Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 789
ХуЛитери: 2
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа произхода на българите-част-1
раздел: Други ...
автор: persian

Въпросът за произхода на древните българи ме е вълнувал още от ученическите ми години.
Когато в часовете по история учителите ни казваха,че малката и незначителна по брой 10-15 000 човека тюркска орда на Аспарух ,дошла неизвестно откъде ,е победила елитните армии на Византийската империя-най-голямата и могъща държава по това време-това ми се струваше невероятно и даже смешно.Аспарух се съюзил със седемте славянски племена,дал името България на новообразуваната държава и изчезнал заедно с мизерната си орда в небитието,без да остави нещо повече,освен няколко думи в езика на новообразувания славянски народ.И тази невероятна приказка се повтаряше и набиваше в главите на поколения българи през последните 40-50 години,та и до сега.
За щастие, условията за научни изследвания в областта на историята в последно време решително се промениха. Информацията стана широко достъпна, било чрез Интернет или чрез свободните печатни издания.Свободата на сдружаване позволи обсъждане на теми и обмяна на идеи. Като лавина нарастнаха откритията в областта на археологията, стопанството и езика на прабългарите. Разшири се кръгът на историческите източници, използвани за описание на произхода и културата на прабългарите. В изучаването на проблема се въвлякоха нови специалисти с образование, основано на експеримента и логиката. Съзнанието на историците се освободи от желязната хватка на еднопартийната власт, сляпо привързана към имперската доктрина на една велика нация, която е била вечен враг на българите. Всичко това създаде условия да се започне процес на преосмисляне и ревизия на старите представи и догми и да се разкрие истинския образ на създателите на България. В края на краищата, проблемът не е в това, дали прабългарите са били хуни, тюрки, бирманци или иранци. Проблемът е, каква е била културата на тези хора, какви цели са имали, с какви дела са описали своя път до Европа, какво са донесли в Европа – смърт, пожари и разрушения или нови градове, нови технологии, нови идеи.
Според едно ранно предание българите произхождат от Ноевия син Яфет.Той имал син Гомер, чийто пък син е Тагарма. Същият имал 10 сина, от които деветият се казва Болгар . Той, според известието, е родоначалникът на българите.Въпреки несъмнено легендарния характер на цитираното сведение, утвърждава се становището, че българите принадлежат към най-древните народи, за които срещаме спорадични свидетелства в древни източници от еврейски, арменски и ирански произход.Напоследък някои учени дори се изказват в полза на библейската теза за Потопа, който по геоложки проучвания се датира около 5800-5500 г. пр.Хр. Това ще рече, че Тагармовият син Болгар е пето поколение от Ной или появата му може се отнесе около 5300-5250 г. пр.Хр. Толкова отдалечено от нас време е извън контрола на писмената история, а и данните на праисторията и археологията за тази епоха са твърде оскъдни.Византийският летописец от VІ в. Йоан Малала, чиято “Световна хроника” е много популярна през Средновековието, респектиран от древността на българите ги отъж-дествява с Омировите мирамидонци.Въз основа на несъмнено древния им произход, някои автори отиват и по-далеч, като лансират смелата хипотеза за българите като родоначалници на шумерската цивилиза-ция. След близо двадесет века престой в долината на Тигър и Ефрат, твърдят защитниците й, българите-шумери преминават Кавказките проходи и поселват земите на древна Скития. Близостта в културата на скити, сармати и древните българи, прави допустимо подобно предположение.


Публикувано от alfa_c на 21.04.2009 @ 12:21:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   persian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:09:42 часа

добави твой текст
"За произхода на българите-част-1" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За произхода на българите-част-1
от Silver Wolfess на 21.04.2009 @ 21:30:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Благодаря за темата. Имам особен интерес към нея. Не знам дали някога ще се докажат легендите за произхода на българите, но едно е безспорно - били сме велик и храбър народ. Тъжно ми е за днешния ни ден.
Вчера ходих в Боянската църква. Не бях ходила след реставрацията й и отварянето й пак за посетители и отново ме обзе същото чувство. Още в 11-ти век сме имали невероятно изобразително изкуство, което е предхожда Ренесанса (14-17 век) в Западна Европа. Леонардо да Вончи е роден 1452 год., а Джото някъде през 14 век, а ние още от 11-ти век имаме тези чудесни фрески.
Сега обаче какво сме? И защо сме на този хал?


Re: За произхода на българите-част-1
от persian на 27.04.2009 @ 10:30:55
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Жестока историческа съдба!А сега сме на този хал,защото гигантските усилия на българите за обединение бяха последвани от две национални катастрофи,а третата, най-ужасната, беше комунистическия период,който ни направи безродни интернационалисти,без национално самочувствие,възхваляващи чужди фалшиви кумири.Докато ни управляват хора без национално самочувствие и обич към България ще бъде така.Надявам се,че Бог ,а и самите ние ще си помогнем и скоро нещата ще се променят.Трябва да вярваме в доброто бъдеще на България!

]


Re: Из Имеона изидон.
от regulus на 21.04.2009 @ 16:38:40
(Профил | Изпрати бележка)
Определено сме възпитани в услуга на пагубната панславистка кауза! :( Че руснаците не са стока, не са, но и от нашите има кои да си плащат за греховете!.. Стигнали сме дотам да мислим български думи, които тюрките столетия след това заели са от нас, за "турски"!! И да наричаме предците си "прабългари", сякаш ние различни сме и сякаш други народи, многократно по-млади, наричат така бащите си - прафранцузи, праангличани и пр.! :(
Ако българите тюрки са, то тогава и англичаните може да са североамериканци! :) И значи всичко по-старо може да произлиза от по-младото! И пр. абсурди!..
Древните летописи пишат добре - трябва да се четат просто! И то от нас, а не от руснаци и пр. "приятели", които да ни ги преразказват после! Така ще ни стане ясно защо не сме славяни, къде са "изчезнали" траките, как 10000 души са победили Римската империя и са издигнали десетки каменни градове и пр., и пр.! (Да не избързвам обаче - предполагам, че в другите части и за това ще стане въпрос!?)
Няма да ни е лесно никак - и новите ни "приятели" си имат причини да не ни признават историята! :) Стига им да сме антисемити (полуантисемити т.е. - евреи да обичаме, арабите може и не толкова! :) ), "демократи" и глобалисти!..
Поздрави!


Re: Грешка.
от regulus на 21.04.2009 @ 16:42:26
(Профил | Изпрати бележка)
"Стига им да НЕ сме атисемити", разбира се! :)))

]


Re: Из Имеона изидон.
от persian на 27.04.2009 @ 10:46:40
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Напълно съм съгласен с написаното.Ние българите,а не някой друг трябва да пишем собствената си история, като изхождаме от историческите и археологически дадености и да не чакаме другите-обикновено враждебно настроени към нас да ни казват какви сме и от къде идваме!
А това,че винаги сме били българи,а не прабългари,протобългари и др. не подлежи на обсъждане.Поздрави.

]


Re: За произхода на българите-част-1
от anelim на 21.04.2009 @ 16:37:10
(Профил | Изпрати бележка)
Интересна тема, радвам се, че ще има продължение.
Поздрави!


Re: За произхода на българите-част-1
от persian на 27.04.2009 @ 10:48:13
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Със сигурност мога да ви кажа,че ще бъде интересно.Поздрави.

]


Re: За произхода на българите-част-1
от karambol на 21.04.2009 @ 13:03:04
(Профил | Изпрати бележка) http://pitashtia.blogspot.com/
От Атлантика, до Тихия океан още неандерталците са скитали и многократно са се мешали гени. Така, че където и да потърсиш, ще намериш коренче, дори сред индианците в Северна Америка, които били доста бели и имали същият обичай да сплескват черепи и т.н.
Точно от това тихоокеанско крайбрежие тръгнали маорите с техният бог на бурите Тангроа да стигнат чак в Нова Зелендия.
Погледни каква смес се е забъркала тук с хилядолетията.
"Велики преселения" е имало още преди да има история, която обича да се повтаря. Пък, ако си толкова голям патриот, направи десетина българчета.


Re: За произхода на българите-част-1
от persian на 27.04.2009 @ 10:58:55
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Каквото трябва съм направил-не чак 10,но достатъчно,е можеше и повече,но...А за да си патриот трябва да познаваш българската история,но не само тази, която се учи в училище-това е съвсем недостатъчно и може да изгради твърде грешни и неверни представи.А това,че в българската нация са се претопили много други народности само я обогатява и разхубавява.Поздрави.

]


Re: За произхода на българите-част-1
от kasiana на 21.04.2009 @ 12:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах!!!

Тази тема също ме вълнува много.

Касиана