî èëè ó÷èëèùå èëè îò
ïðàøíèòå ñîôèéñêè ëåòíî-åñåííè óëèöè ñà íè ñêúïè
ïîíåæå ñà ñè íàøè
Çèíêà,

Ìèñëÿ äà òè ïðàòÿ è îíàâà îò Öâåòàí Àíãåëîâ, àìà ãëåäàì,
÷å ìè ñå ïðåïúëíè ïîùàòà, òà ïî-êúñíî ùå å Çèíêà.
ÑÃÍÐ.

]


Re: Ïðúæêè
îò Liulina íà 10.06.2009 @ 00:19:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liulina.blog.bg/
Òúðñåõ êàê å Íàçäðàâå íà øóìåðñêè ...íî íå çíàì Ìèë÷î ÊÈ
íàó÷èõ ùî å Åïîñúò çà Ãèëãàìåø ... òà ñå âúðíàõ 3700 ãîäèíè íàçàä ...
Íàé-ñòàðèÿò çàïèñ çà âàðåíå íà áèðà ñà íà îêîëî 6000 ãîäèíè è ñå îòíàñÿò äî øóìåðèòå. Ïå÷àò íà îêîëî 4000 ãîäèíè å øóìåðñêèÿ õèìí çà Íèêàñè, áîãèíÿòà íà ïèâîâàðñòâîòî. Òîé ñúùî òàêà å è ðåöåïòà çà ïðàâåíå íà áèðà.
Çà æàëîñò êàê å Íàçäðàâå íå ðàçáðàõ ;((
îáà÷å íå ñå ñúðäè àç ñúì âåãåòàðèàíêà, òà ìè ñòàíà ìú÷íî çà ñâèíÿòà ...
Ïðèÿòíî ìè áåøå Ìèë÷î ÊÈ!


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 10.06.2009 @ 13:46:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Äåñè,
Àç ñúùî ïðàêòèêóâàì âåãåòàðèàíñòâî ÷àò-ïàò. Íàïðèìåð
ßíóàðè è ôåâðóàðè íå ÿäîõ ìåñî è äàæå è íèùî íå ÿäîõ, è ñàìî ïëîäîâå ÷àò-ïàò è ñâàëèõ 10 êã.
Íî òóê ñå îñâèíèõ, Ëþëèíà - ïðè òèÿ áðàòâóðñòè è òèÿ ïðúæêè
è òàÿ áèðà ñå ïðåäàäîõ. Íî óâàæàâàì òâîèòå âåãåòàðèàíñêè íàêëîííîñòè. È çà ïàñåòî è çà ñâèíÿòà ìè å æàë ...è íà ìåí
Ëþëè. êàê òàêå ñå ïèòàì å óñòðîåí òîÿ ñâÿò òà äà ñå èçÿæäàìå
åäèí äðóã. È òóê ïàê Çîðáàñ ìè íàøåïâà íèùî ïî òîÿ ïîâîä, íî
ìíîãî äúëàã ñòàíà òîÿ êîìåíòàð, òà ùå ñïðà ñåãà è ïàê ùå òè ïèøà, äðóã ïúò,
Ëþëè,
à ñåãà å ìîìåíòà äà òè êàæà åäíî áëàãîäàðÿ!
È çà òîâå, ÷å ñè íàó÷èëà çà äðåâíàòà Øóìåðñêà ðåöåïòà çà áèðà.
À è äà òè êàæà, ÷å Øóìåðñêàòà áîãèíÿ íà Àñòðîíîìèÿòà
ñå êàçâà Ëèëèòó ...
è âèæ êàê èçëèçà Äåñè,
è â Àðìåíèÿ - äðåâíàòà Àðìåíèÿ áîãèíÿòà íà àñòðîíîìèÿòà
ñå êàçâà Ëèëëèò! Âèæ êàêâà èçíåíàäà, àààà Äåñè?
À íà àðìåíñêè "Íàçäðàâå ñå êàçâà "Êåíàöà è" èëè
äà òè å ñëàäêî- ò.å "Àíóø åð(ã)àâ"!
Íàçäðàâå, Ëþëèíà!


]


Re: Ïðúæêè
îò Liulina íà 10.06.2009 @ 21:26:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liulina.blog.bg/
Õóáàâîòî å, ÷å çíàåø êàê å íàçäðàâå íà øóìåðñêè Ìèë÷î ÊÈ.
Åõ è àç äà çíàåõ êîëêîòî òåá Ìèë÷î ÊÈ!

]


Re: Ïðúæêè
îò mamasha íà 09.06.2009 @ 20:08:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õà ñåãà è íà øóìåðñêè! ß çàðåæè ìúðòâèòå åçèöè, Çâåçäîáðîåöî! Ïðåêðàñíî ñå ñïðàâÿø è íà æèâèòå!!! È ñúùî êàòî Áàãðÿíà ùå êàæà: "Ãîâîðè, ãîâîðè, ãîâîðè! Àç ïðèòâàðÿì î÷è è òå ñëóøàì...". Çàùîòî ðàçêàçâàø õóáàâî, çàùîòî èìà êàêâî äà ðàçêàæåø!!!

Ïîçäðàâè, Çâåçäîáðîåöî!!!



Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 10.06.2009 @ 13:51:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè Ìàì!
Ùå èìà îùå èäòîðèè Ìàì,
ñàìî òðÿáâà ìàëêî äà ñå îãëåäàì Ìàì.
Ìíîãî å êðàñèâà Áóäàïåùà...
åäèí îò íàé-êðàñèâèòå ãðàäîâå íà ñâåòà Ìàì,
ñ òèÿ ìîñòîâå íà Äóíàâà è.... è èçîáùî...
Ìàì
10õ!
Ïîçäðàâè!


]


Re: Ïðúæêè
îò LATINKA-ZLATNA íà 09.06.2009 @ 17:32:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìèëå-Ïèëå,
ìíîãî ðàçëè÷åí, ìíîãî èíòåëåêòóàëåí ðàçêàçâà÷ ñè!
Áîãàò òåìàòè÷íî!
Òè ñè ïîåò â ïðîçàòà, Ïðèÿòåëþ!

Ïîçäðàâè!



Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 18:04:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãàäàðÿ,
Ëàòèí÷å - òè ñè ïîåëà òðóäíàòà çàäà÷à,
âèíàãè äà ìå õâàëèø îò ñàìîòî íà÷àëî.
È òàêà èëè èíà÷å ñòèãíàõìå äî Áóäà Ëàòèí÷å.
È ïðîäúëæàâàìå ïî ïúòÿ :)))
Ïîçäðàâ è áëàãîäàðÿ òè!
Áëàãîðîäíà
Ëàòèí÷å,
Çëàòíà.

]


Re: Ïðúæêè
îò LATINKA-ZLATNA íà 09.06.2009 @ 18:24:58
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îöåíêàòà å íàïúëíî çàñëóæåíà, íåñòàíäàðòíè ðàçêàçâà÷î, Ìèëå-Ïèëå! Àç áëàãîäàðÿ çà óäîâëñòâèåòî äà òå ÷åòà è ñå íàäÿâàì â íàé-ñêîðî âðåìå äà ïîëó÷à òâîÿ êíèãà îò ðàçêàçè!

Ùàñòëèâà ñåäìèöà!

]


Re: Ïðúæêè
îò Omaia íà 09.06.2009 @ 16:53:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åõ, êàêúâ õèòðåö ñè Ìèë÷î,
ïðåç êîëêî èñòîðèè íè ïðåêàðà,
äîêàòî ñòèãíåì äî ïðúæêèòå.
Àìà íàëè ñìå ñè ëàêîìè... :))))))))))

Ðàçêàçâà÷ ñè!


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 18:00:26
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õì, Îìàÿ!
Ïóñòèòå ìó ïðúæêè. Âèæ äî êúäå ìå äîêàðàõà...
Äî Áóäà. À êàêâî ëè ìå î÷àêâà â Ïåùà!
è ïîñëå íàòàì è íàñàì!
Ïîçäðàâè,
è áëàãîäàðÿ!
Îìàÿ!


]


Re: Ïðúæêè
îò doktora íà 09.06.2009 @ 16:24:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Éîíîïîäêèâàíî, ÊÈ! ìàêàð ÷å å ñëåäîáåä.

È ïàê ùå êàæà:ãîëÿì ñëàäêîäóìíèê ñè -åãåøøåãåäðå!)))))))))

ï.ï.
à íà øóìåðñêè ùå ïîòúðñÿ;)


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 16:31:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äîê, íå îòáèðàì øóìåðñêè,
Íî òîâà íå å áåäà äîê.
Ìîãà è ïî øîïñêè äà òè êàæà åäíî áëàãîäàðñêî!
À è ïî ãðàîâñêè ñúì ùóð!
Èìà åäèí ïîåò - òóê îò åäíà ìàõàëà äî ãð. Áðåçíèê.
Åâãåíè Áðóíàðñêè ñå çîâå îò ñ. Ìóðòèíöè å Äîê.
Òîé å ãîëÿìà ðàáîòà, ñòàð òðÿáâà äà å è íå ãî çíàì, æèâ ëè å.
Àêî å æèâ, ìè ñå èñêà äà îòèäà è äà ìó öåëóíà ðúêà.
Íî ïúðâî òðÿáâà äà ñå âúðíà,
Äîê,
ïðèÿòåëþ!
10õ!

]


Re: Ïðúæêè
îò kasiana íà 09.06.2009 @ 16:12:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îò ïðúæêèòå è ñïîìåíèòå çà âñè÷êè ñêúïè íà ñúðöåòî òè õîðà, äî
äðåâíàòà øóìåðñêà ìúäðîñò:„Íà ìàëêî ïðàñå è íà íîâ íà÷àëíèê íå ñå ðàäâàé ìíîãî….íå çíàåø êàêâà ñâèíÿ ìîæå äà èçëåçå îò íåãî”! è
øóìàäèíñêîòî „æèâåëè” âúðâè íèøêàòà íà ìíîãîîáðàçíàòà òè ìèñúë, è íè ðàäâà, ÷å îò äåí íà äåí ñòàâà âñå ïî- èíòðèãóâàùî íàïèñàíà.

Àïëîäèñìåíòè!!!

È âñå ïàê, âíèìàâàéòå ñ ïðúæêèòå, Ñúð!!!

Êàñ


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 16:26:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êàñ,
Áëàãîäàðÿ ïúðâî.
è çà ïåòèöàòà:)))))
Çà øóìåðñêàòà ìúäðîñò - òÿ å òîëêàâà øóìóðñêà êîëêîòî àç ñúì
èíäóñ:), íî âñè÷êî ñòàâà Êàñ,
ìàé òðÿáâà äà íàïèøà êàê ñòàíàõ èíäóñ, è Êðèøíà.
Íî êîå ïî íàïðåä,
Êàñ...
Ïîçäðàâ è áëàãîäàðÿ!

]


Re: Ïðúæêè
îò kasiana íà 09.06.2009 @ 17:12:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñúð, ïðåäïîëîæèõ, ÷å ìúäðîñòòà íå å øóìåðñêà, çàùîòî ïî îíèÿ ìåñòà ïðàñåòà íå ñå ÿäàò è çàùîòî ìúäðîñòòà çâó÷è ìíîãî ñúâðåìåííî.

Âñåêè àâòîð ñè èìà ñâîè õèòðîñòè äà âíóøè íà ÷èòàòåëÿ èäåèòå, êîèòî ñà â ãëàâàòà ìó.

Ñúð, íå ñå ïðåóìîðÿâàéòå è Áîã ùå Âè äàäå âðåìå çà âñè÷êî!!!

Êàñ

]


Re: Ïðúæêè
îò galina (diana610@abv.bg) íà 09.06.2009 @ 14:53:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://galina10.blog.bg
À, "÷îêîëîì" /èëè íåùî ïîäîáíî áåøå / çíàåø ëè êàêâî çíà÷è, ùîòî àç ìíîãî ñå èçëîæèõ ñ òàçè äóìà? :)))


Re: Ïðúæêè
îò galina (diana610@abv.bg) íà 09.06.2009 @ 14:56:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://galina10.blog.bg
Åé íà, âúðâè ìè äà ñå èçëàãàì ñ òàçè äóìà, ñåãà ïúê òðè ïúòè ÿ íàùðàêàõ! :)))

]


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 15:17:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïî "÷îêîëîì" ñúì ñïåö Ìèíà! :)
"Êåçè ÷îêîëîì" îçíà÷àâà öåëóâàì âè ðúêà è ñå èçðè÷à îò ìúæ êúì æåíà. Ìíîãî ñå óïîòðàáÿâà ...òîâà Êåçè ×îêîëîì. Öåëóâàíåòî íà ðúêàòà íå å îáåçàòåëíî. íî òîâà å äîáðà çàÿâêà çà íåùî ïî ñåðèîçíî :)
Àêî òè ñå êàçàëà ÷îêîëîì íà íÿêîé óíãàðåö ...ñè ïàäíàëà íàïðàíî â êàïàíà! È òîé ñè å êàçàë... òàÿ çàïî÷íà íàïðàâî ñ öåëóâêèòå ...òî çà îñòàíàëîòî äå ùè ìó èçëàçà êðàÿ. Íàïðàâî ñè ãî óïëàøèëà îò ñàìîòî íà÷àëî....:)
Òðÿáâà ïî ïîëåêà - êàêâè äðóãè äóìè çíàåø, çà äà òè êàæà êîè íå òðÿáâà äà óïîòðåáÿâàø îùå ïîâå÷å íà ïúðâà ñðåùà:)
Àêî ñè ãî êàçàëà íà æåíà ...å ïî íåâèííî òîâà ÷îêîëîì...
íî ïàê è ïî äîáðå äà ñè äîïðåòå áóçèòå áåç ÷îêîëîì:)
Èíà÷å, êàòî íå çíàåø êàêâî äà êàæåø êàçâàø ñàìî íåì òó äîì èëè íåì èðòåì.
Ìèíà!!!
Ìíîãî ìå ðàçñìÿ!
10õ!

]


Re: Ïðúæêè
îò galina (diana610@abv.bg) íà 09.06.2009 @ 15:27:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://galina10.blog.bg
Îò ðàç ïîçíà, ïðèÿòåëþ, ðåøèõ è àç äà ñå ïîêàæà íà ìíîãî ó÷òèâà è âåùà ïî óíãàðñêèÿ è ñëåä êàòî íÿêîëêî ïúòè áÿõ ïîçäðàâÿâàíà ñ "÷îêîëîì" ñè ïîìèñëèõ, ÷å å íÿêàêâà ðàçíîâèäíîñò íà "ñåðâóñ" è îòèâàéêè íà ãîñòè íà åäíè ïîçíàòè îùå îò âðàòàò ïîçäðàâÿâàì äîìàêèíà ñ âúïðîñíèÿ ïîçäðàâ, à îíÿ ñå õèëè ìíîãîçíà÷èòåëíî...
Ìàíè, ìàíè... ïîñëå ðàçáðàõ, ÷å å ïîçäðàâ êúì æåíèòå, àìà è òå òèÿ óíãàðöè íà âñÿêà êðà÷êà "÷îêîëîì" òà "÷îêîëîì"...èçïàäíàõ â ïúëíà çàáëóäà... :)))

]


Re: Ïðúæêè
îò jelyaznovski íà 09.06.2009 @ 13:52:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ìàéñòîðñêà ðàáîòà, çâåçäàíå. îòäàâíà íå áåøå ìè ñå ñëó÷âàëî - äà ïî÷íà íåùî è äà íå ìîãà äà ñå îòêúñíà. ïîëó÷èëî òè ñå å áåç íàïúí , êàòî òàíàíèêàíå.
àêî èñêàø ïîäêðåïà îò äÿä æåëÿç, èìàø ÿ. âñÿêàêâà. ãðåõîòà ùå å äà ñå çàòðèÿò íîìàäñêèòå òè ïðåæèâÿâàíèÿ.
áúäè çäðàâ.
äÿä æåëÿç


Re: Ïðúæêè
îò milcho (milchokirilov@yahoo.com) íà 09.06.2009 @ 14:44:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëÿãàäÿðÿ,
äÿä Æåëÿçå!
È àç ïðî÷åòîõ òâîÿò ðàçêàç, è ìè õàðåñà, íî âå ìîæàõ äà ãî êîìåâòèðàì, ïîíåæå ìå å íàëåãíàë åäèí ñêàíåð è íÿêîëêî ìàäæàðè:)))
Å äå äå áÿõà ìàäæàðêè ...íî íå áè, Êàòÿ å òóê è ñòðîãî
ìå ïàçè îò âðåäíè âëèÿíèÿ. Âèæ çà ïðúæêèòå êëåêíà.
Ùîì ïúê òîëêàâà òè õàðåñâàò, êàçà, ÿæ.
Òðîâè ñå ñ òîÿ õîëåñòåðîë....
Òà àç òîâà è ïðàâÿ, òðúâÿ ñå è ãè çàëèâàì ñ "Áèðå-Øüîð"
äÿä Æåëÿçå!
Äðàãè ìè!
Æèâ äà ñè.
ÑÃÍÐ!

]