Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 590
ХуЛитери: 5
Всичко: 595

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБелите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

Пипнато-местено

На един прием в изискано общество проф. Поповски попаднал в чаровната компания на Condoleezza Rice. Скоро тя така била омагьосана от думите и неотразимото излъчване на Поповски, че загубила двигателно-моторната си координация. Поради това, присягайки се да си вземе сандвич с норвежка пушена сьомга и мандариново сладко от Борнео, ръката й допряла мъжкото естество на Поповски.
- О, извинете, sir! - казала Кондолиза - свенливо и същевременно леко закачливо.

- Madam, аз съм български шахматист, който се е клел пред Родината си да спазва и да не допуска да бъдат тъпкани двете основни правила на нашето велико шахматно общество: 1.GENS UNA SUMUS; 2 "Пипнато-местено!", сиреч каквото пипнеш трябва да играеш с него. Вие току що докоснахте една фигура, така че бъдете добра да играете с нея!

Белите започват и печелят

По непонятно стечение на обстоятелствата студентите на проф. Поповски били предимно чернокожи младежи. Това не притеснявало особено професора. Леко го смущавало само рудиментниралите им умения да се ограмотяват математически. В къдравите им глави не влизало нищо от апарата интегралното и диферeнциално смятане. Там кънтели само рап мелодии и сладострастно се подрусвали напращели задници на черни и бели самки. Отминал неусетно семестъра и дошло време за проверка. Поповски започнал изпита и натръшкал цялата група. На другия ден се появил в университета, с нелицеприятни синини по лицето.
- Какво премеждие те е сполетяло, Поповски? - запитали го угрижените му колеги.
- Вече знам, че само в шаха е вярно постановката "Белите започват и печелят" - отговорил тъжно международният шахмайстор.

За пристанищата и Фишер

През ранната есен на 1974 година в България гостува Аделсон-Велский - един от първите съветски програмисти. Поканен бе от проф. Поповски, Българската федерация по шахмат и Съюза на орнитолозите към БАН. Същата година, през месец август в Стокхолм, съветската шахматна програма "Каиса" със 100 % резултат бе спечелила световния шампионат по машинен шах в Стокхолм. Аделсон-Велский или Степан Шура-Бура Шлемник Байкалски, както галено и за краткост го наричаха неговите приятели, бе един от главните автори на програмата. В нейните теоретични темели беше използван доста кирпич, направа на Михаил Мойсеевич Ботвиник.Аделсон-Велский бе автор и на редица алгоритми, превърнали се по-късно в класика. Балансираните двоични дървовидни структури са популярни с означението AВЛ дървета, идещо от имената на създателите им - Аделсон-Велский и Ландис. Апропо, Велский сега е в Израел и работи в "Технион" върху методи за решаване на задачи с NP сложност, проблем, който неочаквано спря да вълнува проф. Поповски по времето на Световния фестивал на младежта в София.
Историята, която следва е разказана от пловдивския сладкодумец гм Пъдевски, тогава републикански шампион по шахмат и участник в междузоналния турнир в Кюрасао. Разхождат се тримата - Пъдевски, Поповски и Аделсон-Велский, омаяни от сладки приказки и от мекотата на есенната вечер, обгръщаща бул. Руски, по онова гостоприемник на прочутите небалансирани недвоични кестенови дървета. Разговорите в подобна компания, както се досеща уважаемият читател, се въртят около съпромат, напрегнат бетон, 64 квадратни дъски, етюди с дами (дървени), пикантни подробности от шахматния живот и др. забавни щуротии. Някъде около Народното събрание Аделсон-Велский със загадъчен глас пита проф. Поповски:

- Маестро, имате ли обяснение за подчертаното предпочитание на Фишер към турнирите в пристанищни градове? - и без да дочака отговор продължава - Съветското разузнаване разполага с достоверна информация за едно интересно съвпадение. Преди всеки турнир, в който играе и Фишер, в пристанището на града се прикотвя американски кораб. Във всички изследвани случаи категорично е установено, че на борда му е инсталиран мощен компютър с шахматна програма, секретна разработка на Стенфордксия университ и Пентагона. По време на шахматните си срещи Фишер поддържа непрекъсната шифрована радиовръзка с този "плаващ мозък" и се вслушва в съветите му.

Шестокрил гардероб
се рее в небето.
Бабичко, крий се.


Така отговорил проф. Поповски и запушил цигарка от любимите си "Ротмънс" - второ качество.

Използвана литература:
1. "64 кадъра извън 64 квадрата или срещите ми с Поповски", Пъдевски, издателство Хр. Данов, Пловдив, 1996 г.
2. "Дебютна система "Поповски" при изучаване на интегралното и диференциално смятане", акад. Б. Сендов, издателство СУ "Св. Климент Охридски", София, 2000 г.
3. "Дебютна камасутра - отворени начала" - Поповски и колектив, Аризонски университет, 1999 г.
4. "Сумма сексологии - защита Карокан, вариант имени Поповского" - Кафедра психологии МГУ, Москва, 2001 г.
5. "Фианкетиране на професорите", Веселин Топалов, Медицина и физкултура, София, 1998 г.
6. "Тигър в кожа на носорог" - Кондолиза Райс, "Арлекин", София, 2003


Публикувано от alfa_c на 22.04.2009 @ 12:15:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:40:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Белите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Белите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 24.04.2009 @ 12:59:33
(Профил | Изпрати бележка)
Интелигентно, остроумно, със стил...евалла!


Re: Белите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)
от Silver Wolfess на 22.04.2009 @ 16:49:48
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чета те с удоволствие.
Благодаря!


Re: Белите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)
от Spiegel на 22.04.2009 @ 13:13:33
(Профил | Изпрати бележка)
хаха Кондолиза издава в Арлекин:))


Re: Белите започват ... (из шахматния живот на проф. Поповски)
от Layla (asokolova@mail.bg) на 22.04.2009 @ 13:05:00
(Профил | Изпрати бележка) http://cicle-layla.blogspot.com/
Лейла е "ЗА" двете основни правила в шахматното общество, еле за второто най-вече :))))))))))) много ме кефиш, да знаеш :)))))))