Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 585
ХуЛитери: 4
Всичко: 589

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: LioCasablanca
:: AGRESIVE
:: Oldman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАйде дромос, 2
раздел: Разкази
автор: milcho

x x x

Абе хванах си белята с тоя разказ „Айде дромос”. Но щом като съм почнал, ще го карам до края. Така е, понеже ми е първия досег с „Дивия Запад” или Гръцкия Юг, а ако не знаете, да ви кажа, че Гърция ми е една от четирите най-любими страни от всичките 47 в които съм бил (ама,че фукльо) …та затова продължавам.
Има и друго – спомените ми от това пътуване са толкова ярки, че ги помня тия 10-тина дена по дни и часове. И съм сигурен, че ще ви отегча с детайли, но няма как, не мога да се лиша от тях. Всеки детайл ми е ценен, все едно, че отново пред мен изплуват тия дни и часове: пътуването със самолет до Солун, разходките по Атина, Акропола, престоя в хотел „Царица(куйн) Олга” в Солун, после обратно от Солун до Пелопонес с колата на колегата д-р Астериадис, който ми стана като брат, Стефанионската обсерватория, и запознаството с д-р Василики Цукуди и ХрИстос Пападониу, долината Темпи(валеи) и паметника на мчаратонците по пътя, магазинчетата в Атина и пазарът в Солун, квартала Плака в Атина, пътешествието до Делфи при „оракула”… и накрая за последно черпнята в ресторант-градината, кафаната до Синдагма, където си поръчах една кола и една студена ледена вода за 20 драхми (около 1 долар тогава), които най-накрая прежалих….

2.

Колата спира пред Министерството на Гърция – това което отговаря за моята визита. Шофьора от посолството незабавно ме изоставя и изчезва, и аз влизам горе, като мъкна куфара с яката нова дръжка поставена от баща ми. Посреща ме г-жа Коскулеку. Няма много извинения, само съжалява дето не съм се обадил на информацията на аерогарата, като съм пристигнал. Те ме чакали там, но си тръгнали понеже имали спешна работа и били и с други гости. Сигурно са си тръгнали преди самолета ми да кацне, си мисля, ядосано (най-вече за тия отнети ми 27 долара), но не го показвам - и аз по византийски се усмихвам и взимам заветния пакет с инструкциите. А и парите в брой в един плик, в плика. В драхми! Направо съм шашнат като пресмятам сумата в долари, че е около 250-300 долара… Никога не съм имал толкова валута за лични нужди. Мадам Коскулеку ми казва, че в другия ден след обяд летя за Солун със самолет и ми показва билета. Утре имам среща и със зам. министъра – астронома проф. Леонида Мавридис, шеф на проекта. Не съм очарован, не обичам да летя, а и пак трябва да се движа с такси, но този път те ще ми го плащат, само трябва да кажа в хотела да го извикат един часа преди полета. Но ще летя от друга аерогара на вътрешните гръцки линии. Хотела е наблизо и отивам там пеша. За първи път съм в хотел от такава класа. Боже, чувствам се като кино звезда. Баня, спалня, закуска сутрин…абе направо, си мисля искат да ме спечелят за техния империалистически строй. Затова ме глезят с такива луксове. Сега, боже след стотици пътувания и хотели …направо си спомням с умиление това скромно първо ми „западно” хотелче, в Атина, недалече от Олимпийския стадион, в една затънтена уличка. Сутрин долу имаше едно магазинче, и продавача рано, рано в 5 часа излизаше и пръскаше с вода и подмиташе и без друго чистата улица… а аз си спомнях разказите на дядо ми за конкуренцията… ама тях друг път ще ви ги опиша. И веднага щом си оставям багажа взимам, ей така 100-тина драхми за кураж, не да ги харча! А само за самочувствие и се впускам по атинските улици. Никой не познавам и никой не ме познава. Това чувство много пъти при всички мои пътувания ще ме прави много щастлив. Тази неземна анонимност, ще е наградата ми за всички перипетии и проблеми.

АТИНА! Белият град! Който не е бил в Атина, е пропуснал половината от живота си. Тук е друго. Тук всичко е история и демокрация. И е Европа и от тук почва тя. И моите гръцки колеги и изобщо гърците го знаят това отлично и затова са си гърци и са членове на Европейския съюз от самото начало. А тогава ние бяхме по-напред от тях. Те нямаха и една магистрала през 80-те години, а ние имахме една до Пловдив. Но времето отреди друго за по-умните гърци. И тогава и сега те получаваха/т заплати до 20 пъти по големи от нашите. Не 2 пъти, драги читатели, а 20 пъти…т.е. ако ние получавахме 100 долара по тогавашни оценки, моите партньори получаваха заплати 2000 долара. Останалото са подробности. Е някой пак ще каже, парите не са всичко, Милчо. Така е, аз и сега такъв си останах, но все пак, си е по добре, това което ми написа, като пожелание Митко Динев! А той ги пише едни …не ти е работа:
„По добре е, пише, Милчо, да ядеш макарони с вилица, отколкото да ринеш лайна с права лопата”!!! „Мите, Миттееее уфчерите, Мите станаха уфицери, няма кой да пасе бараките (увците)”…така пък крещеше един нормален луд пред паметника на Хаджи Димитър в Сливен, когато минавах там като войник! Майтап да става бе Уили!

И е жега и, няма да ви разказвам повече за Атина, Сега там е пълно с български гастарбайтери и то официално. Дори и заемат ръководни места в техните атински профсъюзи и затова ги жигосват, тамошните подземни босове. Но малко е да кажа, че бях и съм възхитен от тоя град. И пак ще ходя тази есен там. Но ще съм друг и няма да чуя тоя тоя подканващ келнерски груб глас: Айде дромос!
Понеже и аз съм вече друг!
Много съм друг, а и гърците са други, а и Вие сте други, понеже както твърди Талес от Милет: „Никой не може да влезе два пъти в една и съща река”!
А го е казал това преди около 2600 години!


Милчо КИ

Йена, 2009-05-31 04:13 СЕТ.
Следва „Айде дромос – 3


Публикувано от alfa_c на 01.06.2009 @ 16:29:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milcho

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 22:59:17 часа

добави твой текст
"Айде дромос, 2" | Вход | 7 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Айде дромос, 2
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 08.06.2009 @ 12:03:08
(Профил | Изпрати бележка)
Евалла, Милчо!!! Чета те с удоволствие, макар и не винаги да коментирам!


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 08.06.2009 @ 13:51:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря,
Брате Весане!
Поздрав от Буда!
и до скоро!

]


Re: Айде дромос, 2
от shtura_maimunka на 03.06.2009 @ 01:38:42
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Еххх, сладкодумко...
И това прочетох с интерес.Огън си! :-)))


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 03.06.2009 @ 03:12:44
(Профил | Изпрати бележка)
Май
(Юни!)
Муун,
ЧЕ!
10х!

]


Re: Айде дромос, 2
от kasiana на 02.06.2009 @ 01:39:35
(Профил | Изпрати бележка)
* Всъщност, Звездоброецо, точно тези коментари, които правиш на самия себе си, са много ценни - те са живеца на твоите текстове!!!

Има и друго – спомените ми от това пътуване са толкова ярки, че ги помня тия 10-тина дена по дни и часове. И съм сигурен, че ще ви отегча с детайли, но няма как, не мога да се лиша от тях. Всеки детайл ми е ценен, все едно, че отново пред мен изплуват тия дни и часове:
............................
Сигурно са си тръгнали преди самолета ми да кацне, си мисля, ядосано (най-вече за тия отнети ми 27 долара), но не го показвам - и аз по византийски се усмихвам и взимам заветния пакет с инструкциите. А и парите в брой в един плик, в плика. В драхми! Направо съм шашнат като пресмятам сумата в долари, че е около 250-
300 долара… Никога не съм имал толкова валута за лични нужди.
...................
За първи път съм в хотел от такава класа. Боже, чувствам се като кино звезда. Баня, спалня, закуска сутрин…абе направо, си мисля искат да ме спечелят за техния империалистически строй. Затова ме глезят с такива луксове.
..............................
* А това ме накара да се усмихна под сурдинка, както казват литературните критици:

„По добре е, пише, Милчо, да ядеш макарони с вилица, отколкото да ринеш лайна с права лопата”!!! „Мите, Миттееее уфчерите, Мите станаха уфицери, няма кой да пасе бараките (увците)”…така пък
крещеше един нормален луд пред паметника на Хаджи Димитър в Сливен, когато минавах там като войник! Майтап да става бе Уили!

Чакам продълженията!!!

Аплодисменти за великолепната ти памет!!!

Кас.







Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 02:44:17
(Профил | Изпрати бележка)
Така е Кас!
:)
Пуснах ги и другите части.
Благодаря ти!

]


Re: Айде дромос, 2
от anonimapokrifoff на 01.06.2009 @ 20:30:01
(Профил | Изпрати бележка)
Развивам пристрастеност към прозата ти! Продължавай, човеко! Ти поне си познал сладостта да си анонимен!


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 01:06:11
(Профил | Изпрати бележка)
Това са само емоции Ано!
Преживяни емоции, в тоя живот.
Много ме задължаваш с това пристрастие и тези коментари!
Ано.
Благодаря ти.

]


Re: Айде дромос, 2
от mariniki на 01.06.2009 @ 20:26:56
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
Милчо...когато видях Атина на живо...онемях...и се разплаках,
на Акропола треперих като лист, заради онази книга от детството..."Старогръцки легенди и митове"
а когато влязох в Солун...очаквах с трепет, че баба ми и баща ми ще се появят от някоя улица...тъй като са родени там, и когато това естествено не стана, се разочаровах...пак до сълзи, одавна ги няма, а аз се надявах, че са някъде там...
ех, Милчо... ти пиши, пиши...


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 01:20:25
(Профил | Изпрати бележка)
Мариники,
благодаря ти!
ще чуеш след малко и края на тая сага!
За Гърция на Омир и Казандзакис - дефакто,
която наистина ме привлича като родната България.
Мар.

]


Re: Айде дромос, 2
от doktora на 01.06.2009 @ 16:45:16
(Профил | Изпрати бележка)
...давай, Милчо...на "Омониа" в ;)Афина преди 25 години видях ножчета за белене на картофи в панаира на дребните стоки, една атракция, която няма да забравя, а сега е телевизионно ежедневие...

сега к,во...айде дромос, Милчо КИ)))))


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 01.06.2009 @ 16:54:46
(Профил | Изпрати бележка)
Даааа Док! Омониа е не Одеон!
Имаи търпение малко... неще имам пробем със някои символи и не ми приема текста...май!
Благодаря ти Док.

]


Re: Айде дромос, 2
от doktora на 02.06.2009 @ 00:02:48
(Профил | Изпрати бележка)
:))...имам го...търпението;)...дон,т уори, Милчо)))))))))))))

]


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 01:03:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, Док абе за един седил, ми скриха топката. Докато открия къде
е проблема се изнервих. Пуснах 3-тата част и след малко се каня да
пусна и 4-5 и в епилога ще стигнем и до трагикокомичния финал.
Дето един келнер ме изпъди с Айде дромос!
Док!

]


Re: Айде дромос, 2
от doktora на 02.06.2009 @ 08:23:29
(Профил | Изпрати бележка)
))))))))))))айде пътя, булгарос!...остави ги, Милчо;))...гръцки пацавули)))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Айде дромос, 2
от doktora на 02.06.2009 @ 08:26:19
(Профил | Изпрати бележка)
!!! в десятката, брат! Изпитвал съм го...:)
....
"Никой не познавам и никой не ме познава. Това чувство много пъти при всички мои пътувания ще ме прави много щастлив. Тази неземна анонимност, ще е наградата ми за всички перипетии и проблеми."

]


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 11:56:20
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
Клиента не винаги има право, Док! :)))))
Та да си дойдем на думата.
Виж ако има пари ... и е готов да ги похарчи,
то тогава може да има и право!!! хахаха!
Док!
Тук гърците са "нипричом"!
:)

]


Re: Айде дромос, 2
от galina (diana610@abv.bg) на 01.06.2009 @ 18:07:20
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Този мъдрец Талес от Милет няма начин да не е някой пра-пра- пра- пра дядо на някой наш созополлия, щото гърците, дето са основали днешния Созопол / Аполония де / са придошли баш от там, от гр.Милет, даже и такава улица има в Созопол. Малък е светът, приятелю, особено за хора като теб, дето са го кръстосвали до припадък...усмих...


Re: Айде дромос, 2
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 02.06.2009 @ 02:47:46
(Профил | Изпрати бележка)
Мина,
отегчих ли те драга?
Но не мога по кратко. От уважене към Милчо,
не мога Мина!
Нали той това сам го е преживял...
Поздрав и благодаря
Галина!

]